Skocz do zawartości

Cieknie olej z egr e39 3.0d?


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio zauwarzylem ze egr sie poci.tzn cala rura od egr jest zapocona olejem sam egr jest bez najmniejszego wycieku.Po sciagnieciu obudow wyglada jakby na zlaczu rury gumowej z ta stalowa.Odkrecilem rure od egr i w srodku jest mokra z oleju.Czy to normalne zeby olej przechodzil ta rura od egr??widze ze prowadzi ona do dolnej czesci chlodnicy?sam egr jest bardzo brudny choc widac ze dziala prawidlowo gdyz igla jest czysta jak lza.W kolektorze ssacym jest z 2 cm osadu widac tez ze poci sie z gory miedzy szczelinami,czyzby sie rozczelnil?pamietam ze to akurat bylo od poczatku jak kupilem auto..bardziej zastanawia mnie to czemu rura od egr jest cala zapocona olejem....?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pocenie sie oleju w rurze od egr oznacza zajechana turbine??auto nic nie kopci nie bierze oleju....Ps:odme tez wymienialem chociaz wczesniej nikt jej nie wymienial od nowosci :mad2: ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej kolego, z tego co piszesz i z tego co już przestudiowałem tu kilka tematów o tym wynika, że masz niesprawny EGR, nie otwiera się, bo gdyby sie otwierał, to zamiast oleju miałbyś tam nagar, jak na końcówce rury wydechowej, no może troszkę więcej. To nic strasznego, EGR to wymysł ekologów, kilka osób nawet zaślepia ten zawór, podobno silnik zyskuje na mocy, podobno.... u mnie EGR nie działa i jakoś się tym nie przejmuję, zdejmij rurę, odpal silnik i popatrz z latarką do środka, czy dzwigienka pracuje, czy się otwiera, czy od lewej strony wpadają spaliny, sprawdź też czy cienki wężyk po prawej strony zaworu ma ciśnienie, zdejmij go, odpal silnik, powinien ciągnąć jak......... mały odkurzacz :D jeśli tego nie robi, to idź dalej po wężyku, aż pod kolektorem dolotowym znajdziesz mały czarny plastikowy zaworek, on też często się psuje, są w nim malutkie filterki, które sie zapychają...

A tak szczerze, to piepsz to.

 

Co do turbo, to wiem od BARDZO dobrego mechanika, że pierwszą oznaką walniętej turbiny jest olej na końcówce rury wydechowej, jeśli jest tam tylko trochę sadzy, to śpij spokojnie, ale jak jest olej, no to szykuj z 2 tysiaki...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego, z tego co piszesz i z tego co już przestudiowałem tu kilka tematów o tym wynika, że masz niesprawny EGR, nie otwiera się, bo gdyby sie otwierał, to zamiast oleju miałbyś tam nagar, jak na końcówce rury wydechowej, no może troszkę więcej. To nic strasznego, EGR to wymysł ekologów, kilka osób nawet zaślepia ten zawór, podobno silnik zyskuje na mocy, podobno.... u mnie EGR nie działa i jakoś się tym nie przejmuję, zdejmij rurę, odpal silnik i popatrz z latarką do środka, czy dzwigienka pracuje, czy się otwiera, czy od lewej strony wpadają spaliny, sprawdź też czy cienki wężyk po prawej strony zaworu ma ciśnienie, zdejmij go, odpal silnik, powinien ciągnąć jak......... mały odkurzacz :D jeśli tego nie robi, to idź dalej po wężyku, aż pod kolektorem dolotowym znajdziesz mały czarny plastikowy zaworek, on też często się psuje, są w nim malutkie filterki, które sie zapychają...

A tak szczerze, to piepsz to.

 

Co do turbo, to wiem od BARDZO dobrego mechanika, że pierwszą oznaką walniętej turbiny jest olej na końcówce rury wydechowej, jeśli jest tam tylko trochę sadzy, to śpij spokojnie, ale jak jest olej, no to szykuj z 2 tysiaki...

 

 

Wlasnie bylem u mechanika.I potwierdza sie to co piszesz...Mowili zeby sie tym nie przejmowac bo kazdy diesel sie poci na tej rurze od intercoolera.Pokazywali mi na mietku 320cdi ktory tam stal i mial podobnie i koles tak jezdzi kilka lat...Powiedzieli ze jezeli nie bierze oleju nie kopci nie wali olejem z rury wydechowej to zeby sie tym nie przejmowac.U mnie nie ma zadnych z tych objawow.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i widzisz, po kłopocie, sandał w podłogę i na miasto rwać dupeczki :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pocenie sie oleju w rurze od egr oznacza zajechana turbine??auto nic nie kopci nie bierze oleju....Ps:odme tez wymienialem chociaz wczesniej nikt jej nie wymienial od nowosci :mad2: ...

 

Nie, raczej od strony spalinowej EGR tego oleju nie masz, bo rurka spalinowa EGR idzie bezposrednio z kolektora wydechowego, wiec jesli turbo by rzygało to na pewno nie do EGR, tylko do wydechu wlasnie, tak jak ktos wyzej napisal.

Pewnie masz poluzowaną opaskę dolotową do EGR i stamtad się sączy, i to raczej nie jest olej, tylko skroplone pary oleju wydostajace sie z odmy i pchane dalej pod cisnieniem do kolektora ssacego.

Wyjmij ten wąż, wyczyść dokladnie benzyną ekstrakcyjną miejsce łączenia zarówno na EGR jak i od wewnetrznej strony gumowej rury i skrec dość mocno, ale z czuciem, zeby nie zerwać węża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pocenie sie oleju w rurze od egr oznacza zajechana turbine??auto nic nie kopci nie bierze oleju....Ps:odme tez wymienialem chociaz wczesniej nikt jej nie wymienial od nowosci :mad2: ...

 

Nie, raczej od strony spalinowej EGR tego oleju nie masz, bo rurka spalinowa EGR idzie bezposrednio z kolektora wydechowego, wiec jesli turbo by rzygało to na pewno nie do EGR, tylko do wydechu wlasnie, tak jak ktos wyzej napisal.

Pewnie masz poluzowaną opaskę dolotową do EGR i stamtad się sączy, i to raczej nie jest olej, tylko skroplone pary oleju wydostajace sie z odmy i pchane dalej pod cisnieniem do kolektora ssacego.

Wyjmij ten wąż, wyczyść dokladnie benzyną ekstrakcyjną miejsce łączenia zarówno na EGR jak i od wewnetrznej strony gumowej rury i skrec dość mocno, ale z czuciem, zeby nie zerwać węża.

 

Dzieki koledzy za pomoc i szybkie odpowidzi bo juz sie zaczalem martwic.ar_w jutro to sprawdze i napisze jaki efekt.Tak jak piszesz tam nic nie rzyga olejem ,jest tylko zapocone ,jakby skropolne opary oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podpowiem, że wymycie całego układu benzynką nie na dużo się przyda, za tydzień wszystko będzie wyglądało identycznie, można jak najbardziej poświęcić trochę czasu, ale z doświadczenia wiem, że nie bardzo to pomaga, bo wszystkiego do końca nie wyczyścisz, jedyny dobry sposób na dobre wyczuszczenie egr'u i rur,to od czasu do czasu trzeba przepędzić autko, i to dobrze przepędzić. U mnie te opary oleju są jak jeżdźę po mieście, ale jak co jakiś czas wypadnę na mazury, to 250km dość energicznej jazdy (od dwóch lat tylko jedno autko, mietek AMG mnie łyknął) zawór i rury są suche jak piepsz :D

Podobnie ma mój kolega, ma FIORDA MONDEO z 2006r, 1,8tdci, kiedyś czyścił egr, ale teraz wypada czasem w traskę, kilka kilometrów ostrej jazdy i wszystko czyste.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem, że wymycie całego układu benzynką nie na dużo się przyda

 

Niby dlaczego?

Gdy wyczysci miejsce kontaktu, ze bedzie tam sucho, to łączenie bedzie bardziej szczelne, anizeli bezdie tam syf i olej. Logiczne.

U mnie pomagał taki zabieg w 100%, nawet nie trzeba mocno zakrecac opasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ar_w, masz rację, wyczyszczenie gumy i dokręcenie spowoduje, że olej nie będzie wyciekał na zewnątrz, ale chłopak tez sie martwił, skąd się ten olej tam wziął, bał sie nawet o turbo, a mi chodzi o to, że nawet jak wyczyści dokładnie rury i sam EGR, to i tak za chwilę olej tam powróci, że będzie wewnątrz rury i wewnątrz EGR i nie trzeba się tym przejmować..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.