Skocz do zawartości

Automat gaśnie po wrzuceniu D


Ramzes1685044854

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni mam problem ze swoim BMW E39 TDS , mam automatyczną skrzynie biegów i po włączeniu D lub R samochód gaśnie tak jakby przychodziło obciążenie i nie zadziałało jakię sprzęgiełko (nie jestem mechanikiem) podobnie jest jak dojeżdżam do skrzyżowania i się zatrzymuję.

może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ??

To w ogóle problem ze skrzynią czy może z czymś innym??

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

jeżeli jest tak jak piszesz, że po załączeniu biegu silnik gaśnie to jest na 99,999% zatarte łożyskowanie na turbinach sprzęgła chydraulicznego, te turbiny są zablokowane między sobą i dlatego silnik tobie gaśnie z obciążenia, to tak jakbyś włączał biek na skrzyni manualnej bez wciśnięcia sprzęgła. Jak będziesz tak dalej jechał to dojdzie tobie naprawa skrzyni biegów. Trzeba zdemontować skrzynię biegów i zdemontować turninę z wału korbowego, powymieniać łożyska, zmontować i po problemie. DECYZJA NALEŻY DO CIEBIE.

 

Pozdrawiam Józef ( mechanik starej daty )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli to jest benzyna to silnik krokowy jest na sterowaniu przepustnicą, i może tak być że po załączeniu biegu się zadławia bo wzrasta obciążenie a jak nie dostanie gazu to spada z obrotów, można to kompensować delikatnie pedałem gazu, i jeżeli jest OK. to dobrze wtedy można sprawdać silnik krokowy, ale jak pisze kolega, że przy załączeniu biegu silnik gaśnie to są zablokowane turbiny sprzęgła, ale to trzeba dobrze sprawdzić. Silnik ma pracować na wolnych obrotach i na biegu przy zachamowanym aucie.

 

Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał problemu w zużytym nastawniku pompy wtryskowej, niestety..... po wrzuceniu P lub R wzrasta obciążenie silnika i nastawnik nie nadąża z korekcją dawki w czasie i jest problem. Przerabiałem to jakiś czas temu i niestety padło na nastawnik, stawiam 99%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.....pittt ale się "wstrzeliłeś" :cool2: faktycznie od pewnego czasu odkładam naprawę pompy (właśnie z powodu falujących obrotów) , bo chcę to zrobić w serwisie Boscha. Myślisz że to nastawnik może być przyczyną moich problemów??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramzes==>> nie daj się naciągnąć w serwisie, jeśli dobrze pali na "ciepło" , pompa nie cieknie - możesz pokusić się o wyczyszczenie nastawnika i ponowne jego ustawienie, na forum jest opis co i jak... no chyba, że stać cię na wizytę w serwisie i zakup regenerowanej pompy :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramzes, jest na 99 procent jak napisałem - nastawnik, lub cała pompa do roboty...

Marek_e34 - możesz sprawdzić wężyki wokół przepustnicy (podciśnienia) i silniczek wolnych obrotów, prawdopodobnie coś "sparciało" i jest nieszczelne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Ramzes.

Ja odpowiedziałem na konkretne pytanie, które zrozumialem że masz blokadę sprzęgła i dlatego postawiłem diagnozę o zablokowanych turbinach, ale co spowodowało zablokowanie dwóch ruchomych względem siebie turbin to będzie wiadomo po demontażu. Natomiast to co piszą koledzy też mają rację, więc trzeba dokładnie sprawdzić w jakim stopniu i kiedy to występuje. Jeden z kolegów pisze że dławi jemu silnik przy temperaturze zera i poniżej zera, to tu jest sprawa gęstego oleju w sprzęgle i skrzyni, i tutaj należało by troszkę poczekać aż się ten olej zagrzeje na wolnych obrotach i jak pisze kolega, dalej jest OK. W twoim przypadku zanim zdejmiesz skrzynię biegów to trzeba być naprawdę pewnym że masz zablokowane sprzęgło, to znaczy że załączanie i zmiana biegów będzie tak mniej więcej wyglądać jak byś jechał na skrzyni manualnej nie używając sprzęgła, to by tak wyglądało, po prostu twarda zmina biegów.

 

Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, jesli odpale autko i po paru sekondach wrzuce D lub R autko przygasa, ale jezeli odczekam okolo minutki na P i wrzuce bieg nic sie nie dzieje, czyli tak jak kolega pisal wyżej wystepuje problem gestego oleju w skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Józef , pittt, dzięki za podpowiedzi i pomoc.

Postanowiłem zacząć od naprawy pompy skoro i tak muszę ją zrobić a dopiero potem jeśl będzie taka potrzeba demontować skrzynię.

bol3k , Marek_e34 a wymienialiście olej w swoich ASB ? Ja osobiście wymieniałem, i powiem że naprawdę warto to zrobić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem jakies 8 tyś km temu zauwazylem ze faktycznie jak poczekam chwilke dluzej to wrzucam i nie dlawi go jak problem bedzie sie nasilal to wtedy zaczne szukac dziury w calym narazie mu odpuszczam;)

ja nie wymienialem, ale musze to zrobic przed zima - wymianka chyba z 500zl jesli dobrze pamietam

tak ja płaciłem 500 zl wymiana "statyczna" skrzynia 5hp18 A5S310Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.