Skocz do zawartości

Automat czy Manual


dentysta1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dotychczas posiadałem e 46 330xi , ale rodzina mi się lekko powiększyła i potrzebuję większy samochód, oczywiście wybór jest prosty może być to jedyna słuszna marka czyli BMW. Przechodząc do rzeczy wybór padł na e 39 kombi 3.0 D choć przez chwilę zastanawiałem się nad e 38 z 3.0D lub 4.0D, ale wracając do pytania czy z tym silnikiem lepiej sprawuje się Automatyczna skrzynia biegów czy manual, którą wybrać? jeżeli Automat to proszę mi napisać coś o awaryjności tej skrzyni i ewentualnych kosztach naprawy , na co zwrócić uwagę przy zakupie automatu- można go jakoś sprawdzić?

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

W 530d zdecydowanie lepiej automat. Diesel'e mają krótki zakres użytkowy obrotów i dużo trzeba machać biegami. Oczywiście już pomijając wiele innych zalet automatycznej skrzyni.

 

Kup auto z autentycznym, niedużym przebiegiem i sprawdź przed zakupem w dobrym serwisie u kogoś, kto zna te auta. Po zakupie wymień koniecznie olej w skrzyni biegów i będzie wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty są bardziej awaryjne niż skrzynie manualne,pomijając inne wady ,poczytaj na forum,jedyną chyba wadą skrzyń manualnych jest to że trzeba trochę powajhować szczególnie w mieście,ale niektórzy to lubią, kwestia gustu.53OD ma na tyle duży moment obrotowy że nie trzeba tak często zmieniać biegów,jazda tym autem w manualu to czysta frajda.

 

Życzę dobrego wyboru :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście mam automat i polecę tylko automat w korku stoisz wszyscy mieszają a ty nie :) popuszczasz sobie hamulec i samo auto jedzie relaks stania w korku :) auto mam od 160tys przebiegu teraz mam 206tyś i nic z skrzynią się nie dzieje a przy manualu już pewnie sprzęgło było by do wymiany :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual - łątwiejszy w serwisie, tańszy w wymianie, mniej awaryjny, w mieście się namachasz (choć z własnego doświadczenia moge powiedzieć, że to nie problem);

Automat - droższy w wymianie i serwisie, wygodniejszy w użytkowaniu, dający mniejsze możliwości jeśli chodzi o styl jazdy.

 

Wedlug mnie ważniejszy jest stan samochodu, niż jaką ma skrzynię. Ja od zawsze mam manuale, chwile jeździłem automatem i jakoś nie czułem tej radości z jazdy...

Ale oczywiście wszystko jest kwestią gustu, a o tym się nie dyskutuje. :lol:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Automat droższy w serwisie? Jak dbasz o skrzynię, wymieniasz olej to jeździsz i nic nie robisz. A czy przypadkiem przy skrzyni manualnej nie ma czegoś takiego jak sprzęgło i dwumasa? Rozumiem, że to tanie rzeczy są w serwisie? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecam automat,osobiscie juz nie chce manuala.Raz miałem manuala,jak przedmówca wspomniał sprzegło dwumasa to fajny wydatek.Sama skrzynia manual może mniej skomplikowana,ale nigdy nie wiesz co ktoś nią robił a prawda jest taka że manualem można dużo podmęczyc inne podzespoły.Obecnym ASB zrobiłem ponad 100tys i mam obecnie prawie 200 i wszystko ok.Jak kupisz w takim przebiegu zmień oliwe i śmigaj.ASB daje frajde,przyjemność,wygode(nie wajchujesz)i zazwyczaj jak ktoś kupuje taką skrzynie to nie potencjalny kat.Bez urazy dla manuali.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego jeżdziłem e38 01r 730d ,e39 530d 99r,obecnie 525d 02r.Wrażenia następujące: 7ka daje duża różnice jeżeli chodzi o komfort,właściwości jezdne jak dla mnie sobie tak ,jak na klase i wielkość tej serii oczekiwałem więcej,najbardziej wpieniał mnie w parkowaniu jazda w mieście(masa i gabaryty+spalanie),na trase super-ale długą i dobrą jakość.Turing e39 troszke głośniejszy od sedana i w zakrętach mniej ufny,ale ogólnie zdecydowałem sie ze względu na tryb życia,zamieszkanie,koszty utrzymania na e39 który komfortem traci bardzo malutko do 7er,natomiast zakrety,kręte drogi,ulice,zadupia to atut e39.Na trasie 5er takze nie brakuje wiele do 7er-jezdziłem nią 3lata i nie moge powiedzieć złego słowa,ale dla wiekszości społeczeństwa kierowców autko uciazliwe,trasy dla niego to wszystko,reszta nie polecam.Bunia 525d czy 530d najlepszy wybór,spełnia wszystkie kryteria wyśmienicie-żadna marka nie dorówna ogółem w podrózy tej serii 5er.Osobiscie nie chcę więcej turinga miałem tez 3 latka i jednak sedan jak dla mnie trafiony w 100%.Oczywiście kombikowi nic nie brakuje do szczęścia ale przez ten zadek ubywa mu mocy,stabilnej jazdy na zakrętach i spalanie troszke++do góry.Szczerze z własnych doświadczeń zostaje przy pewnym i zadbanym egz e39 i osobiscie 525d -mniej pali,dynamika super,mniej morduje skrzynie.Ale 530d takze super-niewiele się róznią.Pamiętaj 7er lubi pić 25% siary wiecej niż 5er,wiadomo na trasie może 15% ale w miesznym cyklu 25% i więcej.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak dla mnie to jest temat bez rzeka, tak samo jak temat Diesel czy Benzyna z LPG? czy Benzyna lepsza od LPG itp itd.

Są zwolennicy manualnych skrzyń i jazda automatem im nie odpowiada i są tacy co bez automatu ani rusz bo po 15min zmiany biegów są "zmęczeni".

Co do porównania kosztów, to przecież sprzęgło i koło dwu masowe nie zużywają się co 10 czy 20tys km, jak się kupi zadbane auto to nie zależnie od tego czy to manual czy automat będzie jeździło długo i bezawaryjnie i bez kosztów, jak trafi auto po jakimś kacie, który palił gumę i inne cuda robił autem to tak samo w obu przypadkach będzie drogo.

 

Po prostu trzeba pojeździć automatem i manualem żeby stwierdzić co nam bardziej odpowiada, ja wole manualne skrzynie bo chyba lubię zmieniać biegi wciskać sprzęgło itp i tak jakby wszystko kontrolować, jeździłem automatem i niby fajnie bo wszystko się samo zmienia ale jakoś manualna skrzynia bardziej mi odpowiada.

Automat droższy w serwisie? Jak dbasz o skrzynię, wymieniasz olej to jeździsz i nic nie robisz.

A olej to z nieba za darmo leci i wymieniają go w serwisach charytatywnie?

Ja osobiście mam automat i polecę tylko automat w korku stoisz wszyscy mieszają a ty nie popuszczasz sobie hamulec i samo auto jedzie

A jak masz manualną skrzynię stoisz w korku trzymasz sprzęgło z wrzuconym 1 lub 2 biegiem i popuszczasz sprzęgło to auto samo nie podtacza się do przodu?

a przy manualu już pewnie sprzęgło było by do wymiany

Trwałość sprzęgła jest zależna od kierowcy i jego stylu jazdy, jak ktoś jeździ normalnie to sprzęgło i 300tys wytrzyma, a jak w korkach jeździ na pół sprzęgle ostro rusza itp itd i mieszka w bardzo zakorkowanym mieście to i po 100tys mu padnie sprzęgło. Myślę, że koszty wymian olejów i filtra w skrzyni automatycznej przez 200-300tys będą podobne jak wymiana sprzęgła w skrzyni manualnej.

zazwyczaj jak ktoś kupuje taką skrzynie to nie potencjalny kat.

Tutaj akurat nie ma zasady, nie dalej jak kilka tyg temu był temat na naszym forum jak ktoś chciał zobaczyć jak się pali gumę mając automat i niestety rozwalił skrzynię. Choćby nie wiem jakie to auto było to nigdy nie można być pewnym, że nie jeździł nim kat, który znęcał się nad autem.

 

Zakup zadbanego auta to podstawa, jak się uda zakupić dobry egzemplarz to niezależnie od skrzyni i innych elementów wyposażenia auta nic się nie będzie psuło, a jak się kupi szrota to nawet jakby to był czołg to będzie się psuć bo będzie zakatowany.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może auto bd się toczyć, ale zdecydowanie wygodniejszy jest automat niż manual sam miałem wiele aut z manualem i nie chciałem automata kupiłem po prostu bo autko miało niski przebieg i było zadbane ale teraz nie chciał bym auta z manualna skrzynią według mnie automat to duża wygoda. Choć jak ktoś lubi bardziej czuć auto to będzie wolał manualna skrzynie :) ja na kolegi miejscu przejechał bym się manualem i automatem, zobaczył w jakim aucie lepiej się czuję bo koszty utrzymania obu skrzyń są porównywalne :) w automacie olej filtry w manualu sprzęgło dwumasa :)

A kolega u góry chyba sam sobie przeczy pierw piszę, że sprzęgło wytrzyma i 300tyś jak się nie jeździ w korkach na pół sprzęgle a potem piszę że w korku tez można używać tylko samego sprzęgła czyli jechać na pół sprzęgle dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do czego komu auto potrzebne ;) Do jazdy na co dzień, toczenia się z punktu A do B i korków w miastach nie ma jak automat, jest po prostu bardzo wygodny i prawa ręka wolna, można jeść pić i drapać się po dupie, a palący w aucie nie mają ciągle zafajdanej popiołem okolicy drążka zmiany biegów jeżdżąc automatem :P Ale jak chce się pojeździć dynamiczniej, to wkurza :] Dlatego do jazdy na co dzień mam TDS-a w automacie i jestem bardzo zadowolony, a latem jak pomyślę o E30 z M30b35 do szaleństw, to oczywiście nie będę automatu do niego montował :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Automat droższy w serwisie? Jak dbasz o skrzynię, wymieniasz olej to jeździsz i nic nie robisz.

A olej to z nieba za darmo leci i wymieniają go w serwisach charytatywnie?

 

Kolego. Olej do E39 kosztuje o ile pamiętam 25-30 zł litr a wchodzi może 4-5 litrów przy wymianie. Faktycznie koszt dramatyczny. Nawet jak dodasz filtr, uszczelkę i koszt wymiany to się zmieścisz w 400 zł. Robisz to co 60-80 tys km. Mało kto tyle przejeżdża jednym autem, więc jest to najczęściej jednorazowy wydatek. Nie szukaj na siłę problemów związanych z automatyczną skrzynią, bo powtarzam jeszcze raz, jak się o skrzynię dba, nie katuje jej i zmieni olej po zakupie, to można zapomnieć o czymś takim jak serwis skrzyni biegów i koszty z tym związane. Nie twierdzę, że koszty przy manualnej skrzyni są większe, ale Ty nie demonizuj wydatków związanych z automatem bo nie ma podstaw do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dani3011czapla napisał(a):zazwyczaj jak ktoś kupuje taką skrzynie to nie potencjalny kat.

 

Cytat z kol.KamillOdh:::::

Tutaj akurat nie ma zasady, nie dalej jak kilka tyg temu był temat na naszym forum jak ktoś chciał zobaczyć jak się pali gumę mając automat i niestety rozwalił skrzynię. Choćby nie wiem jakie to auto było to nigdy nie można być pewnym, że nie jeździł nim kat, który znęcał się nad autem.

 

Kolego zasada jest jak byk.Zaczniemy od tego że nie najezdziłes się jeszcze ani manu. ani ASB buńką i nie zrobiłes łącznie jak ja buniami 600tys.km.To ze jakiś artysta zakupił automat i zamielił nie swiadczy o tym że wszyscy tak robia.Ty chcesz kupić bunie 528i manual wiec masz swój typ i wiesz co chcesz nim robić.Inny kolega chce kupić diselka z wygodnym automatem i jeżdzić sobie normalnie.Mówisz że na swiatłach puszczasz sprzęgło i sama bunia jedzie jak w automacie-syf a nie prawda.Masz ASB i popuszczasz lekko hama i podjeżdzasz do przodu a w manualu trzymaj sobie to sprzęgło aż ci noga zapuchnie i wcale jak puscisz je nie jedzie tak chętnie 100%.Mądry człowiek wybiera taką skrzynie która ma spełnić jego oczekiwania w jeżdzie.Chcesz szpan i ostro 540i + manual,chcesz normalnie i wygodnie 530d + ASB.I jeszcze jedna kwestia,wielu jest takich artystów co kupują co podleci,wyglądało,ryczało i najważ. znaczek BMW miało,a póżniej jest zdziwko.

A kolega u góry chyba sam sobie przeczy pierw piszę, że sprzęgło wytrzyma i 300tyś jak się nie jeździ w korkach na pół sprzęgle a potem piszę że w korku tez można używać tylko samego sprzęgła czyli jechać na pół sprzęgle dobrze rozumiem
. POPieram kol Ambience- pogubiłeś,taką metodą spalisz sprzegło i kasiorka.....

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując kolega chcę na siłę nas przekonać ze automat to zło :) :norty: a wracając to tematu kolego dentysta1 sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie którą skrzynią Ci się jeździ najlepiej moje zdanie to asb :cool2: bo według mnie e39 ma być przede wszystkim wygodne a dla mnie automat to duża wygoda :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ założyłem ten temat i jak na wstępie pisałem sprzedałem swoje e46 330xi która była z manulaną skrzynią biegów, powiem tak uważam że ten samochód to prawie ideał, po prostu super, zawsze miałem manuala i nigdy nie miałem problemów ze zmianą biegów, czy tym że mnie noga boli.......ale żona posiada volvo s60 2.5T w automacie i powiem szczerze ,że jest to wygoda, naprawdę wygoda na co dzień, oczywiście moja Bunia dawała mi więcej frajdy przy ostrej jeździe (redukcja, ciągnięcie do granic możliwości) z tym że ile jeździ się w ten sposób. Może robię się stary i bardziej zależy mi na wygodzie dlatego składam się ku automatowi, przypuszczam że automat w BMW będzie jeszcze lepszy niż w Volvo więc to dodatkowy plus, boję się tylko tego że automat może nagle paść i trzeba lawetę, z manualem raczej takich problemów nie ma, czuć że sprzeglo się kończy czy dwumasa jest do wymiany, a tak przy okazji w mojej Buni wymieniałem sprzegło+dwumase i zapłaciłem wraz z robocizną 2300, więc to też nie mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy szukałem 530d dla siebie, pytałem w kilku warsztatach speców od bmw i wszyscy mi odradzili automat do tego modelu. Opinie na forach to potwierdziły. Podobno wsadzali skrzynie z GM i nie był to udany produkt. Dlatego wybór padł na manuala. Do tej pory żadnych kłopotów i nie puchnie mi noga haha. Ale jeśli chodzi o wygodę to normalne że automat. Nie wiem jak ze spalaniem, tylko słyszałem że manual trochę mniej pali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy szukałem 530d dla siebie, pytałem w kilku warsztatach speców od bmw i wszyscy mi odradzili automat do tego modelu. Opinie na forach to potwierdziły. Podobno wsadzali skrzynie z GM i nie był to udany produkt. Dlatego wybór padł na manuala. Do tej pory żadnych kłopotów i nie puchnie mi noga haha. Ale jeśli chodzi o wygodę to normalne że automat. Nie wiem jak ze spalaniem, tylko słyszałem że manual trochę mniej pali

Nie wiem jak jest z 530d, ale 525tds ma w automacie bardzo fajne przełożenie 5-go biegu, i na trasie pali mniej od manuala :] Przełożenie 0,8 chyba. W każdym razie 2.000 obrotów mam dopiero między 130 a 140 km/h, przy 100 km/h mam ok 1.400 obrotów :D No fakt faktem v-max wyciąga na 4-tym biegu, na 5-tym nie daje rady się do niego rozpędzić, ale po co mi moc na 5tce, ma być oszczędnie ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh pisałem, że to temat rzeka i nie ma sensu dyskutować:D:D:D Każdy broni swego, ci co mają automat piszą, że automat to jedyne słuszne rozwiązanie, a ja piszę, że manualna skrzynia nie jest wcale tak uciążliwa jak niektórym się wydaje. Są ludzie co setki tys km robili z manualną skrzynią i nie narzekają, ale jak kto woli, dlatego dyskusja jest raczej zbędna tutaj bo jak zawsze w takich tematach będą tacy co lubią automat i tacy co lubią manualną.

To ze jakiś artysta zakupił automat i zamielił nie swiadczy o tym że wszyscy tak robia.

Owszem, to że ktoś zmielił automat nie znaczy, że każdy tak robi, ani nie znaczy też że każdy posiadacz manualnej skrzyni pali gumę i lata bokiem jak debil, ale nie można tego tak generalizować, że jak auto ma automatyczną skrzynię to raczej będzie w lepszym stanie bo nikt automatem nie mieli gumy, bo tak generalizując można powiedzieć, że jak auto ma silnik diesla to brać i nie patrzeć bo diesle są wieczne.

 

trzymaj sobie to sprzęgło aż ci noga zapuchnie

Jeśli sprzęgło będzie takie jak w moim Mercedesie to mi nie zapuchnie noga, jeżdżę nim rok większość w mieście i nigdy nie miałem problemów ze "zmęczeniem" lewej nogi, ale jeśli sprzęgło w BMW będzie takie jakie było w ostatnich 3 autach które oglądałem to fakt, 20sek i mi noga zaczyna drżeć:D Ale to raczej coś nie tak ze sprzęgłem bo chyba nie zrobili takiego babola i nie walnęli tak twardego sprzęgła do 528i, bo jeśli tak to faktycznie do miasta jedynie automat albo sterydy w lewą nogę:D

 

Zakup zadbanego auta to podstawa, jak się uda zakupić dobry egzemplarz to niezależnie od skrzyni i innych elementów wyposażenia auta nic się nie będzie psuło, a jak się kupi szrota to nawet jakby to był czołg to będzie się psuć bo będzie zakatowany.

To jest meritum całej dyskusji, trzeba kupić zadbane auto, jak się trafi zadbane to nawet jak będzie miało mega delikatny silnik i skrzynię to przy dobrym traktowaniu odwdzięczy się bezawaryjną jazdą, a jak się kupi złoma no to potem się pakuje kasę i auto teoretycznie bezawaryjne i bardzo odporne na uszkodzenia silnika skrzyni itp itd stanie się skarbonką bez dna.

 

A niestety prawda jest taka, że może 1/100 E39 sprzedawanych w Polsce jest na prawdę dobrze utrzymane i serwisowane na czas na odpowiednich olejach itp itd, bo większość jest na zasadzie kupić w niemczech pojeździć rok czy dwa tanim kosztem i sprzedać jak jeszcze jest w przyzwoitym stanie i się nie sypie niech sobie przyszły właściciel wymienia i naprawia co tam chce.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedy szukałem 530d dla siebie, pytałem w kilku warsztatach speców od bmw i wszyscy mi odradzili automat do tego modelu. Opinie na forach to potwierdziły. Podobno wsadzali skrzynie z GM i nie był to udany produkt.

 

Nie podobno tylko jest to skrzynia produkcji GM. Wbrew obiegowym opiniom jest to bardzo dobra skrzynia jak na tamte czasy. Cały problem wynika z tego, że BMW wmówiło sobie, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia. Skrzynie te pracują w wielu modelach koncernu GM i nie ma z nimi problemów. Tylko, że GM zaleca wymianę oleju, o ile kojarzę, co 60 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość pań - podobnie jak panowie w apaszkach - woli automaty.

Wszyscy murzyni mają fiuty po kolana, BMW jeżdżą sami łysi dresiarze, a wszystkie blondynki są tępe jak but. Amen.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój chłopakowi. Niektórzy jakoś się muszą dowartościować jak mają kompleksy męskości, to można i skrzynią manualną.

Miklik napisał(a):

Większość pań - podobnie jak panowie w apaszkach - woli automaty.

 

Wszyscy murzyni mają fiuty po kolana, BMW jeżdżą sami łysi dresiarze, a wszystkie blondynki są tępe jak but. Amen.

 

Hehe tak się właśnie kończą prawie wszystkie dyskusje na tematy gustów:D Niech każdy jeździ czym mu się podoba i będzie dobrze:) Bo przekonywanie kogoś, że czarne jest lepsze od białego, dlatego że jest białe nie ma najmniejszego sensu bo ten ktoś i tak woli czarne:P

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ założyłem ten temat i jak na wstępie pisałem sprzedałem swoje e46 330xi która była z manulaną skrzynią biegów, powiem tak uważam że ten samochód to prawie ideał, po prostu super, zawsze miałem manuala i nigdy nie miałem problemów ze zmianą biegów, czy tym że mnie noga boli.......ale żona posiada volvo s60 2.5T w automacie i powiem szczerze ,że jest to wygoda, naprawdę wygoda na co dzień, oczywiście moja Bunia dawała mi więcej frajdy przy ostrej jeździe (redukcja, ciągnięcie do granic możliwości) z tym że ile jeździ się w ten sposób. Może robię się stary i bardziej zależy mi na wygodzie dlatego składam się ku automatowi, przypuszczam że automat w BMW będzie jeszcze lepszy niż w Volvo więc to dodatkowy plus, boję się tylko tego że automat może nagle paść i trzeba lawetę, z manualem raczej takich problemów nie ma, czuć że sprzeglo się kończy czy dwumasa jest do wymiany, a tak przy okazji w mojej Buni wymieniałem sprzegło+dwumase i zapłaciłem wraz z robocizną 2300, więc to też nie mało.

To się nie zastanawiaj bierz automata i się nie starzejesz ja mam 21 lat i wole automat nie znaczy to że jestem stary :lol: a jak chcesz poszaleć to kup e30 z silnikiem 3,5 :) ja teraz na taką zabaweczkę odkładam :cool2: (już nie długo będzie)

 

Większość pań - podobnie jak panowie w apaszkach - woli automaty.

Nie rozumiem co ma wygoda do męskości ? kolega jakieś ma kompleksy i manual mu chyba powiększa ,,Męskość" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.