Skocz do zawartości

Zasada działania spryskiwaczy reflektorów w E39 ktoś wyjasni


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

witam przeszukałem forum ale nie mogę znaleźć konkretów na interesujacy mnie temat.Interesuje mnie kiedy i czym załącza się czyszczenie lamp,czy następuję to podczas załączenia sprysków przedniej szyby,czy zawsze zbiornik na płyn do spryskiwaczy xenonów jest oddzielnym zbiorniczkiem czy może jest jeden wspólny z dodatkową pompką(na allegro sa przerózne rodzaje,jako oddzielny zintegrowany).Jesli chodzi o podłączenie elektryczne to czy może jest wyprowadzona wiązka (zasilanie) do takiej pompki?

Pytam bo planuje zamontowac u siebie ale jak na razie za mało wiem na ten temat,kiedyś bodajże był forumowicz który dokładał w serwisie kompletne spryskiwacze reflektorów ale nie mogę namierzyć tego postu...Wiem ze układ powinien miec tzw.zawór ciśnieniowy który puszcza płyn na reflektor dopiero wtedy jak będzie pod odpowiednim ciśnieniem,jak i chyba powinno być podgrzewanie takiego płynu...

Bedę wdzięczny za wszelką pomoc

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, spryskiwacz uruchamiany jest dźwigienką spryskiwacza szyby jak masz załączone światła to co piąte naciśnięcie dźwigienki spryskuje ci reflektory dwukrotnie (dwa psiknięcia)a więc musi być stosowny moduł który tym steruje. zbiornik jest jeden tylko jest oddzielna pompka.podgrzewania spryskiwaczy nie ma bo nie dochodzą tam żadne przewody elektryczne wąż który doprowadza płyn jest dużego przekroju pewnie żeby było odpowiednie ciśnienie a zaworki o których piszesz pewnie są w spryskiwaczach tak jak do szyb myślę że największy problem to podłączenie elektryczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może być wyprowadzona wiazka elektryczna pod zasilanie pompki spryskiwacza xenonów (w mojej opcji wyposażenia nie było xenonów) bo może wystarczy skompletować oryginalne spryski przewody,zbiornik z pompka do sprysków i nie potrzebna by była ingerencja w elektrykę,jak myslicie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

kolego ja również dokładałem u siebie ksenonki bo jakoś jak porównywałem świecenie zwykłych z ksenonem u znajomych w buńkach to doszedłem do wniosku że to zupełnie inna bajka :) zakupiłem oryginalne lampy myślę że lepsze to niż kombinowanie z jakimiś przejściówkami czy innym wynalazkami w miejsce h7 jak co niektórzy robią a cena podobna aby wszystko jakoś latało, ale wracając do tematu u siebie dołożyłem pompkę od intensywnego spryskiwania (mam touringa) i zmostkowałem razem z pompką przedniej szyby myślę, że to najlepsze rozwiązanie bo skoro mam brudną przednią szybęto lampę tym bardziej. minusm tego jest dośćszybko ubywający płyn :) ale idzie z tym żyć.

 

pozdrawiam

 

EDIT:

 

kolego założyłem oryginalne wężyki i spryskiwacze jak również pompkę nie było chociaż problemu z dopasowaniem wszystkiego bo łądnie pasuje tam gdzie oryginalnie powinno być a w belce zderzaka (aluminiowa) są otwory gdzie dokładnie powinny być spryskiwacze. jeżeli chodzi o ciśnienie to jest to pompka intensywnego spryskiwania mocniejsza niż ta na przednia czy też jak u mnie na tylnią szybę także nie trzeba czekać na nic po prostu dajesz do siebie manetkę i widzisz jak ładnie płyn daję przed maską na lampę, fajne w buniach jest to że można psiknąć płynem beż włączaia wycieraczki czyli psikasz kilka razy raz wycieraczka i jest cacy.

Edytowane przez jack daniel's
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez o takim zmostkowaniu myślałem,a spryski i przewody jakie kupiłes oryginalne?? Czy faktycznie musi byc zaworek ciśnieniowy w układzie który pusci płyn na lampe jak dopiero będzie odpowiednie ciśnienie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

edytowałem poprzedni mój pościk i pisałem tam o tym :) jak ściągniesz zderzak to jest tam aluminiowa belka która ma już wycięte dwa otwory takie owalne dokładnie w miejscu gdzie powinien byćdoprowadzony spryskiwacz także zostaje zrobienie otworu w samym zderzaku, oryginalny otwór jest troszkę skomplikowany aby go zrobić ale dysza jest okrągła od spodu także wystarczy nawiercic otwór i delikatnie pilniczkiem zrobic odpowiedni kształt dosłownie godzinka pracy a efekt zadowalający.

 

pozdrawiam życzę powodzeia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jack daniel's a czy to prawda że w zderzku od środka są oznaczone miejsca w których powinny być spryski?

 

Muszę Cię zmartwić kolego ponieważ nie ma w zderzaku wyprofilowanych sygnalizujących w którym miejscu dokładnie znajdują się spryskiwacze. mam zderzak przedliftingowy i na podstawie tegoż zderzaka wiem co piszę. Mi ktoś uszkodził zderzak na parkingu i zmuszony byłem kupić drugi i też tak myślałem że są zaznaczone miejsca, ale nic z tego ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

troszkę dziwna sprawa bo ja również mam autko przed liftem 02.2000 i normalnie w tej aluminiowej belce były otwory, kolega po stłuczce wymieniał zderzak zamówił po prostu w kolorze ale bez sprysków i też wycinał na podstawie otworów w tej aluminiowej belce, więc troszkę dziwne że u Ciebie tgo nie było, nawet przeglądając allegrosza są belki i na większości nie mówię że na wszystkich zdjęciach widać otwory w które są montowane spryski.

 

pozdrawiam

Edytowane przez jack daniel's
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze może prozaiczne pytanie-czy w oryginalnych spryskach w e39 można regulować kierunek strumień płynu tak jak np.w spryskach szyby??

 

da sie, ostatnio u siebie ustawialem wlasnie przy jednym reflektorze, cholernie zapieczone byly i trzeba psiknac specyfikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przećwiczyłem ten temat na moim E39 jak to się mówi od A do Z (wszystko zrobiłem sam). Począwszy od wykonania otworów w zderzakach po instalację elektryczną. Polecam zakupić cały retro fit

w serwisie, bo ja składałem wszystkie elementy sam i poza tym sam dobierałem kable itd. i powiem szczerze, że może zaoszczędziłem 80 zł na całości.

Gdybym robił to drugi raz to kupił bym retro fit - zdecydowanie polecam to rozwiązanie.

 

Jeżeli potrzebowałbyś dodatkowych informacji to pisz na PW.

 

p.z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę tworzył nowego tematu tylko się podłączę pod ten i zapytam o połączenie wszystkich wężyków od spryskiwania szyb i ksenonów. W moim przypadku mam dwa zbiorniki na płyn( duży i mniejszy ok. 1l. pojemności). Ten mniejszy jest od xenonów ale nie wiem ży źle jest to wszystko połączone albo ja źle sprawdzałem działanie spryskiwaczy na lampy. Podłączyłem na krótko silniczek od xenonów a płyn leciał na szyby a nie na lampy. Później podjąłem drugą próbę. Podłączyłem wszystkie wtyczki, wężyki tak jak były od samego początku, przekręciłem kluczyk w stacyjce i wcisnąłem prawą manetką przy kierownicy intensywne mycie. Wciskałem tak pięć razy (podobno po piątym razem miało coś na lampy polecieć) ale niestety, cały czas tylko szyby ;/. Czy ktoś wie o co z tym systemem intensywnego mycia xenonów chodzi?? Może ja coś źle sprawdzałem? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

intensywne mycie. Wciskałem tak pięć razy (podobno po piątym razem miało coś na lampy polecieć) ale niestety, cały czas tylko szyby ;/. Czy ktoś wie o co z tym systemem intensywnego mycia xenonów chodzi?? Może ja coś źle sprawdzałem? pozdrawiam

 

Intwensywne mycie to tylko szyby bo wezyki z tego malego 1-litrowego zbiornika leca tylko do spryskiwaczy na masce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na lampy z którego powinny iść?

 

 

Na lampu idzie z tego samego zbiornika co na przednie szyby i tylaa szyba ( w przypadku kombi) z tym ze jest osobna pompka do ukl sprykiwaczy lamp.

Ta nazwa "intensiv cleaning" jest nieco mylaca bo tam to nie ma jakiegosc wiekszowego cisnienia ( pompka jest taka sama) a tylko srodek ktory sie leje do tego zbiornika 1 l ma miec magiczne wlsciwosci myjace co jest mi bardzo trudno to zauwazyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak sprawdzić czy wszystko jest dobrze z moim układem? silniczki wszystkie chodzą bo na krótko podłączałem, płyn ubywa z dużego i małego zbiornika a lampy suche :mad2:

A światła włączone? Bo jak nie to zawsze bedzie susza. Co piąte pryskanie przy zwykłym spryskiwaniu ale koniecznie na włączonych światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak sprawdzić czy wszystko jest dobrze z moim układem? silniczki wszystkie chodzą bo na krótko podłączałem, płyn ubywa z dużego i małego zbiornika a lampy suche :mad2:

 

NIe wiem dokladnie jaki masz samochod bo dosc enigmatyczne masz w soim podpisie to podane wiec trudno zgdanac gdzie realoem szukac.

Ale tak czy inaczej to uklad jest bardzo prosty i z tego co widze w realoem to jesli jest spryskiwanie reflektorow to zbiornik plynu znajduje sie za nadkolem.

I tam beda dwie pompki: jedna od szyb, druga od relfektorow (Jesli nadwozie jest typy kombi to jest jeszcze jedna pompka od sprysku na tylna szybe)

Wszystkie one pompuja w osobne i rozdzielone uklady. Tak jest w moim samochodzie 530i 2001.

 

http://img9.imageshack.us/img9/9159/pompki.jpg

 

To jest zbiornik akurat sedana za nadkolem. Zauwaz, ze pompka od reflektorow jest wieksza i krociec do wezy ma wieksza srednica!

http://img707.imageshack.us/img707/1505/pompkia.jpg

 

Tak wiec , jesli podlaczysz na krotko wieksza pompke i ona daje cisnienie to reflektory musze byc spryskiwane.

Jesli nie sa to : albo pomka ma urwany wirnik, albo jest takiego samego typu jak na szyby ( i to nie ma prawa wowczas dzialac) albo element nr 9 na tym schamcie jest niedrozny .

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/2000/january/browse/vehicle_electrical_system/single_parts_for_head_lamp_cleaning/

 

Innej mozliwosci nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
zakładam że wiesz jak się włącza intensywne spryskiwanie i jeśli mówisz że pompka daje ciśnienie (to że po podaniu na kostkę napięcia ją słychać nie znaczy że pompuje płyn) to musisz mieć jakiś zator albo w przewodzie do dysz alby zapchane dysze :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.