problem z turbina w E39

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

problem z turbina w E39

Postprzez Qla_ino25 » 20 Lip 2010 18:37

Mam problem tego typu Posiadam BMW E39 z 2000r z silnikiem 3.0d
Padła mi turbina ale dałem ja do regeneracji i z turbina jest wszystko ok ale samochód nie ma nadal mocy. Wyciągnąłem również katalizatory i efekt jest taki sam cięgle brak mocy. Co mam jeszcze sprawdzić żeby autko chodziło normalnie? Proszę o pomoc
Qla_ino25
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 20 Lip 2010 18:31
Moje BMW: BMW E 39, rok produkcji 2000 pojemność 3.0 i 184 koni

Re: problem z turbina w E39

Postprzez grzechu 031 » 20 Lip 2010 18:41

podłącz pod komputer- po co szukać w ciemno :idea:
Awatar użytkownika
grzechu 031
 
 
 
Posty: 401
Dołączenie: 11 Kwi 2010 10:47
Moje BMW: BMW E-39 525TDS 97`touring

Re: problem z turbina w E39

Postprzez Qla_ino25 » 20 Lip 2010 18:45

Był podłączony pod komputer i gdy auto stoi to wszystko jest ok turbina działa itd ale jak się jedzie to komputer pokazuje że turbina nie dostaje takiej mocy :/
Qla_ino25
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 20 Lip 2010 18:31
Moje BMW: BMW E 39, rok produkcji 2000 pojemność 3.0 i 184 koni

Re: problem z turbina w E39

Postprzez grzechu 031 » 20 Lip 2010 18:50

trzeba sprawdzić szczelność układu doładowania ( węże, intercoller , zawór egr)
Awatar użytkownika
grzechu 031
 
 
 
Posty: 401
Dołączenie: 11 Kwi 2010 10:47
Moje BMW: BMW E-39 525TDS 97`touring

Re: problem z turbina w E39

Postprzez Manolito77 » 21 Lip 2010 06:54

grzechu 031 napisał(a):trzeba sprawdzić szczelność układu doładowania ( węże, intercoller , zawór egr)

...i poduszki pod silnikiem bo one także są pneumatyczne i jest to jeden układ podciśnieniowy razem z turbiną. Jeśli poduchy masz pozrywane to Ci będzie podciśnienie w układzie kulało i będzie lipa. Do sprawdzenia jeszcze zaworek sterujący turbiną (najczęściej zatyka się filterek na tym zaworku (a właściwie na dwóch zaworkach bo są 2 na turbinie). Najlepiej te zaworki wymienić - koszt około 100 pln na necie (Pierburga). Do tego jeszcze dochodzi sprawdzenie tego cięgła sterującego turbiną - czy aby nie chodzi ciężko i się nie przycina. Często też wystepują problemy z tą gruszką w okolicy turbiny (zasobnik podciśnienia dla układu) - pozrywane wężyki lub króćce mocujące węże lub sama gruszka się potrafi wyrwać z mocowania i dyndając może powodować zaginanie się wężyków i przez to zaburzenia w układzie podciśnienia.
Przepływka może też być trochę kulawa (choć teoretycznie powinno jakiś błąd pokazywać przy uwalonej przepływce) i też może różne cyrki robić.
Pzdr.
Awatar użytkownika
Manolito77
 
 
 
Posty: 3095
Dołączenie: 16 Kwi 2009 11:37
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E39 525D IV.2003 M-Pakiet

Re: problem z turbina w E39

Postprzez duniek » 21 Lip 2010 07:40

Jak kolega wyżej napisał sprawdź sterowanie turbiną zaworki w tym modelu lubią się zapychać.
Image

Image
duniek
 
 
 
Posty: 200
Dołączenie: 01 Lip 2008 17:32
Miejscowość: Żywiec
Moje BMW: E39 530d 2000r
Z3 E36 1996
E66 730d

Re: problem z turbina w E39

Postprzez DarioKa » 21 Lip 2010 10:00

Manolito77 napisał(a):
grzechu 031 napisał(a):trzeba sprawdzić szczelność układu doładowania ( węże, intercoller , zawór egr)

...i poduszki pod silnikiem bo one także są pneumatyczne i jest to jeden układ podciśnieniowy razem z turbiną. Jeśli poduchy masz pozrywane to Ci będzie podciśnienie w układzie kulało i będzie lipa. Do sprawdzenia jeszcze zaworek sterujący turbiną (najczęściej zatyka się filterek na tym zaworku (a właściwie na dwóch zaworkach bo są 2 na turbinie). Najlepiej te zaworki wymienić - koszt około 100 pln na necie (Pierburga). Do tego jeszcze dochodzi sprawdzenie tego cięgła sterującego turbiną - czy aby nie chodzi ciężko i się nie przycina. Często też wystepują problemy z tą gruszką w okolicy turbiny (zasobnik podciśnienia dla układu) - pozrywane wężyki lub króćce mocujące węże lub sama gruszka się potrafi wyrwać z mocowania i dyndając może powodować zaginanie się wężyków i przez to zaburzenia w układzie podciśnienia.
Przepływka może też być trochę kulawa (choć teoretycznie powinno jakiś błąd pokazywać przy uwalonej przepływce) i też może różne cyrki robić.
Pzdr.

Manolito, z całym szacunkiem dla ilości napisanych przez Ciebie postów, ale turbina ma 1 sterujący zawór podciśnieniowy. Drugi jest o sterowania EGR, a trzeci od utwardzania poduszek silnika. Przy czym ten od turbiny i ten od EGR są takie same, a od poduszek nieco inny (tańszy).
Awatar użytkownika
DarioKa
 
 
 
Posty: 668
Dołączenie: 24 Lip 2005 23:51
Miejscowość: Kraków/LHR
Moje BMW: E39 525d Touring 11'2002

Re: problem z turbina w E39

Postprzez Manolito77 » 22 Lip 2010 07:03

DarioKa - dziękuję za szacunek :cool2:
Dodam tylko, że użyłem dość dużego skrótu myślowego. Wiem doskonale, że zawór od sterowania turbiną jest tylko jeden - taki sam jak ten od sterowania EGRem. A skrótu użyłem tylko po to, żeby autorowi postu już nie mącić za dużo w głowie a jedynie zasygnalizować jak wiele elementów może być przyczyną jego usterki. Jak autor dojdzie już do etapu wymiany zaworków wtedy pewnie jeszcze zapyta co z czym się dokładnie je aby mieć pewność co wymienia i w jakim celu :8)
A co do zaworków sterujących to już dawno na forum doszliśmy do tego, ze w przypadku nawet najmłodszych roczników e39 warto je wymienić bo filterki w nich się zapychają syfem i z uwagi na ich niewygórowany koszt warto dokonać takiej wymiany.
Pzdr.
Awatar użytkownika
Manolito77
 
 
 
Posty: 3095
Dołączenie: 16 Kwi 2009 11:37
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E39 525D IV.2003 M-Pakiet


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: dell666 oraz 18 gości