Skocz do zawartości

e39 530dA - lock up


Bono

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

czesc wszystkim,

 

jestem stosunkowo swiezo po naprawie automatu, wszystko jest gites, ale zauwazylem, ze skrzynia pracuje troszecze inaczej niz przed naprawa

 

chodzi mianowicie o lock up'a (tak mi sie przynajmniej wydaje)... otoz kiedy rozpedzam sie normalnym trybem, nie za szybko, nie za wolno, to czuje, ze lock up zalacza sie tuz przed 90km/h - wszytko byloby super, tylko, ze kiedy chce depnac przy tych 90km/h, to czuje, iz lock up trzyma troche za dlugo - potrzeba chwili, aby skrzynia rozlaczyla lock up'a i ewentualnie zredukowala bieg

 

czy tez tak macie?

 

kojarze, ze w e39 530dA po lifcie wgrywano nowy soft dla skrzyni, m.in. w celu wyeliminowania drgan konwertera (znana niektorym przypadlosc e39) - byc moze to charakterystyka nowego softu

 

tak na poczatku, nie za bardzo mi sie to podoba, bo czasem wydaje mi sie, ze skrzynia "Wysila" sie zbyt bardzo trzymajac lock up'a zalaczonego, mimo, ze ja chce szybciej przyspieszyc...

 

jak jest u Was? przy ilu km/h wlacza sie lock up?

 

pozdr

artur

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam pojecia duzo nie mam na temat Automatu

 

lecz tez jestem dopiero co po wizycie

 

sprawa ma sie tak przy ok 80 km/h spina i moge se spokojnie przyspieszac bez redukcji jak chcem szybciej przyspieszyc to wystarczy wcisnac na 1/3 i juz redukuje i przyspiesza.

 

po takiej naprawie trzeba troche pojezdzic w roznych trybach tak aby ecu wylapalo profil kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

skoro rowniez u Ciebie lock up spina ok. 80 km/h, wiec chyba u mnie to jest akurat ok - wydawalo mi sie, ze wczesniej lock up spinal na wyzszych predkosciach

 

tak jak pisalem, mam wrazenie, ze lock up spina zbyt dlugo, mimo, ze naciskam mu pedal gazu...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tak jak pisalem, mam wrazenie, ze lock up spina zbyt dlugo, mimo, ze naciskam mu pedal gazu...

 

jak jade wiecej jak 90 km/h to tez nie redukuje ale zato przyspiesza tak dobrze ze nie musze skrzyni wysilac a jak chcem jeszcze szybciej to musze wcisnac na 1/2 to wtedy redukuje lub rozpina jak kto woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bliżej żebu ecu wyłapało profil kierowcy

to chodzi że skrzynia sie uczy stylu jazdy kierowcy

a jak to jest gdy sie jezdzi spokojnie spokojnie ze 2 dni a potem ci sie pali i dajesz ognia to co ona robi wie że ci sie spieszy moze ktoś mi to wytłumaczy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bliżej żebu ecu wyłapało profil kierowcy

to chodzi że skrzynia sie uczy stylu jazdy kierowcy

a jak to jest gdy sie jezdzi spokojnie spokojnie ze 2 dni a potem ci sie pali i dajesz ognia to co ona robi wie że ci sie spieszy moze ktoś mi to wytłumaczy

Pozdrawiam

 

Adaptiv-Programm AGS cos ci mowi !!!!

 

jak nie to zachęcam do lektory w postaci instrukcja obsługi

 

mniej wiecej wszystkie bmw od 94 maja taki bajer bynajmniej e38 e39 e46

e60 moze ze wzgledu na oszczednosc nie maja :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Adaptiv-Programm AGS cos ci mowi"

przepraszam nic mi nie mówi

instrukcję obsługi mam zapłaciłem coś ze 200zł i tam nic nie ma

może ze względu na oszczędnosci E60 nie mają a z twojego profilu co wynika że co masz xx

że z hamburga piszesz takis mądry

ja napisałem zeby ktos napisał o co chodzi a nie takie wstrzyki

spotkałem kiedyś takich mądrali od gebelsów na pustyni Mohave taka malutka stacja benzynowa co jedziesz cały dzień i w końcu tankujesz jak na amerykańskich filmach jeden dystrybutor kupę kurzu ponad 40 stopni w cieniu

my już z zonką zatankowaliśmy cos sobie robimy z mikrofali w środku zimne napoje itd

podjeżdają następni (fura krótka) tez walą do pełna pózniej wchodzą słyszymy niemcy ale gadaja po angielsku spoko

więc sobie tak gadamy ale super Wielki Kanion,Monument Valley itd pytają sie skad jesteśmy my że z Polski zmyli sie momentalnie az dziwne

nie będzie niemiec pluł nam w twarz i opowiadał że po II wojnie to oni poszkodowani bo za kilka pokoleń mówie wam zrobią że my żeśmy ich zaatakowali a z mojej rodziny w ich obozach byli,jeszcze na przedramieniach tatuaże z numerami mają

sorry ale mnie poniosło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tora

 

cos z toba jest nie tak kolego tak to wygląda ja nie umiesz czytać to nie wypowiadaj sie w temacie.

 

twoj poprzedni post tez jest pusty.

 

myślałem ze naprawdę wyglądasz na wykształconego gościa lecz pozory mogą mylic ,

 

co do rubryki w profilu "twoje bmw " to kazdy moze se napisac co chce i nie koniecznie moze to byc prawda .

 

wystarczy odpalic Google i juz wiesz o co biega ale na takie ciezkie zadania to bys nawet nie wpadl .

 

ps.

Kazdy moze miec zly dzie ale widze ze cie ponioslo troche , takie opowiesci mozesz sprzedac sasiadowi, Ktory z reguły jest lepiej poinformowany w temacie niz ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że nie wiem jak działa Adaptiv-Programm AGS to znaczy że mam sie nie wypowiadac w temacie

a co do rubryki moje bmw typowe podejście no tak skąd mogę miec taki samochód,dokładnie jak ci niemcy na tej stacji benzynowej co tu robią polacy na takich wakacjach i w takim samochodzie

nie będe ciebie przekonywał czy go mam czy ale juz z kilkoma kolegami z forum spotkałem sie w realu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bliżej żebu ecu wyłapało profil kierowcy

to chodzi że skrzynia sie uczy stylu jazdy kierowcy

a jak to jest gdy sie jezdzi spokojnie spokojnie ze 2 dni a potem ci sie pali i dajesz ognia to co ona robi wie że ci sie spieszy moze ktoś mi to wytłumaczy

Pozdrawiam

 

Cześć,

 

Żeby być bardziej precyzyjnym to nie moduł ECU odpowiada za zmianę ale moduł EGS zintegrowany w module mechatroniki skrzyni. Skrzynia ma 4 mapy przełączania, 2 w pozcyji "D" (XE i E) i 2 w pozucji "M/S" (S i XS) i w zależności od wielu czynników (podstawowe to szybkość naciskania pedału gazu, hamulca, skręcania kołem kierownicy) przełącza między tymi programami.

Reasumując to takie "uczenie się stylu jazdy kierowcy" na pół bo wybór istnieje tylko między dwoma mapami w każdym z położeń.

 

Oceniając działanie w rzeczywistości to faktyczni kiedy jeżdżę wolno i potem chcę szybciej nie ma siły muszę trochę poczekać, aż skrzynia przełączy się między mapami.Jedna uwaga, piszę tutaj o skrzyni w modelu wyprodukowanym po 09/2005, nie jestem pewien czy jest tak w modeelach sprzed 09/2005.

 

Pozdrawiam,

 

Witek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc wszystkim,

 

jestem stosunkowo swiezo po naprawie automatu, wszystko jest gites, ale zauwazylem, ze skrzynia pracuje troszecze inaczej niz przed naprawa

 

chodzi mianowicie o lock up'a (tak mi sie przynajmniej wydaje)... otoz kiedy rozpedzam sie normalnym trybem, nie za szybko, nie za wolno, to czuje, ze lock up zalacza sie tuz przed 90km/h - wszytko byloby super, tylko, ze kiedy chce depnac przy tych 90km/h, to czuje, iz lock up trzyma troche za dlugo - potrzeba chwili, aby skrzynia rozlaczyla lock up'a i ewentualnie zredukowala bieg

 

czy tez tak macie?

 

kojarze, ze w e39 530dA po lifcie wgrywano nowy soft dla skrzyni, m.in. w celu wyeliminowania drgan konwertera (znana niektorym przypadlosc e39) - byc moze to charakterystyka nowego softu

 

tak na poczatku, nie za bardzo mi sie to podoba, bo czasem wydaje mi sie, ze skrzynia "Wysila" sie zbyt bardzo trzymajac lock up'a zalaczonego, mimo, ze ja chce szybciej przyspieszyc...

 

jak jest u Was? przy ilu km/h wlacza sie lock up?

 

pozdr

artur

Cześc Bono

 

Ja w swojej mam podobnie przy w miare spokojnym przyspieszaniu załancza sie po 90 km/h i wciskajac gaz dalej przyspiesza ,ale mam tez tak że jadac 90 km/h załancza sie lock-up i nagle wcisne gaz do konca zmniena bieg na nizszy no i ciągnie mocniej .

Tak wogule to mam uszkodzona skrzynie a konkretnie lock-up, robiłem test komputerem ,fachowiec podpioł sie do złącza diagnostycznego z komputerem i pojechalismy. Okazało sie że skrznia na biegu 1-2-3-4 ok, 5 zapina ale lock-up nie musze zmniejszyc obroty i wtedy zapnie lock-up.

Diagnoza z komputera to że prędkość obrotowa silnika nie pokrywa się z prędkoscią obrotową skrzyni. Uszkodzenie konwentera i lock-upa. Tak wiec bede wymieniał skrzynie mam juz od 530d z 2003 roku . Musze się tylko dowiedziec gdzies czy po zamontowaniu tej z rocznika 2003 do rocznika z 1999 coś bede musiał zmieniac w oprogramowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z ta przekladka skrzyni to uwazaj, z tego co sie orientuje nawet jesli skrzynia ma taka sama nazwa np. 5S390 cos tam, to moze sie roznic wnetrznosciami, nie wiem na ile to pozniej bedzie przeszkadzalo w jezdzie, ale moze byc cos nie halo

 

z reszta, do e39 przed i po lifcie oznaczenia skrzyni byly inne (po bylo 390 przed 360)

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem ,czy bedzie ok . Zapakuje ta nową z 2003 roku tamta jest napweno "390" ja jak bedzie coś nie tak to zmienie tylko konwenter z tej nowej, poniewaz mam uszkodzony lock-up, a biegi to teraz zmieniaja mi się płynnie, tylko przy wyskoich obrotach szarpie przy zmianie ale to wina tego uszkodzonego konwentera. Napewno na uszkodzony konwenter, ponieważ jak pisałem wczesniej byłem na konkretnej diagnistyce skrzyni fachman który jezdził ze mną i badał skrzynie kompem kolejno wszystkie biegi , a konkretnie nawet rezystancje na zaworach sterujących mówił że jest ok do piątego biegu skrzynia przełączy na piątke , ale luck-up sie nie blokuje no i przy obrotach ponad 2150 obr/min skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, bład mógł skasować w trakcie jazdy. Luck-up zablokował sie jak nie przektaczałem na 5-biegu 2150 obr/min. Konwenter wtedy nie miał poslizgu.

 

 

P.S. Juz ta skrzynie doprowadza mnie do :mad2:

 

Jak bedzie kiszka z ta zamiana skrzyni to podziele się doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.