Skocz do zawartości

[5??]skisack na narty- jak zamontować?


sebmon66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

ma ktos zamontowany po swojemu skisack na narty ? plis o zdjecia.

Oczywiscie jest mowa o siedzeniach nie otwiaranych wiec nie mozna orginalnie tego domontowac.

Plis wie ktos moze jak latwo jest rozebrac z tylu siedzenie i oparcie ? dzieki.

 

ps.ja musze to zrobic (skisack ) jestem fanatykiem tego sportu tylko auto kupilem za szybko :D bagaznik na dach nie wchodzi w gre ( bo go zgubie po drodze ) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam coś takiego, teraz juz ciemno ale na jutro zrobię ci fotki, ale jak myślisz o przeróbce to trochę grubo, zwłaszcza ja nie masz rozkładanego podłokietnika w tylnej kanapie... ogólnie to wszystkie elementy są dostępne, jest to dwa razy ramka z drzwiczkami, torba na narty i element oparcia kanapy nad podłokietnikiem, no i tapicerka tyłu w kufrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki kolego, trochę zaspałem, nawał roboty i w ogóle... no ale wszystko oblookałem u siebie i wersji tzw. firmowej :) i sprawa wygląda tak;

http://img843.imageshack.us/img843/1746/skisack4.jpg

to właśnie chyba to ty masz, idzie to jak najbardziej przerobic, składana kanapa nie stanowi problemu

.

.

http://img220.imageshack.us/img220/1701/skisack.jpg

u mnie po otwarciu podłokietnika widac tylko ową klapkę więcej - są to jednocześnie drzwiczki i sam skisack w środku

.

.

http://img827.imageshack.us/img827/7108/skisack3.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/5417/skisack1.jpg

http://img38.imageshack.us/img38/6793/skisack2.jpg

moja klapka wylata, jest jakiś problemik z zawiasem, raczej to naprawię, bo ramka z zawiasem i drzwiczkami - skisackiem sprzedawana jest razem, ale dla ciebie to dobrze, za razem masz większośc, potrzebujesz jeszcze plastiku z dziurą od środkowej strony i wyciąc dziurę w blasze za siedzeniami, podejrzewam że idzie łatwo, to tylko jedna warstwa blaszki, o ostre kanty itd się nie martw, ramki wszystko przyktywają z centymetrowym marginesem. Torby nie rozwijałem bo tak ładnie poskładana, ale mam to samo w e46 i torba jest identyczna, zresztą jak to skisack.Zyczę ukończenia modyfikacji przed sezonem, rzecz bardzo przydatna, ale w trójce nawet dechy 160 są ostro pod łokciem zobaczymy jak to wyjdzie tutaj, jeszcze nie przymierzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest worek , miałem go też w poprzednim bmw E39 i jest to super sprawa ale jeśli jeździ się samemu lub w dwie osoby .

Jeśli cała rodzninka jeździ ( w moim przypadku 2+2 ) i musisz transportować sprzęt narciarski , to ski sack jest niestety za mały .

Wtedy polecam dokupić oryginalne relingi plus box dachowy , w którym przewieziemy sprzęt a dzięki temu jest więcej miejsca w bagażniku .

Może nie wygląda to najlepiej ale rozwiązanie jest praktyczne :

 

P.S. W miejsce worka na narty kusi zamontowanie na lato lodówki jak w starych E38 :)

Edytowane przez Wika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 pary? wyczyn niewąski, ale spróbój pobic dwie drewniane kantówki 10X20cm o długości 5,4 i 5,7m w e46, sedanik :) jak ktoś mi dał fotkę to na pewno wyszukasz ją pomiedzy innymi fotkami o podobnej tematyce z rosji, gdzie takie rzeczy to norma. W tym sezonie spróbuje 3 pary upchac, do tej pory jeździłem z dwiema i wiem że z zapięciami tak za wiele miejsca już nie zostawało, może jednak w e60 jest większy worek... ale sezon już tuż, normalnie nie mogę się doczekac :twisted: jeszcze 3 tyg...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Narty proponuję wkładać naprzemian, przód-tył to i wiązania rozłożą się po długości. 4.parę najlepiej rozpiąć i wkładać pojedynczo ;) I przydaje się pomoc drugiej osoby w środku która pomoże "poprowadzić" narty w worku wykorzystując dodatkowy rozpinany otwór.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Barko jest to napewno wykonalne bo sprzedałem niedawno jeden z worków na narty facetowi który nie miał składanych siedzeń i przejscia między przestrzenią bagażowa a kabiną a jakimś sposobem go zamocował. Z tym, że on miał jakąś tam wnęke po otwarciu podłokietnika i akurat worek udało umieścic sie tak że podłokietnik bez problemu się zamykał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem na bardziej czytelny tytuł--dla wygody innych użytkowników :wink:

...tylko po co to zaznaczenie ze dotyczy to E60,skoro piszemy wlasnie w tym dziale?

Czyzby pomysl z innego forum,gdzie wszystko jest wrzucane na kupe,nie ma dzialow i wlasnie tak odznaczane? :wink:

 

Czekam raz jeszcze na refleksje :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam wszystkich na forum. Mój poprzedni login szlag trafił, więc założyłem nowy. Należy się więc przywitać ;)

Sorry że odświeżam temat ale mam problem z montażem.

Jest chyba jakaś różnica w modelach mających zamontowany worek fabrycznie i tymi bez worka ???

Układ elementów niezbędnych dla zamontowania worka jest widoczny na poniższym rysunku (wg serwisu RealOEM)

http://img443.imageshack.us/img443/9193/e60worek.png

W moim modelu (siedzienia tylne nieotwierane z podłokietnikiem) po wmontowaniu worka nie można otworzyć jego pokrywy wewnętrznej (od strony kabiny). Po prostu podłokietnik jest za wysoko. Aby używać worek muszę odkręcać podłokietnik.

Na poniższym zdjęciu widać wmontowany worek:

http://img607.imageshack.us/img607/7018/dscn5151e.jpg

Nie zakładałem co prawda wydłużonej maskownicy (poz. 3 na rysunku) ale wyciąłem otwór na worek w dotychczasowej maskownicy (poz. 4) i worek zamontowałem możliwie najwyżej - widać to na zdjęciu od strony bagażnika:

http://img96.imageshack.us/img96/9969/dscn5152x.jpg

Możnaby co prawda podsunąć aluminiową, zrobioną przeze mnie ramkę worka nieco wyżej (pod stalową, poprzeczną belkę widoczną na zdjęciu tuż nad aluminiową ramką) ale i tak nie daje to pożądanego efektu, bo dolna krawędź worka jest ok. 9 cm poniżej poziomu podłokietnika.

Tak więc konieczne jest wymontowywanie podłokietnika dla otworzenia pokrywy worka i pełnego wykorzystania światła jego otworu.

Jak widać na zdjęciu "H_A_R_T-a", tego problemu nie ma On w swoim modelu. Po otwarciu podłokietnika, worek widoczy jest w całej okazałości i jego pokrywę można bez problemu otworzyć.

Czyżbym się w czymś mylił albo coś przeoczył ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Twoja kanapa jest wciaz nieskladana? Bo tak wyglada na ostatniej fotce. I tu mysle ze jest pogrzebany pies. Czyli moze byc inny ksztalt/konstrukcja oparcia i sposob montazu podlokietnika.

Moim zdaniem w wersji nieskladanej, zapiecie podlokietnika znajduje sie nizej niz w wersji z sackiem. Porownaj fotki od Harta.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Moim zdaniem w wersji nieskladanej, zapiecie podlokietnika znajduje sie nizej niz w wersji z sackiem. Porownaj fotki od Harta.

Raczej odwrotnie. W wersji składanej jest niżej. dlatego w mojej nieskładanej, gdzie podłokietnik jest wyżej, nie daje się otworzyć worka bez demontażu podłokietnika.

Widać to zresztą na pierwszych zdjęciach tego wątku. Na zdjęciach od strony kabiny można poznać po sciegach stębnowania czarnej tapicerki na oparciu kanapy, że podłokietnik jest sporo wyżej niż na kolejnej fotce, z kremową tapicerką. Tak właśnie wyglądała sytuacja u mnie przed montażem worka.

Znaczyłobyb to jednak, że worek można zamontować tylko w wersji z otwieranym oparciem. A to byłaby bzdura. Przecież worek jest bardziej potrzebny w tej drugiem wersji, gdzie wcale nie ma możliwości włożenia nart do auta.

Podejrzewam, że nie wiąże się to z otwieraniem oparcia. Po prostu są dwie wersje tylnej kanapy - z podłokietnikiem montowanym wyżej lub niżej. Ta pierwsza nie nadaje się do montażu worka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie dotyczące worka - opaska ściągająca ma zakończenie wyglądające jak wtyczka od pasów bezpieczeństwa. Należałoby sądzić, że po zaciśnieciu opaski, powinno się zabezpieczyć całość przed przesuwaniem do przodu, przez wetknęcie tej wtyczki do gniazda środkowego pasa bezpieczeństwa. Wtyczka ta ma jednak nieco inny kształt, uniemożliwiający wetknięcie jej do końca w gniazdo, skutkiem czego nie ulega zablokowaniu i wyskakuje.

O co chodzi ? Czy worek który kupiłem jest przeznaczony do innego typu auta, z innymi pasami bezpieczeństwa, czy też powinno się zainstalować dodatkowe gniazdo bezpieczeństwa dla worka ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pozostanę przy opinii że zapięcie podłokietnika znajdujące się w oparciu jest wyżej dla wersji składanej kanapy.

W BMW worek na narty zawsze był dodatkiem do składanej kanapy. Racjonalne czy nie, tak już jest ;) Teraz nie masz worka jako opcji tylko akcesorium do kanapy 40/20/40 i chyba jeszcze większą kasę chcą za to :duh:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapięciem nazywasz zatrzask, który utrzymuje pokłokietnik w pozycji zamkniętej, to rzeczywiście masz rację.

Ponieważ to "zapięcie" nie ma wpływu na możliwość montażu worka, gdyż ograniczenie od góry wynika z obecności stalowej belki na górze przegrody dzielącej bagażnik i kabinę, więc zinterpretowałem tę nazwę jako położenie zawiasu.

Zawias podłokietnika jest w wersji z kładzionym oparciem kanapy niżej, co pozwala zmieścić worek we wnęce podłokietnika. Położenie zatrzasku nie ma tutaj żadnego znaczenia - w obu wersjach nie ma kolizji z tym urządzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, mialem na mysli zatrzask :duh: jego odmienne polozenie nie przeszkadza ale sugeruje ze pod worek potrzebna jest nie tylko pelna ramka ale i inne oparcie tylnej kanapy.

Co mnie jeszcze zastanawia to wystajacy worek w stosunku do plaszczyzny oparcia za podlokietnikiem. W E46 jest to wszystko bardziej zlicowane i wbudowane w grubosc oparcia.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie worek po zamontowaniu wystaje trochę ale nie stanowi to problemu, bo miedzy płaszczyzną przegrody a podłokietnikiem jest sporo miejsca. Worek montowałem tak, aby jego tylna, filcowa płaszczyzna, była zlicowana z płaszczyzną przegrody i nie wystawała do bagażnika.

Miałem tylko problem z ramką, którą wykonałem z aluminiowego kątownika 2x20x40. W górnej części nie pozwalała domknąć podłokietnika. Musiałem ją nieco zwęzić. Najlepszy byłby kątownik z szerokością półki 35 mm zamiast 40. Ale takiego nie dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.