Skocz do zawartości

połamany ślizg łańcucha rozrządu m62b44tu


Fenriz

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Jakiś miesiąc temu regenerowałem sobie vanosy w m62 zestawem z beisan system. I sobie mówię rozrządu nie dotykam bo wszystko było ok, ślizgi całe napinacze napinały jak trzeba i wyglądało to na wszystko sprawne więc zrobiłem tylko te vanosy a resztę zostawiłem.

Kilka dni temu zaczeło mi coś hałasować w rejonach dekli od rozrządu więc odrazu auto stanęło w garażu i mówię jazdy nie ma. Trzeba zajrzeć co się dzieje. Dziś miałem trochę czasu wiec rozkręcam wszystko no i niespodzianka.

tyle zostało z mojej łyżwy prowadzącej tego U które jest po środku silnika

http://imageshack.us/a/img824/852/t1ac.jpg

 

No i teraz już wiem że było to zrobić odrazu przynajmniej bym nie musiał dwa razy rozkręcać... ;]

I teraz pytanie ma ktoś może na forum jakieś zniżki z serwisu lub wie gdzie kupić najlepiej wszystkie części do rozrządu żeby nie potrzebnie nie przepłacić??

a tak apropo polecam wszystkim którzy mają V8 uważać na rozrząd bo jednak z tego co widzę to na bank dożywotnie nie są... no chyba że życie silnika kończy razem z rozrządem...;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio była na forum dyskusja o rozrządach i niektórzy zdecydowanie odradzali jego robienie. Oczywiście, łańcuch może i wytrzyma, ale ślizgi właśnie najczęściej są przyczyną awarii.

Mam nadzieję, że u Ciebie nic się z silnikiem nie stało; dobrze, że po pierwszych objawach odpuściłeś jazdę.

 

Czy po regeneracji beisan system vanosy faktycznie przestały hałasować i pracują poprawnie. Czy możesz zdradzić jaki był koszt regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście łańcuch nie przeskoczył bo szybko się skroiłem po hałasie że to nie żarty, trochę się też naczytałem o tych rozrządach w m62.

Vanosy działały poprawnie i hałas ucichł. Co do kosztów ich ogarnięcia to już nie pamiętam ile wyszło z przesyłką ze stanów ale około 400 czy może 500 zł tylko że to koszt z narzędziami do wymiany uszczelnień czyli tymi szpikulcami i tą śrubą prasującą. zresztą musisz sobie przeliczyć ile wyjdzie bo to zależy od kursu dolara. Do tego najdroższe z całej zabawy są blokady które kupiłem bo wyszły prawie tysiaka. Dolicz sobie jeszcze uszczelki pod deklami bo jak ich nikt wcześniej nie wymieniał to się nadają tylko do śmieci. No i w sumie sporo pracy przy wymianie.

Tak więc koszt duuuużo niższy niż kupno vanosów w serwisie.

Tylko tak jak mówię ja jak bym to miał teraz robić to razem z rozrządem bym robił żeby uniknąć niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podbijam temat bo może się komuś przyda no i żeby pokazać niektórym co mają wątpliwości odnośnie wymiany rozrządu w V8 jak wyglądał ślizg na silniku a raczej co z niego zostało i co zaczął robić łańcuch który dostał trochę za dużo luzu...

Wolę nie myśleć co by się działo jak by się to stało w jakiejś dalszej trasie...

 

http://imageshack.us/a/img801/3451/44ge.jpg

http://imageshack.us/a/img822/4630/k6eq.jpg

 

 

z części ślizgu zrobionej z tworzywa nie zostało śladu i łańcuch pilował sobie już po aluminium.

A tu pokazane strzałkami co mu się udało wypiłować... ;]

 

http://imageshack.us/a/img849/1708/77j4.jpg

http://imageshack.us/a/img809/8283/sr2w.jpg

http://imageshack.us/a/img545/7086/9iye.jpg

 

dobrze że szybko się skroiłem co i jak bo było by bardzo źle...

 

parę dni temu doszły mi wszystkie części

http://imageshack.us/a/img69/1188/cf75.jpg

 

i muszę stwierdzić że fabryka jakoś zje.. bała sprawę z tymi ślizgami. bo części z tworzywa po której ślizga się łańcuch są tylko i wyłącznie mocowane na wcisk do części metalowej ślizgu... niby na tej części z tworzywa i z metalu są nabite oddzielne numery i moim zdaniem powinny być dostępne oddzielnie a nie jako całość bo część metalowa praktycznie się nie zużywa a tylko i wyłącznie rozpada się tworzywo...

http://imageshack.us/a/img19/9307/ouv1.jpg

http://imageshack.us/a/img824/224/xg06.jpg

 

http://imageshack.us/a/img703/5111/cld3.jpg

 

http://imageshack.us/a/img22/4365/oph4.jpg

 

w sumie się teraz nie dziwie że te ślizgi jakoś takie mało wytrzymałe są.. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że wymieniłeś w porę, ale sprawa dosyć zaskakująca, bo ponad rok temu rozbierałem na części pierwsze silnik 5.0 V12 z E32 z 89r. z "teoretycznym" przebiegiem 280 tys. i ślizgi wyglądały jak nówki sztuki i nawet połamać się nie dały :mrgreen:

W każdym razie życzymy bezawaryjnego dalszego użytkowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to sobie mogę tak gdybać że może wyższa temperatura pracy silnika w m62 ma wpływ na trwałość ślizgów łańcucha rozrządu. Bo w m62 termostat jest na 105 stopni a w e32 V12 pewnie 85 lub 90 stopni. I może właśnie dlatego w silnikach m62 tak często się słyszy o tym ze ślizgi padają... może po prostu tworzywo nie wytrzymuje w wyższej temperaturze robi się kruche i pęka. W każdym bądź razie coś jest na rzeczy z tym tematem i trzeba uważać bo konsekwencje mogą być brutalne dla portfela... ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Cię wyniosły części do rozrządu??

 

Dokładnie nie pamiętam, ale za komplet z robocizną i jeszcze wymianą oleju w ASB i w silniku (na 10W-60 TWS) i kilkoma drobiazgami zapłaciłem coś ok. 8k. No tanio to nie jest... Ceny rozrządów są chyba stałe - musi być ori BMW. Zapytaj w reklamowanym na forum (banner) sklepie - mają przyzwoite ceny i jak porównywałem to w warsztacie i u nich dostałem praktycznie tę samą cenę.

 

łańcuch ok 370, pomocnicze 2 x 120, łańcuch pompy oleju 50-150, ślizgi łącznie 700 (banany + uśmiech)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już mam wszystko złożone do kupy. Ja nie wymieniałem łańcuchów między wałkami. Robocizny nie płaciłem bo zostały mi blokady po regeneracji vanosów więc ogarnąłem to sam i wszystko mnie wyszło duuuuużo taniej niż 8tys jednak pracy przy tym od cholery. Części zamawiałem w sklepie bmwautoparts z Litwy ceny jakieś 30% tańsze od tych które znalazłem w polskich sklepach... jedyny minus to taki że czekałem na nie jakieś półtorej tygodnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

też przerabiałem ten sam temat u siebie. Tylko ja mam silnik bez vanosa. Wymieniłem wszystkie ślizgi (uśmiech był połamany w drobny mak), wszystkie uszczelki, łańcuch, napinacz (napinacz kompletnie niepotrzebnie). Udało mi się to zrobić samemu (na ulicy w Anglii), bez żadnych blokad. Troche się przestraszyłem na początku bo wyczytałem że bez blokad nie ma szans tego zrobić, ale jednak udało się :) Silnik chodzi jak ta lala, i ładnie wszystko się uszczelniło także jest bez żadnych wycieków i przepoceń.

 

pozdrawiam

 

P.S przebieg 260tyś km oryginalny

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da rade zrobić. Tyle że przy silniku z vanosem jest trochę trudniej to poustawiać... blokady bardzo ułatwiają pracę i ma się pewność że jest dobrze zlożone. Swoją drogą jak byś potrzebował ustawiać kiedyś rozrząd w V8 to mogę pomóc bo widzę że z moich stron jestes.

A tak apropo taka operacja na silniku robiona na ulicy to niezłe wyzwanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no obecnie mieszkam w Bristolu (UK) wiec chyba nie za bardzo moje rejony :)

 

wyzwanie? hmmmm

miałem do wyboru robić to samemu na ulicy albo oddać auto na złom. Wiec wybrałem pierwszą opcję i wszystko się udało.

posprawdzałem sobie wszystko po znakach (na obudowie przedniej silnika) i wałki rozrządu porówmywałem ze zdjęciami z neta (wałki z blokadami założonymi), wyszło mi że powinno być dobrze, złożyłem wszystko, odpaliłem i śmigało aż miło :)

Najlepsze były miny Anglików jak przechodzili obok a ja grzebałem sobie na ruchliwej ulicy w aucie przed domem :) po moich doświadczeniach stwierdzam że wymiana rozrządu nie jest trudna (dużo pracy ale nic ciężkiego). Na szczęście wpadłem na genialny pomysł i śrubki wszyskie wrzucałem do ok 20 torebeczek i każda partia podpisana wiec szybciej poszło.

w sumie koszty to ok 400 funtów za części (wszystko z angielskiego ASO). najwięcej problemu miałem z odkręceniem śruby na wale korbowym. Złamałem dwie dźwignie 1/2'' ale dopiero po użyciu 3/4'' śruba sie poddała. Reszta bezproblemowo.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie największa trudność w robieniu takich rzeczy na ulicy to pewnie to że trzeba się wciskać pod auto bo zmieniając rozrząd trzeba zrzucać małą miskę i blokować wał. Dobrze że pomyśleli w fabryce i miska olejowa jest skręcana z dwóch części bo inaczej trzeba by lewarować silnik do góry żeby całą miskę zrzucić. Generalnie wyzwanie jest spore ale pokazuje że polak potrafi :D odnośnie tej śruby na wale to ja miałem mega mocny klucz na duży kwadrat i nasadkę udarową i poszło za pierwszym podejściem. Jak kiedyś w e36 musiałem ją odkręcać to też kilka kluczy poległo.. więc bez mocnego klucza nawet nie ma co podchodzić... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że pomyśleli w fabryce i miska olejowa jest skręcana z dwóch części

To znaczy, że zapewne wtedy jeszcze nie pomyśleli... ;)

W nowych pewnie już wzięli to pod uwagę i zapewne nie da rady bez demontażu całego auta i najlepiej wizyty w ASO (przy okazji przecież mogą coś jeszcze spieprzyć). :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech by nie przeszło bo tam jest inne prawo. Ale tutaj jest luzik wiec można sobie grzebać w aucie. Poszukam zaraz w telefonie może znajde fotki to pochwale się pięknym warsztatem :)
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie ile wytrzymuje osprzet rozrzadu bo wlasnie przymierzam sie do zmiany z b28 na wlasnie 4.4, teoretycznie 230kkm ma przejechane( wlasciciel twierdzi ze nie trzeba dodawac vatu;) dopiero jak zobacze na zywo to w miare bede wiedział czy to prawda, oczywiscie trzeba zweryfikowac kompem)

Czy przy tych 230kkm warto od razu otwierać pacjenta na rehabilitację czy jeszcze za wcześnie??

 

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja płaciłem za ślizgi:

11 31 1 741 777 Szyna zwrotna 1sztuka - 279,91

11 31 1 745 406 Szyna prowadząca 1sztuka - 98,52

11 31 1 741 236 Szyna napinająca 1sztuka - 244,27

Razem (zł) 631,72

21,00% VAT od 631,72 132,66

Razem (zł) z VAT 764,38

21% Vat bo części z Litwy zamawiane... tam najtaniej znalazłem :)

do tego dobrze zmienić łańcuch plus napinacz no i oczywiście trzeba dać nowe uszczelki bo na starych składać to mega druciarstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie szyna zwrotna padła przy 265tyś km - silnik bez vanos. Zaniedbałem bo przez 20tyś km / półtora roku nie zmianiałem oleju :duh: :mad2:

jak bym robił drugi raz to bym nie wymieniałem napinacza (zrobiłem to niepotrzebnie - 60 funtów w plecy).

 

P.S

Nie mam zdjęć bo zostały w starym telefonie :/

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.