Skocz do zawartości

Brak sygnału z nowych sond lambd (napięcie stoi)


Mateusz1212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Mam poważny problem polegający na tym, iż po wymianie dwóch sond lambd, napięcie na nich się nie zmienia, tak jakby były zepsute, zresetowałem system i po przejechaniu kilkunastu kilometrów i ponownym sprawdzeniu napięcia na CARSOFCIE, sondy nie reagują, woltaż stoi w miejscu, a zapomniałęm dodać że sondy są BOschowskie i są zamiennikiem oryginału, 1 sztuka kosztowała mnie 400 zł. Co może być powodem tego że one mi nie chodzą?? Proszę o pomoc bo cały z nerwów latam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co one dokładnie pokazują?

Nigdy się nie zmienia napięcie Nawet na chwilę podczas cut-off?

Z tego co wiem to powinieneś mieć chyba sondy tytanowe 5v.

 

Powodów może być kilka ale gdybanie nic nie da.

jednym z powodów może być carsoft bo to zwykła zabawka.

 

Nie zakładaj , że sondy nie są sprawne. To one właśnie mogą wskazywać na jakąś awarię < przykładowo leją wtryskiwacze>

 

Napisz więcej o tych napięciach i o aucie < czy coś się złego dzieje , czy masz gaz itp. >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamontowanego gazu, jest to silnik 2.0, podczas gdy były założone stare sondy, silnik wariował, nie miał swojego stałego trybu pracy, ciężko mi z obrotów schodził a to tego palił mi około 50% więcej niż powinien, po zmianie na te nowe sondy ZAMIENNIKI BOScha, dzieje się to samo, dzisiaj pojadę do znajomego elektro-mechanika, niech przebada co jest nie tak, możliwe że jest coś ze sterownikiem, bo te sondy wogóle nie reagują, a carsoft pokazuję dobrze gdyż mam brata który ma 528 E39 i u niego w miarę dodawania gazu, woltaż się zmienia, od 4,89V do 2.00, a u mnie ciągle stoi na 4,89V i Heating jest na 21%, ciągle, niezależnie czy przejade 50 km czy odpalę zimny silnik, nie wiem co jest grane i muszę tą usterkę szybko zniwelować, ponieważ za tydzień wracam do holandi a tam już nie będzie czasu na naprawę. :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sondy na bank muszą mieć zmieniany woltarz. Zależne jest to od formy mieszanki w silniku - zdaje się że kiedy uboga to woltarz rośnie a kiedy bogata to woltarz maleje.

SPRAWDŹ MASĘ, najlepiej podepnij się dodatkową masą od budy do wtyczki.

Możliwe że sonda padła, mimo iż to BOSCH to uniwersalne zamienniki nie są chwalone. Do D są także ngk czy inne japońskie coś. W życiu nauczyłem się, by stosować tylko oryginały.

Poza tym kto Cie tak "Zrobił" na tych sondach?! Zdaje się że są tańsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz już się przejechałem kupująć używane części więc zainwestowałem w nowe sondy, najtańsze to NGK za 390zł a Boscha jak sama nazwa wzkazuję markowo są lepszę, i kosztowały 400 zł więc wolałem zakupić Boschowkie, spróbuję podłączyć tą masę ale wątpie aby to coś dało, tak jak już wcześniej pisałem w BMW mojego brata woltaż się zmienia wraz z obrotami, lecz w Mojej Bmce woltaż stoi ciągle na 4,8V, niezależnię czy jest 700 obrotów czy 3,5 tysiąca...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżeli obwód grzania jest sprawny to sonda powinna mieć zmienne wskazania napięcia. W przeciwnym przypadku sonda jest uszkodzona. Pomijam fakt, że może być padnięty obwód wejściowy monitorujący napięcie sond lambda w komputerze silnika, wtedy jeżeli będzie zbytnio obciążał sondę to ona również nie będzie pracować. Jest to jednak bardzo żadki przypadek. Ja mam sondy uniwersalne Boscha i wszystko śmiga, różnią się tylko kostkami zakończeniowymi.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie tylko lewe powietrze.

Różnie może być. Powiedzmy leją wtryski lub zapchany katalizator.

Może nie palić na wszystkie cylindry i też moiże tak pokazać.

 

Trzeba dać z 5000 obrotów przytrzymać chwilę i puścić. jeśli mawet na chwilę się nie zmieni przy puszczeniu to może i sondy uwalone.

 

Dobrze by było podmienić na próbę sterownik silnika.

I zresetować adaptację.

 

Aha 5V to bogato a 0 to ubogo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, znalazłem przyczynę, dzisiaj byłem u znajomego, i on stwierdził że kolektor ssący ma minimalną dziurkę i łapało mi lewe powietrze i to było przyczyną że te sondy nie pracowały tak jak pracować miały, Dziękuję wszystkim za propozycje i wypowiedź w związku z moim problemem, Trzymajcie się chłopaki ;] i jak ja to Mówię "BMW"-Bezpieczeństwo MOC Wygoda ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.