Skocz do zawartości

[523i] rosnaca temp na postoju vol 2.


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

zakładałem miesiac temu temat o tym

 

viewtopic.php?f=72&t=258375

 

zostal niestety zamkniety,

 

ostatecznie po wymianie termostatu po jakims czasue sie ustabilizowalo i na postoju temp trzymal do max 102stopni, to i tak chyba sporo, a podczas jazdy normalniej 94-95.

 

 

dzis jednak znow zaczela rosnac, nie patrzylem ostatnio na temp w komputerze ale zdziwilo mnie ze jak stałem na postoju ok 3-4minut a tu gdzies cieple slabo leci, dalem na 32stopnie i nadal letnie, wlaczylem temp i rosła powoli, przy 107stopniach dalem lekko gazu na ok 2tys obrotow i tak trzymalem, wprzeciagu 30-60sekund z nawiewu "ziało ogniem" a temp spadla na 93stopnie. puściłem gaz i znow rosła. wychodzi z tego ze teraz pompa wody? czy cos jeszcze moze byc? jesli tak to z jakiej firmy celowac? z metalowym wirnikiem oczywiscie

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czemu najtansze jak ruville 135zł z wysyłką. wiec wezme ja, sa z metalowym wirnikiem na alledrogo. czytalem na google ze moze byc tez układ zabity ale za duzo roboty wyciaganie pompy i wkladanie, juz kupie i wymienie a przy okazji bede patrzył.

 

ewentualnie jak zmieniałem termosat i odpowietrzalem to mi sie te plastikowe sruby odpowietrzajace połamaly i wkrecilem zwykłe metalowe sruby zanim nie przyjda mi nowe, moze one zapowietrzaja powoli układ? skoro nie maja rowka?

 

http://allegro.pl/bmw-sruba-odpowietrzajaca-korek-e30-e36-e46-e39-i4780830336.html

 

na wtorek bede mial to wymienie.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego miales jakies nieprzyjemne sytuacje z nia? w zasadzie zastanawiam sei co sie moze w pompie psuc jak to taka prosta konsrukcja, jak pasek kreci rolką to i wirnikiem jedynie jak plastikowe rozumiem ze moga sie polamac bo x latach ale metalowa?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozsypał się uszczelniacz gumowy.

Z jakiegos badziewia był chyba wykonany i popękał raz przy razie.

Pompa pomimo braku luzów przeciekała.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz byłem autem cos zalatwic 15km po miescie i temp 93 podczas jazdy na swiatlach do 95 a dojechalem do domu i zostawilem na 10miut wzrostla do 97 i spadlo do 95 i tak juz trzymalo a grzanie w aucie bylo.

 

kurde nie lubie jak cos raz dziala raz nie, wole ze sie zje.bie i wtedy jak wymienie to wiem ze dziala, pompa moze tak z poczatku szwankowac?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy tak woli.

 

Wygląda mi to na zapowietrzony chociaż musiał bym to na własne oczy zobaczyć

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ma taki sam skok gwintu, nie przegwintowywalbym bo to bezsensu, na dniach beda mial plastikowe zmienie i zobaczymy. dzis rano (abstrahująć -10,5) podobnie, z tym ze doszla do 100stopni i tak stala ale wystarzy dac gazu do 1800rpm i pare sekund zbija do 94.

 

do piatku musze pomyslec co sprawdzic jak bede na weekend w domu bo teraz i tak za wiele nie zrobie,. mam nadzieje ze w trasie 150km tez nic sie nie pogorszy

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio nie sprawdzalem, jak mam obudowe wisko to ciezko pomacac, ale jak zmienialem termostat to wlasnie chlodnica byla do polowy tylko goraca, u góry, u dołu zas zimna, wąż dolny był ciepło\gorący.

 

wisko pracuje, dodajac gazu do 1800rpm niewiele sie zmieniaaja jego obroty wiec jego wykluczam, no i tez jesli cieplo w aucie powoli robi sie letnie, to tylko obieg za słaby i wskazuje na pompe, tylko nie bardzo wiem czemu miala by nie krecic sie jak powinna na biegu jalowym, sa tam jakeis biegi w niej? czy sprzegielko? nie mialem pompy w reku jeszcze ale jej konstrukcja chyba jest banalnie prosta.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Ten temat powinien być zgaszony. przez admina bo to spam.Temperatura za pion idzie po przekroczeniu 115st.C!!!Zalewając uklad wodą nie można odnosić sie do wartości katalogowejChłpdnica zimna dołem tp ewidentnie termostat,Zakresy otwarcia w BMW od 88st,C do 95st.C(dobierz właściwy)Bez sprawnego wentylatora klimy nie będzie sprawnego w 100% układu.)Jeśli przy wyłączonej dodatkowej pompie wody(ta od Rest)z przelewu leci płyn i to proporcionalnie do obrotów to wymiana jej czemu ma służyć?Na koniec(a może początek polecam lekturę dotyczącą zależności temperatury od ciśnienia.Zmieni to mentalność o 100st.C i gotującej się wodzie.To nie tak jak w czajniku panowie..

A teraz można. dorzucić parę komentarzy nabijając liczbę komentarzy,która nie przekłada się na wiedzę.Za to dmucha ego.

I polecam więcej czytać(i nie o fora mi chodzi)a pisać gdy się coś wie.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro wywołujesz do tablicy to ja zaczne jak to napisałeś "dmuchać ego" cokolwiek to znaczy..

1. A kto tu pisał o wskazówce poza pionem przed 115°C i wodzie w układzie? Przy -10°C na zewnątrz :lol:

2. Skoro stwierdziłeś, że jesteś najmądrzejszy na tym forum i wiesz co jest nie tak z autem autora tematu to napisz jeszcze czemu przy 100st. temperatury leci letnie powietrze z nawiewu a jak zwiększy obroty to nagle daje żarem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście,który to rozpoczął pisze o wodzie.

Jest bicie piany,bo temp.wychodzi ponad 100 st.

Jeśli dolny wąż jest chłodny a górny gorący to uwalony lub zle dobrany termostat.Z pewnością nie pompa.

Jak przy 97st.C grzeje normalnie-to co ma do tego pompa?Pracuje wtedy normalnie? A tytuł jest rosnąca temp.na postoju!A nikt nie napisał,że to normalne temperatury i nic złego się nie dzieje przy 105 a nawet 110st.C.Czy to przeoczyłem?A,że temperatura jest wyższa na postoju.Niestety tak to bywa,dopóki nie zapnie do końca visco i nie wspomoże go dodatkowy wentylator(który tu nie działa).Każdy zawsze twierdzi,że dobrze odpowietrzone a takie efekty daje też obecność powietrza w układzie(nieszczelność).

A ten ostatni text to rodem z pyty wyssany,Co to za text z termostatem?A dolny wąż robi się gorący przy większych obrotach?Czy może jest szybszy przepływ na wymienniku i zapowietrzona woda oddaje więcej ciepła?Tym bardziej,że pisze o uwalonych odpowietrznikach i metalowych,czasowych śrubach?I tu nie chodzi o mądrości ale dymać pomoc,gdy ktoś pisze,by zabłysnąc a są to bzdury.I jeszcze text o wodzie?Nie widzisz naprawdę w ilu postach jest to słowo?Trzeba wiedzieć kiedy zbastować.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grzeje normalnie. Przy temp roboczej grzeje tylko gdy wzrosną obroty. Inaczej leci zimne. Czytaj ze zrozumieniem. Termostat może się nie otworzyć jak nie ma wydatku pompa wody o ile to ona. Żeby dobrze to sprawdzić układ musi być szczelny i odpowietrzony. Dla ciebie grubo ponad 100to normalna temp? Tylko dlatego ze jest pion? To gratulacje. Bo dla mnie to już silnik się przegrzewac przy ponad 105st. Wisko juz dawno poniżej 100 powinno chodzić i przy tych temp nawet elektryczny wiatrak nie powinien chodzić bo samo wisko da rade. Wątpię że ma zalana wodę... Tak tylko pisze ale każdy to zrozumiał. I trochę kultury i nie musisz się unosić to tylko forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki dzis poraz pierwszy moja bunia zostala holowana i to nie malo bo 65km do domu. W polowie drogi docelowalej na swiatlach zaczelo cos stukac. Otworzylem maske i okazalo sie ze rzuca wisko na boki.zaczalem wracac do domu.po 20km zrzucilo juz pasek wiec darowalem sobie dalsza podroz. Po udanym holowaniu tej ciezkiej krowy wzialem sie do roboty. Odkrecilem wisco. Potem kolo pasowe ktore troche ucierpialo jak sie obijalo. Pozniej pompe wody i padlo lozysko w niej bo czubek jej na boki chodzi i puszczala plyn. Tylko pluje sobie ze tej pompy nie zmienilem w ten weekend. Ta ma metalowy wirnik i jest cala wiec obowiam sie iz po jej wymianie temp na postoju nadal bedzie duza.

 

w weekend zmienialem tez korki odpowietrzajace na ori przy okazji odpkwietrzylem go raz jeszcze i po tym zabiegu co dziwne z lewej strony nie mialem cieplego powietrza. Tylko od pasazera bylo. Po 30km dzis dopiero wrocilo i grzalo. Oczysiscid jezdzac ponizej 2tys obr czuc ze lecialo slabsze cieple a temp zamiast 94 skacze do 103gdzies.

 

Dam znac jak po wymianie pompy jutro

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego przy takim wydatku pompy nawet nie chciałem pisać że można jechać w trasę bo to wielkie ryzyko. Pan krzykacz ten z tym oblesnymcobrazkiem w profilu jednak mówił ze to termostat wiec mu gratuluję wprowadzenia w błąd założyciela tematu. Trochę pokory i kultury. Ja napisałem dlaczego mówię, że to pompa nie rzucając epitetami.. Ciekawe czy pan kwiatek ma coś do powiedzenia czy będzie teraz siedział cicho..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa zmieniona 115zl u mnie w miescie za ruville. Odziwo poki co temp na postoju byla 96stopni i cieplo wewnatrz. Ale nie chce zapeszac bo zrobilem tylko 10km zeby sprawdzic czy wszystko jest oke i chodzil 5-7min na wolnymj. Zaraz jade w trase 200km i dam znac wieczorem.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jedź w taką trasę zanim porządnie nie odpowietrzysz.

A jak musisz to po kilkunastu km odkręć odpowietrznik jeden potem drugi (jak będzie ciśnienie w układzie) i niech sobie wyleci trochę płynu z powietrzem o ile będzie. Ogrzewanie przy tej temp jeśli dasz na 32 i pokrętło max na czerwone przy kratkach to powinno lecieć bardzo gorące powietrze. PO chwili powinno patrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojechalem. Winowajca jednak byla pompa wody. Jak dam na biegu jalowym na 32stopnie i na twarz tylko to sauna i reke parzy po 3sekundach. Temp wtedy spada moment na 93stopnie. Podczas normalnej jazdy mialem 97stopni a w staniu w duzym korku ok 40min caly czas trzymal na 99stopni. Moze to jeszcze za wysoko sle to juz moze wisko slbo chlodnica slabo chlodzi bo jak pisalem jak dam na max klimatronic to spada na 93. A dawniej nic to nie dawalo bo obiegu nie bylo no i z czasem szlo do ponad 110 i wyzej. Wrzuce potem foty starej i nowej

 

 

aa i piszac wody co ocxywiste mam na mysli plyn. Wylecialo mi go przez pompe ok 5litrow ale zalalem nowy borygo

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wiedział ze chodzi o płyn. Nawet to co kupiłeś nazywa się pompa wody a nie płynu :mrgreen: masz też najtańszy zamiennik a one mają problem w korkach. Albo masz brudna mocno chłodnice klimy lub wisko źle działa. Sprawdź czy przy 94st masz już ciepłe węże. Ta temp jaka masz nie jest niebezpieczna dla silnika. Ale to znak że do końca dobrze coś nie działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy wczesniej nie wlaczalem temp na kompie bo zawsze pion byl wiec nie wiem jakie temp miał z pół czy rok temu, zanim poraz pierwszy przekroczyła pion ale w najwieksze upały na miescie wskażówka ani drgnęła, chłodnice mam fakt najtanszy zamiennik z allegro 240zł kosztowała, rok wytrzymala poki co ale dawala rade, wedlug mnie to wisco bo chyba nie zasprzegla mi wysokich biegów, moge ja palcem zatrzymac ale nie oznacza ze jest ono dobre, chodzi troche szybciej jak jest bardzo rozgrzany silnik ale jakiejs wichury z wentylatora to nigdy nie mialem, moze jeszcze dojdzie to siebie teraz, bede kontrolowac temperature, najwazniejsze ze juz ne roznie temperatura na postoju i ciagle cieplo w aucie.

 

http://e-fotek.pl/images/18810839330749281337.jpg

 

http://e-fotek.pl/images/07036199006269071291.jpg

 

 

a tak wygladal dzis rano po zmianie pompy wody

 

http://e-fotek.pl/images/49414221458562526370.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.