Skocz do zawartości

Wymiana siłowników tylnej klapy i szyby touring


Jagielsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam fachowej porady jak wziąść się za wymianę siłowników,znalazłem tylko posty ze schematem na których niestety zamało widać,jeżeli ktoś jusz to robił bendę wdzięczny za info i myślę że nie tylko ja...pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odświeżę temat...

czy ktoś wymienił siłowniki tylnej szyby lub klapy i może podzielić się swoimi uwagami jak się za to zabrać ?

znalazłem jeszcze jeden (starszy) wątek na forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100275&highlight=wymiana+szyby

 

...ale wszystko wskazuje na to że jeszcze nikt nie zabrał się za wymianę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja ostatnio u siebie sam wymieniałem siłowniki klapy. Opiszę to gdyż na forum też nigdzie nie znalazłem jak się do tego zabrać. Myślę że wielu użytkownikom turasów może się to przydać. A więc zaczynamy:

 

1. Zdjąć czarny plastik - ten który zakrywa zawiasy od siłowników - element nr 3 i 8 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=51_2407&hg=51&fg=65

 

2. Następnie wyciągamy z siłownika zawleczkę i wyciągamy bolec łączący siłownik z zawiasem klapy - element nr 8 i 9 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=41_0072&hg=41&fg=60

Należy pamiętac aby przed wyjęciem siłownika klapę podeprzeć kijem aby klapa nam nie opadała.

 

3. Do zdemontowania siłownika użyłem kija od szczotki. Siłownik wewnątrz dachu zamocowany jest na jabłku na które się wciska od góry siłownik - element nr 14

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=41_0072&hg=41&fg=60

Wkładamy kij pod siłownik i podważamy go. Wyskoczy on z jabłka i możemy wyciągnąć siłownik

 

4. Gdy będziemy mocować nowy siłownik nakładamy go na jabłko a następnie kijem od szczotki wkładając go pomiędzy dach a siłownik podważamy poczym siłownik wskoczy nam w mocowanie na jabłko.

 

Tak wygląda wymiana siłowników w e39 touring.

 

Pozdrawiam. :mrgreen:

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem u siebie siłowniki pneumatyczne podnoszące szybę.

Wykorzystałem wskazówki j_a_r_o - dzięki -sprawdziły się świetnie :cool2:

Teraz szyba podnosi się sama od mniej więcej położenia w poziomie.

 

Mogę więc powiedzieć, że za wymienię siłowników klapy i szyby zabiera się tak samo.

Wymiana jest trochę kłopotliwa ze względu na niewiele miejsca, ale przy odrobinie chęci da się zrobić.

Do wykręcenia wkrętów z plastików potrzebny jest klucz torx, oprócz tego kombinerki, płaski śrubokręt no i coś w stylu kija od szczotki, ja użyłem rurki ze starego karnisza :)

 

Koszt 2 nowych siłowników to 60zł, czas poświęcony na wymianę to ok 1 h

 

Zachęcony efektem i niewielkim kosztem w niedługim, czasie zabiorę się za wyminę siłowników tylnej klapy licząc na podobny efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na razie klapa sama na głowę nie spada więc nie szukam tutaj pracy ale nie podnosi się sama. Kiedyś się już doktoryzowałem w tej sprawie i natrafiłem na bardzo nieciekawy kłopot a mianowicie cena siłowników głównych. Jak mnie pamięć nie myli to cos koło 180 PLN sztuka (jak sie pomyliłem proszę o poprawę)

I temat tak w moim przypadku umarł

Jak ktoś znajdzie zamiennik za rozsądną kasę to na bank zainwestuję w nowe ale póki co to na tych pojeżdżę:P))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dzisiaj wymieniałem siłowniki i powiem nie jest łatwo, żadne podważanie kijem nie pomogło dopiero zdjęcie podsufitki

odkręcenie śrub na których są zamocowane siłowniki pomogły w zdjęciu tych siłowników, później przykręciłem śruby i

nałożyłem siłowniki (łatwiej je wcisnąć) tak więc można to zrobić ale w moim przypadku podważanie i zdjęcie nie dało rezultatu.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe, bo ja też pare dni temu wymieniałem, i nie było problemu żadnego.

Ja użyłem cienkiej breszki, wyskakiwały jeden po drugim.

Z założeniem też nie było większych problemów.

Osobiście nie chciało by mi się wyciągać do tego podsufitki :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spokojnie da radę, ja podwazalem śrubokrętem który skrzywilem blokując wisko do odkrecenia, wyprofilowany był idealnie :-)

 

Znacznie ciężej za to było rozlaczyc mocowanie do klapy, puszka wd40 poszła, tak zardzewiałe było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Które plastiki, te do dachu mocowane? Ich nie trzeba sciągać. Czy te z zawiasów? Tam są śrubki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale po odkręceniu pasuje wypiąć z nich wiązkę przewodów, a to wymaga ich "otwarcia", a wtedy lubią się łamać.

Ja podkleiłem te które nie trzymały, jako że mam nowe siłowniki i wiązkę, nie zamierzam tam narazie zaglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż na pewno się da tak wymienić jak opisujecie czyli podważacie i już, ale ja nie dałem rady

może za słabo podważałem :shock: jednak dałem rady odkręcając te śruby, troszkę więcej pracy

ale efekt jest ten sam, klapa nie leci na głowę. :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niee, żadne sylikony, nie chciało by mi się tego trzymać tyle żeby sylikon związał.

Kropelka, w 2 miejscach kapnąłem i trzyma elegancko.

W razie ingerencji, łatwo mogę usunąć klej i "otworzyć" osłonkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po 180 Febi na allegro chodzi, a po 25 za siłowniki szyby jakieś niemieckie zamienniki dałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W każdym aucie siłowniki słabną podczas mrozów, to normalne, ale jak klapa leci na głowe, to już lipa.

Ja też tak sobie od 2-3 lat powtarzałem że jeszcze nie trzeba wymieniać, że będzie okej, bo w lecie jakoś trzyma.

Ale jak skompletowałem narzędzia do schowka to już nawet w lecie leciało jak chciało.

W zimie czasem się zdarza że śnieg czy lód na klapie zalega, to waga na plus, i nawet sprawny siłownik ma co podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Trochę odkopię i podzielę się swoimi doświadczeniami z wymiany siłowników klapy i szyby.

 

Ja mam hydroklapę i wbrew temu co pokazuje realoem czy bmw fans do klapy są potrzebne również dwa siłowniki.

Wymianę poprzedziło przygotowanie ułatwiającego życie oświetlenia.

Miałem resztki taśmy led, ca 20cm, do której dolutowałem przewody na tyle długie, żeby móc podłączyć je bezpośrednio do aku.

Po zdjęciu wszystkich plastików wsunąłem taśmę led tak żeby oświetlała całą przestrzeń gdzie zamontowane są siłowniki.

 

Zacząłem od wymiany siłowników szyb.

Ściągnąłem zawleczki, a następnie, używając rurki o przekroju 22mm i długości ca. 1m nasunąłem ją na siłownik, tak aby doszła do samego mocowania siłownika.

Kolejnym krokiem było delikatne naciśnięcie rurki aby siłownik wyskoczył z mocowania.

Montaż nowego siłownika odbywa się podobnie. Z tym, że między rurkę, a siłownik włożyłem kawałek zagiętego papierka, aby unieruchomić siłownik wewnątrz rurki.

Mając podświetloną "komorę", w której zamontowane są siłowniki, nie było żadnego problemu trafić na przegub kulowy, a następnie "pchając" rurkę w górę spowodować wskoczenie siłownika na mocowanie.

 

Jeżeli chodzi o siłowniki klapy to polecam również w pierwszej kolejności zwolnić je z trzpieni mocujących, wyciągając zawleczkę.

To pozwoli nam na więcej swobody przy manewrowaniu siłownikiem (lewo/prawo) i podłożeniu pod niego np. rurki od tradycyjnego podnośnika samochodowego.

Trzeba z wyczuciem podważać, aby nie uszkodzić żadnej uszczelki. Siłowniki klapy stawiają zdecydowanie większy opór przy wypinaniu ich z przegubów, niż te od szyby.

Montaż nowego odbywa się analogicznie.

U mnie wymiana wszystkich 4 sztuk zajęła około 1h.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.