Skocz do zawartości

Gaśnie silnik, traci moc... e39; 528; 1996


jan528

Rekomendowane odpowiedzi

Komputer nie pokazuje żadnych błdów! Podczas jazdy samochód gaśnie.

Auto gaśnie zarówno rano, kiedy jadę do pracy, jak i popołudniu podczas powrotu. Gaśnie zarówno podczas postoju jak i podczas jazdy – nie ma reguły. Po zgaśnięciu traci część mocy, silnik zaczyna pracować nieregularnie, zaczyna się lekko trząść - szczególnie podczas ruszania. Podczas przyśpieszania czuć szarpanie – przyśpiesza nierównomiernie. Jeśli zgaśnie podczas jazdy, często samoczynnie ponownie odpala się dzięki temu że jest w ruchu (odpala się z popychu), jednak ostatnio coraz częściej całkowicie traci moc i siłą rozpędu mogę jedynie zjechać na pobocze. Po stracie mocy – jedynym lekarstwem jest wyłączenie silnika i uruchomienie go ponownie, jednak i to nie zawsze pomaga. Często muszę gasić go i zapalać kilkakrotnie. Objawy te występują codziennie!

Nigdy nie gaśnie przy zimnym silniku. Pierwsze oznaki (gaśnięcie) pojawiają się po kilku lub kilkunastu kilometrach. Często podczas postoju spadają tylko obroty i silnik nie zdąży zgasnąć – zadławi się tylko i powróci do normalnej pracy, lub straci moc i wtedy trzeba samochód wyłączyć i odpalić ponownie. Może coś się przegrzewa??? Wydaje mi się, że w chłodniejsze dni gaśnie rzadziej…

 

Czy ktoś może wie o co tu może chodzić??? :mad2:

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po opisie twoich objawow stawiam na sondy labda.

Mialem podobny przypadek, z tym ze sondy powinny wyjsc na kompie

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz filtr paliwa i tak jak kolega wyzej moze to byc wina pompy paliwa ww zbiorniku. Ewentualnie czujnik polozenia walka rozrzadu ale wtedy krecilby dlugo przy rozruchu i komp pokazalby usterke. Sprawdz czy wtedy jak gasnie to pompa chodzi w zbiorniku. Wez ze soba jakiegos kumpla to Ci pomoze to zdiagnozowac kiedy fura zdechnie. Moze przyczyna jest dosc prozaiczna. Sprawdz jeszcze wszystkie swiece oraz sprawdz polaczenia przy cewkach itp. Napisz co bylo przyczyna. Powodzenia.

 

P.S.Jesli piszesz ze na zimnym idzie ok a na goracym zaczynaja sie jajca to wypadaloby sprawdzic czujnik temperatury rowniez oraz przeplywke. Wiem, wiem szukac w ciemno jest ciezko wiec podstawa to diagnostyka na dobrym kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

panowie mam bardzo podobne objawy tylko ze jakby w mniejszym stopniu.Tzn silnik czasami gasnie na postoju i wlasciwie tylko gdy jest ciepły a podczas jazdy zdaża sie ze sie zadławi tak jakby na sekunde przestał pracowac i teraz czytajac wasze wypowiedzi o pompie paliwa pomyslałem ze moze to woda w zbiorniku? auto ma 12 lat jezdze nim dwa lata a praktycznie nigdy nie leje paliwa wiecej niz poł zbiornika. myslalem zeby spuscic resztki paliwa i przeczyscic zbiornik a teraz to chyba zrobie napewno. komputer nie pokazuje zadnych błedow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie wiem na jakim kompie była robiona diagnoza. Robili mi ją w Piasecznie.

Dzisiaj postawili następującą diagnozę:

Pęknięta jest obudowa termostatu i jest wyciek. Wyciek zachlapuje czujnik położenia wału i stąd moje problemy. Jutro odbieram samochód i będę testował. Oby to było to, bo już powoli brakuje mi cierpliwości do tego samochodziku!

Napiszę jeszcze czy jest OK.

 

Lukaszenty: Faktycznie mamy podobne problemy. U mnie dochodzi jeszcze utrata mocy, co można wytłumaczyć jakimś zwarciem na czujniku położenia wału spowodowany wyciekiem. Mam to samo, że na sekundę silnik przestaje pracować a po tej sekundzie jest gotowy do dalszej jazdy. Jeśli zgaśnie podczas postoju, to od razu bez problemu mogę go odpalić. Tak jakby na chwilę rozłączała się klema, albo na chwilkę ginęła gdzieś iskra - nie wiem czy ma to sens co piszę, nie znam się za dobrze na budowie samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięta jest obudowa termostatu i jest wyciek. Wyciek zachlapuje czujnik położenia wału i stąd moje problemy. Jutro odbieram samochód i będę testował. Oby to było to, bo już powoli brakuje mi cierpliwości do tego samochodziku!

Napiszę jeszcze czy jest OK.

 

Prawdopodobnie to bedzie to. Objawy przypominaly wlasnie jakby ktorys czujnik byl walniety (wymienilem polozenia walka rozrzadu- niestety pudlo) bo na pompe mi to specjalnie nie wygladalo gdyz jakby padala pompa to by wogole chyba nie palil. Zlikwiduj ten wyciek rowniez bo szostka nie lubi jazdy bez coolantu! A tym bardziej z jakimis nieszczelnosciami - chyba nie chcesz byc jeszcze glowice w plecy? Widac Twoje problemy to kwestia zaniedban poprzedniego wlasciciela ale nie martw sie stary jak porobisz to wszystko to autko napewno odwdzieczy sie bezawaryjna jazda. Te wozki maja dusze - ja w to wierze. Pozdrowienia.

 

P.S. Koniecznie napisz czy to faktycznie byl czujnik polozenia walu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.