Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-3-0b-231ps-szwajcar-serwis-polecam-ID6yZVO3.html#7f8bf41930

 

Jadę go jutro obejrzeć do Radomia, jest opcja że ktoś z Forum mógłby mi potowarzyszyć w oględzinach ? Ew. zasugerujcie na co zwracać uwagę i jak Waszym zdaniem najlepiej sprawdzić auto samemu, tzn oprócz wytartej kierownicy, pedałów etc...

 

Dziś oglądałem tego:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-z-niemiec-czarny-sufit-xenony-polskora-sportsitze-cd-pdc-styling-32-ID6zdYSU.html#7f8bf41930

 

Środek super, silnik pracuje równo, ładnie utrzymany. Tylko ten silnik ... mam wątpliwości czy to nie za słaby motor jak na te gabaryty. Chociaż ścigać się nie będę, ma być bezpieczne i wygodne auto dla rodziny.

 

Mogę liczyć na Wasze podpowiedzi i sugestie ? Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3.0 mają większą tendencję do wciągania oleju, ale jak dobrze utrzymany i olej regularnie zmieniany - może być ok. Opinie są podzielone :)

 

Radom - jak Radom, trzeba szczególnie uwarzać, wnętrze nadzwyczaj dobrze wygląda, tym bardziej trzeba go dobrze sprawdzić p kontem innych usterek i powypadkowości ewentualnej.

Kanał pewnie Ci sprzedający załatwi, mi za każdym razem się udawało (2 razy byłem i okazało się że padło które mało miało doczyninia z ogłoszeniem) ale próbuj.

 

Masz miernik, kabel? Moim zdaniem obowiązkowe przy poszukiwaniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radom - jak Radom, trzeba szczególnie uwarzać, wnętrze nadzwyczaj dobrze wygląda, tym bardziej trzeba go dobrze sprawdzić p kontem innych usterek i powypadkowości ewentualnej.

Kanał pewnie Ci sprzedający załatwi, mi za każdym razem się udawało (2 razy byłem i okazało się że padło które mało miało doczyninia z ogłoszeniem) ale próbuj.

 

Zrobiłem dziś 400 km żeby przekonać się, że uczciwość jest cechą na wyginięciu ... Ta pierwsza, w Radomiu dokładnie jak piszesz - z zewnątrz super, wszystko ok. Brak rdzy, skóra w bdb stanie, miło wsiąść do auta. Przyjechałem później niż się umówiłem, oglądam auto, otwieram klapę i czuję ciepły silnik. Pytam, czy ktoś już dziś oglądał i jeździł. Nie, my tylko na noc bramę nim zastawiamy ... red light. Otwieram korek wlewu oleju, a tam pod spodem żółte masło. Stan oleju minimum, po dokładnym obejrzeniu cały spód silnika w oleju. Gruby wyciek. Gość mówi że to na pewno z pod uszczelki pokrywy vanosów ... tyle że mokro i z drugiej strony. Dalej, PDC nie działają, lusterko od strony pasażera nie działa podczas regulacji, osłona plastikowa pod stacyjką / kierownicą odstaje na 1,5 cm ... była rozbierana ? Centralny zamek z kluczyka nie działa. Nawet nie jeździłem ... myslałem, że typa rozniosę. Życie.

 

Gdyby ktoś z Was wybierał się oglądać to auto, wg mnie lepiej zostać z dzieckiem w domu.

 

Chyba jednak zrobię drugie podejście do tego 2.2 170 km, przynajmniej silnik suchy i bez syfu pod korkiem ...

 

Masz miernik, kabel? Moim zdaniem obowiązkowe przy poszukiwaniu samochodu.

 

Miernik pożyczam od znajomego mechanika. A z tym kablem, co warto mieć / zakupić na tym etapie i ew. późniejszej obsługi tego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zwykły interfejs do bmw za ok 50,- i do tego inpa do pobrania, do sprawdzania błędów i parametrów idealny sprzęt. Jeżeli chodzi o Radom to zapewniał Cię, że wszystko działa? Bo to co piszesz to niestety w większości aut kupionych na handel spotkasz, nie robią nic poza umyciem, bo to się im nie opłaca, mniejszy zysk a jakby zrobił to wszystko i wystawił za 4-5k więcej to raczej nie zadzwoniłbyś nawet, nie to żebym bronił handlarzy z Radomia, ale tylko próbuje sprowadzić Cię na ziemię :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
. Nawet nie jeździłem ... myslałem, że typa rozniosę. Życie.

 

Gdyby ktoś z Was wybierał się oglądać to auto, wg mnie lepiej zostać z dzieckiem w domu.

 

Chyba jednak zrobię drugie podejście do tego 2.2 170 km, przynajmniej silnik suchy i bez syfu pod korkiem ...

 

 

Złe podejście kolego. 400km na marne się nie robi, ja bym zacisnął zęby i obejrzał do końca.

To, że z silnika się leje olej, to nie jest problem - uszczelka podstawy filtra olju - 11pln + 2h kręcenia śrubek. Uszczlki dekla chyba ze 100pl + 30 min kręcenia śrubek. Obudowa kierownicy - trzeba rozeznać co tam było. Masło pod korkiem - możliwe, że jeździł na krótkich trasach, to mu się masło zrobiło.

Problemem jest to, że nie wiesz, czy siorbie olej, ale tego w sumie chyba nie ma jak sprawdzić, jeśli się tysiąca km nie zrobi, lub jeśli nie byłoby wycieków - powinien trzymać olej, ale z drugiej strony naj handlarz wie, to i tak doleje.. Kupująć taką furę trzeba mieć na uwadze, że może się taka sztuka trafić.

 

Niestety oglądasz fury co mają już naście lat i ideału nie trafisz, trzeba być wyrozumiałym dla samochodu i zbierać argumenty do ngocjacji ceny.

Typo co prawda powinien Ci powiedzieć co nie tak zanim przyjechałeś (oczywicie pod warunkiem że zapytałeś, bo sam z siebie nic nie powie Ci żaden handlarz).

 

Jak już jedziesz furę oglądać, to rób to od początku do końca, gdzie dochodzisz do momentu kidy zadajesz sobie pytanie, czy ten samochód jest wart zakupu, a jesli tak to za ile. (moim zdaniem nie warto kupować powypadkowców, i przegryzionych rdzą, przejaranych fajami i kręconych - bezwypadek, w dobrym lakierze po remoncie zawiasu, czy uszczelnieniu silnika będzie dobrą fura i kieyś tam się sprzeda w dobrej cenie).

 

Co do kompa - kabel z alegro OBDII, z przejściówką na okrągłe (może się przydać jeśli jakiegoś przedlifta byś oglądał).

INPA - za darmo można ściągnąć, ale bywają problemy z instalacja na win10.

Ja mam na androidzie fajną apkę - o wiele łatwiejsza w użyciu od inpy, a daje prawie tyle co inpa - z tym, że kosztuje

http://www.mycarly.com/product/bmw-app/

Telefon musisz mieć z USB OTG, żeby to działało i przejścówkę USB, ale moim zdaniem warto. Sprawdza przebig w modułach, wyciąga wszystkie błędy specyficzne dla BMW, pokazuje parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka szybkich pytań od nooba :) Oglądałem Turasa 525D z 2000 roku, cena nawet spoko, 390 tyś przebieg (ponoć oryginalny)

 

1. Auto jest z 2000 roku, ale właściciel twierdzi, że to wersja przejściowa - ma światła, zderzaki przedlift, ale silnik od wersji polift. Wymieniał jakiś wiatraczek i musiał go odmieniać na wersję poliftową bo przedliftowa nie pasowała.

 

2. Usłyszałem dwie sprzeczne opinie o silniku 525D 163 konie. Obydwie od ludzi, którzy mają BMW od kilku lat i znają się lepiej w temacie ode mnie. Jedna osoba mówi, że 525D to podobna konstrukcja co 3.0D i jest również bezawaryjna raczej trwałą. Druga osoba twierdzi, że ten silnik jest podatny na usterki i odradzała mi zakup auta z tym silnikiem.

 

3. Autem planuję jeździć do pracy - ok 10 km w jedną stronę, miasto. Weekendy jakiś wypad ok 200 - 300 km. Razem to daje miesięcznie ok 500 - 800 km. Czy jest sens pakować się w diesla? Czy może poszukać coś w benzynie/ opcjonalnie z gazem?

 

4 To już tak opcjonalnie - da radę do przedlifta założyć radyjko na andoridzie w stylu polifotwym ? ewentualnie przeszczepić radio z polifta?

 

Dzięki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Może być - miałem z 2000r 520i - kluczyk był polift, elektryka częściowo też. W 2000 chyba po kolei zastępowali poszczególne elementy, zależy który miesiąc, chyba we wrześniiu pełen lift był.

 

2. Czyli normalka, w benzynie też są zwolennicy różnych wersji z czconym b52b28 jako ten nie do zajechania, a dizlami się nie intersuję to Ci nie wpowiem :)

 

3, Bardziej pasuje na beznynę, szczególnie krótkie trasy, dodatkowo w zimie, gdzie nawet nie zdąży się nagrzać zanim dojedziesz.

 

4. Radio chinol na androidzie, nawigacje 16:9, co tylko chcesz, wszystko zależy od budżetu, Twojego widzimisie i chęci kładzenia/usuwania kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pierwszy mój post i z góry proszę o wyrozumiałość. Czytałem sporo tematów o kupnie(to i inne fora), problemach, modyfikacjach i doposażeniach e39 ale to wcale nie oznacza, że mam wiedzę na temat auta. Planuje kupno e39 w wersji Touring, rodzinnego dupowozu.Chcę kupić polift z automatem. Demona prędkosci nie potrzebuje tym bardziej, że teraz mam Mondeo mk3 z 2.0tdci, który też takowym nie jest. Szukam auta od dobrych 2 miesięcy i znalazłem o to takie ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-520i-lift-po-oplatach-2x-kola-lato-zima-xenon-szyber-super-stan-ID6zadW2.html Jutro będę dzwonić o vin i sprawdzać auto przez "www.autodna.pl". Chciałbym wiedzieć co Wy o tym ogłoszeniu myślicie i czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda jak z Radomia :mrgreen: opis i zdjęcia to cud, miód, malina i orzeszki, jak tak będzie to okazja, nawet biorąc pod uwagę, że to 520i, tu informacja dla Pana handlarza, z silnikiem 2,2l. Dziwne, że tak napisał skoro opłacił akcyzę :o po zmianie foteli będzie to wyglądać w środku, narazie jest słabo, ale jak ponad połowa opisu to prawda to warto kupić takie auto. Pamiętaj, że będzie sporo droższe w utrzymaniu niż mondeo :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby było lepiej:) Od sprzedawcy dostałem VIN. W raporcie autodna.pl przebieg jaki znaleźli to wpis z 20.09.17 230tys km, nie kradzione i brak historii powypadkowej. Na sobotę się umówię się na oględziny. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

A czy będzie sporo droższe? Mondeo z tym silnikiem jest drogie w utrzymaniu:) Nieszczęsne TDCI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Policz ile wydałeś średnio na miesiąc przez całą eksploatację i wtedy zweryfikujemy :8) kolego to autodna to..daj sobie spokój, za 4,5E otrzymasz przy jakim przebiegu i kiedy auto było w serwisie:

www.auto-records.com

Jeżeli chcesz kompletną historię + ewentualne zdjęcia z poprzednich aukcji + zdjęcia z ubezpieczalni jak będą to wtedy bimmer-check.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo jakiś błąd albo była bezsensowna cofka o jakieś 30kkm; pisałem, ze są tylko przebiegi i daty, jak chcesz pełne info to 129,- w firmie, którą podałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczytałem końcówki mój błąd. Pewne sprawy mi wypadły, nie umówiłem się jak chciałem. Jestem trochę uziemiony z powodów innych, jeżeli po paru dniach oferta tego sprzedającego będzie dalej aktualna to nie omieszkam sprawdzić przez Twoją stronę i dać znać co dalej z tym ogłoszeniem wyjdzie. Bo co jak co lepiej wydać 100zl i nie mieć problemu niż kupić coś za 13k i się bujać ze szrotem:)

 

Edit. Spoznilem sie z tym autem. No coz trzeba szukac dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czesc jestem laikiem samochodowym i potrzebuje porady.

Czaje sie na bmw, okolo 25tyś. pln. interesuje mnie silnik 2,5 litra.(jesli jest cos z nim nie tak to powiedzcie)

Wybor jest dosyc spory, pomozcie mi na co zwracac uwage oprocz przebiegu rdzy miernika lakieru itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jakiś błąd albo była bezsensowna cofka o jakieś 30kkm; pisałem, ze są tylko przebiegi i daty, jak chcesz pełne info to 129,- w firmie, którą podałem.

W ogóle coś tu śmierdzi, brak historii przez 5 lat i cofka,następnie w w pół roku zrobił 50 tyś km a później jakieś grosze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czesc jestem laikiem samochodowym i potrzebuje porady.

Czaje sie na bmw, okolo 25tyś. pln. interesuje mnie silnik 2,5 litra.(jesli jest cos z nim nie tak to powiedzcie)

Wybor jest dosyc spory, pomozcie mi na co zwracac uwage oprocz przebiegu rdzy miernika lakieru itd?

 

Z kuli nikt tutaj nie wywróży :D jakiś link do ogłoszenia musisz podać czy coś. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc jestem laikiem samochodowym i potrzebuje porady.

Czaje sie na bmw, okolo 25tyś. pln. interesuje mnie silnik 2,5 litra.(jesli jest cos z nim nie tak to powiedzcie)

Wybor jest dosyc spory, pomozcie mi na co zwracac uwage oprocz przebiegu rdzy miernika lakieru itd?

 

Z kuli nikt tutaj nie wywróży :D jakiś link do ogłoszenia musisz podać czy coś. :P

 

wlasciwie to tak na pale przeliczylem. mam na mysli uk do 3 tys. funtow celuje mniej wiecej w cos takiego

https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201712182126856

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to już e60 jest :)

 

Ale na co zwrócić uwage - standardowo, miernik, oględzieny, jazda próbna.

Z wynalazków to jakiś soft możesz sobie podłączyć.

INPA na laptopa.

Carly for BMw - na androidzie fajnie działa.

 

Do obu kabel na OBDII będziesz potrzebował, do androida dodatkowo przejściówkę na małe usb OTG.

 

Z dodatkowych rzeczy to nie wiem jak to się w UK robi, kupowałem kiedyś jeden samochód w nocy pod Edynburgiem, ale oględziny i kupno 5 minut w sumie zajęły, bo fura ledwo 300 funciaków kosztowała :D

Ale może na MOT możesz pojechać, żeby sprawdzili.

 

No i podstawa - trzymaj się z dala od 2 litowych dizli. Tanie są nie bez przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam. Mam spory dylemat. Narazie jezdze przejsciowa skoda octavia 1 z 2004 roku wszystko fajnie ale na tylnej kanapie za malo miejsca dla tesciow. Powiem szczerze ze bardzo bym chcial moje pierwsze bmw i e39 nadaje sie do tego wprost idealnie silniki jakie mnie interesuja to 530d po lift lub 530i tylko manuale chociaz czytalem ze spalaja sporo oleju te benzynowe. Bmw podpowiada mi serce i troche rozsadek lecz w kwocie do 25 tys moge miec 7 lat mlodsze auto np vectre c kombi wielkie auto swietny diesel i mega wyposazenie przebiegi do 200 tys czy passata b6, lagune III czy nawet fiata crome. Wlasnie mam taki dylemat czy kupic stare dobre bmw. Boje sie drobnych ciaglych napraw typu a to jakas elektryka a to wlacznik czy mechanizm szyba tu jakis pixel wypalony czy szukac czegos po 2008r. Nadmienie ze chcialbym autem pare lat pojezdzic a bmw juz byloby prawie pelnoletnie w chwili zakupu. Na prawde nie wiem co lepsze pod wzgledem rozsadku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozsądek to nie bierz e39 tylko o wiele nowsze auto. Co by nie było będzie mniej awaryjne niż dość leciwe e39 w którym będziesz miał napewno coś do roboty. 530i manual ok ale nie 530d. Tam tylko automat

 

Rozsadkowo wybrał byn vectre. Po lifcie jest mniej paskudna z przodu. Napewno będzie tańsza w eksploatacji od e39 i więcej miejsca. Wnętrze klapa trochę w Opolu i wykończenie jego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
530i manual ok ale nie 530d. Tam tylko automat

Też mnie interesuje argumentacja tej tezy :roll: przecież tu siedzi gm..więc jeżeli nie był robiony to trzeba mieć 5-6k odłożone, bo prędzej czy później padnie a w pb jest bardzo dobry zf i jedyne co może wyskoczyć to sprzęgło hydrokinetyczne, ale tu koszta z wymianą oleju to ok 1-1,5k (oczywiście w gm też wymagają wymiany jak faluje obrotami).

jumanji1987 jak oczekujesz przyjemności z jazdy i komfortu to polecam 530ia, tylko trzeba pamiętać o spalaniu (pomijam lpg), jeżeli chcesz jeździć oszczędniej to 530d w manualu. Zapomnij o pastuchu, laguna III to o wiele wiele lepsza opcja :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie czytalem o tych gm a jak kupilbym 530d to odrazu po doprowadzeniu wszystkiego do ladu zapodalbym jakis dobry program wiec automat by wystrzelil a wole jednak wladowac 5-6 tys dodatkowo na dopieszczenie auta jakim jest bmw. A co do 530i chyba wolalbym jednak manual.No laguna jest fajna ale duzo wieksze przebiegi jednak to nowsze auto i bylo czesto brane przez firmy, vectra niekoniecznie. Bede musial pojezdzic wiecej tymi autkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A moim zdaniem - każdy samochód używany na codzień najlepiej jeździ w automacie :D Sam się bałem, bo wszyscy na około straszyli, że automaty awaryjne, ale po czasie jestem mega zadowolony (i zbyt rozleniwiony) żeby w manuale się kiedykolwiek w przyszłości pchać.

 

A co do wyboru, zadaj sobie pytanie czy jesteś majsterkowiczem, bo jednak w e39 zdażają się usterki różnych podzespołów i trzeba pinlowac samochodu, a na niektórych problemach które sporadycznie, ale moga się trafić możesz zęby zjeść (szukanie nieszczelności dolotu, problemy z wiązką silnika, ABS itp), a jak jeszcze nie masz ogarniętego mechanika z kompem to dodatkowo może Cię oskubać wymieniając części na chybił trafił. Mój mechanik - co mu mówię dokładnie co ma robić, bo sam potrafię zdiagnozować większość rzeczy za każdym razem mnie pyta czy nie lepiej było sobie kupić jakiegoś opla czy VW - na tym się zna od podszewki, jak i pewnie większość mechaników :lol:

 

Druga sprawa to przestrzeń z tyłu i wysokość siedziska, teściowie skreślą Cię z testamentu jeśli zafundujesz im e39 :D

Moi rodzice już nie chcą ze mną jeździć, bo mimo, że jedzie się w przyjemnie to jest dość twardy zawias, siedzi się nisko, a przy każdym wysiadaniu stękają jakby z podłogi wstawali. Wolą swojeą astrę, siedzi się wysoko, problemów z wysiadaniem nie ma.

A co najgorsze w e39 wcale nie ma dużo miejsca z tyłu. Jak mam fotel na maxa do tyłu wysunięty to moja córka nie jest w stanie siąść komfortowo, co dopiero dorosła osoba.

 

Z mojego doświadczenia - Vectra C to kloc którym się jedzie wręcz nieprzyjemnie (jeździłem tym przez miesiąc), o wiele bardziej mi podpasowują Skoda Octavia czy VW - nowsze modele, a pod względem miejsca z tyłu to pod siebie superba bym brał - nic go nie pobije :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.