Skocz do zawartości

Montaż lamp po liftingu (02) w sedanie sprzed liftingu (96)


Ratovnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś tak wycinał wnęki na lampy w samochodzie sprzed liftingu w celu założenia lamp z E39 M5 po liftingu?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/275/d085cc191de16afb.jpg

 

 

LAMPY ZAŁOŻONE - INSTRUKCJA NA NASTĘPNEJ STRONIE

Edytowane przez Ratovnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja thenygoos. Gadżety z E39 po liftingu to podstawa wszelkich zmian w "piątce". Sam w niedalekiej przyszłości będę montował neony (diodowe to są bardziej te podróbki z allegro) i ciekawi mnie ten temat. Podobno potrzebne są jeszcze jakieś przetwornice, przejściówki oprócz walki z blachą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a ja zamówiłem w US ringi CCFL :norty:... całe $55 :mrgreen:.

W moim poprzednim aucie Civic'u założyłem na przód reflektory soczewkowe zintegrowane z kierunkami, na tył lampy z przeźroczystymi kloszami i czarnymi obudowami w środku (w nich zabudowane były po 2 na każdą stronę okrągłe czerwone lampy) i auto wyglądało dużo ładniej niż oryginał...

I nie było obory :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem lampy z 2002 do auta z 96, wymaga to więcej wiercenia i przycinania też samych tylnych części lamp. Trochę roboty jest, ale praca przyjemna i efekt wyśmienity:-).

Podczas montażu robiłem fotki, więc opis będzie ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zewnątrz lampy wyglądają identycznie, jednak tyły lamp były różne.

 

To niby są dwa rodzaje lamp nowego typu (neony) do aut przed liftem i do aut po lifcie?

To by było bez sensu, bo i jedne i drugie wymagają przeróbek.

No chyba że są trzy rodzaje lamp - przed liftem; po lifcie; po lifcie M5 - o czym pierwsze słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem te na górnym obrazku. Lampy z zewnątrz wyglądają identycznie, jednak tyły są nieco inne, różnica jest w mocowaniu przy żarówce stopu oraz w większej ilości kabelków):

 

http://images33.fotosik.pl/282/30a2d508f0cd5bcb.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/282/832921167fa0de0e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZED MONTAŻEM ZAOPATRZYŁEM SIĘ W NASTĘPUJĄCE AKCESORIA :-) :


  • 1) dwużyłowy kabel dł. 2m (śr 1.0 mm)
http://images31.fotosik.pl/282/6297e4f38db46d98.jpg
 
2) końcówki do zaciśnięcia na końcach kabla (małe i duże)
http://images34.fotosik.pl/282/ba2239f0e2744b76.jpg
 
3) silikon neutralny (310 ml)
http://images32.fotosik.pl/281/3301e60fb95aab2f.jpg
 
4) 4 oporniki o wartości 5w330ohm (lub 5W180ohm)
 
http://images34.fotosik.pl/282/d17e7f487215ed0d.jpg
 
5) pasta silikonowa termoprzewodząca (małe opakowanie)
http://images34.fotosik.pl/282/3eddd8b623574688.jpg
 
6) wiertarka + trzpień ślusarski z podziałką
http://images26.fotosik.pl/228/203a5a7e174aaf4d.jpg
 
7) końcówki do nowych lamp + kabelki (komplet z ASO)
http://images30.fotosik.pl/202/192803a39ed6e25f.jpg
 

 

MONTAŻ WYGLĄDAŁ NASTĘPUJĄCO:

 

1) ściągnięcie uszczelki i spiłowanie (np. nożykiem) krawędzi z tyłu nowych lamp (w miejscach jak na zdjęciu):

 

WAŻNE: należy zasłonić wszystkie otwory, aby opiłki plastiku nie powpadały do wnętrza lampy. Ja dokładnie nie zasłoniłem i godzinę wyjmowałem (patykiem z watą) czarne kłaczki z wnętrza lampy:-).

http://images23.fotosik.pl/205/f397d7541bd81087.jpg

 

http://images28.fotosik.pl/228/5c65f546f72bbeea.jpg

 

http://images26.fotosik.pl/228/8a66962d228989a6.jpg

 

 

2) przełożenie zacisków na tylnej części lamp i dorobienie kabla z końcówkami, podpięcie kabelków jak na zdjęciu:

http://images25.fotosik.pl/227/b0466c2d2959b94d.jpg

 

 

PRZED założeniem kabelków:

 

http://images33.fotosik.pl/282/30a2d508f0cd5bcb.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/73297a6270ee35ad.jpg

 

http://images27.fotosik.pl/227/76f95cdee41cdadb.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/b8b9bf629d660c4c.jpg

 

 

PO założeniu kabelków:

 

http://images33.fotosik.pl/282/f325cd5df5d1c940.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/228/72696e8d6127f262.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/356ef5073fa8785a.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/282/bc7864b9b64d8548.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/282/7bc1369fcfc9be66.jpg

 

3) wywiercenie dwóch dziur pod dolnymi z dotychczasowych lamp, poszerzenie otworu w okolicy żarówki stopu (ja robiłem to za pomocą wiertarki i trzpienia ślusarskiego z OBI :-):

 

PRZED:

http://images34.fotosik.pl/282/fac1eeaf9068b33d.jpg

 

PO:

http://images34.fotosik.pl/282/366b57e394772266.jpg

 

http://images25.fotosik.pl/227/95523a20a50aeb03.jpg

 

http://images27.fotosik.pl/227/dd1eaad44d0e3080.jpg

 

 

4) drobne poprawki (dopiłowanie itp.) w celu dokładnego dopasowania lamp :-).

 

WAŻNE: lampę dopasować tak, aby żadna jej tylna metalowa część nie stykała sie z blachą karoserii. Wówczas lampa nie będzie świecić!

 

 

5) spiłowane krawędzie w karoserii zamalowałem farbą w kolorze auta :-)

 

6) nałożenie grubej warstwy silikonu na krawędzie lampy oraz na wnęki na lampy (jak na zdjęciu):

 

http://images31.fotosik.pl/282/49fdc30c30cf7945.jpg

 

7) przyłożenie lamp, przykręcenie od wewnątrz śrub (dwie górne i jedna dolna poprzedzona podkładką. Ostatniej nie przykręcałem, ponieważ nie miałem takiej grubej podkładki, albo czegoś co ją zastąpi :-). Sprawdzenie czy lampy dokładnie dolegają.

 

8) założenie opornika na kabel z każdej lampy i wyprowadzenie końcówki z opornikiem (opornik zawieszony w powietrzu:-), póki co, a później pasta silikonowa termoprzewodząca i zostanie przyczepiony do karoserii, aby sie nie nagrzewał za bardzo, lub zostanie zastąpiony żarówką 5W oświetlającą bagażnik podczas gdy są włączone światła mijania :-)

 

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/227/2e080b3787c93663.jpg

 

9) podłączenie nowej wtyczki oraz kabelków do nowej lampy, a końcówek do starej wtyczki w aucie

 

http://images28.fotosik.pl/228/6cc401bafb5d19b8.jpg

 

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/282/c0233095f12366e1.jpg

 

 

PRZED ZAŁOŻENIEM LAMP:

 

http://images34.fotosik.pl/282/550f4070ad3ac595.jpg

 

 

PO ZAŁOŻENIU LAMP:

 

http://images32.fotosik.pl/281/bcb46b84cf483800.jpg

http://images32.fotosik.pl/281/e7918b29a22e30d1.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/282/152c4cf648ae3aae.jpg

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/227/a19ad33aed60e0e3.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/ffebd8f263560e10.jpg

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images32.fotosik.pl/281/8ee201bdd7c8275e.jpg

 

%5B640%3A447%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/282/1b020cdd34a268e2.jpg

 

http://images26.fotosik.pl/228/929aa022b255cc7a.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/183c556710995fb5.jpg

 

Jeszcze tylko trzeba wymienić żółte żarówki w kierunkowskazach na OSRAM Diadem :-)

Edytowane przez Ratovnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ratovnik po co są te oporniki? Po to, żeby komputer nie wyświetlał błędu przepalonej żarówki? Jeśli się jakaś rzeczywiście przepali to wtedy komp o tym nie poinformuje?

 

PS. Sądziłem że wiecej jest cięcia tej blachy, a tutaj okazuje się, że trzeba tylko delikatnie zaingerować, świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez oporników występują razem takie błędy:

- świeci się tylna pozycja wraz ze światłem stop

- pozycja lekko migocze

- występuje błąd przepalenia żarówki na kompie

 

Opornik, który ja zastosowałem niweluje migotanie tylnej pozycji i świecenie się żarówki stopu wraz z pozycją. Występuje tylko komunikat o przepaleniu żarówki. Musze dobrać odpowiedni opornik, ale póki co nie mam czasu szukać a do komunikatu o przepaleniu żarówki już się zdążyłem przyzwyczaić :-). Jak tylko kupię to jest to kwestia podpięcia opornika do końcówki kabelka wychodzącego z lampy, więc nie ma problemu z podłączaniem i sprawdzaniem czy dobry kupiłem :-). Minuta roboty.

 

Cięcie blachy to nie jest, raczej takie piłowanie :-).

Tym trzpieniem tnie się jak masełko :-)

Ja to robiłem dostojnym tempem i całość montażu zajęła mi około 6 godzin. Najwięcej czasu zajmuje ścinanie krawędzi lamp :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ratovnik" wiem dlaczego świeci Ci się komunikat o przepaleniu zarówek ponieważ popełniłeś błąd przy podłączeniu tych oporników. W starej lampie pozycja jest zasilana z dwóch przewodów (dwie żarówki na stronę) a w nowych pozycja jest tylko na jednym przewodzie . Należy podłączyć jeden opornik do jednej lini zasilającej (tak jak zrobiłeś) a drugi do drugiego przewodu zasilajacego. Pod drugi przewód nie podłącza się nic tylko te oporniki. Gdy obie linie będą miały zadany odpowiedni opór to komp nie będzie wyswietlał błędu

Czyli dwa oporniki na lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem drugi opornik (w sumie są dwa oporniki na jedną lampę). Każdy opornik ma wartość 5W330ohm (mogą być 5W180ohm).

Wygląda to tak:

http://images32.fotosik.pl/286/822814de3cc849b4.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/230/fe382743f6656b56.jpg

 

Jeszcze tylko pozostaje obcięcie nadmiernej ilości silikonu, który uszczelnia lampę :-)

Edytowane przez Ratovnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.