Skocz do zawartości

Odpowietrzenie układu chłodzenia e39 530d


dddpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wymieniłem pompe wody i termostat. Odpowietrzyłem ukad. W zbiorniczku jest równomierny przelew, ogrzewanie działa tylko chłodnica się nie nagrzewa wskazówka dochodzi do pionu. Górny przewód jest gorący a dolny zimny. Co jemu dolega? Ja uważam że termostat jest walnięty i sie nie otwiera. Czy zapowietrzenie układu powodowałoby takie objawy? Proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W mojej 530d tez temperatura na wskazniku nie dochodzi do polowy.Planuje wymienic termostat ale nie pomyslalem o pompie :?:

Czy mozesz mi podac info jak odpowietrzyles uklad w swojej 530d?

Wczoraj przeszukalem forum i jest info o 520,525,528,535,540 ale nic o dieslu 530 nie ma a nie chce narobic sobie balaganu w silniku

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zdemontowałem termostat. Sprawdziłem go na gotującej wodzie i okazało się ,że działa poprawnie (otwiera się płynnie). Złożyłem całość i zalałem układ płynem. Odpowietrzyłem układ , ogrzewanie działa , w zbiorniczku wyrównawczym jest ciągły strumień z wężyka przelewowego. Wskazówka jest idealnie w pionie. Chłodnica delikatnie się nagrzewa (to chyba normalne gdy na zewnątrz temperatura ok. 10*C). Tylko jedna sprawa nie daje mi spokoju. Przewody od chłodnicy twardnieją (można je ugąć ale jest wyczuwalne ciśnienie). Po odkręceniu korka ze zbiorniczka jest słyszalny delikatny syk , płynu nie wyrzuca tylko paruje. Po odkręceniu korka przewody stają się miękkie. Czy tak powinno być ? Czy może korek na zbiorniczku nie upuszcza ciśnienia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak powinno być ?

tak powinno być

nie kombinuj i przedewszystkim nigdy nie odkręcaj korka na ciepłym a tym bardziej gorącym silniku

węże muszą być twarde bo w końcu masz w układzie 10 litrów płynu a praw fizyki nie oszukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno spostrzeżenie. Zrobiłem wczoraj trasę 200km. Temperatura ciągle w pionie (tem. na zewnątrz 5*C). Przewody twarde ale można je znacznie ugąć. Dzisiaj rano przewody są miękkie. Po odkręceniu korka od zbiorniczka słychać było delikatny syk powietrza i zauważyłem ,że poziom płynu w tym momencie podnosił się o 1cm do poziomu normalnego. Wyglądało to tak jak by ciśnienie w układzie sprężyło ciecz a po odkręceniu korka wszystko wróciło do normy, wyrównało się. Zastanawiam się czy przypatkiem gdzieś nie jest uwięziona jakaś ilość powietrza która się spręża i przez to ciecz się cofa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba szukasz dziury w całym. Jeśli silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie działa i wskazówka temp. stoi w pionie, to wszystko jest ok.

Przez najbliższe kilometry monitoruj poziom płynu w zbiorniku i wszystko będzie :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzniki są trzy. 530d 197KM

1. na termostacie EGR

2. na rurce do termostatu EGR

3. na rurce do webasto pod filtrem kabinowym.

4. przez korek tez sie odpowietrza.

 

u siebie rowniez wymienilem 2 termostaty i uklad zachowuje sie podobnie jak u ciebie tak ze jest to normalny stan.

 

przy wymianie spuszczalem plyn przez odwodnienie na chlodnicy (zielony zaworek), przy okazji wymienilem oringi na uszczelnieniu węży... plynu mi zeszlo ok 7 L reszta pewnie zostala.

trzeba uważac na te odpowietrzniki wystarczy je lekko popuscic i nie dokrecać za mocno bo latwo pekają.

przed wymianą latem jezdzilem na destylacie.

 

zalalem koncentratem czerwonym VW FEBI, termostaty oryginalne. po wymienie szybko sie nagrzewa, temperature na licznikach trzyma 95-100 C i tak powinoo być.

Wisco chuczy przy 100 C na licznikach ponizej jest niezlyszlne

 

 

ciekawostką jest to ze glówny termostat wymienilem bez demontażu wisco ale jest to trudna operacja.

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie korek w zbiorniczku wyrównawczym, korek odpowiada za upust ciśnienia z układzu w razie konieczności, nowy w aso z dwa lata temu kosztował 56zł, teraz pewnie troche więcej, dla absolutnej pewności można wymienić
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
odpowietrzniki są trzy. 530d 197KM

1. na termostacie EGR

2. na rurce do termostatu EGR

3. na rurce do webasto pod filtrem kabinowym.

4. przez korek tez się odpowietrza.

Kolego czy mógłbyś dokładnie wskazać gdzie znajdują się te odpowietrzniki

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E39&body=tou&model=530d&zone=ECE&prod=20001100&motor=M57&steering=L&trans=A&arch=0

a może mógł byś dokładnie wskazać gdzie one się znajdują (może jakieś foto)

Pytam bo mam za sobą naprawę webasto

Z góry dzięki

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.