Skocz do zawartości

Alternator działa lecz nie ma ładowania akumulatora


Dorota M

Rekomendowane odpowiedzi

Mam BMW e61 rok prod.2006 535 d. Może ktoś mi pomoże bo mam problem z ładowaniem akumulatora. W czasie jazdy wyświetlił się komunikat o braku chłodzenia motora, potem ABS i w kolejności brak ładowania akumulatora, hamulce i zawieszenie, skrzynia biegów itd. Zjechałam na pobocze i zgasiłam auto. Nie dało się ponownie uruchomić i bateria była naturalnie wyczerpana do zera. Auto odholowano do warsztatu. Diagnoza alternator. Po wyjęciu okazało się, że jest sprawny i po ponownym zainstalowaniu nadal nie ma ładowania akumulatora. Po podłączeniu do prostownika bateria ładuje się bez zarzutów i po doładowaniu auto odpala bez problemu. Niestety gdy tylko prostownik się odłącza auto gaśnie ponownie bo nie ma ładowania z alternatora. Co może być problemem? Może ktoś mi pomoże bo stoję uziemiona 700 km od domu a mechanicy rozkładają ręce. Dodam jeszcze, że kilka dni temu miałam dwukrotny problem z otwarciem auta, musiałam go otworzyć ręcznie kluczem. Zauważyłam też problemy ze światłami a przedwczoraj w czasie jazdy autostradą wyłączyło mi się całkowicie na około 3 sekundy. Pomocy !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Doroto..

Problem który opisałaś wiąże się z uszkodzonym alternatorem/ lub samym układem regulatora napięcia który jest zintegrowany z alternatorem

Po prostu wymień alternator ( może być sprawna używka) regeneracji nie polecam .

BMW RETROFIT

http://bmw-retrofit.pl/

https://www.facebook.com/bmwretrofit

bmwdoposazenia@gmail.com


733-15-91-91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź jak wygląda ładowanie w ukrytym menu, jeżeli skacze od 12 do 17 to winny jest regulator, nie musi być ori, valeo działa jak trzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Alternator i regulator są sprawne, były wyjęte i sprawdzone a mimo to akumulator nadal nie jest ładowany. A może to jakiś bezpiecznik, przewód bądź sam akumulator jest problemem ? Bateria w aucie ma już parę lat. Dzisiaj nikt już nie chce mi pomóc i muszę czekać do jutra na elektryka. Nie chcę aby wciskano mi nie potrzebne naprawy bo już i tak nieźle popłynęłam na błędnej diagnozie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie w Łodzi się popsuła , bym pomógł

Oj szkoda marton4. Stoję w Kostrzyniu nad Odrą już od piątku a najpóźniej jutro w nocy muszę być w Mikołajkach. Trudno tutaj o porządnego fachowca. Panowie od alternatora znają się na swojej robocie ale o elektryce nie mają pojęcia. Jedyna nadzieja jutro rano w elektryku, który obiecał zająć się tym jutro rano. A co Ty myślisz na ten temat? Co to może ewentualnie być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marton4 jesteś wielki!!!! Problem trafiony w samo sedno! To było koło masowe na wale. Znalazłam fachowca blisko Poznania, który od razu wiedział o co chodzi. Kazał tylko pokręcić kierownicą przy włączonej klimie i już powiedział co to jest. Dzięki temu, że akumulator był naładowany do pełna to dowlekłam się jakoś do niego. Naprawa trwała niecałą godzinkę i mogłam ruszyć dalej w trasę. Jeszcze raz dzięki a zakład w Słubicach u Tomaszewskiego omijajcie z daleka no chyba, że chcecie być naciągnięci na kasę i obsłużeni przez pijanego mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę ze mogłem chociaż w ten sposób pomóc. Tak myślałem ze to może być, już się z tym spotkałem. Szczęście z w nieszczęściu ze tylko tak to się skończyło ze się cale na dobre nie rozleciało. Pozdrawiam jak cos kiedyś jakieś pytania to wal śmiało :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę ze mogłem chociaż w ten sposób pomóc. Tak myślałem ze to może być, już się z tym spotkałem. Szczęście z w nieszczęściu ze tylko tak to się skończyło ze się cale na dobre nie rozleciało. Pozdrawiam jak cos kiedyś jakieś pytania to wal śmiało :D :D

Muszę Cię znowu trochę podpytać. Przez to majsterkowanie tych wszystkich mechaników, odłączanie akumulatora itp. nagle mój klucz przestał automatycznie otwierać i zamykać drzwi, także bagażnik. Siedzenie było przestawione na „ majstra” i ciągle wraca do tej pozycji. Może Wiesz jak mam na nowo zaprogramować klucz aby ponownie spełniał swoje funkcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kluczyk masz, odpalanie z kluczyka czy przycisku. Jeśli zwykły kluczyk to zrób tak. 1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by były zamknięte

2.Wkładamy kluczyk do stacyjki.

3. Przekręcamy kluczyk na pierwsza pozycje, tak by świeciła się tylko kontrolka airbagu (+ ew. wyświetlacz na prędkościomierzu) - na 3 sekundy .

4. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki.

5. Naciskamy przycisk loga BMW na kluczyku i trzymając go ciągle wciśniętego naciskamy krótko 3-krotnie przycisk do otwierania zamka (przycisk ze strzałka) . Gdy operacja przebiegła pomyślnie przy trzecim wciśnięciu strzałki centralny zamknie się i otworzy na chwileczkę :) .

Jeśli nie działa - próbujemy cala operacje powtórzyć od początku, tyle ze trzymając strzałkę, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguły która metoda zadziała) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał być bardzo pijany ,skoro nie widział rozwalonego koła.[/quo
Jaki kluczyk masz' date=' odpalanie z kluczyka czy przycisku. Jeśli zwykły kluczyk to zrób tak. 1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by były zamknięte

2.Wkładamy kluczyk do stacyjki.

3. Przekręcamy kluczyk na pierwsza pozycje, tak by świeciła się tylko kontrolka airbagu (+ ew. wyświetlacz na prędkościomierzu) - na 3 sekundy .

4. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki.

5. Naciskamy przycisk loga BMW na kluczyku i trzymając go ciągle wciśniętego naciskamy krótko 3-krotnie przycisk do otwierania zamka (przycisk ze strzałka) . Gdy operacja przebiegła pomyślnie przy trzecim wciśnięciu strzałki centralny zamknie się i otworzy na chwileczkę :) .

Jeśli nie działa - próbujemy cala operacje powtórzyć od początku, tyle ze trzymając strzałkę, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguły która metoda zadziała) .[/quote]

Jaki kluczyk masz, odpalanie z kluczyka czy przycisku. Jeśli zwykły kluczyk to zrób tak. 1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by były zamknięte

2.Wkładamy kluczyk do stacyjki.

3. Przekręcamy kluczyk na pierwsza pozycje, tak by świeciła się tylko kontrolka airbagu (+ ew. wyświetlacz na prędkościomierzu) - na 3 sekundy .

4. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki.

5. Naciskamy przycisk loga BMW na kluczyku i trzymając go ciągle wciśniętego naciskamy krótko 3-krotnie przycisk do otwierania zamka (przycisk ze strzałka) . Gdy operacja przebiegła pomyślnie przy trzecim wciśnięciu strzałki centralny zamknie się i otworzy na chwileczkę :) .

Jeśli nie działa - próbujemy cala operacje powtórzyć od początku, tyle ze trzymając strzałkę, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguły która metoda zadziała) .

Mam odpalanie z przycisku (stop/start), czy procedura w tym przypadku jest taka sama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.