• Reklama

Drżenie kierownicy przy hamowaniu a wahacze

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Drżenie kierownicy przy hamowaniu a wahacze

Postprzez Natek » 09 Mar 2009 19:15

Przejrzalem dokladnie forum i wiem, ze powodem drżenia kierownicy przy hamowaniu nie zawsze muszą być pokrzywione tarcze.

Moje tarcze Zimmermann maja 2 miesiace a z problemem lekko drżącej kierownicy przy hamowaniu borykam sie już od dawna. Jakiś rok temu wymienilem tuleje na górnych wahaczach ale mechanik najpewniej skręcał to kiedy kola wisialy, wiec przykręcił w niewłaściwej pozycji i pewnie szybko sie zerwały.

Teraz zdecydowalęm sie wymienić całe wahacze górne na sworzniu też może być jakiś luz) + kompletne drązki z końcówkami (ponoc jest jakiś luz)

i teraz pytanie, czy problem drżącej kiery spowodowany jest tylko tymi wygiętymi wahaczami czy tez powodem mogą być te dolne wahacze krótkie? Czy one raczej nie maja wplywu?

No i jeszcze pytanie jak czesto zdarza się, zeby kiera drżała od piast?
sadzomiotacz pędzony gnojówką
Awatar użytkownika
Natek
 
 
 
Posty: 2662
Dołączenie: 15 Maj 2007 11:18
Miejscowość: Ziemia Obiecana
Moje BMW: E91 320d '06

Postprzez woyteck » 09 Mar 2009 23:06

Ważne są koła, dobrze muszą być wyważone.
Czy podczas jazdy, nie hamowania, też odczuwasz drgania w zakresie prędkości 80-120?
Może masz jakieś inne felgi i nie pasują idealnie do piasty? Ja tak miałem, różnica pomiędzy piastą a otworem w feldze wynisiła 1,6mm i też kombinowałem, wymieniłem pół zawieszenia, opony a drgania dalej. Wyczytałem gdzieś że są pierścienie centrujące i drgania zniknęły, a felgi kupiłem na allegro, cholera wie z jakiego modelu.
Awatar użytkownika
woyteck
 
 
 
Posty: 129
Dołączenie: 21 Cze 2008 19:57
Miejscowość: Bielsko
Moje BMW: E36 320i 1997

Postprzez Natek » 10 Mar 2009 07:39

woyteck napisał(a):Ważne są koła, dobrze muszą być wyważone.
Czy podczas jazdy, nie hamowania, też odczuwasz drgania w zakresie prędkości 80-120?
Może masz jakieś inne felgi i nie pasują idealnie do piasty? Ja tak miałem, różnica pomiędzy piastą a otworem w feldze wynisiła 1,6mm i też kombinowałem, wymieniłem pół zawieszenia, opony a drgania dalej. Wyczytałem gdzieś że są pierścienie centrujące i drgania zniknęły, a felgi kupiłem na allegro, cholera wie z jakiego modelu.


Kierownica nie drży przy normalnej jeździe, poza tym ostatnio kilka dni temu wyważałem koła. Felgi mam oryginalne stalówki do BMW, mają jeden sezon, nie powinno być z tym kłopotu.

Problem o którym piszesz wynika z żle dobranego rozmiaru otworu centrujacego w feldze. Felgi do E39 powinny mieć otwór 74 mm, znaczna czesc innych felg, np do E60, E46 maja z tego co wiem 72,5 mm. Zależy od jakiego auta są felgi i czy masz oryginalne piasty jeszcze. U mnie to nie ten problem.

A tak przy okazji, jakie piasty na przednią oś polecacie? Jaka firma robiła jako oryginał?
sadzomiotacz pędzony gnojówką
Awatar użytkownika
Natek
 
 
 
Posty: 2662
Dołączenie: 15 Maj 2007 11:18
Miejscowość: Ziemia Obiecana
Moje BMW: E91 320d '06

Postprzez Jarec » 10 Mar 2009 22:10

Ja miałem też coś takiego po zmianie klocków. Na początku mój mechanik powiedział że to wina może krzywych tarcz. Pamiętam że jeszcze do tego strasznie mi piszczał przy hamowaniu. Po jakiś 2tys wszystko znikło. Co ciekawe klocki były orginalne...
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Jarec
 
 
 
Posty: 78
Dołączenie: 18 Paź 2007 22:05
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E39 525tds 1998 i E60 525i 2005

Postprzez Aras » 10 Mar 2009 23:52

Ja miałem problem z drżeniem kiery w e39 - nikt nie wiedział co było powodem (tarcze wykluczono,bo miały może przebieg z 1 tys km - brembo). Nie szło utrzymać prawie przy każdym hamowaniu kierownicy...jak się okazało później mechanik przełożył je na tzw. "sztukę" czyli nie pofatygował się, żeby odtłuścić nową tarczę, nie wyczyścił też blachy piasty do której dolega tarcza (wżery rdzy,piasek kurz). Ponownie kupiłem nowe tarcze tym razem wszystko ATE...inny mechanik odtłuścił tarcze, zeszlifował rdzę,oczyścił z syfu blachy i teraz nie ma mowy o jakims biciu a tarcze już są po ponad 2 tyś km.
Jednak tarcze są bardzo wrażliwe w BMW i trzeba wiedziec jak je dobrze założyc, bo nawet najmniejszy syf potrafi narobić niezłej szkody.

Pozdrawiam
kiedyś e34 525 91r. //e36 320 1995r.//e39 528 1998r
obecnie e39 530d 2001r.
Aras
 
 
 
Posty: 27
Dołączenie: 27 Kwi 2004 18:43
Miejscowość: Bydgoszcz

Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu a wahacze

Postprzez KovalGD » 03 Kwi 2011 21:05

Witam, mam tez problem z drzaca kierownica podczas hamowania,tylko ze u mnie problem zaczyna sie przy predkosciach rzedu 40-50km/h.Wyminione koncowki i lacznik stabilizatora,kola na org. i podrobach.Tarcze i klocki spoko.
KovalGD
 
 
 
Posty: 228
Dołączenie: 03 Kwi 2011 13:28
Moje BMW: bmwe60 520d 2006

Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu a wahacze

Postprzez dyzio255 » 03 Kwi 2011 21:35

Luzy w układzie kierowniczym mogą powodować drżenie.
Nawet minimalne luzy.
Przekładnia kierownicza , drążki , końcówki , łożyska piast.

Oczywiście po wykluczeniu luzów na wahaczach i tulejach wahaczy.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>
dyzio255
 
 
 
Posty: 3632
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: boixosnois oraz 6 gości