Skocz do zawartości

Transmission Possition P Faulty, prosze o pomoc. Bmw 532iLCI


AdamZdunek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

MAm polifringowe bmw e60 523i

 

Okolo 2 tygodni temu oddałem auto do kompletnego serwisu, gdzie prosiłem aby przejrzano dosłownie wszytsko. Nic powaznego nie było poza wiazka elektryki z tyłu przez która nie dzialal mi jedna lampka od tablicy z tylu i jakas klapka która podobno mogla sie urwac i wpasc do silnika (nie wiem jak to sie dokładnie nazywalo)

 

Teraz bedac na wyjezdzie w niemczech po zalaniu paliwa na stacji i zapieciu biegu D przerzucił mi on automatycznie na P. Ponowilem probe kilka razy ale za kazdym razem nawet po zgaszeniu to samo. Odpaliłem samochod jeszcze raz i wyskoczył na chwile żółty komunikat TRANSMISSION FAULTY. Transmission position P possibly not availible. Operate parking brake when car stationary. Have the probklem checked. (Transmission position P faulty. Z racji ze autem musialem jechac to poproóbowałem i udało mi sie zeby auto złapało bieg kiedy wcisnalem na D i szybko dodalem gazu zanim zmieniło sie na P. Auto wtedy ruszylo z lekkim szarpnieciem. Skrzynia jechala przez nastepne 400km poprawnie bez szarpniec zmieniala idealnie nie wlaczala sie w tryb awaryjny ani nic + sport tez dzialal. POzniej przeczytałem na naszym forum które przejrzałem aby znalezc przyczyne problemu i ktos napisał zeby wrzucic na N dodac gazu i wtedy spróbowac przerzucic na D. Faktycznie Działa.

ODpalam auto przerzucam z P na N i szybko dodaje troche gazu zanim zmieni sie spowrotem na P (Bez dodania gazu skrzynia wraca na P z kazdego innego Biegu). Po zmianie z N na D auto jedzie bez szarpniecia. Wrzuca Tez R. Kiedy znowu sie zatrzymam i przerzuce na P problem jest ten sam i musze ponawiac ta sama procedure wrzucana na N dodania gazu i zapiecia biegu D. Bardzo mnie ten problem martwil wiez zszedłem po odstawieniu auta i spróbowalem normalnie jescze raz zapiac bieg w aucie. Znowu to samo jak wrzuce D i szybko dodam troche gazu to auto rusza po 2/3 sekundach z lekkim szarpnieciem i wrzucił sie tryb awaryjny i komunikat (Transmission faulty drive moderately. Possible to continue journey. Reduced Acceleration Have checked by.. . Auto odrazu zgasiłem i odpalilem na nowo probojac wrzucic na N dodac gazy i wtedy zapiac bieg i znowu wrzusyko lux. skrzynia po takim procederze pracuje perfekt zanim sie nie wrzuci biegu P. Auto odpalalem z 5/6 razy z czego 2 razy wyskoczyl pierwszy blad i raz drugi o ktorym pisalem. Jak auto zaskoczy i jedzie to zadnego bledu w idrive nie pokazuje. Szukałem IDentycznego problemu na forum ale znalazłęm tylko podobne daltego zalozylem oddzielny temat. Ludzie pisali ze moze byc to spowodowane akumulatorem (co jest teoretycznie mozliwe poniewaz nie wiem jak jest stary ale nigdy nie mialem problemu z nim a ladowanie alternatora powiedzieli mi 2 tygodnie temu ze jest bardzo dobre). Ktos inny napisal o dosc podobnym problemie ze byl to jakis blokujacy sie przy niskiej temperaturze zawor w skrzynii biegów jeszcze inni pisali o oprogramowaniu ale zaden z ich problemow nie byl taki sam jak mój.

 

Mam nadzieje ze opisałem sytuacje byc moze obszernie ale dosc zrozumiale aby post nie tylko pomogl mi ale rowniez innym uzytkownikom bmw i naszego forum.

 

Chciałbym wiedziec co to w waszej opinii moze byc poniewaz mieszkam w danii a godzina w bme kosztuje tutaj 2300 koron plus vat czyli ponad poltora tysiaza zlotych. Nie chce dopuscic do tego aby zanim usterka zostala znaleziona to napraw juz bedzie mnie kosztowala wiecej niz przenty na swieta na nastepne kilka lat :).

 

Bede naprawde bardzo wdzieczny za kazda wskazówkę.

 

Ostatnie pytanie. Czy auta moge uzytkowac czy lepiej je zostawic na parkingu. Tak jak pisałem autem przejechałem do domu bez problemu 400/500km autostrada bez zadnych szarpniec bez bledu w idrivie i z dzialajacym trybem sportowym, wiec mysle ze bez problemu po zapieciu dojade 600km do bardzo polecanego warsztatu bmw w szczecinie z uslug ktorego zawsze korzystam. Chcialbym wiedziec czy mam szykowac wyjazd juz na poniedzialek, czy moge auta uzytkowac kilka dni.

 

A byc moze jest to jakas mala naprawa ktora moglbym zlecic u mechanika na miejscu po zamowieniu czesci?

 

Wczoraj ogladalem F10 i chyba moja slicznotka sie na mnie obraziła ale po tym jak usiadlem w f10 nie poczulem sie tak dobrze jak w e60 i zdecydowalem ze zadnej zamiany nie bedzie. Naprawde kocham to auto i dopoki nie dowiem sie co mu dolega to nie zasne wiec panowie naprawde prosze o pomoc i wesolych swiat !

Edytowane przez AdamZdunek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dopisz 523i do tytułu i zacznij od sprawdzenia błędów w skrzyni programem do bmw. Pewnie akurat to nie ma związku ale kiedy olej był zmieniany w skrzyni? Jaki przebieg auta?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem nazwe tematu według zaleceń. Olej nie wiem kiedy był zmieniany, auto kupilem 15 tys. km temu. Auto ma obecnie 250tys.

Auto rano odpalilem na zimnym zadnych bledów, skrzynia prawie dziala jak powinna poniewaz jest duzy skok obrotów przy wrzucaniu na P (spadaja gdzies do 200 i odrazu do góry). NIe wywala auta na P aczkolwiek mialem wrazenie ze jak wrzuciłem raz R to auto chwile cofnelo i pozniej jakby nie chcialo dalej mimo to ze nie bylo górki (wrzuilem na D pozniej znowu R dodałem gazu i auto cofneło)

Autem dalej nie bede jezdził dopoki mi ktos doswiadczony nie powie ze pownienem. Znalazłem filmik na YT gdzie ktos ma identyczny problem. Napisał ze zlał olej wymienił tuleje, zalał znowu ten sam olej i auto niby zaczelo działac jak powinno? Dla mnie to dziwne A co wy o tym myslicie?

 

Dziekuje za pierwsza odpowiedz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie Ze wzgledu ze duzo osob przeglada to forum i uzywa wyszukiwarki.

Dla osob ktorym komputer wyrzuci kiedys taki sam blad i bedzie mial podobne objawy to do wymiany bedzie adapter mechatronika.

Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow i mam nadzieje ze komus ta wypowiedzia pomoge w przyszlosci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, miałem identyczne objawy jak wspominał kolega w pierwszym poście, Po wrzuceniu na D na zagrzanym oleju w skrzyni bieg wyskakiwał z powrotem na P.

Po diagnostyce okazało się że 2 elektrozawory nie działały jak powinny, po wymianie problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.