Skocz do zawartości

540i (n62b40a) - kilka pytań przed zakupem


pembuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem, że nie powinienem zakładać kolejnego tematu ponieważ jest już jeden, ale zakładam, że w ten sposób łatwiej dotrę do użytkowników V8.

 

Jak w temacie chodzi o silnik z 540i LCI o mocy 306KM. Dotychczas użytkowałem wyłącznie diesle, ale powoli skłaniam się ku prostym silnikom benzynowym.

Miałem okazję oglądać ostatnio jeden egzemplarz i mam kilka nurtujących mnie pytań.

 

1. Czy są jakieś typowe usterki trapiące ten silnik, na które trzeba zwrócić uwagę? Czytałem o cieknącej rurce pomiędzy głowicami, ale nie jestem pewien czy akurat ten silnik też może na to chorować. Jak ewentualnie można to sprawdzić przed zakupem?

 

2. Auto odpaliło od strzała i chodziło równo, pod maską słychać było tylko delikatne pocykiwanie mechaniki rozrządu. Co mnie zaciekawiło to jak się krótko trwale wcisnęło gaz na biegu jałowym do 4000 rpm i szybko odpuściło silnik zwolnił do 1200-1500, na chwilę tak został i wrócił do obrotów jałowych. Czy to normalne?

 

3. Troche nim pojeździłem, całkiem miło, ale nie zadługo. Silnik zdążył się zagrzać a w raz z nim komora silnika. Wydaje mi się, że bardzo mocno się zagrzała komora, prawy błotnik był wyraźnie gorący od zewnętrznej strony. Czy tak też może być po kilkunastu minutach jazdy w upale?

 

4. Nie mam doświadczenia z benzynami. Czy można otworzyć korek oleju podczas pracy silnika (spodziewać się wtedy jakiejś reakcji silnika)? Czy można otworzyć korek na zbiorniku płynu chłodniczego podczas pracy silnika, żeby sprawdzić bąblowanie itp? Czy można wyjąć bagnet oleju podczas pracy silnika?

 

5. Jak serwisować taki silnik? Auto ma obecnie wg wskazań ok 210tyś. Czy jeśli było prawidłowo serwisowane ma szanse pojeździć jeszcze ze 100kkm?

 

6. Czy ten silnik ma jakieś typowe wycieki oleju, których można się spodziewać?

 

7. Jeszcze tylko skrzynia biegów. Tu jest automat, czy różne skrzynie były łączone z różnymi silnikami, czy adoptowane w zasadzie te same do większości silników? Wg realoem tu jest skrzynia GA6HP26Z, można na niej polegać? Czy po za olejem okresowo trzeba coś w tej skrzyni wymienić (filtr itp.)? Jest coś na co szczególnie zwrócić uwagę w automatach bmw?

 

Podczas prezentacji silnik pracował jakieś 30min. Poźniej go zgasiliśmy i po kilku minutach porosiłem o ponowne uruchomienie, żeby skręcić kołami. Niestety już nawet nie zakręcił. Czekaliśmy kilkanaście minut próbując z różnymi kluczykami i podłączając zewnętrzne aku, ale i tak nawet nie chciał zakręcić. Pokazał tylko ikonke silnika i czerwony napis serwis. Może jakieś sugestie co do takiej awarii, komuś się już przytrafiło? W przypadku mniejszych motorów doczytałem, że rozrusznik daje takie właśnie objawy. Auto oczywiście zostało u sprzedającego, ale nie chciałbym go skreślać bo po za tym wyglądało ok.

 

Jeśli temat narusza jakieś zasady, proszę moderatora o przeniesienie do tematu zakupowego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1)

wszystkie silniki N62 (czyli 545i 550i i 540i w e60) łącze te same bolączki: rurka i uszczelniacze zaworów.. Poczytaj troszkę a dowiesz się o kosztach i sposobach diagnozy i naprawy.. [było nie raz] [czytać, czytać i jeszcze raz czytać]

 

ad2)

raczej nie normalne, ale z ciekawości jeszcze sprawdzę u siebie..

 

ad3)

zadana temp. pracy silnika gdy nie jest mocno obciążany to 105st C. To co zauważyłeś to raczej normalne że będzie gorąco :D

 

ad4)

jak jeszcze nie zagrzany to można otworzyć korek na zbiorniku płynu chłodniczego i ewentualnie zaobserwować czy nie ma syfów z jakiegoś uszczelniacza. Na resztę pomysłów nie odpowiadam :)

 

ad5)

serwisować poprawnie :) jak było poprawnie serwisowane to spokojnie jeszcze pojeździsz. Co do Twojego przypadku nie jestem pewien czy było...

 

ad6)

i tak i nie.. Możliwe są wycieki/smarkanie z okolic pompy próżniowej i alternatora, ale to raczej nie dotyczy tylko N62 :)

 

ad7)

automat właściwie jest jeden; można na nim polegać o ile poprzedni właściciel go nie zajeździł :)

na dzień dobry poleciłabym filtr, olej, tłoczki mechatronika plus hilza wtyku elektrycznego i "ósemka"..

Ciekawe czy poprzedni właściciel wymieniał olej.. BMW nie zalecało wymiany - wg zasady olej dożywotni (czyli aż padnie skrzynia) natomiast producent skrzyni, czyli ZF, zalecał wymianę bodajże co 80-120kkm.

 

 

ad problem)

ki cholera wie. Jak na dzień dobry był problem to już znasz przynajmniej jeden powód dlaczego ktoś sprzedaje dany egzemplarz. Zwróć uwagę że to zdarzyło się po godzinie obcowania z autem. Co będzie za 10 czy 50h to już nikt nie wywróży. Nie ma oczywiście co przekreślać autka - ale nie ma co także wróżyć.. Trzeba auto przetrzepać, podpiąć pod kompa i wtedy się zastanawiać. Polecam jednak zapłacić mechanikowi "od BMW" żeby później nie żałować pochopnej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie takiego auta lepiej podjechać do ASO niech ci sprawdzą wszystko od A do Z. To, że silnik nie odpalił to coś dziwnego, jeżeli aku by był słaby to po prostu zapaliła by ci się żółta ikonka akumulatora na desce rozdzielczej, ale nie czerwona ikona silnika :!: Szkoda, że nie masz kogoś z komputerem kto mógłby z tobą podjechać...
Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za całkiem szybkie odpowiedzi.

 

Zanim bym się zdecydował, auto na pewno trafiłoby na prześwietlenie przez specjalistów. Na tą chwilę próbuje uzyskać nieco informacji z ASO, w którym było ostatnio serwisowane i z Waszą pomocą wydedukować, czy warto jest je wogóle prześwietlać.

 

Dzwoniłem dzisiaj ponownie do sprzedającego, który nie był dostępny przy prezentacji auta (auto pokazywał mi syn). Twierdzi, że problem z odpaleniem wynikał z niewłaściwego ustawienia skrzyni biegów i pozostawieniu jej w pozycji D lub N.

 

Czy możecie to ewentualnie zweryfikować? Jeśli ma ktoś LCI z joystickiem to może spróbuje tak odpalić i zobaczy czy ikonka silnika pozostanie podświetlona a między zegarami wyskoczy "service". Dla mnie trochę dziwne z tym "service". Tak czy inaczej niby odpalił i pali za każdym razem.

 

Po za tym auto jest sprowadzone i nie rejestrowane w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko odpowiadam, jak wyłączę silnik na D, elektryka sama załączy P . Więc jest to nie możliwe w LCI. Ale nawet w Pre Lci nie był, iż wtedy nie wyjąłeś kluczyka ze stacyjki :cool2:
Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czyli sprzedający może co nieco kręcić.

 

A tak na marginesie.

Jeździliśmy nim trochę i spokojnie i całkiem szybko, ale bez stania w korku. Średnia spalania wyszła na 12l/100km. Czy to możliwe, czy jednak spodziewać się kilku litrów więcej.

Z tego co wyczytałem to te V8 powinny dobrze znosić gaz, ale czy przy gazie w tym silniku mogę spodziewać się szybszego zużywania elementów silnika. Na co ewentualnie zwracać uwagę, gdybym chciał do niego założyc LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto 15-17l, trasa 10,5 raz nawet udało mi się zejść poniżej 10l ale to już bardzo przepisowo było :8) Te silniki bardzo dobrze znoszą gaz :cool2: Osobiście nie mam i nigdy nie założę :8)
Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździliśmy nim trochę i spokojnie i całkiem szybko, ale bez stania w korku. Średnia spalania wyszła na 12l/100km. Czy to możliwe, czy jednak spodziewać się kilku litrów więcej.

 

Wg mnie jak nie staliście w korkach to rzeczywiście te 12 jest realne. Temat dla niektórych drażliwy, ale rzeczywiście te valvetroniki i ogólna technologia BMW pozwala na niezbyt duże spalanie (osoby które nie jeździły to powiedzą że jak 4.4 to musi być 20 na sto i nie ma bata :duh: ).

Ja mam średnią ~13l ale dużo zależy od tego gdzie się jeździ..

Na typowej trasie autostradowej (nie w PL) właściwie z ciągłym 130 na budziku wyszło mi spalanie 9,2l (z punktu A do B i z powrotem; około 95% autostrada z czego 90% to rzeczone 130km/h a reszta mniejszy czy większy korek). Natomiast w mieście musi wychlać swoje i w takiej Warszawie nie zdziwiłbym się z 20l/100km..

 

Z tego co wyczytałem to te V8 powinny dobrze znosić gaz, ale czy przy gazie w tym silniku mogę spodziewać się szybszego zużywania elementów silnika. Na co ewentualnie zwracać uwagę, gdybym chciał do niego założyc LPG?

podobno dobrze znoszą gaz, ale nie jeden temat pokazał że jest to nieodpowiednie forum na tego typu pytania :D

[Kiedyś miałem poloneza - 'specjaliści wiejscy' krzyczeli że już ma 100kkm i jak się założy instalkę to silnik wyzionie po chwili.. Instalacja zwróciła się kilkukrotnie..]

Zwrócić uwagę - na dobrego gazownika. Przyoszczędzisz 500zł na instalatorze (pomimo że niby instalacja będzie posiadała te same komponenty) a będziesz klął że gaz się nie nadaje. Polecam jednak zapłacić za wiedzę - a w PL jest kilku gazowników którzy ją posiadają odpowiednią do tej jednostki..

 

jest nawet na forum zagazowane N62 które przejeździło sporo km na nim, ale już nie pamiętam loginu niestety..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.