• Reklama

wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez marcin735i » 20 Mar 2010 18:29

witam mam małego problema a mianowicie chce wymienic pasek wieloklinowy oraz pierwszą górną rolke napinajaca bo juz zaczeła piszczec w bmw e39 528ia 1998 ale nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Wiem tylko to ze trzeba odkrecic wisco i obudowe wentylatora a co dalej :?: czy jest to trudna operacja jakie beda potrzebne klucze.dodaje ze szukałem ale nic szczegulnego nie znalazłem. bede wdzieczny za pomoc :cool2: pozdrawiam a zamomniałem jeszcze jaki pasek polecacie oryginalny Bmw czy zamiennik starczy np.Bosch bo w servisie powiedzieli ze Bosch bedzie hałasował :?
marcin735i
 
 
 
Posty: 48
Dołączenie: 10 Gru 2007 19:51
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Moje BMW: BMW E39 528IA 1998r

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez Fiuri » 20 Mar 2010 21:00

Na youtube jest fajnie pokazana cała operacja na przykładzie e46 m54. Może Ci to pomoże http://www.youtube.com/watch?v=asu3FRyf ... re=related
Awatar użytkownika
Fiuri
 
 
 
Posty: 119
Dołączenie: 27 Lut 2009 16:08
Miejscowość: Gliwice
Moje BMW: e39 525i '01r. sedan

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez cezarbmw » 20 Mar 2010 23:28

ja nacisnolem na napinacz luzujac w ten sposub pasek...trudniej bylo zalozyc ale dalo rade...
cezarbmw
 
 
 
Posty: 124
Dołączenie: 16 Cze 2007 14:09
Miejscowość: Mazowsze

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez letki » 21 Mar 2010 23:58

Ja luzuję napinacz zakłądając nasadowy klucz (grzechotkę) i pociskając w stronę "dokręć".
Awatar użytkownika
letki
 
 
 
Posty: 184
Dołączenie: 16 Sty 2009 10:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E39 528iA
& E87 118i

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez marcin735i » 22 Mar 2010 19:08

witam obadałem sprawe wiem juz jak wymienic rolke i pasek wieloklinowy.Ale mam jeszcze 2 pytania czy rolke na napinaczu pompy wody i pradnicy idzie kupic osobno czy trzeba kupic cała rolke z napinaczem? Bo widze z linku youtube to co wymieniał ten gosc w e46 330i wymienił rolke z napinaczem :?: . I jeszcze jedno jak poluzowac pasek kompresora klimy :?: pozdrawiam
marcin735i
 
 
 
Posty: 48
Dołączenie: 10 Gru 2007 19:51
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Moje BMW: BMW E39 528IA 1998r

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez pasio1 » 22 Mar 2010 20:51

marcin735i napisał(a):witam obadałem sprawe wiem juz jak wymienic rolke i pasek wieloklinowy.Ale mam jeszcze 2 pytania czy rolke na napinaczu pompy wody i pradnicy idzie kupic osobno czy trzeba kupic cała rolke z napinaczem? Bo widze z linku youtube to co wymieniał ten gosc w e46 330i wymienił rolke z napinaczem :?: . I jeszcze jedno jak poluzowac pasek kompresora klimy :?: pozdrawiam



Witam kolegę gdzie dostałeś rolkę z napinaczem i ile cię kosztowała !! Ja będę wymieniał termostat to warto zrobić jedno przy drugim bo pasek rano mi piszczy .
Witam wszystkich mołośników BMW !!
pasio1
 
 
 
Posty: 90
Dołączenie: 14 Lis 2007 19:20
Miejscowość: Ostrowiec
Moje BMW: E39 528i rok 1998

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez marcin735i » 22 Mar 2010 22:41

powitac rolki jeszcze nie kupiłem czekam na zaszczyk gotówki :D narazie patrze jak to wszystko wygląda. ta pierwsza to jest rolka zwrotna paska wieloklinowego cena ok 85zł i jeszcze napinacz paska wieloklinowego ok 250 zł.Patrzyłem na stronce :8) Inter Cars. pozdro ale jak poluznic pasek od kompresora klimy :?:
marcin735i
 
 
 
Posty: 48
Dołączenie: 10 Gru 2007 19:51
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Moje BMW: BMW E39 528IA 1998r

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez pasio1 » 23 Mar 2010 15:29

kolego to bardzo proste naciskasz ręką na rolkę z góry na dól i pasek schodzi ta rolka jest z samonapinaczem tak jak rolka od paska na alternator tak samo działają . Ja wymienaiłem obydwa te paski ale ten co jest na alternatorze ślizga się rono jak jest wilgoć na dworze napinacz jest już słaby .
Witam wszystkich mołośników BMW !!
pasio1
 
 
 
Posty: 90
Dołączenie: 14 Lis 2007 19:20
Miejscowość: Ostrowiec
Moje BMW: E39 528i rok 1998

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez czadzikk » 24 Mar 2010 23:48

Jestem świeżo po wymianie tej rolki, można samą wymienić bez napinacza, kupiłem marki chyba rouville za 57zł i jak narazie jest ok. Montaż w zasadzie bez większych problemów. Filmik fajny, w e39 528 będzie jedynie krótsza śróba mocująca tę rolkę osadzona w środu pod pokrywką.
czadzikk
 
 
 
Posty: 45
Dołączenie: 02 Mar 2006 12:05
Miejscowość: Bytom
Moje BMW: E39 528 1997r

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez marcinbig123 » 25 Mar 2010 00:13

marcin735i napisał(a): jak poluznic pasek od kompresora klimy :?:


Podobnie jak pasek od alternatora, tylko zamiast klucza chyba 17 jest imbus 7 pod pokrywką od rolki.
Umnie wymieniałem same rolki za 45zł sztuka niewiem jakiej firmy.
Awatar użytkownika
marcinbig123
 
 
 
Posty: 390
Dołączenie: 21 Maj 2007 17:47
Miejscowość: Pszczyna
Moje BMW: E39 520i

Re: wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52

Postprzez marcin735i » 27 Mar 2010 22:12

Witam mój napinacz pompy wody i prądnicy wygląda tak Image i nie zabardzo wiem jak go poluzować, myślałem że mam inny z ( z taką nakrętką na klucz 17 ).
Niewiem czy dobrze kombinuje, wkładając klucz nasadowy 17 w miejsce pod wieczkiem i przekrecając w stronę dokręć aż dwa otwory będą w równej pozycji i wtedy zablokuje napinacz np: śrubokrętem. czy to tak ma być, bo już nie mam pomysłów :?: :8)
marcin735i
 
 
 
Posty: 48
Dołączenie: 10 Gru 2007 19:51
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Moje BMW: BMW E39 528IA 1998r


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości