Skocz do zawartości

E39 Wystepowanie NIVO


de_never

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam sie nad kupnem e39 i mam pytanie czy Nivo ( zawieszenie pneumatyczne w przypadku e39) wystepuje tylko w touringach czy w sedanach rowniez? poniewaz nie chce go w aucie, wiec chcialbym sie dowiedziec w jakich wersjach czy rocznikach wystepowalo nivo czy byla to po prostu opcja dodatkowa w salonie? Z gory dzieki za odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie podpowiem Ci czy nivo to byla opcja czy nie ale w mojej 525d turing to jest i jak narazie sie bardzo dobrze sprawdza. Wczesniej mialem A6 bez takiej opcji i jesi zaladowalem auto na wakacyjny wyjazd bylo to naprawde odczuwalne. teraz w beemce nie czuje ciezaru auto prowadzi sia prawie normalnie jakby nie obciazone na max. Moj wniosek jest taki ze jesli calz czas jezdzisz sam lub max we dwoje to faktycznie nie jest Ci to potrzebne ale jesli zdarzy Ci sie jezdzic obciazonym autem to bardzo polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan nie ma żaden.

 

w realOEM moza wybrac sedana i program znajduje czesci do nivo rowniez w sedanie

 

np 530i sedan

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/M/2001/browse/rear_axle/air_spr_strut_and_sensor_f_level_device/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niwo nie jest takie złe, chyba że poleci. :mrgreen:

Newralgiczne elementy to miechy (dwa, tylko ori, ~700 PLN każdy) i sprężarka (250 PLN używana). Ja wymieniłem jak na razie jeden miech (piardło i samochód usiadł jak Citroen na parkingu) i sprężarkę, bo miała już małą wydajność.

Z tą zamianą na sprężynę to nie takie hop-siup. Podobno potrzebne są jeszcze siakieś adaptory dające prawidłowe mocowanie sprężynom. Tylko raz na Allegro takowe znalazłem i to wieki temu... Lepiej poszukaj samochodu jaki Cię interesuje i nie baw się w przeróbki. A najlepiej samochód dwa razy sprawdzony i w dobrej kondycji (są takie! na przykład mój! (choć nie na sprzedaż :mrgreen: )).

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tuleje tylnej belki, ktore zwykle sa do wymiany 800zl + 400 robota. Amorki tez sa deko drozsze. U mnie jest nivo i musze powiedziec ze to fajna sprawa- ileby nie zaladowac autko stoi rowno. Niestety to sporo podnosi koszt serwisu. Jesli jednak szukasz kombiaka w bogatszej wersji to jestes skazany na Nivo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
eee no bez przesady 200zł za sztukę to wołają za oryginały, zamienniki za połowę tej ceny spokojnie można dostać na allegro. Co do NIVA w Turasach to fakt był to raczej standard i opcją było jego brak :). Chodziło chyba tutaj o zawiechy a raczej ich wysokości. Ja NIVA nie posiadam i patrząc na e39 w sedanie znajomego ktore jest delikatnie położone na glebie wysokości mamy podobne przy czym ani ja ani poprzedni właściciel nie kombinował z zawiechą czyli taka już była. Co do NIVA łatwo sprawdzić czy jest - wystarczy otworzyć bagażnik i wyciągnąć zapas - idealnie leży on na zbiorniku powietrza od NIVA - jakiekolwiek dziory świadczyć będą o przerobce na zawieszenie bez NIVA gładka blach = brak niva w serii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.