Skocz do zawartości

Jaki płyn wspomagania ATF DII czy CHF11S do E61?


roiter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Muszę poszukać ale tu masz opis który w innym temacie napisałem

.

Ten olej ma na zadaniu smarowanie pierścienia uszczelniajacefo wału pompy. Jesli pierścień nie jest wystarczająco smarowania moze dochodzić do takich odgłosów. Wazne zeby przed zalaniem Aditiv-u doprowadzić olej pompy wspomagania do temperatury roboczej po czym odciągnąć 50ml szczykawka i dolać preparat. Doczytalem tez ze BMW nie zaleca a raczej zakazuje dolewanie tego oleju do modeli od 2009 roku z zielona nakrętka zbiornika wyrównawczego.

 

Ps. sam tez nie probowalem ale juz wielokrotnie spotkałem sie z opisem tego preparatu na niemieckich forach BMW i Mercedesa. Napisz czy pomoglo.

 

PS.

 

https://www.leebmann24.de/additiv-lubrizol-6178-50ml-83290434684.html

 

Additiv Lubrizol 6178 50ML (83290434684)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam,jesteś pewien że te odgłosy są związane z pompą,albo z przekładnią.często takie trzeszczenie i piszczenie pochodzi z górnych gumowych łożysk kolumny macpersona przy kielichach, właśnie podczas kręcenia na postoju.co do przycinania się kierownicy to wymiana płynu ,raczej nie pomoże. jeżeli zaczyna ciężko chodzić kierownica i przycina się w skrajnych położeniach szczególnie rano jak jest zimno,to niestety w niedalekiej przyszłości czeka wymiana lub regeneracja przekładni,wcale nie musi być zużyta na listwie ,poprostu zaczyna się zacierać w cylindrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to szczerze sam nie wiem dokładnie skąd pochodzą te trzaski (najbardziej słyszalne są właśnie tam w nogach kierowcy), smarowałem tą gumę kolumny kierowniczej i rownież nie było poprawy, Lubrizol również nie daje poprawy póki co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to szczerze sam nie wiem dokładnie skąd pochodzą te trzaski (najbardziej słyszalne są właśnie tam w nogach kierowcy), smarowałem tą gumę kolumny kierowniczej i rownież nie było poprawy, Lubrizol również nie daje poprawy póki co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,

 

Postanowiłem, że podepnę się pod temat. Zakupiłem 3 tygodnie temu bmw e39 520i m54 i przymierzam się do wymiany ostatniego płynu czyli wspomagania. Wężyk pod zbiorniczkiem cieknie więc zakupiłem nowy oraz 1 litr płynu Pentosin CHF 11S. Widzę, że z doborem płynu jest niemały problem i zastanawiam się czy kupiłem dobry. Wprawdzie jest napisane na korku CHF 11S ONLY ale już zgłupiałem sam. I pytanie czy można przepłukać wcześniej układ jakimś nieoryginalnym płynem CHF? Za ten Pentosin tu w Norwegii gdzie mieszkam dałem 300zł na nasze pieniądze wiec miło by było wypłukać czymś tańszym.

 

Pozdrawiam :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

może już za późno, ale jeśli nie to szczerze nie polecam jakichkolwiek zamienników do przepłukania układu. Jeśli obawiasz się ceny płynu to najpierw sprawdź cenę pompy..

 

Jeśli chcesz zaoszczędzić to lepiej zamów przesyłkę z Polski..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie mam takie pytanie.

Muszę uzupełnić płyn wspomagania w swojej E60 2006 535d i mam dylemat.

Na zbiorniku jest napisane że CHF11S OIL ONLY ale sprawdzając co tam jest zalane to mam płyn koloru ciemno czerwonego.

Czy mogę dolać zwykłego ATF czy lepiej uzupełnić 11S?

Tak to wygląda:

b49f3475614d0727gen.jpg

 

08bd80576b04bbbfgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest czerwony bo ktoś wlał tam ATF.

Nie wiedział i wlał to jako zamiennik co jest błędne.

Czasami po regeneracji maglownicy zakład regenerujący poleca zmianę na atf " bo takich uszczelniaczy użyliśmy" ale dla mnie to bzdura bo jeszcze mamy np pompę wspomagania itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 1 dla ATF i 1 dla CHF11S :)

No nic chyba wymiana i jakaś płukanka zostaje.

Czy myślicie że bezpieczniej będzie przejść na CHF11S czy jednak zmienić na nowy ATF?

 

Jeszcze jedno. Czy próbował ktoś mieszać ATF z CHF11S? Czy taka próba skończy się np jakbyśmy chcieli zmieszać wodę z olejem czy jednak ładnie wszystko się połączy?

Cały czas myślę jak sprawdzić co mam zalane bo chwilowo nie mam jak postawić auta na płukanke :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czerwony to musi byc ATF ale nie jest to poprawny płyn bo ma inne właściwości od Pentosina CHF.

Można wlać zamiennik Pentosina z Febi syntetyczny bodajże FE06161 ale polecam mimo wszystko oryginał bo ma lepsze parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.