Skocz do zawartości

M57 Falujące obroty zrzuty INPA, próba przelewowa


MateuszCHUDY

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć kolegom. Temat już taki był założony przez kogo innego i nikt mi w nim nie odpisał więc zakładam swój. Otóż dla mojej 530d 99r. falują wolne obroty. Auto posiadam już 2.5r. i wcześniej zdarzało się że falowały na zimnym silniku i zaraz przestawało natomiast problem ten pogłębił się ostatnio bardzo szybko i obroty falują zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Co może mieć wpływ na ich falowanie? Gdzieś wyczytałem, że problemem mogą być wężyki podciśnieniowe więc je pozmieniałem (nie zmieniałem tylko pomiędzy zaworem sterującym, a poduszkami silnika) i fakt faktem przewody były sparciałe ale nic to zmieniło. Zrobiłem także próbę przelewową (filmik niżej), co prawda nie wiem czy od właściwej strony ponumerowałem cylindry (numerowałem od przodu) ale wyniki wszystkie są. Wg. wyników wychodzi, że dwa wtryski odbiegają o ok. 44% od najmniejszej wartości. Czytałem, że tolerancja to 30% ale czy te 43% może powodować, że obroty będą falować zwracając jeszcze uwagę na korekcje? Zamieszczam także zrzuty z korekcji wtrysków z INPY (chyba nie są tragiczne?). Dodatkowo w kategorii 2 znalazłem taki parametr jak "Soll Rail-pressure". Nie wiem od czego on jest ale zauważyłem, że jego wartość cały czas skacze pomiędzy ok. 225 - 358 więc postanowiłem o tym napisać (nie wiem czy to ma jakiś związek). Może komuś coś przyjdzie do głowy i podpowie co robić. Zapomniałem dodać, że przez okres posiadania auta nie zauważyłem żadnego spadku mocy chociaż wiem, że mi turbo późno wstaje bo od ok. 2000obr./min ale odkąd je mam tak było i tego nie ruszałem.

 

Wyniki testu przelewowego:

 

1. 16ml

2. 23ml 43.75% ponad najmniejszy wynik

3. 17ml

4. 17ml

5. 23ml również 43.75% ponad najmniejszy wynik

6. 19ml

 

Koledzy pomóżcie bo to strasznie wnerwiające jak on tak zrycie pracuje :?

 

INPA:

http://imageshack.us/a/img191/566/y3jq.png

 

http://imageshack.us/a/img694/7969/n1p3.png

 

http://imageshack.us/a/img845/2986/0coc.png

 

Próba przelewowa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź kostkę od czujnika ciśnienia na listwie, często gęsto nie zawsze stykało na pinach i były takie objawy. podoginaj piny na czujniku właśnie i na zaworze w pompie i zobacz czy się poprawi. podwyższone przelewy nie są przyczyną falowania

 

ps a tą próbę przelewową to przez jaki czas robisz?

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mluki zapomniałem właśnie napisać, że kostke czujnika na listwie też odpinałem i jest odrazu reakcja w ten sposób, że auto przygasa i za chwile obroty wskoczą na poziom i pracuje równo jednak po dodaniu gazu znów pofalują chwilę ale się uspokajają. Jak wymieniałem przewody podciśnieniowe to zdejmowałem kolektor i zauważyłem, że ktoś kiedyś już go zdejmował i tak go zakładał, że przycisnął nim mocno (spłaszczył) przewód od właśnie czujnika na listwie. Ale ja głupi, że nie rozciąłem izolacji i nie sprawdziłem czy tam wszystko ok :roll:

 

Próbę przelewową starałem się robić jak najdłużej ale jak widać na filmiku szybko się strzykawki napełniały i musiałem biec wyłączyć silnik bo by się powylewało, a ogólnie to myśle, że tak z 4 - 5min trwało aż się napełniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23ml przez 4 minuty tylko nie wiadomo ile jest w przewodzie przezroczystym ale nieważne teraz bo wtryski nie są przyczyną. sprawdź tą wiązkę i podoginaj piny :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę tą wiązkę jutro albo w poniedziałek i dam znać co i jak. Miałem to robić dzisiaj, ale że wczoraj był piątek to dzisiaj zaniemogłem :roll: A co do tej ilości (23ml) to jest ona orientacyjna i dla każdego prowizorycznego urządzenia będzie inna ;) Poprostu wartości tych użyłem do wyliczenia różnicy procentowej i ogólna ilość paliwa nie ma znaczenia tylko ilościowa różnica pomiędzy wtryskami (tak mi się wydaje). Można by jeszcze obliczyć objętość przewodu i dodać do wyniku na strzykawce i różnica procentowa wyszła by taka sama bo przewody są sobie równe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to się teraz wymądrze i powiem w jakim błędzie jesteś :P

 

po pierwsze jeśli nie uwzględniasz ilości paliwa w przewodach to jest już duży błąd. dlaczego? dla przykładu weźmy Twój pierwszy i drugi wtryskiwacz. jak napisałeś drugi ma więcej o 44% od pierwszego. załóż hipotetycznie że w każdym przewodzie od wtrysku do strzykawki mieści się 50ml. to wychodzi że pierwszy nalał 66ml (16+50) a drugi 73ml. i co teraz? wychodzi że drugi nalał jedyne 11% powyżej pierwszego. więc nie pisz że różnica procentowa wyjdzie taka sama zawsze gdy przewody są równe.

 

a druga sprawa to nie wiem kto wymyślił to z tą różnicą procentową. załóżmy że wszystkie wtryski nadmiernie walą w przelew. wiem, szczególny przypadek ale może się zdarzyć. i co wtedy? różnica procentowa wyjdzie niewielka ale to nie znaczy że wtryski są sprawne. więc nie masz też racji pisząc że ogólna ilość paliwa nie ma znaczenia tylko różnica procentowa.

 

mam nadzieję że wytłumaczyłem to jasno dla kogoś kto to przeczyta. a i nie chciałem jechać po Tobie czy coś tylko przedstawić swoje (wydaje mi się słuszne) zdanie :)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie dziwiło mnie zawsze, dlaczego w mojej M57 cisnienie rail na wolnych to ~335-345bar, gdzie powinno być 290-295bar.

Może ktoś to wytłumaczyć? Efektem jest bardziej twardy klang pracującego motoru i to by sie zgadzało z tym ciśnieniem.

 

Po drugie, co to za INPA, która pokazuje takie pomiary w analog2 ?

Z tego co wiem, soll rail pressure było dopiero w DDE5.0, w 4.0 pokazuje tylko rzeczywistą wartość wysokiego ciśnienia.

Gdzie masz zatem odczyt "air mass", skoro go nie ma w analog2?

 

 

Cylindry ponumerowałeś dobrze, jeszcze przyuważ, czy cisnienie wstepne nie skacze (presupply pressure), bo jedno z drugim ma pośredni związek, szczegolnie ze masz nieco za niskie na wolnych obrotach.

Test przelewowy masz ok, na te roznice nie patrz. Gdyby ktorys wtrysk miał uwalone uszczelnienie (a mimo wszystko silnik by odpalał), to strzykawke juz po parunastu sekundach mialbyś przelaną.

Mi jak już puścił wtrysk tak, że nei chcial odpalać (nie chcialo osiagnac cisnienia dla startu), strzykawke napełniło w ciagu 3-4 obrotów krecenia rozrusznikiem

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mluki

Faktycznie z tymi procentami to się wkopałem bo racja, że im większe liczby to różnica procentowa zmaleje. Czyli jest napewno mniejsza niż 44% bo nie uwględniłem przewodów... Jutro zmierze przewód i dodam do wyniku. Z tymi 30% to w sumie też masz racje i nie zastanawiałem się nad tym w ten sposób. Z tego wychodzi, że należałoby znaleźć jakieś dane w jakim czasie ile prawidłowo powinno iść w przelew na każdy wtrysk i do tego się odnosić a nie do "najmniejszego" wtrysku, który również może być walnięty.

 

@Shadow

Nie mam żadnych błędów. Regulator zostawia błędy?

 

@ar_w

Z tą progówką to wiem wiem, że ma troche za niskie, ale ogólnie auto ciągnie "do końca" i nie ma problemów z odpalaniem więc jej nie ruszam. Ogólnie szczególnych skoków ciśnienia na niej nie ma, a już napewno nie takich jak w tym parametrze soll-rail pressure

Edytowane przez MateuszCHUDY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jezscze raz w posta wyzej, dodałem treść.

 

Shadow dał dobrą podpowiedź, regulator się przycina i nie moze ustabilizować wartości.

Ale cos takiego moze tez powodować wadliwe działanie czujnika cisnienia rail lub przerwy w polaczeniu do tegoż czujnika (zasniedziała kostka, lub przycięte kable)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ar_w

Nie powiem Ci z tą INPĄ bo nie ma mnie w domu i używam innego kompa, a co do analog values 2 to też nie znam po kolei na pamięć gdzie są jakie odczyty, ale akurat na screen'ie to ten parametr soll rail pressure był na dole więc i może tam air mass jest na górze? A czym jest ten parametr soll rail pressure? Bo ciśnienie na listwie to Rail pressure widoczny w analog 1 tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inpe masz 5.0.0 ?

Analog2 wyglada podobnie, jak nie tak samo, co w silnikach M57N/ N2

 

Soll, to jest wartość oczekiwana przez ECU, ja tego parametru u siebie nie mam jesli chodzi o RAIL.

Ist, to byłaby wartość rzeczywista, i tak, ją masz w też w analog1, ale w analog2 po prawej tez widnieje.

 

Swoją drogą, soll/ist to słowa niemieckie, jak one w inpie trafiły do jej angielskiego tłumaczenia?! (kolejna zagadka :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj te przewody od czujnika ciśnienia na litwie i podoginałem piny i niestety żadnej poprawy mimo, że przewody były pod izolacją bardzo ściśnienięte i nachodziły na siebie ale najwidoczniej ciągłość obwodu była zachowana bo poodcinałem zgniecione miejsca i wlutowałem nowe kabelki i to samo... Co można dalej z tym falowaniem myśleć/robić? @Shadow co z tym regulatorem? Idzie go jakoś sprawdzic?

 

Tutaj fotka przewodu od czujnika, który był ściśnięty przez śrube kolektora również widoczną na fotce na godzinie 9:00. Fotka słaba bo robiłem lutownicą.

 

http://imageshack.us/a/img17/4654/vr14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie wiem czy tak powinno być. W każdym razie dodatkowo na wtryskach zabezpieczałem przewody opaskami tzw. "trytytkami". Może ktoś odp. czy tak ma być, a może nie było idealnie szczelnie.

 

Fakt faktem paliwo pozostawione w strzykawkach po może hmmm... 30min stało w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę zaktualizuje temat.

 

Próbowałem się dobrać do tego zaworu sterującego ciśnieniem CR i przy zdjętym kolektorze ruszyłem przewodem paliwowym i nagle zaczęło się lać paliwo na króćcu CR, a do przewodu naturalnie poszło powietrze :? Zdjąłem opaskę, która była dosyć luźna i przewód który był sparciały i twardy jak plastik i wymieniłem na nowy elegancki fi 8 i ...du.pa. Obroty dalej falują. Śmieszne że paliwo lało się z tego przewodu (mokra pompa CR) a po jego uszczelnieniu nie wpłynęło to nijak na poprawę pracy silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna aktualizacja

 

W poprzednim poście się myliłem i jak wymieniłem te przewody to jednak trochę się zmieniło. Teraz potrafi się zdarzyć tak, że silnik chodzi równo, obroty nie falują, ale zwykle po dłuższej chwili znów zaczną falować. Przy tych dziurawych przewodach już doszło do tego, że falował non stop bez znaczenia od stopnia nagrzania, a teraz potrafi popracować równo, ale podłączałem kompa i mimo, że pracował równo to ciśnienie na railu skakało. Narazie jeszcze nie wydałem kasy na zawór ciśnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.