Skocz do zawartości

Zagadka z Olejem 2.5 TDS 1998r


prezes_07

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zagadkę co do olejów w skrzyni i w dyferencjale. Otóż wiem już że do skrzyni mam MTF LT-1 w poj 1.2l o numerze jakimś tam, tylko pytanie moje gdzie moge dostać taki olej nie płacąc 88zł za litr w serwisie. a do dyfra potrzebuje olej SAF-XO czy SAF-XF ( posiadam szpere w autku ) i takie samo pytanko gdzie go mogę dostać??

 

Druga moja zagadka, to powiedzcie mi co sądzicie o oleju LOTOS 15W40 Półsyntetyk ( srebrny ) w moim autku, taki jest zalany i zastanawiam się czy nie zmienić na jakiś syntetyk czy to coś da, coś zmieni, coś się stanie... przebieg 212 000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniajac polsyntetyk na syntetyk moze spowodowac wycieki

wiesz rzadki olej sie szybciej przecisnie przez dziurki co do skrzyni to raczej tylko aso albo bmw

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zagadkę co do olejów w skrzyni i w dyferencjale. Otóż wiem już że do skrzyni mam MTF LT-1 w poj 1.2l o numerze jakimś tam, tylko pytanie moje gdzie moge dostać taki olej nie płacąc 88zł za litr w serwisie. a do dyfra potrzebuje olej SAF-XO czy SAF-XF ( posiadam szpere w autku ) i takie samo pytanko gdzie go mogę dostać??

 

Druga moja zagadka, to powiedzcie mi co sądzicie o oleju LOTOS 15W40 Półsyntetyk ( srebrny ) w moim autku, taki jest zalany i zastanawiam się czy nie zmienić na jakiś syntetyk czy to coś da, coś zmieni, coś się stanie... przebieg 212 000km

 

Dyfer ze szperą hydrauliczną to SAF-XJ. Z resztą masz tu link http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=127&vehicle=2245.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy z tym olejem to słyszałem że to mity są z przechodzeniem z półsyntetyku na syntetyk, tym bardziej że to nie "daewo" tylko BMW i silniczek jest naprawde w dobrym stanie. i wydaje mi sie że za głośno pracuje na tym oleju co mam teraz. zastanawiam sie czy nie wlać mu pełnego syntetyka 0W40 albo 0W30

 

co do dyfra to jescze jedno pytanie, skąd mam wiedzieć czy mam hydrauliczny czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka znamionowa na dyferencjale powie Ci (wartość wyrażona w %) czy masz szperę. Nie pamiętam jak to brzmi z niemieckiego, ale myślę, że podobnie. SAF-XJ kupisz np. w sieci Inter-Cars, a potrzebujesz 1,2 lub 1,5 L. Niestety opakowanie ma poj. 1L lub 20L

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15w30 kolego to zwykly mineral ! i w tym przypadku daleki bym byl od zalania pelnym syntetykiem 5w, a w szczegolnosci 0w .. wlej na poczatek 10w.. i pojezdzij troszke , zobacz jak zachowuje sie silniczek. to ze bmw to nic nie znaczy ! silnik jak kazdy inny ! zalezy wszystko kto nim jezdzil i jak . wg.specyfikacji powinienes m

iec olej 0w40 ,ale ktos wlal mineralny , dlaczego ? tego nie wiemy . osobiscie jezdzilem TDSem na 10w30 i bylem zadowolony i juz nie zmienialem przez poltora roku. co do dyfra to sprawdzilbym tylko poziom ,poniewaz jest tam olej longlife ,to samo w skrzyni. wymienialem w skrzyni na serwisowy i nic to nie dalo tylko kasa wydana ! moim zdaniem sprawdzic tylko poziomy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziomy mam sprawdzone, tylko chodzi mi o to że przy wyjściu kardana ze skrzyni coś puszcza i delikatnie si poci na tym zimeringu, wymienic go się da tylko odkręcając śrubę 36 pneumatem, do tego jest potrzebna dłuuuuga nasadka 36 i jednocześnie udarowa. kiedys to musze zrobić, i dlatego chce się wczesniej o oleje dokładnie wypytać. a jak odkręciłem korek od skrzyni na równi to olej nie wyleciał, musiałem minimalnie bujnąć samochodzikiem żeby pociekł, jak wsadziłem palec to normalnie odrazu go poczułem (olej. wtamtym miejscu się poci delikatnie, ale coś ubywać musi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziomy mam sprawdzone, tylko chodzi mi o to że przy wyjściu kardana ze skrzyni coś puszcza i delikatnie si poci na tym zimeringu, wymienic go się da tylko odkręcając śrubę 36 pneumatem, do tego jest potrzebna dłuuuuga nasadka 36 i jednocześnie udarowa. kiedys to musze zrobić, i dlatego chce się wczesniej o oleje dokładnie wypytać. a jak odkręciłem korek od skrzyni na równi to olej nie wyleciał, musiałem minimalnie bujnąć samochodzikiem żeby pociekł, jak wsadziłem palec to normalnie odrazu go poczułem (olej. wtamtym miejscu się poci delikatnie, ale coś ubywać musi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha no i ten olej niby jest opisany jako półsyntetyk Lotos 15W30 no i właśnie sie zastanawiałem jak przejść z niego, bo troche mitów też jest z tym przechodzeniem olejów na lepsze. Może poprostu powoli to zrobić, najpierw wlać 10W30 później przy następnej wymianie 5W a później 0W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.