Skocz do zawartości

535d Wymiana filtra czastek stalych.


mar1954

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow.

Przeszukalem cale forum ale na temat wymiany filtra czatek stalych nie znalazlem zbyt wielu wiadomosci. A taka wymiana czeka mnie w najblizszym czasie.

I stad moje pytanie co sadzicie o regeneracji tych filtrow, czy jest to mozliwe? Znalazlem takie ogloszenie na allegro :

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=611897347

Co o tym sadzicie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam wymieniony filtr. Koszt dużo niższy od tego podanego, ale i tak wysoki. Na początku pokazywało do wymiany 200000, ale teraz (od roku nic się nie zmienia) 180000. Jeśli filtr jest zabity to długie jazdy nic tu nie pomogą. W serwisie mogą włączyć wymuszone wypalanie się cząstek w filtrze - aby go udrożnić, ale jeśli tego jest dużo np. po awarii turbosprężarki (jak było u mnie) to i tak nic to nie da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za kolegom za informacje. Tak zrobie bede jezdil dalej. Moj przebieg to 165tkm. Pokazuje wymiane za 9500km.

Dopytalem sie i tak jak piszecie regeneracja polega na wypaleniu ogaru poza samochodem na jakims urzadzeniu.

Koszt samej regeneracji to okolo 400zl.

Pozdraawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam wymieniony filtr. Koszt dużo niższy od tego podanego, ale i tak wysoki. Na początku pokazywało do wymiany 200000, ale teraz (od roku nic się nie zmienia) 180000. Jeśli filtr jest zabity to długie jazdy nic tu nie pomogą. W serwisie mogą włączyć wymuszone wypalanie się cząstek w filtrze - aby go udrożnić, ale jeśli tego jest dużo np. po awarii turbosprężarki (jak było u mnie) to i tak nic to nie da.

 

mozesz napisac jaki koszt wymiany i gdzie to robiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.

 

w i-drive, w zakładce serwisowej będziesz miał podane ile tys km do wymiany.

nie bierz tego przebiegu na 100% bo można go łatwo "wyzerować" (ustawić na 200tys km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.

 

w i-drive, w zakładce serwisowej będziesz miał podane ile tys km do wymiany.

nie bierz tego przebiegu na 100% bo można go łatwo "wyzerować" (ustawić na 200tys km)

 

a serwis to bedzie wiedzial ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy auto ma juz taki filtr (przed zakupem), z tego co gdzies było napisane to od 2004 roku juz byly montowane, ale nie wiem dokladnie od kiedy. I jak sprawdzic w jakim jest stanie taki filtr , ile km do wymiany.

 

Serwis oczywiście będzie wiedział jaki przebieg do wymiany, jak i sam kierowca - zaglądając tam, gdzie powiedział przedmówca. Z tego, co się orientuję to 535D miały je wszystkie, a 530D miały te co maja rury wydechowe na wprost (tzn. nie do dołu) - to tak na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF - koszt to 1024 €. U mnie była wymiana razem z turbo (na gwarancji), razem koszt z dolewką oleju, niezbednymi uszczelkami i robocizną wyszło 1314 €. Wymiana w aso Goerlitz.

Ale to dotyczy 530d. Cena filtra 535d jest znacznie wieksza.

Mozesz spytac ile kosztuje taki filtr w niemczech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ten filtr zatkał się przy 160 tyś. Pojechałem do dwóch serwisów i powiedzieli że nic się nie da zrobić trzeba wymienić. Używany oczywiście nie do kupienia. Ani na allegro ani na ebay'u. Trzeba po prostu kupić nowy. Koszt około 1000 euro. Troszkę podłamany oddałem samochód do MAG-Pol'u w Piasecznie i w ciągu jednego dnia mi zrobili. Chyba go właśnie przetkali. Na razie działa bez problemu. Zrobiłem na nim jakieś 5 tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ten filtr zatkał się przy 160 tyś. Pojechałem do dwóch serwisów i powiedzieli że nic się nie da zrobić trzeba wymienić. Używany oczywiście nie do kupienia. Ani na allegro ani na ebay'u. Trzeba po prostu kupić nowy. Koszt około 1000 euro. Troszkę podłamany oddałem samochód do MAG-Pol'u w Piasecznie i w ciągu jednego dnia mi zrobili. Chyba go właśnie przetkali. Na razie działa bez problemu. Zrobiłem na nim jakieś 5 tyś.

 

Aile zaplaciles za ta usluge?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aile zaplaciles za ta usluge?

 

mnie regeneracja kosztowała 1000 + koszt demontażu/montażu.

na regenerowanym zrobiłem ok 15tys km i padła mi turbina.

Bezpośrednią przyczyną tej awarii był niedrożny filtr DPF co powodowało dławienie ciśnienia gazów wylotowych i cofanie się ich do silnika.

Możecie to poznać u Siebie po brudnym z sadzy wnętrzu komory silnika (wszystko czarne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
witam ja nigdy nie mialem problemu z filtrem czastek stalych każdy jeden wyczyscilem u mnie na warsztacie kasuje blad na kompie i auto smiga dymienie w komorze silnika jest powodem tego ze jest turbo rozszczelnione albo kolektor pekniety z temperatury z powodu podwyższonej dawki paliwa pomoc pod numerem 0 502 217 272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w znacznej wiekszosci przypadków da sie wypalić/wyczyścić filtr czątek stałych. Nie ma potrzeby go wymieniać na nowy. Nie wiem jak skrajna sytacja musiałaby być, zeby była konieczna wymiana na nowy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szanowne grono!

 

czy ktoś miał do czynienia z emulatorami dpf???

http://www.emulatory.com.pl/nasze-produkty.html

 

rozmawiałem z instalatorem, powiedział mi, że da się to to założyć do każdego diesla kwestia odpowiedniego zaprogramowania emulatora i 2 lata gwarancji koszt od 1500-2500.

 

 

może to jest trwałe rozwiązanie i mniej kosztowne niż nowy dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ale wydaje mi się że emulator do jedno, a prawdziwy problem to brak dpf i problemy z ciśnieniem które taki filtr wytwarza za turbosprężarką dla jej właściwej pracy.A w związku z tym zmniejszona trwałość turbo. Kolejna kwestia do sprawa rozgrzewania się tej części wydechu, która wspawana jest w miejsce dpf. Zakładam że rozgrzewa się ona o wiele bardziej niż sam dpf ze względu choćby na mniejszą gęstość (masę) tej części. Słyszałem o przypadku takiego nagrzania tej części że doprowadziło to zapalenia się samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wydaje mi sie ze nie warto kombinowac z pdf-em z jakimis emulatorami potem ludzie narzekają ze auto kopci nie ma mocy i turbo jest rozszczelnione a sie nawet sie podpala pod maska od temperatury. w mojej firmie czuszczenie pdf-u w najgorszej opcji kosztuje 1000zl to znaczy jak jest kolektor pekniety albo turbina rozszczelniona naprawde nie warto kombinowac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIMON25 masz jakąś stronkę twojej firmy? może napisz jak ten cały zabieg wygląda czy dajesz jakąś gwarancję i podaj namiary, niech będą w wątku może komuś się przydadzą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o procedure to jest troche skomplikowana i trzeba to robic z glowa bo tak naprawde to sa do wytrzyszczenia dwa filtry na wydechu i ja do tego potrzebuje 5l nitro do pluknia az zacznie przelatywac nitro przez fap-a potem go zostawiam na godzine na powitrzu i montuje po zamontowaniu kasuje komputer i daje niezly wycisk samochodowi przez 5km stawiam auto na podnosnik i jezeli fap jest czerwony czyli jest caly kompletnie wypalony ALE PAMIETAJCIE O BEZPIECZENSTWIE BO TO NIE JEST PROSTE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.