Skocz do zawartości

[e39]Dmuchawa nie dziala!bardzo dziwny przypadek!


masa52

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Mam wielki problem z dmuchawa w mojej 540

Wiatrak nie kreci sie.

 

1- Sprawdzalem juz 6 roznych jezy ktore sa napewno dobre bo sprawdzilem je tez w X5 i dzialaja tak ze jeza wykluczam!!

2- panel climatronica tez zamienialem i dalej lipa.

3- zwieralem na sztywno dmuchawe bez jeza i dziala czyli silnik dmuchawy nie spalony

4- wszystkie bezpieczniki sparawne.

 

Juz niemam wiecej pomyslow co to moze byc bo przeciez wszystko co moglo by byc zostalo sprawdzone a dmuchawa dalej stoi

Podpinalem pod GT1 i tez wszystko dziala sprawnie , ale wentylator dalej stoi!

macie jakies pomysly bo mi juz rece opadaja, dodam ze to sie stalo z dnia na dzien nagle

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

witam

3- zwieralem na sztywno dmuchawe bez jeza i dziala czyli silnik dmuchawy nie spalony

pozdr

Jak na krótko pod 12V to właśnie spaliłeś wiatrak :mad2:

 

sadze że tutaj chodzi o dmuchawe w środku samochodu która dmucha na szybę stopy.... a ona jest na 12v więc nic jej nie jest

czyli jak pod wtyczke od jeża podpiołeś 12v

do pinów 1 i 5

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/B050001B.png i went działa to wentylator dmuchawy jest ok

sprawdż miernikiem czy do pinu 4 dochodzi masa

i do pinu 2 napięcie +12v

oraz do pinu 3 ma dochodzić od ok 1v do 8v z climatronika napięcie zależnie od ilości kreseczek "mocy" dmuchawy ustawionej na panelu climatronika np.

wszystkie kreseczki - max mocy dmuchawy na climatroniku - +8v na pinie 3

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/B050001B.png

na wtyczce też są oznaczenia pinów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze sprawdziłeś wszystkie napięcia na wtyczce nawet masa i są ok a dalej niema dmuchawy

czyli jeż to może być ale trochę też wentylator

jak przykładasz +12v na 1 i 5 to wentylator zawsze startuje .... za pierwszym razem jak przyłożysz napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie miałem podobny problem. z tym, że po zmostkowaniu kabli na w/w wtyczce od jeża dmuchawa ruszyła i po podpięciu jeża chodziła jakiś czas. Potem znowu stanęła więc znów zmostkowałem i działa do dziś od ok. roku.

u mnie tak jakby zawieszał się silniczek od dmuchawy a gdy dostał max napięcie od razu to sie odwieszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie

 

Sprawdzilem jeszcze raz wszystkie piny we wtyczce jak kolega marcinbig123 radzil

i tak

jak niema jeza wszystko jest jak powinno na kazdym z pinow

jak podlaczylem jeza to na pinie 1 i 5 powinno byc napiecie w zaleznosci od nastawionego klimatronica i jest ale tylko max 1V!!!!Jezyk sie po chwili bardzo grzeje.

czyli z tego wychodzi ze jez!!! ale mam 6 innych jezy i kazdy ma tak samo!!!malo tego wszystkie te jeze sprawdzalem w innej BMW i dzialaja!!

????????

co wy na to?

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z pinem 3 czy dostaje napiecie od climatronika

najlepiej mierz napięcia mając minus miernika podłączony nie do masy samochodu ale pinu 4 jeża

kiedyś miałem podobne cuda odkażając klime jakąś pianką w sprayu

na "krótko" wentylator działał ale czasami nie za pierwszym razem, ten spray jak wyschnął to zamienił się w taki lepki klej co pogorszyło kontakt szczotek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Właśnie wczoraj dotknął mnie ten sam problem z dmuchawą - ni z tego ni z owego przestała działać niezależnie czy z włączoną klimą czy bez. Wiec wyszukałem odpowiedni wątek i proszę o podpowiedź - o co chodzi z tym podaniem 12V na pin numer 1 i 5? tzn połączyć ze sobą te dwa piny (zmostkować ze sobą te dwa piny i wszysko?) nie chciałbym czegoś popalić przy okazji :D

Czytałem, że możliwe jest "zawieszenie dmuchawy" i może pomóc ruszenie jej na sztywno - to czy takie coś moze oznaczać że silniczek owej dmuchawy już się kończy i sie zaciera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmuchawa jest zasilana od jeża znajdującego się obok schowka, jeż ma taką wtyczke

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/B050001B.png

z pinu 1 i 5 tej wtyczki idą przewody do silnika wentylatora, podłączając na akumulatorek lub jakiś zasilacz 12v do tych pinów (np.minus do 1 a plus do 5)

można sprawdzić czy wentylator działa

ps. mowa tu o wentylatorze w środku kabiny a nie z przodu samochodu na chłodnicy :D

 

masa52 naprawiłeś już to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za szybką odpowiedź i wyjaśnienie co do czego wpiąć. Rok temu mialem już problemy z jeżem ale wtedy rozładowywał mi aku bo dmuchawa pracowała sobie cały czas nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Rozwiązaniem tamtego problemu było oddanie jeża do regeneracji, ale widocznie nie jest to długotrwałe wiec teraz zainwestuje w nowego - na allegro jest tego dużo polecicie coś konkretnego sprawdzonego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa52 czyli raczej będzie to wentylator, dobrze by było podłączyć do pinów 1i 5 żarówke jakąś 50w 12v [choć to nie będzie łatwe] bez odłączania silnika wentylatora z wtyczki

sądze ze wentylator ma już żuzyte szczotki i dosć dużą oporność na krótko wentylator działa ale z jeżem już nie [jakieś zabepieczenie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jeżu jest troszeczke elektroniki która dba o płynne regulowanie obrotów a nie tylko trzy oporniki jak w zwykłej opornicy

gdzieś widziałem schemat tego jeża i jest opcja że przy zuzytych szczotkach lub słabym styku {np. opór większy jak 5om} jeż nie daję napięcia na wentylator

sorry ale niechce mi się rozpisywać, tylko chciałbym wiedzieć czy jeż steruje jasnością żarówki zamiast wentylatora [żarówka muśi mieć z 50w albo lepiej]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Mialem dokladnie tak samo jak wy i nie moglem znalesc przyczyny ,a okazalo sie ze wystarczylo wymienic bezpiecznik,sprawdzanie od tego zaczalem,pozniej rozkrecanie,wymiana jezy itd nic nie pomagalo,z wierzchu nie bylo widac ze jest spalony,trzeba kazdy wyciagnac i dokladnie ogladnac i jeszcze jedno,na rozpisce bezpiecznikow tego nie znalazlem ,ale bezpiecznik ktory uruchamial dmuchawe ma nr 28,i to jego wymiana rozwiazala problem.Przynajmniej u mnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam no to może i ja coś dodam , u mnie tez padł nawiew tzn. z dnia na dzień zero reakcji , sprawdziłem panel ok. , sprawdziłem jeża (grzał się strasznie kupiłem nowy i dalej nic ) , więc rozebrałem filtry wraz z obudowami dolotu nawiewu i od przodu wsadziłem rękę ruszając( po wcześniejszym uruchomieniu nawiewu -włącznik wentylatora) łopatkami dmuchawy , uruchomiła się w jednej pozycji i chodziła do momentu aż nie wyłączyłem nawiewu . Nie rozpisując się skończyły się szczotki na silniczku - dokładnie jedna która w niewielkim stopniu blokowała silniczek i stąd grzanie się jeża . Kupiłem na allegro od x5 chodzi już 2 lata :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witam Panowie. Również dręczy mnie problem nawiewu co jak widzę jest udręką naszych autek. U mnie coś się nagrzewa bo wtyczka która wchodzi do jeża jest popalona, jakby stopiona. Przeczyszczenie jej z grubsza załatwiło sprawę, ale jak się okazało na niedługo. Co może być przyczyną tego palenia? Proszę o pomoc bo już ku.. nie daję rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ostatnio nawalil kompletnie wentylacja w samochodzie. Tzn. do tej pory wentylator dmuchal powietrzem (klimatyzacja manualna), chociaz wydawalo mi sie zawsze, ze troche slabo. Niedawno wentylato przestal prawie wcale chodzic (co przy tej pogodzie skutkuje parujaca i zamarzajaca szyba). Nie slychac, zeby wentylator sie nawet zalaczal przy przekrecaniu pokretlem. Dopiero przy hamowaniu, i chyba pod wplywem sily bezwladnosci, zalacza sie ciezko, troche piszczac. Czy to wina rezystora, czy elektroniki silnika wentylatora, czy zawieszonego stojana, czy brudu? Czy diagnostyka cos pokaze?

 

Nie wiem, czy kogos to interesuje, ale wyjalem wentylator i sie okazalo, ze jedna sprezynka trzymajaca szczotke na wirniku pekla, wiec to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.