Skocz do zawartości

Temp. na czerwonym polu oraz padla klima...?


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dzis mialem dziwna sytuacje.

Auto stalo z 2h, wczesniej kawalek przejechalem. Wiec silnik byl rozgrzany ale nie do pionu. Odpalilem (nie patrzylem na temp.) dojechalem na myjnie - 500metrow max. Umylem auto - od spodu (co rzadko mi sie zdarza) i nerki dosyc dokladnie, zeby umyc chlodnice.

Odpalam, chcac wyjechac, patrze a tu wskaznik jest na czerwonym polu :roll:

Natychmiast zgasilem i otworzylem maske, zeby zobaczyc co sie dzieje.

Chlodnica ok, plyn jest, poruszalem drucikami z drugiej strony bo sa troche luzne i moze styku nie bylo jakims cudem (moze zwarcie?), ale czy to by moglo spowodowac cos takiego?

Potem temp latala z maxa w dol, z dolu do maxa, az w koncu sie ustabilizowalo, i juz jest obecnie ok. (zarowno przy zaplonie jak i odpalonym silniku, - zwariowal chyba...)

Silnik na pewno nie mial takiej temperatury po tak malym kawalku, chyba zeby sie tak nagrzal od slonca? Nie wiem, zwatpilem juz...

Albo woda pod cisnieniem ... - nie wiem.

Gdzie znajduje sie czujnik, ktory jest odpowiedzialny za pokazywanie temp. na zegarach? Pokazuje on temp cieczy czy silnika?

Potem zauwazylem, nie wiem czy przypadek czy moglo to byc zalezne.

Klima - szczelna, napelniana nie spelna pare miesiecy temu, przestala dzialac.

Najpierw myslalem, ze na krotkich odcinkach nie zdazy zaczac chlodzic, ale specjalnie pojezdzilem dluzej, i leci chlodne, ale nie lod jak wczesniej...

Czy moglo to miec cos wspolnego z ta dzisiejsza 'akcja'? A jak nie to co moglo sie stac z klima?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie coś się zalało. Miałem podobne cyrki ze wskaźnikiem temperatury. Okazało się, że trochę przyśniedziała linka od masy pomiędzy silnikiem a karoserią. Znajduje się ona z prawej strony na dole silnika. Miałem różnicę w napięciu między karoserią a blokiem silnika ok. 0,8 - 1 V i to dawało fałszywe wskazania. Jak było sucho to było ok, ale jak trochę popadało... Po wymianie linki i odśniedzeniu styku jak ręką odjął ;)

Jeśli rzeczywiście silnik się nie grzeje...

A czujniki temperatury są dwa, z lewej strony silnika pod kolektorem (trochę ciężki dostęp). Jeden odpowiada za odczyt temperatury dla komputera sterującego pracą silnika a drugi tylko za wskazanie na zegarach.

$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie coś się zalało.

 

Dokladnie, juz wiem teraz ze sie zalalo. A bylem juz wsciekly, ze cos zepsulem tym myciem...

Klima juz dziala (wczesniej nawet nie bylo slychac ze sprezarka sie wlacza)

Pokazuje rowniez dobra temp, takze problem, albo i dwa z glowy...

Chyba lepiej miec brudne i sprawne auto, niz za czyste... :D

Nie sadzilem, ze umycie od spodu moze sprawiac takie klopoty...

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.