Skocz do zawartości

jak zmienic lampy ??


djdolar

Rekomendowane odpowiedzi

przednie to 4 srubki na 1 raz zejdzie ci z godzine

 

jak otworzy maske to 2 na pasie przednim

i troche nizej za lampą sa tez 2(gdziestam miedzy kablami są)

 

trzeba uwazac na listwe pod lampą jest mocowana zaczepem od strony błotnika najlepiej wypchnąc lampe przy chlodnicy .

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wszystko oryginalne łącznie z przetwornicami nic nie powinno się dziać. Nie wiem jednak jak z samo poziomowaniem .Ale wydaje mi się że czujnik jest w lampach co założysz. Zawsze jak się on psuje lampy opadają maksymalnie do dołu. Oryginalne wersje nie mają pokrętła w kabinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są dokładnie na wahaczach.

Co do przekładki na ksenony, jest więcej zabawy niż się wydaje.

Wiem, bo robiłem.

to napisz konkretnie co i jak bo mam zwykle swiatla i chce zamienic na orginalne xenony z przed liftu

bez spryskiwaczy w pierwszej opcji a czujnikow napewno tez niemam pytanie jak zrobic zeby swiecilo bez samopoziomowania i bez spryskiwaczy

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem będziesz miał jak już je założysz. Napakujesz samochód i światła będą świecić za wysoko, albo za nisko - u mnie jest tak, że jak odpalasz samochód, światła przez krótką chwilę świecą za nisko, następnie ustawiają się z automatu pod parametr, jaki podają czujniki. Ręcznej regulacji raczej nie podłączysz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam xenona z pominiętą regulacją automatyczną (pokrętłem sobie ustawiam, ale lampa po lifcie, więc może u ciebie jest inaczej).

Lampy z xenem zakładasz w miejsce oryginału, wszystkie wiązki u mnie pasowały, ale do przetwornic zastosowałem przekaźniki.

Ksenon pobiera dużo mniej prądu niż zwykła żarówka, ale jest jedno "ale", przy rozruchu bierze go duuużo więcej, przez co żeby nie uszkodzić instalacji są przekaźniki.

Spryski, no jak dla mnie konieczność, jak masz mocno zasyfione szkła lamp, ledwo co kolwiek widać, a tak to sobie psikniesz i jest dobrze ;)

No i na przeglądzie krzywo nikt nie patrzy.

Na chwile obecną pompka do sprysków świateł jest podpięta razem z tą od szyby i leja obie razem, ale na przyszłość planuje zrobić to tak, żeby spryskiwacze lamp lały np. tylko na włączonych światłach, albo załóżmy co 3 spryskanie szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ,że jakby policja była upierdliwa ma prawo zatrzymać dowód jeśli w xenonach niema samoregulacji. A już bez komentarza jakbyś miał nimi kogoś razić tym bardziej policję,to na pewno zatrzymają cię wtedy. Dlatego stąd w trybie awaryjnym opadają one same na dół. Gdy nie odbierają sygnałów od czujników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja w swojej buni mialem lampy zwykle bez xenona przed liftem i zmienialem na po lifcie z xenonem i u mnie pokazywalo jakby zarowka byla spalona z tego co czytalem to trzeba programowac modul lcm i jeszcze wtyczki do lamp nie pasuja po lifcie sa inne pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No nie wiem jak z wtyczkami, ale u mnie pasowało. No może poza tą od mijania, reszta była ok.

Przetwornice mam zamocowane troszkę inaczej niż oryginalnie, poprostu wadziły przy zakładaniu lamp, i ogólnie utrudniały dostęp do żarówek - są bardziej do tyłu oddalone.

Przekaźniki do przetwornic są najzwyklejsze, za 5 zł kupione (wytrzymują ok. 40A).

Oryginalną wiązkę do świateł mijania rozpiąłem, i podałem z niej zasilanie na przekaźnik (na obwód sterowania), a z obwodu głównego przekaźnika podciąnąłem przewody na przetwornice, zasilanie główne przekaźnika wziąłem z jakiegoś grubaśnego kabla, nie wiem do czego to było.

Taki patent eliminuje nadmierne przeciążenie instalacji w momencie rozruchu xena, i nie robi nam spadku napięcia na zasilaniu przetwornicy.

Mozliwe że dało by rade bez przekaźników, nie wiem, ale dla bezpieczeństwa ja je założyłem.

Błędy spalonych żarówek były, ale auto poszło na serwis i skasowali czy coś, już nie wywala.

Co z regulacją, mam normalnie ustawione światła jak każde inne, jak przepakowuje samochód to pokrętełkiem obniżam snop światła.

Co do podłączenia, sam nie wiem, ale silniczek działa na takiej samej zasadzie jak w zwykłych lampach, po podpięciu regulacja chodzi normalnie.

Spryski to rzecz praktycznie obowiązkowa, a nawet bardzo przydatna, warto je założyć.

Co do regulacji automatycznej, z tego co widziałem to nie sprawdzają na przeglądach, ale dokładnie sprawdzają ustawienie świateł przy położeniu zerowym.

Jedyna rzecz której nie potrafiłem rozgryźć z przekładką, to ruchoma przesłona soczewki, i nie mówie tu o tej ręcznie przestawianej, tylko takiej z cewką w środku i wyprowadzeniem na 2 piny.

 

Co do tego że ksenon bez auto regulacji oślepia, jak na mnie bzdura, przy szarżowaniu po nierównościach zawieszenie się buja, przez co powinien zmieniać się snop światła, ale przy dużej prędkości oraz zwłoce układu regulacji dużo to nie da. Owszem, po obciążeniu np tyłu samochodu, nie musimy pamiętać o przestawieniu świateł, układ sam za nas to zrobi, ale równie dobrze można to zrobić samemu, na jedno wyjdzie.

Poza tym kiedy ksenon oślepia najbardziej?? Zakładając że w pozycji "0" jest ustawiony dobrze. Zostaje tylko kwestia czystości klosza (i tu pomaga spryskiwacz, bo komu się chce co np. 10km stawać i czyścić lampy?). Jeśli nie jest zawalony błotem i innym syfem, to nie rozprasza światła i nie oślepia innych, czyli spełnia praktycznie wszystkie wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego przetwornice mam zamontowane troszkę inaczej :wink:

Przewód wysokiego napięcia jest na tyle długi, że odsunięcie przetwornicy lekko do tyłu i ustawienie pod innym kontem nie powinno stanowić problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

aaaa przepraszam

jasne calkowity czas jakies 15 min

org przetwornica jest tak ulozona wzgledem rorki od klimy ze pasowalo idealnie

generalnie zero problemow zero kombinacji zero przerobek bardziej sie martwilem na zapas

swieci pieknie moze ciut za nisko ale nie bede podciagal zeby nie oslepiac

dzieki za pomoc i Niech Zyje Xenon :cool2:

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kiedyś tak samo jak djdolar, miałem światła przed liftingowe zwykłe, zmieniłem na takie same ale ksenon, oczywiście oryginalne. Nic nie trzeba przerabiać, wtyczki pasują bez niczego, mocowania także, nawet regulacja wysokości świateł działa jak w starych lampach. Jedyny problem to brak spryskiwaczy, ale specjalnie mi to nie przeszkadzało, poza jednym przypadkiem. Gdy padał ostro śnieg, na lampie pozostało go trochę, ciepło reflektora przy ksenonie jest bardzo małe więc tego śniegu nie roztopiło i trzeba było przetrzeć szmatką, a poza tym super. Na kompie także będzie wyskakiwać Ci błąd o spalonej żarówce bo moduł świateł ze zwykłych reflektorów nie jest przystosowany do ksenonów, ale to też nie jest wielki problem, ja uznaję to za zaletę bo chociaż nie zapomnisz włączyć świateł jak dostaniesz gonga o przepalonej żarówce, a jak włączysz już te światła, to oczywiście błąd znika :D

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.