Skocz do zawartości

BMW E39 530D 193KM dostaje za mało powietrza.


RUCHOL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z przyspieszeniem (bmw 3.0d automat), mianowicie auto jedzie jak by nie chciało jak depniesz do spodu to raz jedzie raz nie jest takie przymulone,czasami jest tak że jak walniesz pedał w podłoge to wyrwie auto do przodu zmuli trochę tak jak by przemyślało i sobie ciągnie cały czas ale za słabo.Byłem u mechanika co grzebie w tematach BMW i sprawdził : katalizatory sprawne,turbo sprawne, wtryski ok,pompę progową wymieniłem na nową (pompa pierburg ) stara dawała 2.9 bara nowa daje około 4.30 na wolnych obrotach 4,15 przy pełnym bucie więc jest ok, jedziemy dalej filtr odmy wymieniłem na nowy, jakiś tam zaworek przy turbinie wyczyszczony, egr wyczyszczony, i mechanik stwierdził że auto dostaje za mało powietrza np.ma mieć 1200 jednostek a u mnie jest około 900 jednostek, przekładał sprawny przepływomierz i jest bez różnicy więc o co kaman? Proszę o pomoc bo brakuje mi już pomysłów. Edytowane przez RUCHOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz pomylone przewody podciśnieniowe przy tym zaworku, który czyściłeś, po prostu zamień je ze sobą i sprawdź. Czy przewody podciśnieniowe są ok., jak są stare i sparciałe to wymień wszystkie na silikonowe o śr. wewn. 3 mm. Poza tym popraw tytuł, bo usuną ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przewody niby są w stanie dobrym i podpięte prawidłowo tak stwierdził mechanik, a auto zamula zastanawiam się czy to nie wina skrzyni automatycznej choć skrzynia pracuje dobrze bo niby znajomy co ma też bunie jeździł tą moją i gada że jemu skrzynia gorzej wrzuca, i sam już nie wiem co z tym zrobić bo po mechanikach można jeździć i kasę wydawać a tu usterka jak była tak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmiana tych przewodów to 2 minuty roboty, sprawdź to sam i będziesz pewny. Tak samo z przewodami, jak nie były od nowości wymieniane, to raczej trzeba je wymienić. To są 2 rzeczy, które robi się samemu i niewiele kosztują.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=11_2337&hg=11&fg=45 chodzi o przewody 10 i 11, one mogą być zamienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokladnie to samo - max 900...920 jednostek, a powinno być o 100 wiecej.

Też zamula, choć zdarza się, że wyrywa jak na stajnie 193 koni przystało.

 

Stawiam, na przedmuch z silnika - czyli do kolektora ssącego częsć powietrza idzie z odmy, przez co mniej powietrza pobiera głownym kanałem, w którym zamontowany jest przepływomierz.

U mnie mozna tez zaobserwowac czesto, ze pow. 3000obr ilość powietrza drastycznie spada - jest o jakies 100-150 jednostek mniej niż to, co oczekuje ECU.

 

Ponadto, zauwazam, ze jesli jest zamułka, to dzwiek silnika jest rowniez inny - groszy, silnik bardziej warczy, kultura jego pracy spada.

Wszystko sie uklada w calość.

 

 

Mysle nad potwierdzeniem tego w ten sposob, ze odcinamy kanał odmy do dolotu - w dolocie (w miescu gdzie wchodził wąż odmy) zatykamy dziure czymś, a w wyjscie odmy dajemy do Oil Catch Tank'a.

Wowczas zadne lewe, niezmierzone powietrze się nie wkradnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby kumaty mechanik co siedzi w temacie BMW przepatrzył wszytko nawet katalizatory czy są drożne , turbo no normalnie wszystko i u mnie właśnie jest tak że na 1200 jednostek ma max 900 przekładał nawet swoją dobrą przepływkę bo myślał że to przez przepływomierz właśnie a na jego dokładnie było to samo czujnik ciśnienia wyczyścił i stwierdził że być może nowa przepływka i zawór sterowania turbo bo coś zmieniło ale nie daje gwarancji a wiadomo że przepływka + zawór to jakieś 1100zł a jak to by nie pomogło to potem zupy z tego nie zrobi i to jest zagadka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść zawór sterowania egr i przewody do niego idące

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze kolektor sie rozczelnil.. zatkaj calkowicie doplyw powietrza od strony filtra w ten sposob zobaczysz czy powietrze dostaje sie tylko przez przeplywomierz a moze jeszcze gdzies wpada.... nie jest to dokladna metoda ale moze cos zaobserwujesz..

jak by się rozszczelnił to raczej by wypadało (turbina pompuje ciśnienie)

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze kolektor sie rozczelnil.. zatkaj calkowicie doplyw powietrza od strony filtra w ten sposob zobaczysz czy powietrze dostaje sie tylko przez przeplywomierz a moze jeszcze gdzies wpada.... nie jest to dokladna metoda ale moze cos zaobserwujesz..

jak by się rozszczelnił to raczej by wypadało (turbina pompuje ciśnienie)

 

racja.. sory... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam po długich bojach usterka została wykryta, skrzynia automatyczna (GM) ma dwa programy do jazdy i jeden program z tych dwóch jest problemem ale jest to nie do naprawy więc zostaje tylko wymiana skrzyni :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długich bojach usterka została wykryta, skrzynia automatyczna (GM) ma dwa programy do jazdy i jeden program z tych dwóch jest problemem ale jest to nie do naprawy więc zostaje tylko wymiana skrzyni :(

program do skrzyni jest w komputerze a nie w skrzyni, jest tam 1 program a nie jakieś 2

ciekawe kto Ci to zdiagnozował :D :mad2:

wszystko jest do naprawy

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może źle to opisałem że skrzynia ma niby dwa programy, dzwoniłem do kilku kolesi co działają w temacie skrzyń i kumają to co robią i potwierdzają że automat pod obciążeniem ma do wyboru tryb taki jak do normalnej spokojnej jazdy i tryb do tzw jazdy sport i podczas jazdy sterownik niby czyta jaki tryb ma wybrać i w momencie kiedy ma być przykładowo tryb nr 1 wczytuje tryb nr2 i tu jest niby problem i każdy twierdzi że tylko wymiana skrzyni pozostaje bo niby sterownik jest ok tylko coś tam w skrzyni jest nie ok a skrzynia zmienia biegi prawidłowo.Jeden koleś polecił mi żeby zwiększyć na sterowniku moc do 18% czyli tzw pierwsza opcja jaka jest bo miał taki przypadek w x5 i po modyfikacji o te 18% problem zamuły praktycznie znikł zobaczymy czy u mnie coś takiego pomoże.Jak coś to napisze co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co to ma wspolnego do zbyt małego powietrza w dolocie, to ja nie wiem :roll:

Masz za mało jednostek, to masz zamułe. Nie daj sie wpieprzyć w koszta, szczególnie, ze skrzynia dobrze zmienia biegi.

 

Zapamietaj, że KAŻDY mechanik to złodziej i oszust żerujący na niewiedzy klienta, który mozliwie potęguje usterki i doi kasy ile może. Taki popie....ny kraj, więc i popie...ni ludzie.

No chyba, że znajomy, ale są też wyjątki, choć to igła w stogu siana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dostaje 900 jednostek powietrza na 2 przepływomierzach to sprawdź turbinę ile pompuje, nie ruszaj skrzyni !!!

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdzić zadane wartości doładowania z rzeczywistymi.

Jeśli turbo daje zamalo to albo turbina zapieczenia,

Albo sterowanie nią czyli zawór N75

Pomaga często wyczyszczenie filterka.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić zadane wartości doładowania z rzeczywistymi.

Jeśli turbo daje zamalo to albo turbina zapieczenia,

Albo sterowanie nią czyli zawór N75

Pomaga często wyczyszczenie filterka.

N75 ?

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Po około 3 miesiącach bujania się po super mechanikach w tym nawet Aso Bmw problem rozwiązany (oczywiście kilka zarwanych nocek z kumplem) i usterka wychwycona a mianowicie program w sterowniku silnika był rozjechany, podmiana na używkę (seria nie grzebany) i bunia zpierdziela jak wściekła.I teraz zadaję sobie pytanie co kolesie którzy twierdzą że robią przy buniach powiedzmy parenście lat tak naprawdę robią,bo ja już nie miałem pojęcia co jest walnięte i mechanicy wymyślali cuda na kiju a tu się okazało że sterownik za 200zł(używka) i po sprawie,także ludziska uważajcie gdzie oddajecie auta do roboty bo tak naprawdę ciężko o kumatego mechaniora ale ważne że problem znikł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.