• Reklama

Zerwany łańcuch rozrządu e39 525 tds

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Zerwany łańcuch rozrządu e39 525 tds

Postprzez toolmar » 08 Lip 2008 06:58

Co mogło się stać przy zerwanym łańcuchu rozrządu w 525 tds e39 1997 r. Jaki koszt jest naprawy? Z góry dzięki.
Kiedy jazda staje się przyjemnością to musi to być BMW
toolmar
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 18 Lis 2004 00:19
Miejscowość: Opole

Postprzez bosy77 » 08 Lip 2008 08:49

Witam.

Nie chcę Cię straszyć, ale będzie to trochę kosztowało. Nikt Ci nie powie dopóki tego nie nie rozbierze.
A stac mogło sie dużo, np: zderzenie tłoków z zaworami itd.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez bosy77, 08 Lip 2008 09:56, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
bosy77
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 891
Dołączenie: 17 Sty 2008 16:38
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: było - E34 525TDS 93r., E34 540iA 1994 :)))
aktualnie E36 320i 97r.

Postprzez toolmar » 08 Lip 2008 09:43

Jeśli naprawa miała by kosztować 4000 PLN to lepiej naprawiać czy kupić używany silnik i go przełożyć. Ile może kosztować naprawa silnika w wersji najgorszej. Z góry dzięki za odpowiedź.
Kiedy jazda staje się przyjemnością to musi to być BMW
toolmar
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 18 Lis 2004 00:19
Miejscowość: Opole

Postprzez malpa84 » 08 Lip 2008 09:45

bosy77 napisał(a):A stac mogło sie dużo, np: zderzenie cylindrów z zaworami itd.


Raczej tłoków z zaworami :)
Jeśli nie rozbierzesz i na własne oczy nie zobaczysz to nie bedziesz wiedział. Jeśli masz szczęście to mogło się praktycznie nie stać nic ale to bardzo mało prawdopodobne.
Image
Awatar użytkownika
malpa84
 
 
 
Posty: 734
Dołączenie: 18 Sty 2006 13:07
Miejscowość: Trzebinia
Moje BMW: Wcześniej E34 524td 1989 r. -----> teraz E39 525td 1999 r. :)

Postprzez bosy77 » 08 Lip 2008 10:01

malpa84 napisał(a):A stac mogło sie dużo, np: zderzenie cylindrów z zaworami itd

Raczej tłoków z zaworami :)


myslałem o tłokach a napisałem ("cylindrów") :duh:
Awatar użytkownika
bosy77
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 891
Dołączenie: 17 Sty 2008 16:38
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: było - E34 525TDS 93r., E34 540iA 1994 :)))
aktualnie E36 320i 97r.

Postprzez emge » 08 Lip 2008 10:06

Może Cię nie pociesze ale kilka lat temu kumplowi strzelił pasek w Golfie III (1.9 TDI) Poszły zawory, głowica, wałek i naprawa kosztowała wtedy~ 4000zł Tu masz 6cyl. i BMW więc chyba możesz szukać silnika Chyba, że miałeś farta i głowica została nieuszkodzona).
Awatar użytkownika
emge
 
 
 
Posty: 201
Dołączenie: 04 Cze 2004 16:48
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: odjechało

Postprzez dyzio255 » 08 Lip 2008 11:08

A możesz nam podać jaki masz tam przebieg??
Zerwany łańcuch to niecodzienność.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>
dyzio255
 
 
 
Posty: 3590
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez toolmar » 08 Lip 2008 11:21

Przebieg mam 208820 km. Wcześniej nie dochodził z silnika żaden dziwny dźwięk. Wszystko pięknie chodziło. W 2007 roku we wrześniu robiłem głowicę bo miała 4 pęknięcia. Od tamtego czasu wszystko było ok aż tu nagle jadąc autostradą ok 140 km/h dodałem gaz i nagle auto zmulilo, z rury wydechowej poszedł czarny dym i auto na luzie dotoczyło się jeszcze jakieś 200m. Auto zaraz po tym zdarzeniu zgasło. Jak próbowałem odpalić to wydaje odgłos : bzyk, bzyk i nie odpala. Olej silnikowy jest, płyn chłodzący również.
Zaglądałem przez korek i próbowałem ruszyć z 5 biegu to łańcuch rozrządu nie kręci się. Po tych objawach parę osób powiedziało mi, że to musi być rozrząd. Albo jest zerwany łańcuch albo poszło koło zębate. Czekam teraz na to co mechanicy od BMW stwierdzą po rozebraniu silnika.
Kiedy jazda staje się przyjemnością to musi to być BMW
toolmar
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 18 Lis 2004 00:19
Miejscowość: Opole

Postprzez skidmarks » 08 Lip 2008 11:34

przy tym kręceniu jeżeli to rozrząd to tylko pogarszałeś sprawę. Koszty 4 tys można zminimalizować jak masz mechanika "pod ręką" co z ciebie nie zedrze . A mógł polecieć napinacz który trzymał ten pasek. Nie chce być prorokiem i na odległość nie widząc twojego auta wskazywać na przebieg ale te "dwieście" z ogonkiem to na taka awarię trochę mało. Przy tym przebiegu, koledzy potwierdzą auto trzyma zdrową kondycję jak ta lala.
Awatar użytkownika
skidmarks
 
 
 
Posty: 1281
Dołączenie: 29 Cze 2006 15:20
Miejscowość: Polkowice/Radwanice
Moje BMW: e39d - e36i - e34tds a były e34tds ,e30td ,e34td

Postprzez malpa84 » 08 Lip 2008 13:43

Ja robiąc remont w 2,4 td poniosłem koszt 2800 zł. Głowica po kapitalnym remoncie (planowanie, sprawdzenie czy nie popękana, wymiana prowadnic zaworów itd.), wymiana wszystkich pasków (w sumie to chyba są aż 2 :) ale już nie pamiętam dokładnie), pierścieni, panewek i większości uszczelek. Generalnie wolałem dołożyć tą kasę do remontu niż wydać ją na motor który po 1000 km rozleci się z powrotem.
Jeśli chodzi o przebieg to coś mi się tu wydaje, że jest mały...
Image
Awatar użytkownika
malpa84
 
 
 
Posty: 734
Dołączenie: 18 Sty 2006 13:07
Miejscowość: Trzebinia
Moje BMW: Wcześniej E34 524td 1989 r. -----> teraz E39 525td 1999 r. :)

Postprzez toolmar » 09 Lip 2008 11:03

Mechanik wyliczył mi koszt naprawy na jakieś 3000 zł ale dokładnie jeszcze nie może powiedzieć. Dziś ściągnie głowicę i będzie znany całkowity koszt oraz wszystkie uszkodzenia. Odradza mi kupno używanego motoru i jest zdania, że lepiej naprawić ten bo będę wiedział co mam i części będę miał nowe. Co o tym myślicie. Dobre rozwiązanie mi proponuje? Dzięki za pomoc.
Kiedy jazda staje się przyjemnością to musi to być BMW
toolmar
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 18 Lis 2004 00:19
Miejscowość: Opole

Postprzez emge » 09 Lip 2008 12:00

Zawsze lepiej zrobić, bo potem wiesz co masz i masz pewność, że serduszko zdrowe. Silnik + przekładka + oleje, paski w końcu też kosztują. Tylko niech dokładnie określą co się stało i jakie koszta, a nie będą dodawać co chwila po kilkaset zł. Za 3000 robił bym stary.
Awatar użytkownika
emge
 
 
 
Posty: 201
Dołączenie: 04 Cze 2004 16:48
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: odjechało

Postprzez toolmar » 09 Lip 2008 12:44

Dzięki za radę. Też mi się wydaje, że lepiej naprawiać. Tak zrobię za 3000 zł to jednak warto.
Kiedy jazda staje się przyjemnością to musi to być BMW
toolmar
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 18 Lis 2004 00:19
Miejscowość: Opole

Postprzez malpa84 » 09 Lip 2008 12:58

Czyli remont tds`a nie jest dużo droższy od 2,4 td :)
Image
Awatar użytkownika
malpa84
 
 
 
Posty: 734
Dołączenie: 18 Sty 2006 13:07
Miejscowość: Trzebinia
Moje BMW: Wcześniej E34 524td 1989 r. -----> teraz E39 525td 1999 r. :)

Postprzez Adzio » 09 Lip 2008 15:13

U mnie ostatnio pekl pasek w M20B20. Do wymiany byly wszystkie 12 zaworow + 6 prowadnic. Laczny koszt naprawy ze wszystkimi czesciami, robocizna, glowica(planowanie, szlifowanie itp.) wyszedl mnie 1200 zl.
Tez zastanawialem sie nad drugim silnikiem, ale teraz wiem przynajmniej co mam i silniczek w koncu cyka, az milo, wiec nie ma tego zlego...
powodzenia!
Awatar użytkownika
Adzio
 
 
 
Posty: 932
Dołączenie: 12 Cze 2007 18:17
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: było: E34 520i M20B20 '90 Sedan
jest: E39 528 M52B28 '98 Touring


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: >Arecki<, david, Naczo oraz 16 gości