Skocz do zawartości

530D - regulacja sztangi Turbo


polowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Postanowiłem sam wyregulować turbinę (po wymianie gruszki i turbiny).

Wyczytałem, ze można sprawdzić W DISIE na biegu jałowym czy pracuje prawidłowo. Czy może ktos napisać, gdzie w DISIE to znajdę. Dzisiaj będę instalował od nowa DIS'a (coś mi się wywaliło i nie widzi głowicy).

 

Pytanie do znawców, jak działają kierowniczki powietrza w turbinie. W tej chwili auto wkręca mi się ładnie tak przy 2300-2400 obrotów. Czy aby szybciej się wkręcał, muszę skrócić sztangę czy wydłużyć?

Dojście jest w miarę, wiec mogę regulować. Wydaje mi się, ze trzeba skrócić.

 

PS . Gruszkę przy sztandze mam ustawiona tak na -0.6 - przy takim podciśnieniu dźwignia opiera się przy śrubce ograniczającej. Wartość ta znalazłem na stronie Garretta dla tej turbiny.

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DIS jest to w testach silnika.

Gruszkę reguluje się tak że:

- jeśli chcesz aby turbo szybciej wstawało to musisz kręcić śrubką w stronę turbo, czyli według mnie dokręcać do turbo co wydłuża trzpień od gruszki

- analogicznie jeśli turbo wstaje za nisko a potem nie chce ciągnąć to trzeba śrubkę odkręcić od turbo.

 

DIS w testach ma pokazane ile turbo ma mieć na jałowym a ile przy 3500 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DIS jest to w testach silnika.

Gruszkę reguluje się tak że:

- jeśli chcesz aby turbo szybciej wstawało to musisz kręcić śrubką w stronę turbo, czyli według mnie dokręcać do turbo co wydłuża trzpień od gruszki

- analogicznie jeśli turbo wstaje za nisko a potem nie chce ciągnąć to trzeba śrubkę odkręcić od turbo.

 

DIS w testach ma pokazane ile turbo ma mieć na jałowym a ile przy 3500 obrotów

 

 

Hej

 

Dzięki za info.

To odwrotnie niż myślałem. Sadziłem, ze jak za późno wstaje to trzeba skrócić sztangę (śrubka bliżej gruszki).

 

Dzisiaj DISa instaluje i będę ćwiczył

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Ustawiłem już w miarę sztangę, auto dużo lepiej jeździ, wyrywa tak od 2100 - 2200

Robiłem pomiary DIS'em, i dla 3500 obrotów mam następujące:

 

Engine speed: 3420

Charge-air presure: 1063 mbar

Charge air-presure setpoint: 1134

Pulse duty factor : 55%

 

odchyłka max może być +-25mbar

 

Pytanko: Czy muszę jeszcze wydłużyć sztangę czy skrócić? Dostęp nie jest łatwy i trzeba czekać aż ostygnie silnik, wiec wolałbym nie zgadywać :)

 

PS. W DISIE auto skanowalo mi sie (short test) ok 40 minut. Chyba troche dlugo. Czy da sie to skrócić? Jakies ustawienia?

 

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duże masz to doładowanie ja bym jeszcze pokręcił w stronę turbiny ( czyli od gruszki). Sprawdź inpą jakie masz maksymalne ciśnienie w kolektorze dolotowym w trakcie przyspieszania na 3 biegu. Bo może być tak że masz wartość podwyższoną co daje ci trochę więcej mocy ale jest całkiem ok. Czy wszystkie wężyki i elektrozawór masz sprawne ? Czy czyściłeś EGR? Ustawienie turbiny to jedno a działanie elementów zależnych to drugie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duże masz to doładowanie ja bym jeszcze pokręcił w stronę turbiny ( czyli od gruszki). Sprawdź inpą jakie masz maksymalne ciśnienie w kolektorze dolotowym w trakcie przyspieszania na 3 biegu. Bo może być tak że masz wartość podwyższoną co daje ci trochę więcej mocy ale jest całkiem ok. Czy wszystkie wężyki i elektrozawór masz sprawne ? Czy czyściłeś EGR? Ustawienie turbiny to jedno a działanie elementów zależnych to drugie.

 

Witam

 

Wężyki, zaworek, przeplywka nowa. EGR i kolektor wyczyszczony

Piszesz, ze mam za duże doładowanie ... hmm, ale w/g odczytanych danych powinienem miec 1134 a mam 1063. Czy może źle to rozumuje.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ustawiłem już w miarę sztangę, auto dużo lepiej jeździ, wyrywa tak od 2100 - 2200

Robiłem pomiary DIS'em, i dla 3500 obrotów mam następujące:

 

Engine speed: 3420

Charge-air presure: 1063 mbar

Charge air-presure setpoint: 1134

Pulse duty factor : 55%

 

odchyłka max może być +-25mbar

 

Pytanko: Czy muszę jeszcze wydłużyć sztangę czy skrócić? Dostęp nie jest łatwy i trzeba czekać aż ostygnie silnik, wiec wolałbym nie zgadywać :)

 

PS. W DISIE auto skanowalo mi sie (short test) ok 40 minut. Chyba troche dlugo. Czy da sie to skrócić? Jakies ustawienia?

 

 

pozdrawiam

Tomek

 

 

Zrobilem ponowne pomiary po wydluzeniu troch sztangi (srubka do turbiny)

Auto szybciej sie zbiera - teraz tak od 1900-2000 ciganie, ale w Disie nie wiele sie zmienilo:

 

Engine speed: 3630

Charge-air presure: 1036 mbar

Charge air-presure setpoint: 1135

Pulse duty factor : 55%

 

 

Ju teraz sie troche zakrecilem, cisnienie spadlo do 1036.

Czy krecilem w zla strone sztanga? Moze powinienem skrócić sztangę (srubka do gruszki)?

 

pozdarwiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry kolego, źle popatrzyłem mój błąd, rzeczywiste miałeś za niskie ciśnienie a teraz jeszcze je obniżyłeś. Teraz masz tak ze auto lepiej się zbiera od dołu ale przeładowuje i ciśnienie jest zbijane przez zawór. Efektem tego jest niestety brak mocy w wyższych partiach obrotów. I V max ci na pewno spadła.

Musisz niestety odkręcić śrubę w stronę gruszki (od turbiny) i to dwa razy tyle co robiłeś poprzednio żeby osiągnąć tą wartość 1135.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj troszkę poregulowałem i juz prawie jest :)

 

Ciśnienie juz uzyskuje 1115 (wymagane 1135), ale po chwili trzymając na obrotach 3500-3600 - tak gdzies po 3s. - (Pulse duty factor mam juz na 47%)

 

Pytanko, jak szybko powinno to ciśnienie narastać? Gaz wciskam powoli. Czy jeszcze minimalnie podciągnąć śrubkę do gruszki?

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ja podciągnij. Nie zapominaj że robisz sprawdzenie statyczne, stoisz i kręcisz obrotami. Ustaw jak najlepiej się da a potem zrób testy, przegoń auto do końca obrotów najlepiej na jakiejś autostradzie żeby sprawdzić czy nie wchodzi ci w tryb awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ja podciągnij. Nie zapominaj że robisz sprawdzenie statyczne, stoisz i kręcisz obrotami. Ustaw jak najlepiej się da a potem zrób testy, przegoń auto do końca obrotów najlepiej na jakiejś autostradzie żeby sprawdzić czy nie wchodzi ci w tryb awaryjny.

 

 

Juz powoli zaczynam byc zrezygnowany :(

 

Jak jeszcze jak coraz bardziej podciagam, to od dolu zle sie zbiera. Teraz zlapal duzego mula tak do 2600. Jak z koleji wykrece blizej turbiny srubke, to lepiej sie zbiera od dolu ale w DIS mam zle wartosci.

 

Reguluje tak co pol obrotu na sztandze.

 

Moze ktos podpowiedziec, czy jest latwiejszy sposob?

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że gdyby był łatwiejszy sposób to całe zabiegi związane z turbo nie były by aż takie kosztowne, a ludzie regenerowali bu je sobie w szopie, tymczasem Garrett wycofał wszystkie zestawy regeneracyjne i rozpoczął program wymiany. Póki co radzę zapoznać się z informacjami na tej stronie. Wartości w DIS nie są zależne tylko od samej turbiny niestety silniki te są już dość mocno osprzętowione tak więc wiele elementów ma wpływ na każdy z parametrów. Osobiście zalecałbym powrócić z wszystkim do serii, zrobić kompleksowe czyszczenie zaworków, czujników, wymienić wszystkie płyny, filtry i pojechać na hamownie co by zrobili moda nastawionego na optymalizacje parametrów pracy, a nie szczytowe wartości.

Tak nawiasem to czy wartości z przepływki masz pokrywające się bo osobiście to nie mam pojęcia jak to wyregulujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że gdyby był łatwiejszy sposób to całe zabiegi związane z turbo nie były by aż takie kosztowne, a ludzie regenerowali bu je sobie w szopie, tymczasem Garrett wycofał wszystkie zestawy regeneracyjne i rozpoczął program wymiany. Póki co radzę zapoznać się z informacjami na tej stronie. Wartości w DIS nie są zależne tylko od samej turbiny niestety silniki te są już dość mocno osprzętowione tak więc wiele elementów ma wpływ na każdy z parametrów. Osobiście zalecałbym powrócić z wszystkim do serii, zrobić kompleksowe czyszczenie zaworków, czujników, wymienić wszystkie płyny, filtry i pojechać na hamownie co by zrobili moda nastawionego na optymalizacje parametrów pracy, a nie szczytowe wartości.

Tak nawiasem to czy wartości z przepławki masz pokrywające się bo osobiście to nie mam pojęcia jak to wyregulujesz.

 

Witam

 

Turbina NIE byla regenerowana, jest z bardzo małym przebiegiem, uszkodziła się tylko w nej gruszka. Wymieniłem na nowa (garretta).

Wymieniłem oba elektrozawory (EGR, turbo), vacum pompę, przepływomierz i pompę progowa. Czyściłem kolektor, intercooler i EGR. Wszystkie części oryginał.

 

Ale może mam coś jeszcze uszkodzone w aucie, dlatego auto raz lepiej raz gorzej jeździ i nie mogę tego ustawić.

Dzisiaj porobiłem pomiary INPA, ale na postoju. Zastanawia mnie nowa pompa progowa. Trochę ja słychać po przekręceniu stacyjki, a ciśnienie pokazuje 3.8 w INPA i w miarę trzyma. Czy tak powinno byc?

W Analog 1 jest na samym dole "FRICTION torque " w Nm i tam mam wartość jak się klima załączy 64 a jak wyłączy 44 i z wykrzyknikiem. Skala jest max do 16. Co to jest za wskaźnik?

Rail Pressure na biegu jałowym mam 348 mbar.

Korekcje wtryskiwaczy mam prawie wszystkie na poziomie 0.5 lub -0.5 tylko jeden mam ok -0.9

Ciśnienie doładowania mam 1024 na wymagane 1009

 

Mogę wkleić obrazy w czasie jazdy, tylko przy jakiej prędkości i na jakim biegu mam zrobić. Oraz jakie pomiary?

Chyba bladze z regulacja sztangi, bo cos jeszcze mi nawala.

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Druga sprawa to taka że możesz subiektywnie odczuwac laga do 2600 bo wies zjak auto jedzie jak ma przekkęconą turbinę na szybkie wstawanie. Ja bym ustawił tak jak jest w DIS poczym albo bym sprawdził jak auto jedzie w stosunku do drugiego identycznego auta, albo pojechał bym na hamownie. Pamietaj że 3 litrowy diesel na jedenj turbinie wcale takiego kopa od dołu niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Druga sprawa to taka że możesz subiektywnie odczuwac laga do 2600 bo wies zjak auto jedzie jak ma przekkęconą turbinę na szybkie wstawanie. Ja bym ustawił tak jak jest w DIS poczym albo bym sprawdził jak auto jedzie w stosunku do drugiego identycznego auta, albo pojechał bym na hamownie. Pamietaj że 3 litrowy diesel na jedenj turbinie wcale takiego kopa od dołu niema.

 

Witam

 

Jak ustawiłem ze, w Disie na 3500 obrotów zgadzało sie ciśnienie, to auto z dołu do 3000 tys był mul.

Jak sprawdzić czujnik ciśnienia? Nikt ze znajomych nie ma 3l Disla :(

 

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj że 3 litrowy diesel na jedenj turbinie wcale takiego kopa od dołu niema.

 

Owszem, nie zbiera sie jak VW TDI juz z wolnych obrotów, ale jak dojdzie do 1700 to ma mieć pełny ciąg, a nie od 2500-3000. Ewidentnie jest gdzieś problem.

Czujnik cisnienia najlepiej sprawdzic wpinając w dolot jakiś manometr i porownac z wartoscią rzeczywistą w INPIE

 

 

Kolego polowiec, skad jestes? Moze jakis mały spot by zorganizował i porównał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj że 3 litrowy diesel na jedenj turbinie wcale takiego kopa od dołu niema.

 

Owszem, nie zbiera sie jak VW TDI juz z wolnych obrotów, ale jak dojdzie do 1700 to ma mieć pełny ciąg, a nie od 2500-3000. Ewidentnie jest gdzieś problem.

Czujnik cisnienia najlepiej sprawdzic wpinając w dolot jakiś manometr i porownac z wartoscią rzeczywistą w INPIE

 

 

Kolego polowiec, skad jestes? Moze jakis mały spot by zorganizował i porównał

 

Hej

 

z pomorskiego, Kwidzyn.

Bede mial inny czujnik, sprawdze jak na nim jezdzi.

 

Ju po ustawieniu - wstawiłem oryginalna gruszkę już ustawiona od innej turbiny. Jest duza roznica, auto ladnie sie rozpędza. Sprawdzę na autostradzie, ile max pojedzie.

 

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

 

z pomorskiego, Kwidzyn.

Bede mial inny czujnik, sprawdze jak na nim jezdzi.

 

Ju po ustawieniu - wstawiłem oryginalna gruszkę już ustawiona od innej turbiny. Jest duza roznica, auto ladnie sie rozpędza. Sprawdzę na autostradzie, ile max pojedzie.

 

No i ile poleciał?

 

Mam takie samo auto, ale o rok młodsze. Jak będziesz miał jeszcze jakieś problemy i będziesz chciał znać wartości z jakichś czujników, daj znać na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

Po powrocie z wakacji jestem pewien, ze turbo nie jest idealnie wyregulowane. Auto jedzie max 190-195, od 180 bardzo wolno przyspiesza. Z miejsca jak wcisnę pedał to od 1500 obr. czuć rwanie, od 2000 bardzo mocne potem słabnie i od 3300 znowu czuć przyrost mocy. EGR wyczyszczony, sprawny. Pompa progowa daje 4.09

 

podłączyłem pod kompa, test w DIS:

 

Engine speed: 3520

Charge-air presure: 1060 mbar

Charge air-presure setpoint: 1130

 

W INPA w jeździe dynamicznej tak od 2000 ciśnienie oczekiwane jest równe mierzonemu potem jest coraz słabiej. Przy 3300 brakuje już tak 100-150. Na IV biegu po wciśnięciu w podłogę mam mierzone 2400 przez chwile potem spada i jest mniejsze od oczekiwanego. Przepływomierz w tym czasie oczekuje 970 a mierzy nawet 1049.

 

 

Wygląda, ze turbo za szybko wstaje. czy mam racje? Czy to moze coś innego.

 

Jeżeli tak, jutro reguluje (dzisiaj już auto nagrzane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, miło że po 3 latach sprawdziłeś ile auto jedzie maksymalnie i że odpisałeś, ja już nie pamiętam co się w nim działo... Ewidentnie jest coś nie tak, strsznie małe V max.. Nawet fabrycznego V maxa nie osiągnąłeś. Myślę, że przyspieszenie też masz słabe... Walcz dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miło że po 3 latach sprawdziłeś ile auto jedzie maksymalnie i że odpisałeś, ja już nie pamiętam co się w nim działo... Ewidentnie jest coś nie tak, strsznie małe V max.. Nawet fabrycznego V maxa nie osiągnąłeś. Myślę, że przyspieszenie też masz słabe... Walcz dalej.

 

 

Witam

 

Do setki zbiera się rewelacyjnie. (ok 9s automat). Słabszy jest przy większej prędkości i przy wyższych obrotach.

Poreguluje turbo. Chyba za szybko wstaje (ciągniecie już się wyczuwa tak od 1500). To z 200 obr za szybko.

 

PS. Nie mialem okazji jezdzic autostrada sam (jak jade z dzieciaami to nie tak szybko) :)

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do setki zbiera się rewelacyjnie. (ok 9s automat). Słabszy jest przy większej prędkości i przy wyższych obrotach.

Poreguluje turbo. Chyba za szybko wstaje (ciągniecie już się wyczuwa tak od 1500). To z 200 obr za szybko.

 

Nadal uważam, że zmula go do setki. O cała sekundę powinien być szybszy. V max 230 powinien bez kłopotu wykręcić. Ja moim wykręciłem 252km/h (według gps).

 

Coś jest u Ciebie nie tak z tym silnikiem. Jakbyś był z Gdańska, to byśmy podłubali przy nim ale widzę, że daleko masz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nadal uważam, że zmula go do setki. O cała sekundę powinien być szybszy. V max 230 powinien bez kłopotu wykręcić. Ja moim wykręciłem 252km/h (według gps).

 

Coś jest u Ciebie nie tak z tym silnikiem. Jakbyś był z Gdańska, to byśmy podłubali przy nim ale widzę, że daleko masz..

 

 

To ładnie Twój ciągnie :)

 

Myślę ze to sprawa regulacji turbo, miałem wymieniane (używane, nie regenerowane ale gruszka była wymieniana).

Nie jestem tylko pewien, czy za szybko wstaje czy za późno :) W/g DIS za szybko.

 

Co ciekawe, wstawiłem dzisiaj stary elektrozaworek od sterowania turbo (z nowym filterkiem) i turbina wstaje od 2100 ale za to ciągnie lepiej do 4500. Na nowym elektrozaworze czuć jak wstaje od 1500.

 

PS. Do Gdańska mogę się wybrać, zona się ucieszy :) zostawię ja na zakupach :)

 

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Było dzisiaj za ciepło na regulacje - 34 stopnie w cieniu.

 

Zrobiłem filmik z INPY - 3 bieg gaz w podłogę.

http://youtu.be/XQhVUTReb74

 

4 bieg gaz w podloge

http://youtu.be/0OuStf8wMO4

 

Proszę o potwierdzenie, czy dobrze myślę, ze za szybko wstaje turbina. Widać, ze trzyma 2.4 do 3100obr potem spada do 1.8 i rośnie ale już nie mu brakuje do zadanego.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za bardzo sie nie znam , ale z tego co zauwazylem to masz przeladowanie w pewnym momencie i pozniej chyba zbija... Nie wiem , to taka sugestia tylko. Sprawdz szczelnosc podcisnienia od akumulatora podcisnienia (obok zaworka n75 ) do samego zaworka, i pozniej do gruszki. najlepiej zalóż nowe przeowdy. Jak nie to podmien na inny zaworek. ja bym od tego zaczał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.