Skocz do zawartości

(e39)530ia jakie to tarcze?


bewan

Rekomendowane odpowiedzi

witam,na wstepie zaznaczam ze nic nieznalazlem w wyszukiwarce,wlasmnie jakos mniej znana firma,mianowicie mysle czy na tyl niezalozyc tarcz MEYLE,ale niewiem czy niejest to jakis szajc z gwozdziowej stali,bo choc to tylne chamulce ale tez wazne i niechcialbym zeby z kolei tylem telepalo,dziekuje ze podpowiedzi :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
TEXTAR

Oczywiscie, Textar montowany jest oryginalnie przez BMW i sprzedawany w ASO. Tylko Textar.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TEXTAR

Oczywiscie, Textar montowany jest oryginalnie przez BMW i sprzedawany w ASO. Tylko Textar.

ja juz slyszalem ze idzie ate zimmermann i textar pomine to bo wiele opini jesli chcialbym nieliczyc sie z kasa i kupilbym w tutejszym aso za ok.w przeliczeniu na pln,480zl na przod sztuka,ja mam juz zimmermany na przod a na tyl chcialem cos tanszego ale jak wiele razy sie przekonalem nie gorszego,w sumie zawsze mialem problem z tarczami jakie bym niekupil ,giely sie ja zapytalem konkretnie i mayla ,czy ktos mial i moze cos powiedziec dokladnie o tylach ,ktore niesa tak narazone na giecie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meyle to nie jest producent, oni tylko pakują. Co pakują, tego nikt nie wie, mogą to być nawet tarcze chińskie.
dzieki ,ale dziwne pisza ze to niemiecka firma,i klocki tezz sprzedaja rzekomo niemieckie a chyba niema nic gorszego niz pisk chinskich klockow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meyle to nie jest producent, oni tylko pakują. Co pakują, tego nikt nie wie, mogą to być nawet tarcze chińskie.
dzieki ,ale dziwne pisza ze to niemiecka firma,i klocki tezz sprzedaja rzekomo niemieckie a chyba niema nic gorszego niz pisk chinskich klockow

Reserved to marka polska należąca do LPP, a wszystkie ich ciuchy są szyte w chinach lub innych krajach azjatyckich. To nie ma znaczenia w jakim kraju zarejestrowana jest spółka, ważne jest gdzie znajduje się produkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meyle to nie jest producent, oni tylko pakują. Co pakują, tego nikt nie wie, mogą to być nawet tarcze chińskie.
dzieki ,ale dziwne pisza ze to niemiecka firma,i klocki tezz sprzedaja rzekomo niemieckie a chyba niema nic gorszego niz pisk chinskich klockow

Reserved to marka polska należąca do LPP, a wszystkie ich ciuchy są szyte w chinach lub innych krajach azjatyckich. To nie ma znaczenia w jakim kraju zarejestrowana jest spółka, ważne jest gdzie znajduje się produkcja.

wszystko sie zgadza,ale gdzie szukac firmy ktora niekooperuje z chinami?mnie chodzi o to czy sa to tarcze ktore mozna zalozyc czy zwykla blacha na konserwy,firma powinna pilnowac jakosci(choc bywa roznie)pomimo produkcji w szajcarskim kraju,mysle ze wiekszosc czesci ma pochodzenie wschodnie bardziej lub mniej oficjalnie ,trudno tego sie niezmieni,ale niechce zakladac ate czy brembo tylko zeby miec spokoj duszy,bo jakosciowo roznie bywa ,a te meyle maja pozytywne opinie jako zamienniki,chcialem tylko zasiegnac opini uzytkownikow tego forum ,bo najbardziej wirygodne sa opinie uzytkownikow danego modelu,ale chyba nikt niezakladal takich tarcz,ja na przod tez bym raczej nieeksperymentowal ale na tyl?mozna czasem milo sie zaskoczyc czyms co niejest b.znane i do tego tansze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TEXTAR

Oczywiscie, Textar montowany jest oryginalnie przez BMW i sprzedawany w ASO. Tylko Textar.

Straszne bzdury wypisujesz, aktualnie na pierwszy montaż idzie Zimmermann.

 

 

nie jest ważne co idzie na pierwszy montaż, ważne że TEXTAR jest dobry, Jurid i ZImmer.. też.

Z tego co wiem to do e39 teraz już nie montują więc obecne zmiany raczej 1 montażu do e39 nie obejmują

 

reszta dyskusji chiny nie chiny to chyba nie ten temat,

a do autora : załóż sobie coś po taniości, kolejny twój temat bedzie : rzuca kierą przy hamowaniu :)

 

po za tym miałem 530i w manualu i ja założyłem TEXTAR, tanie te tarcze nie są bo to 324mm przód czyli inne niż ma np. 2.5i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luccass, kolega szuka tarcz na tył. Ja mam zestaw Zimmermanów na obydwu osiach w połączeniu z klockami Jurid i z pełną odpowiedzialnością mogę Ci to polecić. Żadnych pisków, żadnych wibracji, znikome zużycie tarcz i klocków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luccass, kolega szuka tarcz na tył. Ja mam zestaw Zimmermanów na obydwu osiach w połączeniu z klockami Jurid i z pełną odpowiedzialnością mogę Ci to polecić. Żadnych pisków, żadnych wibracji, znikome zużycie tarcz i klocków.

 

ja z kolei z przodu i z tylu zimmermanny z oryginalnymi klockami i rownież moge polecić bez zastrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luccass, kolega szuka tarcz na tył. Ja mam zestaw Zimmermanów na obydwu osiach w połączeniu z klockami Jurid i z pełną odpowiedzialnością mogę Ci to polecić. Żadnych pisków, żadnych wibracji, znikome zużycie tarcz i klocków.

 

ja z kolei z przodu i z tylu zimmermanny z oryginalnymi klockami i rownież moge polecić bez zastrzeżeń

no wlasnie kupilem juz zimmermanny z klockami na przod i zastanawialem sie nad tylem,kupie zimmermany ,ale chcialem zalozyc cos innego tak jak pisalem czasem to pozytywnie zaskakuje,a oszczednosc raczej niewielka,w granicach 100zl kupujac zimmermany z klockami dzieki wszystkim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
TEXTAR

Oczywiscie, Textar montowany jest oryginalnie przez BMW i sprzedawany w ASO. Tylko Textar.

Straszne bzdury wypisujesz, aktualnie na pierwszy montaż idzie Zimmermann.

Aktualnie e39 nie sa juz montowane. Zapamietaj sobie, ze za czasow montowania e39 byl Textar i aktualnie kupujac w ASO kupisz Textar.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, że nie ma co się sprzeczać. Jedno co jest pewne, to to, że klocki oryginalne na przód są Jurid, na tył Textar. Skłaniałbym się ku temu, że nie mieszaliby dostawców na jednej osi i tarcze z oryginału są lub były od tych samych dostawców co klocki. Tak czy inaczej, sprawdzę to u mojego kolegi w ASO i napiszę. Aktualnie, do nowych aut montują tylko Zimmermann-a, a czy do starszych modeli trzymają te tarcze, które były montowane w oryginale? Dowiem się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam wasze wypowiedzi i się zastanawiam czy to ważne jakie tarcze i klocki były montowane na 1 raz?

 

Ja zamontowałem klocki textar i tarcze bosh i jestem bardzo zadowolony :) zero pisków hamowanie idealne i zużycie klocków i tarcz ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tez bym sie nie kierowal tym co bylo montowane 10 lat temu - lepiej popatrzec na opinie uzytkowanikow samochodow dzis i np. nie wkladac ATE do 530d :) zaraz sie pewnie odezwie grupa osob, ktora stwierdzi, ze ATE jest super i jesli cos nie pasi to byl blad w montazu... niestety nie i wystarczy poszukac w necie

 

zimmermany tez sie gna w 530d, znam tez przypadek pogietych tarcz tego producenta w audi allroad - moze do nizszych wersji silnikowych sa wystarczajace

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimmermany tez sie gna w 530d, znam tez przypadek pogietych tarcz tego producenta w audi allroad - moze do nizszych wersji silnikowych sa wystarczajace

 

żadna tarcza (poza jakimś gów... made in china) nie pognie się sama z siebie. Trzeba ją naprawdę ciężko skatować, żeby tak się stało. Tarcze do "cywilnych" wersji aut nie są obliczone na wytrzymanie na przykład hamowania 150-0 raz po raz dziesięc razy z rzędu :) jeśli ktoś tak robi to niech się nie dziwi później.

 

są specjalne tarcze sportowe, które zniosą nawet najgorsze katowanie, ale są albo bardzo drogie, albo wręcz nie wolno ich stosować do jazdy poza zamkniętym torem :)

 

tak więc podejrzewam, że przy normalnym użytkowaniu zgodnym z zamysłem producenta żadna markowa tarcza się nie pognie. Jeśli się pogięła, to znaczy że kierowca przesadził :) no chyba że wada fabryczna, ale to się może każdemu producentowi zdarzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie chce mi sie juz powtarzac, ale zrobie to jeszcze raz - wedlug mnie ate sie nie nadaje do 530d, pisze to majac wlasne doswiadczenie (wystarczy poszukac w internecie, takich opinii jest wiele), tarcza zwichrowala sie po 2k km, w tym czasie nie mialem zadnego awaryjnego hamowania, przez pierwsze kilkaset kilometrow obchodzilem sie jak z jajkiem, nie ma sobie nic do zarzucenia i tak bardzo mnie to wkurzylo - reklamacja zostala uznana, dostalem zwrot kosztow tarcz, klockow, montazu i przesylki... i kupilem sobie tarcze w aso, mam spokoj

 

a tak w kwestii katowania - ja jestem kierowca, ktory wyznaje zasade, ze wirtuozem jest ten co przejedzie warszawe bez uzywania hamulca, staram sie go nie uzywac, gdy nie trzeba - kierowcy, ktorzy daja w palnik, aby zaczac zaraz hamowac sa w moim przekonaniu niezrownowazeni

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez bym sie nie kierowal tym co bylo montowane 10 lat temu - lepiej popatrzec na opinie uzytkowanikow samochodow dzis i np. nie wkladac ATE do 530d :) zaraz sie pewnie odezwie grupa osob, ktora stwierdzi, ze ATE jest super i jesli cos nie pasi to byl blad w montazu... niestety nie i wystarczy poszukac w necie

 

zimmermany tez sie gna w 530d, znam tez przypadek pogietych tarcz tego producenta w audi allroad - moze do nizszych wersji silnikowych sa wystarczajace

Powiedz mi, czym się różni Twoje 530d od mojego 525d poza tym, że mam 30 HP mniej? Mam przejechane na zestawie tarcze Zimmermann + klocki Jurid (z przodu OE) już ok. 40 tkm i jest super. Klocki z przodu są zużyte mniej niż w połowie (jeszcze nigdy nie udało mi się tyle przejechać na 1 zestawie klocków), na tarczach nie znajdziesz żadnych rantów czy karbów.

Miałem ostatnio delikatne wibracje na kierownicy podczas hamowania z większej prędkości, pojechałem do mojego zaprzyjaźnionego warsztatu na pomiar bicia na tarczach. Ku zdumieniu mechanika i mojemu obydwie wykazały bicie "0,00 mm" (pomiar na tokarce). Okazało się, że tylny wahacz (prawa góra) miał luz na sworzniu. Po wymianie i geometrii znowu cacy.

Ja wychodzę z założenia, że krzywienie się tarczy nie zależy tylko od niej samej lecz, w dużej mierze od jakości (twardości) klocków i prawej stopy kierowcy. Zbyt twarde klocki przegrzewają tarcze i wystarczy wtedy mała kałuża żeby ją pogięło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiedz mi, czym się różni Twoje 530d od mojego 525d poza tym, że mam 30 HP mniej?

 

hmmm, niech pomysle... wielkoscia...?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi, czym się różni Twoje 530d od mojego 525d poza tym, że mam 30 HP mniej?

 

hmmm, niech pomysle... wielkoscia...?

Nie pytałem o tarcze, tylko o masę auta. A co do tarcz, to faktycznie są większe ale też grubsze (324/30 - 296/22), więc powinny być mniej podatne na krzywienie. Jeśli twierdzisz, że Zimmermann-y się krzywią w 530d, to na 100% tylko w połączeniu ze zbyt twardymi klockami.

A co do tarcz oryginalnych, to jest tak jak przypuszczałem, czyli przód tarcze i klocki JURID, tył tarcze i klocki TEXTAR. Sporadycznie pojawiały się też w ASO tarcze ATE, ale klocki nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.