Skocz do zawartości

Błąd 227 i 228?


marasek.uk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników BMW E39.

Mam taki problem byłem jakiś czas temu na kompie i wyszło mi że sondy lambda się sypią, koleś powiedział że zbyt wysoka mieszanka paliwowa i prawdopodobnie to od sond. Wymieniłem sondy i znowu pojawił się ten sam problem tzn. wyskoczył błąd silnika - Mixture Deviation : bank 1 - Mixture Deviation : bank 2 - pojechałem jeszcze raz na kompa to powiedział że przepływka się sypie, wymieniłem. Skasował błędy i niby wszystko było ok aż po przejechaniu ok 10km wyskoczył mi znowu błąd silnika... Zgadnijcie co? -Mixture Deviation : bank 1- nie mam już pomysłu co to może być? Pojechałem do kolesia, a on mi mówi: zostaw autko to przetestujemy... Ale ja już mu nie chcę płacić bo chyba nie bardzo się zna, albo się zna i chce wyciągnąć kase!

Koledzy pomóżcie bo zwariuję! Zeskanowałem na carsofcie i ten sam błąd: 227 i 228 Mixture Deviation : bank 1/2 skasowałem i znowu po przejechaniu ok 10km pojawił się ten sam błąd.

Nie wiem co robić, miał ktoś taki problem? Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

Pomocy!!! Z góry wielkie dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptacje ECU - sterownika wtrysku. Generalnie przepływka sama się adaptuje ale skasować ECU nie zaszkodzi. Ta nowa przepływka to zaku gwarantowany, bo może też jest walnieta. Najlepiej znów pod kompa i sprtawdzić parametry live data. Ostatnio miałem podobny problem z moją 535, kupiłem przepływkę z allegro i była też walnieta. Teraz czekam na nową Bosha ze sklepu..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu może być kilka powodów.

Uwalone wtryskiwacze.

Niewłaściwe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.

Bardzo kiepskie paliwo.

 

I jeszcze kilka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Live data było robione i wskazania wyszły ok. przepływka pracuje w zakresie od 0,5 - 1v do, w zależności od obrotów ale tak do 3,5v z tego co zaobserwowałem. Mechanik powiedział że to jest ok. sondy też podglądał na live i niby wszystko dobrze.

Przed wymianą przepływki odpięty był aku na ok 2h więc chyba już wtedy się skasował ten ECU?

Jak sprawdzić ciśnienie na listwie? Jakie powinno być, no i jak dość do tego czy to nie wtryski? Co do paliwa to ciężko dość kiepskie czy nie sami wiecie. Zalewam na markowych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie rzecz biorąc masz nieprawidłową mieszankę. W benzyniakach mieszanka jest ustalana na podstawie odczytów z przepływomierza i kąta otwarcia przepustnicy. Korekta dokonywana jest po odczytach z sąd lambda. Na prawidłową mieszankę, a właściwie na prawidłową dawkę składają się jeszcze dwa ważne czynniki: ciśnienie paliwa i stan (pylenie) wtryskiwaczy. Sugeruję poszukanie mechanika, który ma tester BMW GT1 lub chociaż MoDic. Na przepływomierzu powinieneś widzieć masę powietrza wyrażoną w mg/m3 a nie Volty.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobrymi mechanikami to ciężko... Wiesz może ile powinno być tego powietrza na m3? Może siada pompa? Dzisiaj zaobserwowałem takie dziwne zachowanie się auta: jechałem jakieś 50km/h i gwałtownie popuściłem pedał gazu to obroty zeszły poniżej min. i tak jakby się dławił albo tracił moc [ prawie zgasł ]

zjechałem na pobocze i sprawdziłem na postoju, dodawałem gaz tak do ok 3tys. i puszczałem pedał gazu i co jakiś czas działo się właśnie tak jak opisałem wyżej? Nie wiem czy gubi prąd czy paliwo nie dochodzi?

Co do sąd to jeszcze są 2 za katem, co one dokładnie robią i czy mają wpływ na mieszankę?

Zastanawia mnie jeszcze fakt dlaczego dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu wywala błąd, a nie od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaszcze raz sugeruję żebyś poszukał speca z GT1 (DIS). Na tym urządzeniu można sprawdzić prawie wszystko, a podczas testu typu "live data" widzisz wartości "ACTUAL i SPECIFIED" i wiesz kiedy jest Ok, a kiedy coś szwankuje. Tu masz link do screena z testu diesla http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d3fd0c5e52bc7e9d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie proste... Ciężko znaleźć dobrego fachowca i to z dobrym sprzętem, a jak mam znowu jeździć od jednego do drugiego albo po kilka razy z tym samym to mnie krew zalewa.

Może ma ktoś jakieś tabelkowe dane jakie parametry powinny mieć poszczególne elementy takie jak przepływka... Mogą być z Carsofta to sam sprawdzę bo też mam, jak ktoś może zrzucić takie dane z dobrego, sprawnego auta to będę wdzięczny. Szukałem ale coś nie mogę znaleźć, i takie pytanie mi się nasuwa... może ktoś ma fabryczne parametry na takie sprzęty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktore czujniki sa odpowiedzialne za pomiar do obliczen mixure?,chodzi mi tylko te ktore obiczaja ta strone silnika. Ostanio blad 227 zapisywal sie w DME ale nie wywolywal zapalenia sie lampki check ,a dzis mi sie zapalila?,po skasowaniu znow sie nie pojawia.

tu jest podoby temat viewtopic.php?f=72&t=115089

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo co wy a przynajmniej podobnie jeżeli macie silniki M52TU lub M54 to rozwiązałem temat dzisiaj, auto naprawione, żadnych błedów

 

viewtopic.php?f=48&t=115334

 

W ostatnim poście jest rozwiązanie, wyskakiwały mi błędy sond, za bogatej mieszanki, wypadania zapłonu i check engine

 

Jeżeli macie M52 przyjrzałbym się odmie i podciśnieniom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam problem wystąpił w e39 523i '97 kolegi - identyczne błędy w INPA.

Rozwiązanie - lewe powietrze na popękanych przewodach gumowych od odmy.

Błędy 227 i 228 to najczęściej nie uszkodzone sondy, lecz inne rzeczy wpływające na skład mieszanki - lewe powietrze, DISA, przepływomierz, przepustnica i jej osprzęt.

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez wczoraj walczylem z tym zespolem regulacyjnym o ktorym pisze kolego piotrek1-uszczelnilem go wewnatrz(na jego bokach zewnetrzych jest usczelka ),pozatym przeplywomierz mialem zamntowany wtyczka do dolu a te modele maja do gory,po tych zabiegach wczoraj nic sie nie pojawialo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, dzisiaj wymieniałem świece, po wymianie odpaliłem autko i odkręciłem korek wlewu oleju, do moich uszu dotarł dziwny dźwięk... syczenie! wraz z tym syczeniem zaczął przygasać silnik, kiedy dokręciłem korek wlewu syczenie ustawało i silnik się podnosił, dźwięk dobiegał tak mi się wydaje z pod pokrywy kolektora ale nie jestem pewny tak na 90% Myślicie że to odma???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki tak maja ze po odkreceniu korka przygasaja, moge potwierdzic usuniecie awarii bledu 227 ,zrobilem juz 200km i nie wywala,nie wiem co dokladnie pomoglo,ale napewno ktoras z tych 2 rzeczy co opisywalem w ostatnim poscie -mysle ze uszczelnienie zespolu regulacyjnego (pomaranczowa uszczelka byla juz zgnieciona) ,to jest ten zespol np:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki tak maja ze po odkreceniu korka przygasaja, moge potwierdzic usuniecie awarii bledu 227 ,zrobilem juz 200km i nie wywala,nie wiem co dokladnie pomoglo,ale napewno ktoras z tych 2 rzeczy co opisywalem w ostatnim poscie -mysle ze uszczelnienie zespolu regulacyjnego (pomaranczowa uszczelka byla juz zgnieciona) ,to jest ten zespol np:

 

 

nie wiesz może kolego czy samą taką uszczelkę można kupić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki tak maja ze po odkreceniu korka przygasaja, moge potwierdzic usuniecie awarii bledu 227 ,zrobilem juz 200km i nie wywala,nie wiem co dokladnie pomoglo,ale napewno ktoras z tych 2 rzeczy co opisywalem w ostatnim poscie -mysle ze uszczelnienie zespolu regulacyjnego (pomaranczowa uszczelka byla juz zgnieciona) ,to jest ten zespol np:

 

 

nie wiesz może kolego czy samą taką uszczelkę można kupić??

 

Nie można, wymienia się całą Dise

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.