• Reklama

[E60 523i] Central Electronic Failure - Rozwiązanie

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

[E60 523i] Central Electronic Failure - Rozwiązanie

Postprzez adrian.kucia » 17 Sie 2010 23:20

Chciałbym odświeżyć temat, który założyłem w zeszłym roku, a mianowicie wyskakujące błędy po otwarciu po dłuższym czasie samochodu, bądź po włączeniu zapłonu lub odpaleniu silnika.

Tak jak w pierwszym poście dzieje się to raczej po dłuższym postoju na przykład przez noc. Jednakże nie codziennie i raczej przy wilgotniejszej pogodzie, ale to nie warunek.

Powiem szczerze, że zlekceważyłem problem i jeżdżę już tak ponad rok ale może przez ten czas ktoś się z tym spotkał i może coś powiedzieć.

U dealera na szybko stwierdzono, że to pewnie słaby akumulator a wykasowanie błędów nie pomogło więc nie pojechałem już do nich nigdy. Poza tym zacząłem zabawę z INPA i sprawdzam błędy samemu


Przez to, jak wchodzę po raz pierwszy do samochodu, wkładam kluczyk, uruchamiam zapłon i czekam kilka sekund... jak wyskoczy błąd to wyjmuję kluczyk i się autko "resetuje", a jak nic nie ma to startuję i jadę :-)

Znalazłem na forum dużo informacji o problemach z błędami przez Regulator Napięcia na alternatorze i właśnie się zastanawiam czy to może to... Chciałbym jednak zaznaczyć że błąd pojawia się niekiedy tuż po otwarciu auta, więc pytanie moje czy już wtedy regulator ma wpływ na napięcie w samochodzie?

INPA lub DIS nigdy nie pokazały błędu Overvoltage lub Undervoltage !!

Oczywiście akumulator ma się dobrze i wilgoci w miejscach typu akumulator czy moduły za schowkiem, brak....

Ogólnie samochodzik sprawuje się świetnie i dwa tygodnie temu przejechałem 5350 km w dziesięć urlopowych dni i śmigał aż miło ( pomijając ten błędzik ze trzy razy :-) )

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to z góry dzięki.

Tymczasem pozdrawiam...



[ pierwszy post ]

[size=50]Drodzy forumowicze.
Jestem posiadaczem E60 523i z 2006 roku

Od pewnego czasu pojawia mi się informacja CENTRAL ELECTRONIC FAILURE dosłownie na kilka sekund, wskaźniki szaleją po czym wszystko wraca do normy. ( W informacji jest również, że nie mogę kontynuować dalszej podróży i mam skontaktować się z serwisem. )

Problem pojawia się nieregularnie i przeważnie tuż po włożeniu kluczyka do stacyjki (bez uruchomienia silnika) lub zaraz po odpaleniu. Problem sam znika po chwili, lub gdy szybko nacisnę "joystick" i-drive (nie wymagane, ale skraca czas wyświetlania, hehehe )

Czasami gdy tylko otworzę samochód lecz przez dłuższy czas nie włożę kluczyka, na wyświetlaczu między zegarami, pojawia się czerwony symbol "samochodu" wraz z "ulubionym" dźwiękiem błędu :-) a po włożeniu kluczyka wszystko jest OK

Samochód odpala bez problemu a opisany błąd nie ma wpływu na zachowanie pojazdu ani całej elektroniki.

Sprawdzałem akumulator i wydaje się być dobry (zielony wskaźnik) oraz komora jest sucha.
Sprawdzałem również "komputerek" w luku koła zapasowewgo i też nie ma i nie było żadnej wilgoci.
Odłączałem klemę minusową w celu restaru systemiku ale NIE POMOGŁO :-(

Czasami również po "zniknięciu" opisanego błędu wszystkie informacje w "zakładce service" są oznaczone trójkątem na żółtym tle i nie ma żadnych szczegułów dotyczących serwisowania. Wtedy po wyłączeniu silnika (jeśli "chodził"), wyjęciu kluczyka i ponownym włożeniu PROBLEM ZNIKA !!! i wszystko staje się zielone :-)

Fakt, że nie ma to wpływu na jazdę, ale zaczyna mnie irytować to ciągłe migotanie kontrolek, skoki wskaźników i zanik informacji serwisowych i znudziło mi się już ciągłe wkładanie i wyjmowanie kluczyka po kilka razy zanim ruszę w drogę.

Proszę zatem uprzejmie, drodzy koledzy, o podpowiedzi cóż też mógłbym sprawdzić zanim wybiorę się do serwisu na wgranie nowego sofciku, co oczywiście może pomóc ale nie musi.

Za wszelkie rady dziękuję.

Szerokości.

Adrian
[/size]
Ostatnio edytowany przez adrian.kucia 26 Cze 2012 09:28, edytowano w sumie 4 razy
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez dajmon » 18 Sie 2010 09:14

wgranie softu moze nie pomoc ;)

ale obstawiam ze bez diagnostyki sie nie obedzie ;)

Mozliwe tez ze modul KBM sie skonczyl... sprawdzisz na kompie powiesz co wyszlo to albo sam sie dowiesz albo ktos tutaj zacznie sie zastanawiac ;)

bo ten blad Twoj moze powodowac wiele rzeczy ;)
Awatar użytkownika
dajmon
 
 
 
Posty: 493
Dołączenie: 28 Lip 2007 20:41
Miejscowość: Trójmiasto
Moje BMW: 530xi

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez adrian.kucia » 21 Sie 2010 10:35

Dziękuję za zainteresowanie.

Oczywiście jakt tylko znajdę wolny dzień to pojadę na diagnostykę i napiszę cóż też znaleźli ciekawego. Może się komuś przyda :-)
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez kris1973 » 21 Sie 2010 18:02

Poszukaj na forum było o klemie od aku, tej w bagazniku. Jak była uwalona to robiła sie choinka na budzikach i szalały moduły. Zacznij od najprostszych rzeczy a nie zaraz wymieniaj całe moduły. Czasem wystarczy wykasować stare błedy choć w Twoim przypadku to raczej nie to.
Krzysztof
Wysłane z 
Sprzedam BMW E90 318i LCI 10.2008r, niski przebieg. W razie czego info na Pw.
Awatar użytkownika
kris1973
 
 
 
Posty: 2152
Dołączenie: 09 Paź 2007 15:15
Miejscowość: Radziejów
Moje BMW: Była Vectra B i500,
było E46 320i M52TU
było e90 320i N46
jest e90 318i LCI

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez adrian.kucia » 21 Sie 2010 23:10

Dzięki.

Właśnie od tych najprostrzych zacząłem.

Sprawdziłem klemy i są czyściutkie i dobrze dokręcone.
Przewody też wyglądają dobrze i są nienaruszone.
Bezpieczniki OK i "komputerek" w kole zapasowym suchy i kostki w najlepszym pożądku.
Paruje mi jedno światło przeciwmgielne, więc myślałem że może to ma jakiś wpływ ale kostka przy żarówce też jest OK a para zbiera się tylko na "szkiełku"
Nie wprowadzałem żadnych modyfikacji, nie dokładałem dodatkowych urządzeń, wszystko jest tak jak było prosto z fabryki.

Od kilku dni wszystko jest OK ale jestem pewien że jeszcze się to pojawi :D

Tak czy inaczej pojadę do serwisu aby sprawdzili czy nie ma jakiś błędów, może to pomoże, bo tak czy inaczej chciałem wgrać nowszy soft bo gdzieś wyczytałem że nowsze pozwalały na odczyt płyt z mp3 a mój jeszcze nie.
Bronię się od tego serwisu bo mieszkam w UK a tu nie ma specjalistów tylko są "wymieniacze" i nikt się tu nie chce bawić w znajdowanie "co może być" :( ( szkoda gadać )

Dziekuję za zainteresowanie i do następnego razu ...
Napewno opiszę wyniki dochodzenia.
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez kris1973 » 24 Sie 2010 19:31

Zapytaj z nowym softem jak jest bo w PL za wgranie softu do aut po gwarancji ASO nie bierze odpowiedzialności. Jak uwalą jakis sterownik przy programowaniu TY za to płacisz nie oni. Pamiętaj o tym. Nie wiem jak jest w UK, zapytaj !!!
Krzysztof
Wysłane z 
Sprzedam BMW E90 318i LCI 10.2008r, niski przebieg. W razie czego info na Pw.
Awatar użytkownika
kris1973
 
 
 
Posty: 2152
Dołączenie: 09 Paź 2007 15:15
Miejscowość: Radziejów
Moje BMW: Była Vectra B i500,
było E46 320i M52TU
było e90 320i N46
jest e90 318i LCI

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez adrian.kucia » 24 Sie 2010 20:56

Dzięki wielkie. Napewno zwrócę na to uwagę.
Przypuszczam, że jest tu podobnie :!:
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: CENTRAL ELECTRONIC FAILURE !!!

Postprzez miras7141 » 24 Gru 2010 22:31

czy możesz napisać co było przyczyną? u mnie to samo się dzieje i nie wiem co to może być.
miras7141
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 21 Lut 2010 20:47
Moje BMW: e60 530d

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez adrian.kucia » 06 Wrz 2011 11:31

Chciałbym jeszcze dodać, że czasami jeśli nie uruchomię auta ponownie to zdarza się, że jednak coś nie działa prawidłowo np: Auto wycieraczki lub tempomat....
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez adrian.kucia » 16 Wrz 2011 10:58

Drodzy koledzy, od pewnego czasu problem się nasila i jest w zasadzie dziennie.

Po włożeniu kluczyka i włączeniu zapłonu elektronika wariuje i trzeba proces powtórzyć. Czasami kilka razy, dopóki nic nie wyskoczy więc wtedy odpalam i jadę.
Potem samochodem można przejechać tyle na ile pozwala ilość paliwa :-) i nic się nie dzieje !!!
Po podłączeniu pod INPA wyskakują błędy prawie zawsze w KBM oraz w KOMBI a czasami również w innych modułach jak CAS czy LMA
Poniżej podaję przykładowe dwa z dnia dzisiejszego:

Błąd z modułu KBM to:

E587 CAN_INACTIVE

Error counter: 4

1. Umweltsatz
Mileage 219952 km

2. Umweltsatz
Mileage 219984 km

No signal or value
Test conditions fullfiled
Error not present now, but olready stored
Error woud not couse a warning lamp to light up

Error code: E5 87 24 04 6B 66 6B 6A


Błąd z modułu LMA

E 518 Telegram status driving light timeout

Mileage 219952 km

No signal or value
Test conditions fullfiled
Error not present now, but olready stored
Error woud not couse a warning lamp to light up

Error code: E5 18 24 03 6B 66


Ładowanie akumulatora jest prawidłowe i mieści się w granicach podawanych na forum...
Podczas postoju napięcie akumulatora to zawsze 12 volt.... ( +/- 12,2 )
Odpala bez najmniejszych problemów...

Może ktoś z was ma pomysł co może być powodem tych wariacji ???

Czy to może któryś moduł nie "uruchamiają się" prawidłowo za pierwszym razem?
Czy to regulator napięcia? ( ale tak jak pisałem powyżej potem podczas jazdy nic nie wyskakuje, niezależnie od czasu jej trwania )
Czy jeszcze coś innego :-(

Kasowanie tych błędów nie pomaga wcale....
Samochód nie miał nawet najmniejszej stłuczki...

:-( ?
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez cdxa » 16 Wrz 2011 12:25

Być może właśnie KBM lub inny moduł "przyblokowuje" na chwile magistrale, stad te chwilowe błędy, wynikające z braku komunikacji. Czy pojawiają się jakieś inne powtarzające się błędy?
Awatar użytkownika
cdxa
 
 
 
Posty: 1236
Dołączenie: 25 Gru 2010 20:16
Moje BMW: E61 525iA

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez adrian.kucia » 20 Wrz 2011 10:29

Pojawiają się inne błędy ,z tym że nie zawsze te same... ale prawie zawsze w modułach KBM, KOMBI, CAS, LMA, czasami nawet w PDC no i jak "zgłupieje" podczas jazdy to tracą się wskazania serwisowe, między kilometrami dziennymi i przebiegiem pokazuje się kropka... (po restarcie wszystko wraca do normy)

Wszystko to działo się dużo wcześniej, zanim po raz pierwszy podłączyłem swój własny kabelek OBD, więc chciałbym zaznaczyć że nic w tym aucie nie namieszałem. To z tego powodu trafiłem na to forum i zacząłem zabawę z softem.


Jeśli byłby to moduł KBM to czy kupiony używany z innego BMW wystarczyło by tylko zamienić i zakodować pod swoje auto NCS-em czy coś jeszcze będzie trzeba rzeźbić ???

Zastanawiam się jeszcze czy nie "potraktować" tego mojego WinKFP i zrobić mu "upgrade" ale jeszcze nie próbowałem nic robić WinKFP i trochę się boję...

Mam ISTA v41 i wszystko uaktualniłem z plików SP-daten do wszystkich modeli w NCS Expert.; EDIABAS/ecu i WinKFP.; według instrukcji z innego forum, za pomocą Total Commander-a...

Tylko nie jestem pewien czy to ten KBM miesza :-(


Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie "cdxa"
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez cdxa » 20 Wrz 2011 14:55

Wydaje mi się że nowy kbm wystarczy tylko przekodować. Praca z winkfp jest o tyle wymagająca że trzeba odpowiednio dobrać numery oprogramowania, w takim np sss wszystko wykonuje sie samo. Jeśli trafi się jakiś tani kbm to myślę że warto sprawdzić. Chyba że znajdziesz kogoś od kogo będziesz mógł wypożyczać moduły i sobie podmieniać. Moduł KGM który jest bramą łączącą kilka magistral również mógłby sprawiać podobne problemy.

Albo jeśli te błędy pojawiają się tak często odłączaj po kolei wszystkie moduły z K-CAN bo to pewnie tam jest problem. Na zasadzie odłączyc, uspić samochod przy pomocy inpa i budzić obserwując czy są błędy, jak są to odłączać dalej ze względu na to że jest to magistrala równoległa to troche jest zabawy, ale może się uda.

Tutaj masz topologie:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm
w wyszukiwarce wpisz "K-CAN"
Awatar użytkownika
cdxa
 
 
 
Posty: 1236
Dołączenie: 25 Gru 2010 20:16
Moje BMW: E61 525iA

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez adrian.kucia » 21 Wrz 2011 01:30

Dzięki.

No właśnie ja tak na swój rozum podejrzewałem, ze to może KGM właśnie zamula na starcie...
Przyzwyczaiłem się do tych błędów więc to ignorowałem, ale chcę to rozwikłać, więc w wolnych chwilach się bawię...
Popróbuję twoich testów ale jak się nie dowiem to w ciemno kupię najpierw KBM a jak nie pomoże to KGM. Już teraz można dostać je tanio na e-bay'u.
Miałem znajomego z rozbitą E64 ale już się jej pozbył, z tym że ona była z końca 2004 więc tam, jeśli się nie mylę, był "power module" osobno, więc KGM chyba tam nie było. Bo chyba dopiero od 09.2005 zintegrowano ten "power module" z KGM.
No chyba, że nie mam racji.

Co do odświeżenia softu to SSS też działa, ale nie wiem czy się coś nie posypie po drodze bo oczywiście jest na VMware, z tym że kabel pod RS232 bo ,przynajmniej u mnie, śmiga z DIS-em bezproblemowo a poprzedni pod USB miał problemy z komunikacją.

Idzie weekend, więc będzie co robić ...

Dziękuję.

Wyniki opiszę...
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Re: [E60 523i] Central Electronic Failure

Postprzez adrian.kucia » 26 Wrz 2011 19:25

Dostał mi się tanio KGM więc wziąłem w ciemno, ale niestety jak wymontowałem swój to się okazało, że mój to KGM E6X 12 Low a kupiłem KGM E6X 16 High .... jednak zamieniłem je i zakodowałem nowy tak samo jak miałem w swoim ....
Wszystko ruszyło, błędów nie było ( tych moich ) ale niestety nie mogłem ustawiać lusterek... wcale nie reagowały :-) Zakodowałem więc go do jego poprzedniej wersji i to samo.... wszystko chodzi, oprócz lusterek...
Musiałem więc wsadzić swój stary moduł.

Czy ktoś z was wie na czym polega różnica między KGM Low a High ?

Mój rocznik to 2006 więc jeszcze przed D-KAN, może to to ? Z tym że wszystko działało i na moim kablu pod K-KAN mogłem go kodować.

Czy może właśnie nie sterował lusterkami i ktoś go sprzedał...

...
Awatar użytkownika
adrian.kucia
 
 
 
Posty: 73
Dołączenie: 26 Mar 2010 12:21
Miejscowość: UK
Moje BMW: E60 523i 2006

Następna

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: pieczek oraz 29 gości