Skocz do zawartości

525d odpala i gaśnie...


b0ss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pare dni temu podczas ruszania ze skrzyżowania auto dziwnie przerwali mi 3x w takim szybkim tempie, co mi się bardzo nie spodobało, ale póżniej bylo ok. po przejechaniu ok 2 km na parkingu zauwazylem ze zaczela dziwnie pracować taki bardziej klekoczący dzwięk. dojechalem do miejsca parkingowego i już nie przekrecając stacyjki auto zgasło, na pierwszy rzut oka pomyślałem, że może pompka progowa, bo na poczatku jej nie slyszałem bo było głośno, po chwili jednak ja usłyszalem. auto postało 20 min na parkingu normalnie odpalilo i przejechałem 200m i znowu zgasł w taki sposob jak by typowo bylo brak paliwa- coaz niższe, niższe obroty i zgasła. sciagnełem auto do domu i na chwile obecna zapala na 1-2s i gaśnie. Co o tym sadzicie, możliwosc podlaczenia pod komputer bede mial dopiero za pare dni o ile samemu inpa, bede w stanie cos zdiagnozowac... Edytowane przez b0ss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być pompka progowa, zwlaszcza ze ją głosniej slyszysz.

Jesli nie pompka, to zawór (regulator) do wymiany, bo przeładowuje z cisnieniem na szynie CR

Wezmiesz INPE w rece i bedziesz wszystko widział

 

nie no ja na "chłopski rozum" sadze ze ona moze dawać za małe ciśnienie, chodzi mi o pompkę progową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to na chlopski rozum wyobraz sobie, ze jak blednie dziala zawor i cisnienie CR zaczyna niekontrolowanie rosnac, to ECU wylacza silnik gdy cisnienie przekroczy krytyczną wartość. Zabezpieczenie, zeby nie rozsadzic układu.

To tylko kolejna mozliwa opcja, bez np. INPY/DIS sie nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej niebawem ogarne oprogramowanie bo mam maly bajzel na kompie i zobaczymy co wyjdzie, tylko jedno pytanie, cisnienie z pompy progowej sprawdze bez problemu a jak z ciśnieniem na listwie? jak auto po chwili mi zgasnie ? i w ktorym to miejscu sprawdzac w inpie bo kiedys sie bawilem ale pamiec zawodzi czasem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Padająca pompka progowa mimo wszystko nie powinna powodować zgaśnięcia auta. Takie objawy prędzej wywoła padnięta pompka ale w baku bo ona nie przepompuje paliwa w układ więc wtedy i progówka nie pchnie go do pompy CR. Generalnie jest tak, że progówka w największym stopniu odpowiada za moment odpalenia auta. Bez niej nie uda Ci się uruchomić silnika. Jak silnik jest na chodzi a progówka nagle przestanie działać to pompa CR wytwarza na tyle duże podciśnienie, że zdoła zassać paliwo. Być może przy jakimś ekstremalnie mocnym deptaniu udałoby się czasem zdławić silnik ale jeśli on gaśnie na wolnych obrotach czy nawet na jakimś niewielkim zakresie obrotów to w takim wypadku akurat wykluczyłbym winę progówki.

Co do ciśnień to w którychś parametrach Analog Values *( o ile dobrze pamiętam to ANALOG VALUES 3) masz pozycję:

1) Pre-supply pressure - to jest ciśnienie na progówce.

2) Rail pressure - ciśnienie na listwie

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padająca pompka progowa mimo wszystko nie powinna powodować zgaśnięcia auta. Takie objawy prędzej wywoła padnięta pompka ale w baku bo ona nie przepompuje paliwa w układ więc wtedy i progówka nie pchnie go do pompy CR. Generalnie jest tak, że progówka w największym stopniu odpowiada za moment odpalenia auta. Bez niej nie uda Ci się uruchomić silnika. Jak silnik jest na chodzi a progówka nagle przestanie działać to pompa CR wytwarza na tyle duże podciśnienie, że zdoła zassać paliwo. Być może przy jakimś ekstremalnie mocnym deptaniu udałoby się czasem zdławić silnik ale jeśli on gaśnie na wolnych obrotach czy nawet na jakimś niewielkim zakresie obrotów to w takim wypadku akurat wykluczyłbym winę progówki.

Co do ciśnień to w którychś parametrach Analog Values *( o ile dobrze pamiętam to ANALOG VALUES 3) masz pozycję:

1) Pre-supply pressure - to jest ciśnienie na progówce.

2) Rail pressure - ciśnienie na listwie

Pzdr.

 

 

Wiem, zamiast zrobic screena przy odpalonym silniku, nagram filmik az do momentu zgasniecia auta, wtedy bedzie widac jakie sa wartosci podczas normalnej pracy na poczatku i jakie kiedy auto zacznie gasnac. I jeszcze o co chodzi z tymi blędami bo za bardzo na forum nie moglem tego znaleźć, co to moze byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7685

Jakiś błąd związany z tempomatem/sterowaniem nim itp. Z opisu wynika, że brakuje sygnału z kierownicy multifunkcyjnej (może coś się odpięło albo bezpiecznik padł itp).

Swoją drogą - przy niekiepskim przebiegu wystąpił ten błąd w drugim przypadku - 655 355 km :shock:

 

7669

Błąd związany z komunikacją EWS/immobilisera. Też prz podobnym przebiegu bo 655 350 km.

 

544

Błąd z potencjometrem pedału gazu. Wystąpił przy 224 530 - 233 290 km. Biorąc pod uwagę, że auto miało już na cyferblacie 655 tysi to błąd raczej bardzo stary i pewnie obecnie nie występuje.

 

4693

Błąd czujnika pompy wstępnej/progowej. Jakieś zwarcie itp. Także wystapił przy dość wczesnym przebiegu (224 830-233 290km) więc pewnie teraz już go nie ma.

 

Co do Analog Values na wyłączonym silniku - mimo wyłączonego silnika masz trochę niskie ciśnienie na progówce (3,50 mbar). Powinno ono być bardziej zbliżone pod 4,00 mbar. Z reguły jest to około 3,90 mbar.

Na początek skasuj te błędy i po kilku dniach podłącz pod kompa i odczytaj czy się coś znów pojawiło.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak

Po pierwsze przebieg wartości 655 355 km lub 655 350 km wcale nie oznacza ze tyle auto ma najechane to jest wartość graniczna dla danego modułu, czyli większego przebiegu dany moduł nie jest w stanie pokazać. ( w wartościach hexa to są same literki FFFF).

Co do ciśnienia pompy progowej to 3,5 bara jest jak najbardziej ok, jest to wartość graniczna dolna ale jest jak najbardziej ok.

Skupił mym się na pompie w baku, albo ma problem z zaciągnięciem paliwa albo już pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co dokładnie masz na myśli ale można to co napisałeś zinterpretować tak, że auto może mieć więcej niż 655 tys km. :wink:

Jeśli natomiast chciałeś napisać tym samym, że równie dobrze auto może mieć mniej niż te 655 tys km to jak wytłumaczyć fakt , że wcześniejsze błędy były przy przebiegu trochę ponad 230 tys km a kolejny raz wystąpiły przy przebiegu 655 tys km. Czyli, że pierwszy raz moduły mogły pokazać max przebieg tylko na poziomie trochę ponad 200 tys km a już kolejny raz te moduły były w stanie wskazać max 655 tys km?

Do tej pory czytałem na forach, że jest to przebieg przy którym nastąpił błąd i jest on dlatego zarejestrowany w "dzienniku błędów", żeby było widać jak często dany błąd występuje - czy jest to coś regularnego czy tylko pojedynczy przypadek.

Co do ciśnienia pompki progowej - skoro tak piszesz tzn, że tak faktycznie może być. :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te sprawy z przebiegiem widziałem wiele razy ale nic pozna nimi nie potwierdzało tak wielkiego przebiśniegu w aucie.

Moim zdaniem wynika to albo z faktu wymiany sterownika od innego auta, albo z faktu ze ktoś grzebał w przebiegu i go przestawiał a to jest nieumiejętne pozostawienie śladu po tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że tak. W sumie też mi przeszło przez myśl, że może ktoś coś grzebał kompem i narobił bigosu...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec po odpaleniu wyszly mi takie kwiatki:

 

http://b0ss.wrzuta.pl/film/03xY9Zt4LRY/video1bmw

 

a co do blędów to tylko to:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bd6706f97f23b425.html

 

dodam, że teraz strasznie falowaly obroty na wolnych czego przy poprzednim odpalaniu tego nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skacze ci cisnienie rail, wiec masz do wymiany jedno lub kilka z poniższych:

- kostka połączeniowa czujnika rail

- sam czujnik rail

- zawór rail

 

zaczałbym od kostki.

Z tym electric fan, to uruchom wiatrak klimy z INPY. Wejdz w activate i tam masz mozliwosc wlaczenia na dany poziom.

Glow device, to bankowo uszkodzona ktoraś świeczka, lub kilka

 

 

PS. Filmiki wrzucaj na YT. Wrzuta za bardzo spamuje reklamami na siłę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak czujnik odłączylem i podłączyłem, natomiast kostką od zaworu jedynie poruszałem trochę bo nie mialem możliwości jej odłączenia (zbyt mało miejsca) samochód odpaliłem odrazu, falowanie zanikło pracował elegancko, po 2-3 min dodalem gazu i zaczeło coś cykać przy zaworze rail i powoli zaczął gasnąć i zgasł, póżniej ponownie jedna wtyczkę odpiolem drugą poruszałem i znowu odpalil teraz juz jest to na filmiku, brak falowania, no ale pod koniec cisnienie skakalo:

i teraz pytanie, czy to ten regulator w jakis sposob przycina sie czy jednak cos innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od rzeczy najtańszych - wymień kostki.

Chociaz sam zawór tez moze miec skorodowane piny w gnieździe elektrycznym, wiec cały do wymiany.

Mam "na czarną godzinę" sprawny regulator i moge ci sprzedac za 150zł. W razie czego pchniesz go dalej na allegro.

 

Pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię za bardzo martwić ale jeśli masz rozebrany samochód to zastanów się nad oddaniem wtryskiwaczy na jakiegoś boscha (sama diagnoza jest tańsza od czujnika i zaworu :wink:). Sam się bujałem z podobnymi objawami (o czym zresztą możesz poczytać na forum) i po kolei wymieniałem: wtyczkę czujnika cr, czujnik cr, zawór regulacji cr. Pomp nie ruszałem bo ciśnienia wyglądają ok (co prawda większe niż tu z progowej). Wszystko dawało efekty tymczasowe ale w końcu silnik się naprawdę nagrzewał i czar pryskał. Na razie "okazało się", że jeden wtryskiwacz był kaput a pozostałe 5 na skraju śmierci. Teraz boję się jeździć, żeby się nie okazało, że to pompa wysokiego ciśnienia :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO tu jest inny problem, bo on ma przekraczane cisnienei na szynie, a przelewajace wtryski dawałyby niedobór cisnienia na szynie, w dodatku dzieje się na zimnym silniku. Na rozgrzanym zaczynajace się problemy już by sugerowały faktycznie wtryskiwacze.

Niemniej mozna zrobić chocby próbę przelewową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podczas falowania też ciśnienie potrafiło być dużo za duże chwilowo - podejrzewam, że to korekty nie wiedziały co robić. Szkoda, że nie mamy live daty z obrotami. Przeczytałem pierwszy post, w którym autor napisał, że podczas jazdy i dojeżdżania na parking więc stwierdziłem, że ciepły silnik. Ale rzeczywiście - jeżeli na zimnym to chyba jednak wtryskiwacze ostatnie w kolejce do sprawdzenia chociaż mój jeden trup już przy 50st nie trzymał (reszta się w miarę ciepła "rozkręcała" ;)).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie mamy live daty z obrotami..

 

jak to zrobić, bo wole sobie wszystko na spokojnie sprawdzić o ile sam jestem w stanie i jak najmniej narażać się na niepotrzebne koszta, bo przecież nie o to tu chodzi, aby wydawać pieniążki na niepotrzebne częsci, a dokladnie i precyzyjnie trafić co jest przyczyną awarii i ją zlikwidować a nie po kolei wymieniac poszczególne czujniki itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gdyby komuś jeszcze sie coś takiego przytrafiło,to winowajcą okazała sie pompa wysokiego cisnienia, moment, kiedy dpalala i gasła to byl ostatni żywot pompy

Regeneracja + robocizna w warsztacie =1000zl

Dziękuje, dla osob ktorzy sie interesowali tematem za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.