Skocz do zawartości

530i problem z regulacją tylnego zawieszenia


sobi1910

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy kolejny problem, byłem dzisiaj na zbieżności i okazało się, że jest tył rozjechany. Diagnosta próbował regulacji, ale śruba jest tak zapieczona, że nie chciał jej uszkodzić. I teraz pytanie, czy dojdę do niej po zdjęciu tylnego koła? Spróbowałbym ją rozruszać, ale w razie co to mam szukać śruby mimośrodowej tak?

 

Która to śruba na tym zdjęciu 7, 20?

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DS52-EUR-07-2001-E39-BMW-530i&diagId=33_0524

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda na to, że 20.

Ale przygotuj się na wymianę tulei pływających 1 + 4 z tego diagramu. Sama zbieżność się nie rozjechała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, w środę jade na zbieznosc do goscia ktory ma gaz i bedzie palnikowal, zobaczymy ci z tego wyjdzie. Jak mu sie powiedzie, to te tuleje plywajace i tak do wymiany? Na innej zbieznosci gosciu stwierdził ze mozr ktoś w krawężnik bokiem uderzył dlatego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 tka jest od pochylenia, 7ka od zbieżności, u Ciebie stoi 7ka, i one faktycznie często korodują, ale żadnym palnikiem tam nic nie zrobisz, bo ona staje w samej tulei wahacza, można ją uciąć na samochodzie specjalnym narzędziem ale wtedy jego sinentblock do wymiany (a najlepiej drugi wahacz). Można zastosować zwykłą śrubę zawieszeniową o dobrej wytrzymałości i też wyregulować, tyle że gość od geometrii będzie miał nieco trudniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście nie widziałem na Twoim samochodzie dokładnie który, ale za geometrię odpowiada wahacz nr. 6, czyli śruba 7 w nim, tuleja jest długa i śruba często w niej staje, jak stoi dobrze, to dobrze trzeba ją grzać, jak ją zagrzejesz dobrze, popłynie sinentblock (jest gumowo metalowy) jak nie będziesz go grzał tylko na siłę próbował kręcić, zerwie się ta guma w nim. Uciąć go na samochodzie, kupić drugi wahacz + śrubę i ustawić. Ruszał obie strony, czy tylko spróbował z jednej, oba koła do korekcji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszał jedną stronę, a w środę ten będzie próbował ruszyc po swojemu. Zapytałem, dlatego, że jak bedzie do wymiany wahacz (a pewnie bedzie) to bede chcial go sam kupic, nie lubie zlecac zakupu części mechanikom, dlategool pytałem dokladnie ktory to jest.

 

Dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na razie nie kupuj, tylko spróbujcie ruszyć obie strony, bo jak się okaże że oba stoją, będziesz latał dwa razy do sklepu, a inną sprawą jest to, czy faktycznie to 6tka, bo może pochylenie mu się nie podoba i stoi ta druga? Mechanik niech Ci pokaże palcem który dokładnie, i jeżeli chcesz, powiedź że zakup części bierzesz na siebie i mu przywieziesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniając wahacze gdzie jest ten mimosrod wymieniłem właśnie te śruby. Już nie pamiętam które były to elementy ale nie ma sensu reanimowac starych bo one jedynie poddają się szlifierce a bardzo rozjechane wartości i tak świadczą o zużyciu a nie jest to kwestia regulacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok gosciu stwierdził ze sruba stoi w tuleji, ale powiedział mi ze trzeba ten drugi wahacz ze sruba tez wymienić, bo wedlug niego ten wahacz nr 6 jest od pochylenia a od zbieznosci w tym duzym wahaczu :-\ sam nie wiem co robic, chyba zabiore auto, kupie wahacz lewa +prawa, 2x sruba mimosrodowa, tuleje plywajace nie wiem czy konieczne i odstawie do swoich mechanikow aby to wymienili, a ten duzy wahacz moze w cale do wymiany nie bedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś to robił niedawno, ja nie jestem zwolennikiem wymian na wyrost, jak nie ma luzów i nie skrzypi, można zostawić. Nie znajdziesz tulei do dużego wahacza, bo ona raczej nie występuje (nie wystepuje bo to nie siada) ale nawet gdyby tak było, taką tuleje można wcisnąć swoją, gdyby faktycznie wymagała wymiany, za niewielkie pieniądze. Pojedź do drugiego warsztatu, niech zweryfikują dobrze samochód pod kontem zużycia zawieszenia, to podstawa przed geometrią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo my wymieniamy, mamy u siebie na miejscu człowieka, który wymienia nam nawet tuleje z seryjnych na nieco mocniejsze, facet zajmuje się tylko układami zawieszeń od wielu wielu lat, także ASO gdyby coś, da Ci drugi piękny-drogi wahacz, my zmieniamy tuleję za grosze. Ale ja nie wierzę żeby u Ciebie ta tuleja była uszkodzona!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np tym: https://www.bimex.pl/product-pol-22895-PILA-SZABLASTA-MAKITA-JR3070CT.html

tu nie chodzi o to żeby ciąć wahacz, trzeba przeciąć jego śrubę, i jak już stwierdził mechanik że stoi, trzeba ją przeciąć dwa razy, bo nie będziesz w stanie go wyjąć z mocowania sanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok wahacze wymienione, zbieżność ustawiona. Ale niestety kąt pochylenia lewego kola jest -2,50 wiec kiepsko gdzie prawego -1,47 (gdzie wedlug maszyny jest idealny). Regulacja lewego się skończyła, a w prawym śruba stoi w tuleji xd

Zeby zrobic pochylenie lewego koła to by trzeba było zapewne wyprostować cos w zawieszeniu, gdyż bylo jakies uderzenie ?.

 

Przód podobnie, prawa strona kąt ok, a lewa troszke pochylona, ale gościu stwierdził ze nie ma regulacji w e39 kątów pochylenia, prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył można przestawiać, no ale jak Ci stoi tuleja będziesz miał ten zakres ograniczony, przód nie ma regulacji, górne mocowanie na kielichu jest stałe, na dole trzyma wahacz poprzeczny, ale mimo tego można przestawić go delikatnie, i ustawić tak jak chcesz mimo że się podobno nie da, robiliśmy taką operację w E38, klient chciał negatywa, oczywiście jak zajrzysz do książki, okaże się że nie można
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest sposób aby wyeliminować ten niekorzystny kat z tylu? Tuleja stoi tam gdzie kat wychodzil idealnie po srodku czyli tył od strony pasażera, a od strony kierowcy juz na maksa było. Bo nadal sciaga na prawo i wydaje mi się ze to przez to pochylenie. Najbardziej martwi mnie tył, gdyż odbiega dosyć znacznie.

 

Na chwile obecna wpadlem na taki głupi pomysł ze prawe koła podpompuje wiecej, może nie bedzie tak sciagac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.