Skocz do zawartości

problem z turbina w E39


Qla_ino25

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem tego typu Posiadam BMW E39 z 2000r z silnikiem 3.0d

Padła mi turbina ale dałem ja do regeneracji i z turbina jest wszystko ok ale samochód nie ma nadal mocy. Wyciągnąłem również katalizatory i efekt jest taki sam cięgle brak mocy. Co mam jeszcze sprawdzić żeby autko chodziło normalnie? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzić szczelność układu doładowania ( węże, intercoller , zawór egr)

...i poduszki pod silnikiem bo one także są pneumatyczne i jest to jeden układ podciśnieniowy razem z turbiną. Jeśli poduchy masz pozrywane to Ci będzie podciśnienie w układzie kulało i będzie lipa. Do sprawdzenia jeszcze zaworek sterujący turbiną (najczęściej zatyka się filterek na tym zaworku (a właściwie na dwóch zaworkach bo są 2 na turbinie). Najlepiej te zaworki wymienić - koszt około 100 pln na necie (Pierburga). Do tego jeszcze dochodzi sprawdzenie tego cięgła sterującego turbiną - czy aby nie chodzi ciężko i się nie przycina. Często też wystepują problemy z tą gruszką w okolicy turbiny (zasobnik podciśnienia dla układu) - pozrywane wężyki lub króćce mocujące węże lub sama gruszka się potrafi wyrwać z mocowania i dyndając może powodować zaginanie się wężyków i przez to zaburzenia w układzie podciśnienia.

Przepływka może też być trochę kulawa (choć teoretycznie powinno jakiś błąd pokazywać przy uwalonej przepływce) i też może różne cyrki robić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzić szczelność układu doładowania ( węże, intercoller , zawór egr)

...i poduszki pod silnikiem bo one także są pneumatyczne i jest to jeden układ podciśnieniowy razem z turbiną. Jeśli poduchy masz pozrywane to Ci będzie podciśnienie w układzie kulało i będzie lipa. Do sprawdzenia jeszcze zaworek sterujący turbiną (najczęściej zatyka się filterek na tym zaworku (a właściwie na dwóch zaworkach bo są 2 na turbinie). Najlepiej te zaworki wymienić - koszt około 100 pln na necie (Pierburga). Do tego jeszcze dochodzi sprawdzenie tego cięgła sterującego turbiną - czy aby nie chodzi ciężko i się nie przycina. Często też wystepują problemy z tą gruszką w okolicy turbiny (zasobnik podciśnienia dla układu) - pozrywane wężyki lub króćce mocujące węże lub sama gruszka się potrafi wyrwać z mocowania i dyndając może powodować zaginanie się wężyków i przez to zaburzenia w układzie podciśnienia.

Przepływka może też być trochę kulawa (choć teoretycznie powinno jakiś błąd pokazywać przy uwalonej przepływce) i też może różne cyrki robić.

Pzdr.

Manolito, z całym szacunkiem dla ilości napisanych przez Ciebie postów, ale turbina ma 1 sterujący zawór podciśnieniowy. Drugi jest o sterowania EGR, a trzeci od utwardzania poduszek silnika. Przy czym ten od turbiny i ten od EGR są takie same, a od poduszek nieco inny (tańszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarioKa - dziękuję za szacunek :cool2:

Dodam tylko, że użyłem dość dużego skrótu myślowego. Wiem doskonale, że zawór od sterowania turbiną jest tylko jeden - taki sam jak ten od sterowania EGRem. A skrótu użyłem tylko po to, żeby autorowi postu już nie mącić za dużo w głowie a jedynie zasygnalizować jak wiele elementów może być przyczyną jego usterki. Jak autor dojdzie już do etapu wymiany zaworków wtedy pewnie jeszcze zapyta co z czym się dokładnie je aby mieć pewność co wymienia i w jakim celu :8)

A co do zaworków sterujących to już dawno na forum doszliśmy do tego, ze w przypadku nawet najmłodszych roczników e39 warto je wymienić bo filterki w nich się zapychają syfem i z uwagi na ich niewygórowany koszt warto dokonać takiej wymiany.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.