Skocz do zawartości

E39 530d dziwny problem elektryczny POMOCY!


upuaut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moją całkiem żwawą staruszkę z 2000r ostatnio dopadł dziwny problem. Mianowicie zniknęło sygnalizowanie kierunkowskazów (strzałeczki i dźwięk), brak sygnalizacji świateł, nie działa centralny (dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce), nie palą się światła cofania i nie włącza się czujnik cofania, nie mogę zmienić wyświetlanej informacji (mały komputer). Teraz druga strona medalu. Kierunki, i światła przód - tył działają mimo braku powiadomienia. Podświetlenie deski działa. Jest to wszystko trochę uciążliwe, a pogoda nie sprzyja dłubaniu przy autku po omacku, więc może ktoś obeznany z tematem naprowadzi mnie, gdzie i co sprawdzić w pierwszej kolejności. Prawdopodobna przyczyna - wjechanie w dziurę prawą stroną. Jakoś się chyba z tym zbiegła ta awaria. Dzięki z góry za wszelkie rady i sugestie. :cool2:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kostke stacyjki, sam sie przekonałem na własnej skórze, że potrafi robić różne dziwne cuda
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy? Jak się do niej dostać? Coś trzeba mocno rozbierać? Sorry za głupie pytania, ale jestem :mrgreen: w temacie.. Podpowiedz coś więcej kolego :cool2:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się, wilgoć czyni cuda.

Znajomy w zeszłym roku miał też ciekawy objaw:

Po naciśnięciu pedału hamulca zapalały mu się Xenony z przodu. :8)

Po wstawieniu auta do garażu problem zniknął.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie to raczej nie problem wilgoci. Obstawiam, że to ta wtyczka przy stacyjce.. Może mi ktoś napisać łopatologicznie, jak się do tego dostać? Jak rozebrać te plastiki żeby wszystkiego nie połamać? Może jakiś DIY z netu z fotkami albo po prostu niech ktoś mi napisze jak to rozebrał? Zaczyna mnie już denerwować ta przypadłość.. No i radyjko nie działa przez to :cry2:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie w Google ignition switch bmw, wyskoczy ci kilka tematów z zagranicznych forum, na youtube też jest, ogólnie to musisz kupić część igniton switch czyli właśnie kostka stacyjki, do mojego w Aso. Krzyczeli 270 zł, kupiłem na allegro od gościa używana, miał chyba do wszystkich modeli, dałem 50 zł, wymiana polega na rozebraniu osłony kierownicy z góry i dołu, wykrecasz dwie srubki, następnie odpinasz aku, odkrecasz cztery torxy które trzymają plastiki obudowujace kostkę, na koniec cienkim małym srubakiem odkrecasz dwie srubki które trzymają kostkę, wypinasz z niej wtyczkę wymieniasz i po temacie :)

 

A tu masz link :) http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział że to wygląda na to że może przy uderzeniu po wpadnięciu w dziure poluzowała się wtyczka przy zegarach, stąd problem w komunikacji pomiędzy modułem świateł LCM czyli nie ma kontrolek, jak i brak sterowania czy co tam masz z OBC. Sprawdź też wtyczki w LCM, skoro wpadłeś prawą stroną, znajduje się on po prawej stronie przy nodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Sprawdź też wtyczki w LCM, skoro wpadłeś prawą stroną, znajduje się on po prawej stronie przy nodze.

 

A może dokładniej ktoś opisać położenie tego LCM i jak się do niego dostać? Niestety po wymianie kostki (używana, podobno sprawna) problemy nie ustąpiły.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się doszukiwał podobieństw z moim problemem, mój pojawił się w zupełnie innych warunkach (podłączenie kierownicy), ale objawy są identyczne.

 

Poczytaj tutaj,

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=168442

 

założyłem wątek, ale tego problemu jeszcze nie rozwiązałem. Co prawda próba z ostatniego postu jeszcze przede mną, ale faktycznie powód może być podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Przeczytałem o Twoim problemie i mam dokładnie IDENTYCZNE objawy. Tylko u mnie to się zaczęło w czasie jazdy, po 3 latach użytkowania auta, więc to musi być jakaś banalna przyczyna. Jeśli nie jest to wina tej używanej/nowej kostki, to może jakiś przekaźnik się poluzował po wpadnięciu w dziurę? Wtyczki raczej się nie rozłączą od czegoś takiego chyba..? Gdzie jest ten moduł i jak się do niego dostać? Pomóżcie, bo klima też przez to nie działa, a temperaturki coraz wyższe :duh:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei u siebie zacznę od próby wyeliminowania jakiegoś zwarcia (w tym wypadku I-bus / K-bus).

Jeśli na tej magistrali jest zwarcie - wszystkie połączone nią urządzenia będą wariowały.

A to że stało się tak u Ciebie 'bez powodu'? Zwarcie też może się się pojawić 'bez powodu'.

Przewód może się gdzieś przetrzeć, czy coś takiego... Czuję że nas obu czeka porządna zabawa w szukanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie. Nadal nie rozwiązałem swojego problemu.. Po wymianie 3 kostek stacyjki (brak poprawy) skłaniam się do opcji uszkodzonego LCM. Napiszcie mi jak się do niego dobrać (co odkręcić i gdzie), bo nie chcę niczego połamać i podrzeć wykładziny... Może ktoś przy okazji wie, gdzie w Łodzi zakodują mi LCM po wymianie...? Dzięki za odzew.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli nie posiadasz interfejsu to przynajmniej podjedź do kogoś kto go ma i sprawdź jak wygląda komunikacja z modułami np. klimy, komfortu oraz licznikiem. Być może LCM nie jest wcale uwalony jak było w moim przypadku, tylko możesz mieć zwarcie na kbus. Jeżeli komunikacja z innymi modułami będzie ok, tylko z LCM będzie nie tak to wtedy masz odpowiedź, że to napewno LCM. Tematów o wymianie modułu jest multum wystarczy wygooglować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o dokładne instrukcje, jak się do niego dostać... W necie jest masa tematów o LCM, ale o tym jakoś nie znalazłem (poza wersją UK). A jeśli to zwarcie na tym kbus, to jak się z tym rozprawić? Nie mam interfejsu, ani nikogo znajomego z czymś takim.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=80546 FAQ dotyczące wymiany LCM. A co do diagnozy problemu nie obejdzie się bez laptopa. To podstawa. Chyba, że masz gotówke i troche szczęscia to po kupnie modułu wszystko zadziała, ale to koło fortuny bez diagnozy ;p Możesz przecież podjechać do warsztatu i zapłacić za diagnoze komputerową 50zł. Błąd komunikacji LCM będzie napewno. Pytanie tylko czy będzie można połączyć się z resztą modułów np. klimatyzacji bo jeśli będzie można to masz trafiony LCM, jeśli nie - zwarcie na linii K. Ale najpierw podjedź na komputer i wypytaj dokładnie mechanika jakie są błędy. Chociaż faktycznie pierwsze co zrób to wg w.w. FAQ dobierz się do LCM i obejrzyj jak wygląda tzn. czy nie jest wilgotny, oraz można łatwo zdjąć obudowe i zobaczyć czy coś z elektroniki nie jest sfajczone w środku. Jeżeli twoje auto jest po lifcie to prawdopodobnie masz LCM III i będzie wyglądał inaczej w środku niż ten w FAQ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mateusz :cool2: Teraz już pomogłeś bardziej :wink: Jak tylko się do niego dobiorę, to zobaczę co tam z LCM. Wszystko zaczęło się od wpadnięcia w dziurę prawą stroną (jak pisałem wcześniej) i obawiam się, że jeśli to nie poluzowanie się jakiejś wtyczki przy LCM, to mogło dojść do pęknięcia płytki lub coś takiego. Jak go wyjmę, to zobaczę. Co do sprawdzenia na warsztacie, to za 100 pln mogę kupić używany moduł i kasę z diagnostyki przeznaczyć na programowanie modułu (jaki koszt?). Ogólnie to strasznie upierdliwa awaria. Nie ma świecenia się świateł (jak w większości przypadków awarii LCM) tylko wysiadło: radio, klima, światła cofania, sterowanie kompem i brak sygnalizowania dźwięk/kontrolki kierunków i pozostałych świateł. Więc jest nadzieja, że to nie ta popularna awaria modułu...

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie dobrałem się do mojego LCM. Dokładnie, to jest to moduł: LCM III A ohne man. LWR. Porobiłem zdjęcia, ale całość wygląda na nieuszkodzoną, brak pęknięć (płytka i scalaki), żadnych luzów na kostkach również nie było. Oczywiście po złożeniu nic się nie zmieniło. Dalej mam niedziałające radio, klimę i kontrolki od świateł... Chyba jednak będę zmuszony podjechać na diagnostykę interfejsem. Boję się jednak, że zwykły mechanik nie będzie potrafił zinterpretować błędów. Przydałby się fachowiec od problemów BMW w Łodzi...

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jeżeli byś podjechał na komputer z interfejsem do laptopa, wtedy diagnosta mógłby Ci zapisać błędy do pliku i byśmy popatrzeli na forum. Zasadniczą sprawą jest to abyś poprosił o próbę połączenia się z zegarami (powinno się udać), zczytać z nich błędy, a następnie spróbować się połączyć z kolejnymi modułami takimi jak klimatyzacja, multifunkcja (jeżeli masz), radio, czujnik deszczu (jeżeli masz). to tylko niektóre, ale jeżeli z nimi z się nie połączy to problem się zawęzi. Skoro wcześniej miałeś kontrolki w zegarach, wykluczam ich usterkę, obstawiam zwarcie na linii diagnostycznej. Ale najpierw komputer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Napiszę wyjaśnienie, bo wreszcie usunąłem usterkę. Strasznie upierdliwa sprawa. Okazało się, że nie jest winny moduł świateł ani zegary. Zwarcie jednego kabelka powodowało błąd na K bus. Ile pracy i szukania to kosztowało, to wiedzą tylko eksperci z Wydawniczej. Dziękuję im i przy okazji wszystkim z forum za zainteresowanie tematem.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.