Skocz do zawartości

530d m57 - kręci ale nie pali


Jerry78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Mój problem wygląda następująco:

auto stało na mrozie (ok. -20 w nocy) i prawdopodobnie zamarzło paliwo (ON). Padł również akumulator (kontrolki świeciły ale nie kręcił). Podładowałem go trochę prostownikiem (ok. 2h) i próbowałem odpalić. Odezwał się ale nie odpalił. Przy następnej próbie odpalenia mrugnęły światła. Podłączyłem aku na kablach do drugiego auta i próbowałem dalej, niestety nic z tego nie wyszło. Myśląc, że to wina zamarzniętego paliwa, wciągnąłem auto do garażu i zostawiłem na noc. Następnego dnia byłem pewny, że po nocce w ciepłym garażu odpali bez problemu ... niestety, kręci ale nie pali. Próbowałem pobudzić Samostartem ale dalej nic. Sprawdziłem - paliwo dochodzi do silnika. Nie mam pomysłu co dalej ...

Proszę o pomoc koledzy.

Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompka progowa na pewno podaje paliwo? W ogle ją słychać?

Ja właśnie tak w sobotę rozładowałem aku - pompka się przycięła a ja kręciłem :duh: . Kilka tupnięć i po problemie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem czasami łapał ale nie odpalił, jak masz kanał to zdejmij osłone od pompy włącz zapłon i jeśli nie będziesz jej słyszał to ją poprostu "puknij" i powinna zaskoczyć.Dojście nie jest złe ja tą pompke wymieniłem na parkingu. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa progowa działa, słychać ją dobrze. Wyłącza się po ok. 30-40 sek. Dodatkowo, o czym nie pisałem wcześniej, słychać syczenie w okolicy gdzie przewód paliwowy wchodzi do pompy ciśnieniowej (trudno określić to dokładnie). Przestaje jak wyłączają się pompy ...

?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, o czym nie pisałem wcześniej, słychać syczenie w okolicy gdzie przewód paliwowy wchodzi do pompy ciśnieniowej (trudno określić to dokładnie). Przestaje jak wyłączają się pompy ...

?????

U mnie syczało jak padły uszczelnienia na pompie wysokiego ciśnienia. Usterkę zlokalizowałem kiedy zajrzałem do komory silnika a tam cała osłona pod silnikiem zatopiona w gnojówce. Nie mniej jednak - odpalało auto i chodziło bez żadnych zmian. Po dalszych oględzinach zauważyłem wyciek z jednej z 3 sekcji pompy CR. Trzeba było pompę wyjąć z auta i uszczelnić - najlepiej wtedy uszczelnić wszystkie 3 sekcje. Wywalić cały komplet wszystkich uszczelek z pompy/sekcji, zakupić zestaw naprawczy i uszczelnić nowymi.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, o czym nie pisałem wcześniej, słychać syczenie w okolicy gdzie przewód paliwowy wchodzi do pompy ciśnieniowej (trudno określić to dokładnie). Przestaje jak wyłączają się pompy ...

?????

U mnie syczało jak padły uszczelnienia na pompie wysokiego ciśnienia. Usterkę zlokalizowałem kiedy zajrzałem do komory silnika a tam cała osłona pod silnikiem zatopiona w gnojówce. Nie mniej jednak - odpalało auto i chodziło bez żadnych zmian. Po dalszych oględzinach zauważyłem wyciek z jednej z 3 sekcji pompy CR. Trzeba było pompę wyjąć z auta i uszczelnić - najlepiej wtedy uszczelnić wszystkie 3 sekcje. Wywalić cały komplet wszystkich uszczelek z pompy/sekcji, zakupić zestaw naprawczy i uszczelnić nowymi.

Pzdr.

a gdzie można kupić taki zestaw uszczelek ile on kosztuje. i czy jest to skomplikowane zadanie!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, o czym nie pisałem wcześniej, słychać syczenie w okolicy gdzie przewód paliwowy wchodzi do pompy ciśnieniowej (trudno określić to dokładnie). Przestaje jak wyłączają się pompy ...

?????

U mnie syczało jak padły uszczelnienia na pompie wysokiego ciśnienia. Usterkę zlokalizowałem kiedy zajrzałem do komory silnika a tam cała osłona pod silnikiem zatopiona w gnojówce. Nie mniej jednak - odpalało auto i chodziło bez żadnych zmian. Po dalszych oględzinach zauważyłem wyciek z jednej z 3 sekcji pompy CR. Trzeba było pompę wyjąć z auta i uszczelnić - najlepiej wtedy uszczelnić wszystkie 3 sekcje. Wywalić cały komplet wszystkich uszczelek z pompy/sekcji, zakupić zestaw naprawczy i uszczelnić nowymi.

Pzdr.

a gdzie można kupić taki zestaw uszczelek ile on kosztuje. i czy jest to skomplikowane zadanie!?

Oni mają takie zestawy do różnych pomp CR. Musisz zapytać o konkretny model do swojego auta http://moto.allegro.pl/item892526686_zestaw_naprawczy_pompy_common_rail_mb_fiat_inne.html

Ale najpierw zdiagnozuj, czy to faktycznie uszczelnienia poszły bo jak mówię -u mnie pomimo rozszczelnienia auto odpalało bez najmniejszego zająknięcia i chodziło tez ok. Choć ponoć są różne objawy padniętych uszczelnień na pompie - u jednego odpala i jest ok u drugiego może nie odpalać. Najprościej zobaczyć do komory silnika czy nie ma tam gdzieś ropy rozlanej na bloku silnika i stojącej na osłonie pod silnikiem.

Czy jest to skomplikowane - żeby wyjąć pompę CR na zewnątrz musisz ją wypiąć z rozrządu i potem do tego rozrządu wpiąć i rozrząd ustawić tak jak ma być.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa był niedawno wymieniany.

Dzisiaj odkręciłem kolektor i sprawdziłem świece - jedna tylko działa, reszta padła, jutro albo pojutrze będę miał nowe. Może to tylko wina świec? Czy na jednej świecy by odpaliła? ... ale pozostaje jeszcze to syczenie, żadnego wycieku przy pompie ciśn. nie widać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto stało na dużym mrozie to bardzo prawdopodobne, że wytrąciła się parafina z ropy. Wtedy skrystalizowana parafina zatyka momentalnie filtr paliwa, jedynym ratunkiem jest wymiana, lub oczyszczenie starego filtra z tej parafiny, przez podgrzanie go do znacznej temperatur i opróżnienie go. Skrystalizowana parafina może się nie rozpuścić nawet w temperaturze powyżej zera, tak więc jeśli w garażu nie ma odpowiedniej temperatury to kryształki parafiny w filtrze się nie rozpuszczą. Po drugie jeśli tylko jedna świeca jest sprawna to nawet w lecie mogą być problemy z rozruchem. Radzę wymienić świece żarowe, bo sprawne świece to podstawa prawidłowego rozruchu diesla, jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy wymienić filtr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie syczenia to sprawdź czy przewody podciśnieniowe i akumulator podciśnienia (zbiorniczek koło turbiny) są szczelne, U mnie ten tzw. akumulator podciś. był pęknięty i nawet po zgaszeniu auta było słychać syczenie. Być może to jest to, ale przyczyn może być wiele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, pojawił się nowy problem, przy wymianie świec jedna się ukręciła. Walczę z nią już 3h ale nic nie idzie. Na dzisiaj już daję sobie spokój. Bylem u fachury, który na pomysł jak to zrobić, będzie u mnie jutro. Dam znać czy się udało... Na razie dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Świece wymienione, oprócz tej jednej. Fachowiec, który się pojawił zaproponował zbyt ryzykowny pomysł na jej wyciągnięcie i dałem sobie spokój ... na razie. A jeżeli chodzi o resztę to był u mnie konkretny kolega z kompem i zdiagnozował uszkodzenie sterownika silnika (nie pamiętam kodu błędu). Immobiliser działa poprawnie, kluczyk odblokowuje ale blokuje sterownik silnika. Błędu nie daje się usunąć CDIF/2. Jutro odstawiam auto do firmy, która zajmie się reanimacją tego sterownika. Koszt 500-600 zł. Mam nadzieję, że to pomoże. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.