Skocz do zawartości

e39 530d - wskaźnik paliwa źle działa


motopawlak

Rekomendowane odpowiedzi

witam, wskaźnik paliwa wacha sie o jakies 3mm od poziomu stanu paliwa raz w dół raz w góre, np na wskażniku 2 mm ponad 30l, za jakiś czas np 30km 2mm ponizej 30l a za kolejne kilka km równo na 30l, lub rano gdy zimny silnik wskazówka opada a potem znowu sie podnosi, kalkulator km do przejechania na kompie pokazuje ok. miał ktoś podobny problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko dobrze. Nie przejmuj się. Tak jest. Było już gdzieś to na forum. Zależy jak jedziesz, korki itd. Jak będziesz cisnął to opadnie, jednak jak będziesz jechał spokojnie bez większego zatrzymywania się wskazówka się podniesie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kolejny raz poddaję w wątpliwość, że "tak już jest". Tak to może być na wskaźniku zasięgu, ale wskaźnik ilości paliwa ma wskazywać ilość paliwa i styl jazdy nie ma tu kompletnie nic do rzeczy. W przeciwnym razie byłoby to zupełnie niepoważne, nie spotkałem się z tym w żadnym samochodzie i w życiu nie słyszałem, żeby to było normalne. Co najwyżej "normalne", w sensie jakiejś wady, powodującej takie działanie w większości egzemplarzy.

 

U mnie niestety to wariuje identycznie i obstawiam, że jest to efekt jakiegoś drobnego uszkodzenia tego bardzo skomplikowanego układu zasilającego silnik w paliwo. Tam występuje milion elementów, sam bak to właściwie zespół różnych urządzeń, pompek, filtrów itd. Gdzieś coś powoduje, że mamy takie wahania wskazań, ale nikomu się jeszcze nie chciało zbadać co to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest normalne we wszystkich autach swiata!!! Jak stoi auto na nierownej nawierzchni to nie sposob zeby wskaznik w 100% dobrze dzialal. U mnie przed robota jak stoi na chodniku (troche pod gorka) zawsze jest o kilka mm nizej niz jest w rzeczywistosci. wystarczy, ze odpali i odjade kawalek i wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o czym innym. Jasne, że na pochyłościach będzie pokazywać inaczej, ale tu chodzi o pokazywanie inaczej na zupełnie równym terenie. U mnie stoi na parkingu i mam tuż powyżej rezerwy, za dwie godziny odpalam i wskazówka leży na zerze, a za następne dwie godziny znowu jest powyżej rezerwy. Bez ruszania samochodu. Zdarza się to też podczas jazdy, dosłownie w każdych warunkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
zakladajac ze nikt nie grzybal ci w pamieci EEPROM, a sama nie ulegla awarii. To mysle, ze albo silniczek tej wskazowki powoli umiera, albo cos z ramieniem pompy w baku cos nie tego... a powiedz jak OBD na to reaguje? Jesli wskazanie cyfrowy bedzie stabilny to obstawialbym silniczek wskazowki poziomu paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem na początku jak lałem za 100 zł :D. Od pewnego czasu zacząłem regularnie lać do pełna.... czyli wyjeździć i lać na full - i wskaźnik sie ustabilizował... nie wiem.... może elektronika.....może to że 2 komorowy bak z 2 czujnikami nie umiał sobie wyliczyć wartości..... w każdym razie odkąd zawsze tankuje na full problem zniknął... Powaga

 

 

Pozdrawiam

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alexandersalamin,

 

Wskazania elektroniki też się chwieją. Dziś miałem najświeższą sytuację - jadę w miarę stałą prędkością, zapala się rezerwa, zasięg 95 km. Za parę minut rzut oka, rezerwy już nie ma, zasięg 126 km. Obstawiam jakiś problem po stronie baku i urządzeń wokół niego. Musi to być dość powszechne, bo wiem że wiele osób coś takiego ma, tylko mało komu zależy na drążeniu tematu. Ja w sumie też po prostu tankuję i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos umie naprawic ten wskaźnik ? zatankowałem po sam korek i dalej to samo, po kilkuset km np dziś odpalam rano auto mam poniżej 50 litrow, pojechalem po miescie z 20 km nagle 40 litrow pokazuje, auto pochodzilo 5min na wolnych obrotach bo bylem u znajomego wracam pokazuje 30l, zdazylem odjechac kilka km znouw pokazuje 35 - 40 litow i narazie tak stoi, denerwuje mnie to szczerze mowiac !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rano potrafi pokazać mniej, a potem sie podnieść, a jak jest mało paliwa rezerwa sie zapali a potem zgaśnie. przeciez to nie powinno mieć wpływu na styl jazdy ! ilość litrów w baku sie nie zmienia. u znajomego w 525d niema tego problemu wskazówka stoi w miejscu i opada równomiernie do przejechanych km a nie raz wiecej raz mniej. tak to moze sie dziać z wskaźnikiem kilometrów ktore zostały nam do przejechania na danej ilosci paliwa, wiadomo ze w trasie pokaże wiecej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No aż tak to u mnie nie ma ;) Ten problem pojawia się jak mam mniej paliwa, od powiedzmy 20 litrów i nie ma aż takich dużych skoków, że nagle ubywa 20 litrów ;)

 

Nikt tego chyba nie naprawił. W dziale zrób to sam jest temat o rozwiązaniu problemu odbijania przy tankowaniu, tam są dokładne zdjęcia i wyjaśnienie jak wygląda cały układ baku. Krótko mówiąc - jest to bardzo skomplikowane. I myślę, że trzeba by było zrzucić bak i te wszystkie ustrojstwa, zrobić dokładny przegląd, sprawdzić działanie każdego elementu... żmudna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posluchaj kilka dni temu, chcialem sobie sprawdzic pompke w baku. Swiecila mi rezerwa. Po dokonaniu pomiaru i podpiaciu przewodow z powrotem nagle mi wskazowka pokazuje kilka litrow wiecej i rezerwa zgasla :mrgreen: podlaczylem kompa, i mi pisze: czujnik poziomu paliwa prawy (przy ktorym grzybalem), ale to zrozumiale, bo go odlaczylem na chwile bo zmierzyc napiecie zasilania pompy. Moze masz cos z tym czujnikiem nie tak zastanawiales sie nad tym? Komputer oczywiscie nie pokaze ci bledu poki calkiem ci nie siadzi ten czujnik, ale uwazam, ze nie ma kolega czym sie tak bardzo przejmowac :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja też obstawiam albo czujniki, albo jakiś inny element w okolicach baku. Działa, nie padł do końca, ale przekłamuje dane. Komputer nie pokaże błędu, samochód będzie jeździł, ale właśnie z takimi efektami.

 

Szczerze, u mnie nie jest to aż tak kłopotliwe, żeby się tym szczególnie martwić. Znaleźć ten wadliwy element to zapewne będzie kupa roboty, ja odpuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam bladego pojecia jak dzialaja te czujniki, ale czasami awarie bywaja klopotliwe, ze jakby na zlosc beda ci w czasie testu perfekcyjnie dzialaja :mrgreen: ja bym lepiej tam nie grzybal, elementy plastikowe i delikatne. Jak cos spierniczysz to mozesz sie skonczyc na duzo wiekszej imprezie niz zle dzialajacy czujnik poziomu paliwa... :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także obstawiam że to jakaś usterka.

Np. W moim przypadku, gdy wstawiam auto do garażu, na wskaźniku paliwa jest przed rezerwą, komputer pokazuje pozostały dystans, dajmy na to ok 130 km do przejechania.

Na drugi dzień idę do garażu, odpalam auto pali się rezerwa, a komp pokazuje ok 70 km do przejechania. Pokręcę się po mieście ok 5 min. wskaźnik paliwa zaczyna się podnosić, po chwili gaśnie rezerwa, a co za tym idzie dystans km również rośnie.

Więc wnioskuje że komputer dobrze oblicza dystans co do ilości paliwa. Obstawiam, że to jakaś niewielka usterka czujnika znajdującego się w którejś komorze zbiornika paliwa.

Myślę że właśnie podczas jazdy cały układ przelewa się z jednej komory do drugiej i wtedy zaczyna się wyrównywać poziom paliwa, a wskazania wtenczas zaczynają być bardziej wiarygodne.

 

Zauważyłem także, że zawsze czy gdy mam 1/4 zbiornika, czy 1/2 lub 3/4 w jednej komorze zawsze jest więcej niż w drugiej (według wskazań OBC). Dopiero gdy jest full pokazuje prawie równo.

 

A i jeszcze jedno, kiedyś nie miałem tego problemu z wahaniem wskaźnika, od jakiegoś czasu coś się zje.... i tak już jest cały czas. :)

 

Chciałbym jeszcze dodać, że mój ojciec ma E36 i tam nie ma tego problemu,wskaźnik zawsze pokazuje idealnie, ale nie wiem znowu, czy te modele także mają dwie komory w baku czy nie.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zalecam kolegom obserwacje odczytow bezposrednio z plywakow w baku, w trakcie jazdy, za pomoca TESTu 6. Z zagadnieniem walczylem wielokrotnie. Pomagalo odpinanie i czyszczenie stykow wtyczek do obu plywakow, az w koncu okazalo sie, ze przewody prowadzace do plywakow w baku po prostu przetarly sie. Zaczynalo sie od podobnych wahan jak u was, konczylo absurdalnymi odczytami:

 

http://tomaszewicz.com.pl/forum/bak.jpg

 

Jak plywaki powinny dzialac, jak ma wygladac prawidlowy odczyt?

Uwazam, ze odczyt ze sprawnego plywaka powinien byc odswiezany szybko; ok co pol sekundy. Oznacza to, ze wartosc pomiaru oscyluje wokol wlasciwej liczby litrow zmieniajac cyferki szybko, ok co pol sekundy. Zlym symptomem jest leniwa zmiana (odswiezanie) tych wartosci (co sekunde, dwie) lub chwilowe zawieszenie danych z plywaka.

 

U mnie lutowanie kabli pomoglo. Aktualnie jestem we fazie testow, naprawilem jeden plywak w celu obserwacji roznicy w dzialaniu z drugim i wstepnie stwierdzam, ze u mnie chodzilo wlasnie o to.

 

Nie ukrywam, ze temat na forum juz byl i zamiast zakladac nowy, nalezalo szukac... viewtopic.php?f=72&t=129254

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Np. W moim przypadku, gdy wstawiam auto do garażu, na wskaźniku paliwa jest przed rezerwą, komputer pokazuje pozostały dystans, dajmy na to ok 130 km do przejechania.

Na drugi dzień idę do garażu, odpalam auto pali się rezerwa. Pokręcę się po mieście ok 5 min. wskaźnik paliwa zaczyna się podnosić, po chwili gaśnie rezerwa

Nie uważam tego za wadę-po prostu wynika z tego,że tak to wymyślili konstruktorzy i tak elektronika nam to pokazuje w postaci wskaźnika paliwa.Nie doszukuj się usterki bo we wszystkich jest tak-u mnie też.

Wiem że jest to trochę niepokojące jak wstawia się auto do garażu na rezerwie,a rano godz 3.00 wyjeżdża się ze wskazówką prawie na zerze i zastanawia się człowiek przez 20 km-dojadę czy nie?Ale przy tankowaniu wychodzi,że zapas 7-8 litrów paliwa jest.

Dlatego kiedy rezerwa zaczyna się świecić to jadę pod dystrybutor i jest ból bo wlewa się 330 zł :mrgreen: ,ale za to mam spokojne sumienie,a bubu jest najedzona, aż się odbije :wink: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, próbuję zrozumieć to podejście i nie potrafię ;) Jak to konstruktorzy tak wymyślili? Wymyślili żeby źle wskazywało? Przecież to się kupy nie trzyma i nie ma żadnego uzasadnienia. Dla mnie to jest ewidentna wada. To już w Polonezie wskaźnik wskazywał poprawnie, dokąd pływak się nie zawiesił, a chyba konstruktorzy Poloneza nie byli mądrzejsi od konstruktorów BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to, że konstruktorom się nudziło więc tak sobie z nudów wymyślili, żeby nam utrudnić życie. Jest to po prostu skutek zaprojektowania baku aby przy dużej ilości paliwa w nim waga auta była jak najrówniej rozłożona, symetrycznie. Stąd skomplikowana budowa baku i systemu tłoczenia paliwa w nim. Na początku też mnie to jakoś denerwowało, że najpierw pokazuje np 15 litrów w baku na wskaźniku a po kilkunastu godzinach jeżdżenia podskakuje wyżej na jakieś 20-25 litrów. Teraz nie zwracam już na to tak uwagi bo wiem, że tak to funkcjonuje i nie ma sensu szukać dziury w całym.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.