Skocz do zawartości

[E60 535d 272KM] problem ze skrzynią ZF


Majes86

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega niedawno kupił E60 535d 272KM przebieg około 250 tys km. Ma problem ze skrzynią. Przy jeździe ze stałą prędkością i próbie delikatnego przyśpieszenia, przykładowo z 60km/h skrzynia wariuje. Nie wie jaki bieg ma wrzucić. Coś jakby miała za mało siły na wyższy bieg, a za dużo na niższy. Przy agresywnej jeździe zmienia biegi płynnie. Przy ruszaniu też jest ok. Na sporcie jest zdecydowanie lepiej, bo skrzynia przerzuca biegi przy wyższych obrotach. Najgorzej jest w zakresie 1500-2200 obrotow. Czasami jak się jeździ spokojnie to też jest w porządku, problem zawsze występuje jak się jedzie stałą prędkością i próbuje delikatnie przyśpieszyć. Jak skrzynia zaczyna wariować, to nawet jak się wciśnie mocno gaz, to jest to samo aż do przerzucenia biegu. Co to może być? Za mało oleju w skrzyni? Konwerter? Czy jeszcze coś innego?

 

Takie błędy są w Inpie:

 

GS19B JobStatus: OKAY Variant: GS19B

 

RESULT: 6 error in error memory !

 

51AD Botschaft (Raddrehzahlen) von der DSC fehlt

 

CF1E Botschaft von der DSC:Radtoleranzabgleich

 

CF1B Botschaft von der DSC:Geschwindigkeit PT-CAN

 

CF1A Botschaft von der DSC:Status DSC PT-CAN

 

CF19 Botschaft von der DSC:Radgeschwindigkeit PT-CAN

 

51B0 Botschaft (Bremslichtschalter) von der DSC unplausibel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarł się wężyk od podciśnienia stąd te wszystkie błędy. Po wymianie wężyka żadne błędy nie występują. Ale skrzynia? nadal nie chodzi tak jak powinna. Auto jest po chipie. Sprawdziliśmy jeszcze jak się skrzynia zachowuje na manualu i przy zmianie biegów w dowolnym zakresie jest płynnie. Brak szarpania itd. Po wbiciu dowolnego biegu i próbie przyśpieszenia w zakresie obrotów mniej więcej 1700-2200 auto przyśpiesza, ale obroty skaczą o 200-300 aż do przekroczenia mniej więcej 2200 obrotów. Później tego nie ma aż do końca obrotomierza. Wygląda to jakby auto gubiło trakcje. Na skrzyniach automatycznych się nie znam, ale w manualu podobnie by było jakby się sprzęgło ślizgało, tylko znowu w manualu im więcej obrotów tym bardziej by się ślizgało. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Konwerter? Da się jakoś sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rzeczy do sprawdzenia i zrobienia.

 

1. Sprawdzić wersję programu w sterowniku skrzyni /jak stary uaktualnić/

2. to co napisał mlody_d - sprawdzić konwerter w zakresie 80 - 90 km/h jak będzie sam zmieniał obroty to konwerter powoli się kończy

3. Proponuję zmienić olej wraz z popychaczami mechatronika /koszt części to około 1250 pln/ w razie co mogę podać namiary na dobre źródło

 

Po takiej kolejności na bank odczuje poprawę.

 

Łoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wygląda mi to na konwerter jak coś to zapraszamy na bezpłatną diagnozę, zajmujemy się skrzyniami ZF i mamy do nich wszystkie części
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Mam pytanie, oprócz falujących obrotów w zakresie 80-90km/h nie zauważyłem jakieś różnicy w ruszaniu przyspieszaniu, zmiany biegów. Rozumiem że prawdopodobnie zaczyna się sypać sprzęgło hydrokinetyczne i tu pytanie jakie są skutki jazdy z uszkodzonym konwerterem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka rodzajów konwerterów. Akurat u nas siada sprzęgło blokujące, które przy pewnych obrotach powinno się blokować. Jeżeli jest ono uszkodzone, to raz silnik napędza je mocniej, a raz wolniej, aby utrzymać stałą prędkość auta na tempomacie. to właśnie przez kierowcę jest odbierane jako falowanie obrotów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka rodzajów konwerterów. Akurat u nas siada sprzęgło blokujące, które przy pewnych obrotach powinno się blokować. Jeżeli jest ono uszkodzone, to raz silnik napędza je mocniej, a raz wolniej, aby utrzymać stałą prędkość auta na tempomacie. to właśnie przez kierowcę jest odbierane jako falowanie obrotów...
dzięki za info :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
mam podobny problem w x3 3.0 si. u mnie błędy wyłącznie z mieszanką paliwowa, myślalem że to coś w tę stronę. Jak znajdziesz przyczynę to napisz co znalazleś.

 

U kolegi to był problem z przetartym wężykiem podciśnieniowym (błędy). A swoją drogą konwerter też był do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem podlaczyc sie do tematu. U mnie jest podobnie tylko nic nie faluje i wystepuje bardzo zadko, nie jestem w stanie tego wywolac na zyczenie. Różnica jest taka ze moja skrzynia rozlacza sie i wyskakuje bląd skrzyni. Po zwolnieniu do 50km/h zalacza sie 3-ci bieg i tylko na tym biegu moge jechac. Zatrzymuje auto wylaczam i wlaczam ponownie, wszystko wraca do normy. Moze koledzy pomoga?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam. U mnie problem wygląda bardzo podobnie. Najgorsze jest to, że jest to jedyna usterka w mojej 530i (przebieg 315 tyś.). Zjawisko występuje raz na ok. 1,5 miesiąca, ale nie znasz dnia ani godziny. Problem zdiagnozowano - wymiana modułu mechatroniki. Koszt przy sprowadzeniu regenerowanego modułu z DE (podobno tylko jedna firma się tym zajmuje, gwarancja pół roku), wymianę wykonują spece od skrzyń automatycznych, ok. 6000 zł... Wymiana na używaną skrzynię jest bezcelowa. Prawdopodobieństwo, że w "nowej" skrzyni moduł będzie dobry..., niewielkie. Jeśli ktoś również ma, mia lub spotkał się z tym problemem i wie, jak mniejszym kosztem go rozwiązać, proszę, piszcie! Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
chcialem podlaczyc sie do tematu. U mnie jest podobnie tylko nic nie faluje i wystepuje bardzo zadko, nie jestem w stanie tego wywolac na zyczenie. Różnica jest taka ze moja skrzynia rozlacza sie i wyskakuje bląd skrzyni. Po zwolnieniu do 50km/h zalacza sie 3-ci bieg i tylko na tym biegu moge jechac. Zatrzymuje auto wylaczam i wlaczam ponownie, wszystko wraca do normy. Moze koledzy pomoga?

 

Problem rozwiazany. Niestety ale skrzynia ZF w naszych E60 jest trochke strawa i nie wytrzymuje duzego momentu obrotowego 580nm przez dlugi czas. Skrzenie musiałem regenerować i wymienic kilka czesci łacznie z regeneracja konwertera, łaczny koszt 5000. Jesli ktos szuka dobrego fachowca (okolice Warszawy) to prosze o priv, ja miałem duzy problem żeby takiego znaleść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.