Skocz do zawartości

Geometra E60 czy to krzywe sanki czy geometria


adek1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Walczę bardzo długo z geometrią i byłem u kilku mechaników od tego i nic. niby ustawione idealnie a jak usiądą 2 osoby z tyłu to nie idzie szybko jechać i co dziura to ściąga w stronę dziury. Zawieszenie jest bdb pływające wymienione i tuleje belki też.

Korzystając z okazji miałem możliwość podniesienia auta na podnośniku. i podczas pomiaru samochodu miarka budowlana od przodu od śrób od sanek do tylnego koła to jedno koło mam przestawione jakieś 4mm do przodu. a wyniki z pomiarów geometri idealne.

 

Czy to mogą być krzywe sanki? i geometrie ustawią ale jak zawiecha pracuje to wszystko się rozjeżdża??

Jak najlepiej sprawdzić czy sanki tylne są proste?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W amortyzatorach nic nie widziałem aby był luz.

Ale amortyzator nie ma nic do tego ze koło jedno jest troche do przodu.

A na jakich miejscach belka lubi się poddać? gdzie najlepiej mierzyć? i względem przodu po przekątnej czy jak>??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony raczej ok bo miałem letnie 225/50 i teraz na zime nówki kupiłem firestone również 225/50 17 i dzieje się to samo. kiedyś miałem runflat to było jeszcze gorzej.

 

Przesyłem skan geometrii.

http://www.editer.pl/fotka/fd8decdf11275447032d11e6097ed0b5_1.jpg

 

Pozdrawiam i czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed ta regulacją własnie zdzierało mi prawa opone od środka pomimo wczesniejszych poprawek geometri. po tym teraz ustawianiu jeszcze nic nie widać po oponie aby zdzierało.

 

Ale jak sam jadę to auto w miare dobrze sie prowadzi chyba ze wiatr wieje to ciężko. w koleinach idealnie idzie. ale to wszystko dobrze jak jade sam. jezeli usiądą 2 osoby z tyłu to jazda szybciej jest fatala buja cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesunięcie koła zostaw w spokoju bo 4mm to równie dobrze mógł być błąd pomiarowy albo przesunięcie wózka na śrubach przy wymianie tulejek belki.

Amortyzatory nie są wylane albo słabe? Jak tulejki są ok to często jest tak, że amory nie trzymają. Daj sie może jakiemuś mechanikowi przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie dzisiaj zauważyłem że lewe koło wystaje o 0,6 cm bardziej niż prawe. Mierzyłem żeby dobrać ET lub dystanse.

U mnie amory nowe, tuleje pływające wymienione niedawno. Nie wiem jak było wcześniej bo dopiero teraz to zauważyłem.

Ale to chyba w tolerancji się mieści, co?

 

Znalazłem post gdzie kolega miał krzywe sanki.

viewtopic.php?f=73&t=155940

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witaj kolego mam ten sam problem tylne lewe koło wystaje mi około 1 cm góra bardziej niż prawe,wcześniej tego nie widziałam do puki nie założyłem dystansów.

Teraz powiem co sprawdziłam:

amortyzatory proste,

wahacze proste,

dystanse takie sama,

felgi tej samej szerokości,

luzu na wahaczach nie ma.

A mimo to koło stoi krzywo acha zbieżność też zrobiona i nadal mi ociera opona o nadkole.Panowie nie mam pomysłu co dalej z tym robić.Jak robiłam zbieżność to po rozmowie z fachowcem próbował śrubą mimośrodowa ustawić koło na wszelkie sposoby i nic po prostu jak by brakło regulacji.Moze ktoś z Was miał juz taki problem i podpowie co z tym dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samochód do geometrii był obciążony?

Czy prześwit się zgadza? Wpisane masz 586mm tył.

Do prześwitu program dobierana pochylenie koła. Jeśli ktoś nie zmierzył, tylko wpisał sugerowane przez program, to wartości będą nieprawidłowe.

Pomiar wejściowy będzie nieprawidłowy ,ale jako klient zobaczysz prawidłowe (zielone) wartości.

To samo w sytuacji ,gdy nie obciążono samochodu.

Przy obciążeniu pochylenie kół idzie na minus

Poza tym w pomiarze końcowym brakuje 2 wartości pomiarowych, co sugeruje ,że pomiar nie został prawidłowo "dokończony"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ściąganiem auta do dziury zmagałem się w e60 od czasu jak go tylko kupiłem jakieś 3.5 roku temu.

Przez ten czas by temu przeciwdziałać zmieniłem chyba wszystko co tylko lekko nawet w zawieszeniu było nie tak, tuleje pływające, łożyska amortyzatorów, tuleje w amortyzatorach. Zmieniłem nawet opony. Nic nie pomogło, geometria tez była robiona kilka razy. Dopiero zmiana kól na 16 - 225 50 16 dało taki efekt, że nie martwię się na dziurach i koleinach, a auto jeździło jak chciało. Co jest przyczyną nie wiem. Kupa kasy wydana, zawieszenie praktycznie nowe i na 18 nie dało się jej okiełznać. Pogodziłem się z jazdą na 16, komfort i bezpieczeństwo ważniejsze od wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria to podstawa. U mnie nowe zawieszenie łącznie z przekładnią. Im więcej człowiek wymienia tym gorzej. Miałem już robione w 3 miejscach po 2 razy i dalej jest problem i auto żyje swoim życiem. Wydaje mi się że niektóre warsztaty zatrzymały się na przednim zawieszeniu i belce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.