Skocz do zawartości

bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr


tomasz9014

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem tu nowy przymierzam sie do wyczyszczenia zaworów egr oraz wymiany wężyków od sterowania turbiną mam narzędzia jak to zrobić dużo z tym problemów>??? moja bmka dostaje kopa gdzies od 2500tys obrotów a tak to taki lekki muł ciągnie tak do 160km /h i pózniej juz tak nie przyspiesza czy to wina tych zaworów?? Dodam że wogóle nie dymi nawet przy odpalaniu jak jest zimna , odpala od strzała.Ma takiego muła od dolnych obrotów ,jechałem z kolegą w jego bmce wciska w fotel praktycznie od dołu czekam na odpowiedz:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to wielki problem jeśli masz narzędzie i trochę logicznego myślenia + lubisz majsterkować. Jeden zaworek od sterowania turbiną masz przy turbinie- wystarczy zdjąć parę plastikowych ruru powietrznych i masz go właściwie na wierzchu. Drugi zaworek masz pod kolektorem ssącym - tam jest trochę więcej grzebania bo najlepiej ściągnąć kolektor do tego (trzeba uważać przy jego odkręcaniu i dokręcaniu z równomiernym kręceniu śrubami aby się nie odkształcił/pękł). Co do wymiany wężyków to tylko kwestia operowania rękoma i wymianie każdego węża pojedynczo żeby czegoś nie pomylić.

Kwestia zaworu EGR też dość prosta - odkręcasz kilka śrub i masz go odpiętego od kolektora ssącego i możesz płukać - nie jest tylko wskazane wlewanie płynu czyszczącego do tej aluminiowej puszki/talerza bo tam są jakieś membrany i mogą się uszkodzić itp.

Sprawa do zrobienia.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak miałeś 2cm syfu w samym egr, to radzę wyjąc kolektor i także jego wyczyścić, bo tam bywa znacznie "ciekawiej".

Jak czyścić, to już wszystko, sam zawór to tylko początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zdecydowałem się zeemontować korektor ssący ;) nie było problemu pod nim zauwarzyłem sparciałe wężyki od sterowania turbiną jakiej średnicy kupić??chce zrobić wszystko od podstaw korektor mocze w benzynie na koniec wypłukam karcherem, ;) w korektorze jest jakiś czujnik był strasznie brudny po odkręceniu go nie było widać prześwitu wszystko zaklejone od czego on może być??? został mi do wyczyszczenia sterownik ten pod korektorem jeszcze go nie odkręcałem aha i u mnie nie ma wogóle klap w korektorze ani śladu po nich by tam wogóle były uch całe szczęście:) bmw e39 530d 2002r turing ;D pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz osłony pod silnikiem to je odkręć i zobacz czy nie leży tam twoja śruba.

 

Z jakim oporem powinien chodzić tlok EGR? dodam że muszę użyć dość znacznej siły by go otworzyć na ok 1cm, wątpię by elektrozawór egr mógł go tak łatwo otworzyć, chyba że jest w egr jakaś membrana która pod wpływem ciepła pomaga w otwarciu go.

Mój egr nie działa i nie wiem czemu, elektrozawór niby czysty a egr nie działa.

Sprzedając pytania wolę by działało jak fabryka dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie egr wogóle nie działa wyczyściłem cały korektor łącznie z egr .wyczyściłem też zawóry sterowania turbo oraz egr .wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia . Zawór nie działa ściągałem gumową rurę on wogóle się nie rusza. Nawet gdy doda

ję gazu.auto zamulone do około 2.5tyś obrotów potem dostaje kopa i ciągnie do końca pomocy! :cry2: :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Geometrię sprawdzałeś na turbinie? Weź ręką za prent łączący gruszkę przy turbo z dżwignią sterującą łopatkami i poruszaj za nią, powinna lekko się ruszać. Niedawno miałem to samo w 330XD też przyspieszała od 2500 winowajcą okazał się elektrozawór sterowania geometrią turba. Wymieniłem na nowy pierburg, przyspieszenie od początku do zatrzymania obrotów ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu auta sztanga powinna pójść w dół na wolnych obrotach. Może być jeszcze coś nie tak z zaworami podciśnienia, jeden steruje turbiną a drugi EGR. Zdarza się że w środku zaworka pęka membranka, możesz je wyciągnąć i sprawdzić napięciem czy działają i czy prawidłowo podczas tej czynności otwiera się jeden kanał a zamyka drugi. A tak nawiasem mówiąc, to po pierwsze najpierw podłączył bym auto pod kompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś rozłączył cięgno od gruszki z dźwignią co steruje łopatkami to same łopatki powinny śmigać leciutko, jak to jest razem z gruszką złączone to wiadomo że gruszka stawia opór bo ma sprężynę, ale tak jak kolega wyżej pisze po odpaleniu powinna iść na dół i potem zależnie od obrotów sterować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.