Skocz do zawartości

Jak odczytać temperaturę silnika z testu - 530d '99


lmc00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Chciałbym spytać jak odczytać w moim modelu temperaturę silnika z testu i czy w ogóle się da.

 

530d, '99 r. , 3,0 l

 

Powodem jest to , że chyba jest za niska, a przynajmniej tak wynika z pozycji wskazówki. Przeglądałem inne tematy , ale u mnie to wygląda jakoś inaczej. Możliwe, że termostat do wymiany.

 

Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekręć kluczyk tak aby wyświetlił ci się przebieg na liczniku. Wciśnij i trzymaj przycisk po lewej stronie tak długo aby zamiast przebiegu wyświetlił się test nr 1. Naciskaj ten przycisk tak dlugo aż dojdziesz do nr-u 19 i poczekaj troche. Zacznie wyświetlać się na zmianę off i on. Jak bedzie off to wtedy nacisnij raz znowu ten przycisk po czym wróci do nr 1. Zacznij ponownie naciskać aż do nr-u 7. U mnie pokazuje on temperature silnika, co prawda mam benzyne ale ten sam licznik.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekręć kluczyk tak aby wyświetlił ci się przebieg na liczniku. Wciśnij i trzymaj przycisk po lewej stronie tak długo aby zamiast przebiegu wyświetlił się test nr 1. Naciskaj ten przycisk tak dlugo aż dojdziesz do nr-u 19 i poczekaj troche. Zacznie wyświetlać się na zmianę off i on. Jak bedzie off to wtedy nacisnij raz znowu ten przycisk po czym wróci do nr 1. Zacznij ponownie naciskać aż do nr-u 7. U mnie pokazuje on temperature silnika, co prawda mam benzyne ale ten sam licznik.

Pozdrawiam

 

a czy przypadkiem w pierwszej kolejności nie wciskamy guzika a dopiero później przekręcamy kluczyk i wtedy wchodzimy do menu TEST a reszta jw. przynajmniej ja tak robię u siebie i też mam zegary z jednym przyciskiem

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem u mnie w tym, że jest tylko 7 opcji - jeśli można to tak nazwać.

 

1.1 , potem 1.2 , itd. do 1.7

 

Poniżej podaję linki do każdej z nich z osobna.

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek11c2d.jpg

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek2fdd9.jpg

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek36980.jpg

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek4aa23.jpg

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek59145.jpg

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek61555.jpg

 

http://wgrajfoto.pl/pokaz/img1110/rysunek7ea20.jpg

 

 

Jakieś magiczne cyferki , z których nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego bo pozostałe testy trzeba odblokawać :!: naciskasz guzik na desce i przytrzymujesz,potem przekręcasz kluczyk w stacyjce do pierwszego położenia, w miejscu licznika kilometrów powinien pojawić sie napis Test 1, naciskając kolejno(krótko i sprawnie) guzik od kasowania dystansu dochodzisz do Testu19,puszczasz guzik a wtedy zaczyna mrugać na zmianę napis on - off , teraz musisz ponownie wcisnąć guzik i przytrzymać gdy wyświetla Się napis off. I gotowe komputer odblokowany. Przytrzymując kolejny raz guzik wychodzisz do "głównego menu" i teraz pstrykając krótko przełaczasz Się między testami aby wybrać ten który Cie interesuje w tym przypadku pstrykasz do 7 puszczasz guzik,
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zobaczę , tylko coś mi się wydaje że każde kolejne szybkie przyciśnięcia przełączają testy do nr 7, a potem wraca znowu do pierwszego. No dobra , ale jutro spróbuje jeszcze raz żeby się upewnić.

 

Dzięki za podpowiedź.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a czy przypadkiem w pierwszej kolejności nie wciskamy guzika a dopiero później przekręcamy kluczyk i wtedy wchodzimy do menu TEST a reszta jw. przynajmniej ja tak robię u siebie i też mam zegary z jednym przyciskiem

 

Nie próbowałem w tą stronę, natomiast jestem pewien, że po przekręceniu kluczyka bądź nawet na zapalonym silniku mogę uruchomić testy aby sprawdzić np:. temperaturę silnika albo ładowanie aku lub poziom paliwa itp.

 

No właśnie problem u mnie w tym, że jest tylko 7 opcji - jeśli można to tak nazwać.

 

1.1 , potem 1.2 , itd. do 1.7

 

 

 

Jakieś magiczne cyferki , z których nic nie rozumiem.

 

Po naciśnięciu i trzymaniu guzika jak wyświetli ci się test nr 1 puść ten guzik na chwile żeby test zaczął mrugać. Po tym zacznij naciskać znowu guzik tak aby zmieniały sie numery testów ale nie 1.1 1.2 tylko po kolei 1,2,3 ... do 19. Jak będzie 19 to nie wciskaj nic aż zacznie mrugać off i on. Jak będzie off to naciśnij raz i puść, powinno wrócić do testu 1. Jak wróci to znowu naciskaj do nr 7 i poczekaj powinna wyświetlić się temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę tutaj mieszać ale w testach temperatura okłamuje mam dwie bawarki i w dwóch pokazuje bardzo wysoka chociaż wskaźnik na desce stoi w pionie , tyle ode mnie chyba że mam coś popsiute :cry: pozdrawiam

 

Bardzo wysoka to jaka?

Według moich obserwacji tych testów wskaźnik stoi w pionie od 75 stopni do ponad 105, potem zaczyna się wychylać w prawo.

W moim aucie latem z klimą temperatura dochodziła do 102 stopni i wskazówka stała prosto.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa... co do tych testów to okłamuje nawet jeżeli patrzeć na pomiar ładowania akumulatora , kupowałem nowy i włączyłem test przyszedł gość ze sklepu z przyrządem do pomiaru ładownia akumulatora i sprawdził ładowanie i było inne niz pokazywał test :shock: ( nie jest to dokładne i nie opierajmy się na tych testach ) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos moze napisac jak sie sprawdza temp. ale w nowszym liczniku auto tez 3lD 99 rok ale licznik nowszy to znaczy duży i mam 21 testów na liczniku

 

a próbowałeś metodą która jest opisana powyżej?? a czy na swoim liczniku posiadasz dwa przyciski?? jeśli tak to opis podaje niżej:

 

Odblokowanie funkcji (bez odblokowania możemy używać tylko paru funkcji) :

1. Naciskamy prawy klawisz na licznikach przez kilka sek - pojawi się "TEST-NR. 01"

2. Nacisnąc lewy klawisz - pojawi się końcówka nr nadwozia - zsumować pięć ostatnich cyfr

3. Prawym klawiszem przejść do testu 19

4. Naciskamy lewy klawisz, aż uzyskamy wyliczoną sumę z numeru nadwozia.

5 Naciskamy prawy klawisz - mamy odblokowane funckje (aż do odłączenia akumulatora)

 

Aby następnie korzystać z tych testów - należy, nacisnąć prawy klawisz przez kilka sekund i prawym klawiszem zmieniamy numer testu, a lewy wchodzimy w niego - niektóre testy mają 2 lub więcej podtestów (przechodzimy kolejno naciskają lewy klawisz)

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zapytam się kolegów na temat testów licznika.Mam taki sam licznik jak kolega lmc00 z tym że kolega na dzwigience od kierunkowskazów ma przycisk BC ja go nie mam.Mój licznik jest chyba najuboższy z możliwych(zresztą jak całe auto)Posiada jeden przycisk po lewej stronie kórym mogę skasowac dzienny przebieg i kiedyś przez pomyłkę zmieniłem też temperaturę z Celcjusza na Farenhaita(odwrotnie też).Nie wiem czy coś więcej się da wyświetlic.Stałe wskazania wyświetlacza zegarów to:przebieg,przebieg dzienny i temperatura zewnetrzna,te wskazania są chyba niezmienne,lub nie potrafię zrobic tego.W zestawie wskażników nie mam żadnych komunikatów typu spalone żarówki(trzeba sprawdzac samemu)itp.nie mam również rysunku takiego samochodu który informuje np.o otwarciu/niedomknięciu drzwi(widziałem podobne liczniki i miały cos takiego).Jeżeli ktoś wie jak to ugryźc lub też ma taki zestaw wskaźników to by się podzielił wiedzą jak się go obsługuje(a może się tam nic nie da).Moje auto to525 Tds'96 w manualu.Z góry dzięki i pozdrawiam.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam się kolegów na temat testów licznika.Mam taki sam licznik jak kolega lmc00 z tym że kolega na dzwigience od kierunkowskazów ma przycisk BC ja go nie mam.Mój licznik jest chyba najuboższy z możliwych(zresztą jak całe auto)Posiada jeden przycisk po lewej stronie kórym mogę skasowac dzienny przebieg i kiedyś przez pomyłkę zmieniłem też temperaturę z Celcjusza na Farenhaita(odwrotnie też).Nie wiem czy coś więcej się da wyświetlic.Stałe wskazania wyświetlacza zegarów to:przebieg,przebieg dzienny i temperatura zewnetrzna,te wskazania są chyba niezmienne,lub nie potrafię zrobic tego.W zestawie wskażników nie mam żadnych komunikatów typu spalone żarówki(trzeba sprawdzac samemu)itp.nie mam również rysunku takiego samochodu który informuje np.o otwarciu/niedomknięciu drzwi(widziałem podobne liczniki i miały cos takiego).Jeżeli ktoś wie jak to ugryźc lub też ma taki zestaw wskaźników to by się podzielił wiedzą jak się go obsługuje(a może się tam nic nie da).Moje auto to525 Tds'96 w manualu.Z góry dzięki i pozdrawiam.

 

CIHY525 no ja mam tez najbiedniejszą wersje BC ale mogę odblokować ukryte funkcje! Sposób jest podany 2 razy w postach powyżej u Ciebie tez będzie działać. Później wrzucę filmik jak to odblokować tylko słabej jakości i trochę ciemno

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakośc video trochę sie pogorszyła, pewnie dlatego że idzie przez youtuba w oryginale lepiej widać

 

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz nawet do 110 stopni pokazuje test a na desce w pionie czyli 90 stopni

Normalka. Ten wskaznik tak juz jest zaprojektowany.

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/coolant_gauge.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To teraz może ja trochę pomogę.

TEST.01(TEST Nr.1)

FGSTNR:ostatnich 7 znaków numeru nadwozia(1.0-5 ostatnich znaków numeru nadwozia)

K:liczba K-Wewnętrzne oznaczenie BMW.(1.1-jak obok)

BMWTNR:wewnętrzne numer BMW oznaczający nr części(1.2-jak obok)

CI:XX DI:XX BI:XX:kolejne wartości to indeks plytki kodującej,indeks zmian i indeks szyny głównej(1.3-jak obok)

DAT:data produkcji tydzień i rok(TTRR)(1.4-jak obok)

HW:XX SW:XXXX/XXXX-wersja oprogramowania i zestaw wskaźników(1.5-jak obok)

ZYL:XX M:XX S:XX_liczba cylindrów,zaworów na cylinder i pojemnośc skokowa(1.6-niedostępny)

CAN:XX AEND:XX-wersja CAN oraz indeks przeprowadzonych zmian(1.7-jak obok)

TEST.02

Test wskaźników i wyświetlaczy(2.0-jak obok)

TEST.03

SI-L:XXXX-paliwo zużyte od ostatniej inspekcj(3.0-jak obok)

SI-TAGE:XXXX-dni od ostatniej inspekcji(nie zawsze działa)(3.1-jak obok)

TEST.04

VBR:XX.XL/100KM-chwilowezużycie paliwa l/100km(4.0-jak obok,np 00112=11,2)

VBR:X.XL/HR-chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h(4.1-jak obok)

TEST.05

RW-VBR:XX.XL/100KM-średnie spalanie z ostatnich 50 km w l/100km(5.0-jak obok)

RW:XXX KM-zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie(5.1-jak obok)

TEST.06

TNK:XX.X/XX.X/XX.XL-poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika oraz suma ich wskazań(6.0 poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika np.101201 oznacza 10,1 dla lewego i 20,1 dla prawego.6.1-suma wartości wskazań testu 6.0)

TNKANZ:XX.XL-poziom paliwa wartośc(6.2-poziom paliwa wartośc wyświetlana)

TEST.07

KTMP:XXX-temperatura silnika(7.0-jak obok)

N:XXXX U/MIN-obroty silnika(7.2-jak obok)

ATMP:XX-temperatura otoczenia(7.1-jak obok)

TEST.08

V:XXX KM/H-aktualna chwilowa prędkośc samochodu(7.3-jak obok)

TEST.09

VB:XX.X V-ładowanie alternatora(9.0-jak obok)

TEST.10

LAND:XXX-język wyświetlania(10-niedostępny)

TEST.11

wartości służące konfiguracji check kontrol(11-niedostępny)

TEST.12

VANK:XXX.X KM/H-średnia prędkośc poj. używana przy kalkulacji planowanego przybycia do celu(12-niedostępny)

ANK:--/-- -prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróźy

TEST.13

GONG?-sygnał dzwiękowy-test(13-jak obok)

TEST.14

DIAG:X XX XX XXX-diagnostyczne wartości OBC(14-niedostępny)

TEST.15

PORT A00 do B06-wartości portu wejścia OBC(15-stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,informacje o formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu)

TEST.16

OELTEMP-temperatura oleju(16-niedostępny)

TEST.17

nie udało mi się ustalic(17-niedostępny)

TEST.18

niedostępny(18-niedostępny)

TEST.19

blokowanie OBC

TEST.20

korekcja wskazań średniego zużycia paliwa(20-niedostępny)

TEST.21

reset ustawień OBC(21-jak obok)

Testy są dla bogatszej wersji wskaźników(z dwoma guzikami),w nawiasach są podane testy dla biedniejszych wersji wskaźników(z jednym guzikiem)Testy pomiędzy biedniejszymi wersjami mogą różnic się(niektóre mogą byc niedostępne)jednak nr. testów i opisy nie różnią się

Posiadam również opisy OBC do modeli E34,E32,E36.Oraz E46,E38(są takie same jak do E39 :D czyli jak wyżej).Wrazie czegoś służe pomocą.Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam się kolegów na temat testów licznika.Mam taki sam licznik jak kolega lmc00 z tym że kolega na dzwigience od kierunkowskazów ma przycisk BC ja go nie mam.

 

 

Ten przycisk przy kierunkowskazie nie jest do niczego potrzebny, u mnie go nie używałem żeby sprawdzić temperaturę, zrób dokładnie tak jak pokazane zostało na filmiku z Youtube , tak mi się wydaje , że inaczej nie będzie niż u mnie.

 

Trzeba tylko wystarczająco szybko wcisnąć jeszcze raz przycisk jak pojawi się test 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Panowie u mnie w teście 7.1 gdzie wyświetlana jest temp otoczenia wartości wahają się od -45 do +35 i to w przeciągu kilkudziesięciu minut, a jeśli chodzi o temp z BC to jest ok, dziś np pokazuje -6. Czy orientuje się ktoś skąd lub z jakiego czujnika jest odczyt temp w teście 7.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.