• Reklama

525 TDS ciężko odpala na gorącym silniku

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, Kruk, dani3011

525 TDS ciężko odpala na gorącym silniku

Postprzez Tom_04 » 01 Lut 2007 22:00

Witam wszystkich. Z pewnością ten wątek był już poruszany, dlatego bede wdzięczny o linki.
Dorwałem E34 525 TDS Touring, przebieg 224 tyś ładnie chodzi, na zimnym pali, lecz na gorącym silniku trzeba ją porządnie pare razy długo zakręcić aby odpaliła. Jak chwyci to przez chwile z tłumika kopci jak smok! Pompa jest ok, turbo też czy to mogą być świece? Warto je zmiecić czy może zamontować cudo z allegro co ponoć leczy taką dolegliwość???
Tom_04
 
 
 
Posty: 47
Dołączenie: 20 Paź 2005 07:46
Miejscowość: wlkp

Postprzez Florek127 » 01 Lut 2007 22:22

Po czym stwierdziłeś, że pompa jest - ok ? Jeśli na ciepłym ciężko pali to uszkodzona jest głowiczka pompy wtryskowej.. a cudo z allegro pomaga na krótką metę, ale nie leczy bólu...


Pozdrawiam
Florek127
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 13
Dołączenie: 19 Sty 2007 23:29
Miejscowość: WLKP Krotoszyn

Postprzez PiotrJakub » 01 Lut 2007 22:34

Takie same objawy daje ponoć nieszczelny uszczelniacz przedni wałka pompy. Olej dostaje się do paliwa, utrudnia wtrysk, silnik kopci póki świeże paliwo nie wypłucze oleju a silnik go nie spali...
Tak czy tak pompę warto zdiagnozować, bez jej wymontowania sie pewnie nie obejdzie.
E34 525TDS touring '95 (2006-?), E30 325i '89 (1996-2006)
PiotrJakub
 
 
 
Posty: 286
Dołączenie: 29 Lip 2006 23:11
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tom_04 » 01 Lut 2007 22:37

pompe i turbine dałem do sprawdzenia fachowcą i zdiagnozowali, że jest git!
Nie pomoże wymiana świec???
To "coś" z all ponoć działa... Polega to na tym, że na gorącym daje więcej paliwa i grzeje świece, może ktoś to ma i może się wypowiedzieć???
Tom_04
 
 
 
Posty: 47
Dołączenie: 20 Paź 2005 07:46
Miejscowość: wlkp

Postprzez PiotrJakub » 01 Lut 2007 22:47

Świece nic nie pomogą przy zapalaniu na ciepło, bo są wtedy wyłączone. Jeżeli na zimno pali OK, to świece są też OK.

Czy fachowiec sprawdzając pompę zajrzał do środka? Wyjął pompę i sprawdził na stanowisku probierczym? Jak ona była sprawdzana?
E34 525TDS touring '95 (2006-?), E30 325i '89 (1996-2006)
PiotrJakub
 
 
 
Posty: 286
Dołączenie: 29 Lip 2006 23:11
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tom_04 » 01 Lut 2007 23:08

sprawdzał na stole przy wymontowanej pompie.
Czy jakiś test na kompie wykaże co jest przyczyną ciężkiego rozruchu na gorącym???
Może zainwestować w to "cudo" jeżeli świece nie pomogą? Jest to najtańsze rozwiązanie
Tom_04
 
 
 
Posty: 47
Dołączenie: 20 Paź 2005 07:46
Miejscowość: wlkp

Postprzez traky » 01 Lut 2007 23:37

U mnie jet to samo,no może nie kopci za mocno.Jak pogrzebiesz na forum to się doczytasz że to efekt wyrobionego nastawnika w pompie(chyba najdroższy element pompy).Do tego dojdzie jeszce Ci jeszcze falowanie pewnie,przyczyna ta sama. U mnie nie jest to zbyt uciażliwe więc się nie przejmuje za bardzo,z tego co się wiem naprawa dość kosztowna i najlepiej to robić u naprawde dobrego "pompiarza" który juz miał doczynienia z tymi pompami.
Co do tego"cuda" to nie wiem jak to pomaga,nie miałem z tym doczynienia.

A świece służą tylko do rozruchu zimnego i chłodnego silnika!

pozdro
Ostatnio edytowany przez traky, 01 Lut 2007 23:42, edytowano w sumie 1 raz
traky
 
 
 
Posty: 67
Dołączenie: 03 Lis 2006 23:25
Miejscowość: Wrocław

Postprzez biernus » 01 Lut 2007 23:40

Tom_04 napisał(a):sprawdzał na stole przy wymontowanej pompie.
Czy jakiś test na kompie wykaże co jest przyczyną ciężkiego rozruchu na gorącym???
Może zainwestować w to "cudo" jeżeli świece nie pomogą? Jest to najtańsze rozwiązanie


Chcesz zlikwidowac PRZYCZYNE czy SKUTEK? bo to 2 rozne sprawy.
to COS z allegro to nic innego jak opornik a w lepszych wersjach jakas plytka bardziej zaawansowana ktora po prostu WLACZA grzanie swiec za kazdym razem. Czy dziala. TAK bo znajomemu z TDS-a odpalajcego na cieplo o 15 sekundach odpalal po 5 sekundach. Czyli duzy sukces.
Ja jednak stawiam na pompe... jak tylko na cieplo. Jest knifek taki. Gorace autko... polej POMPE (nie zalej calego silnika) zimna woda najlepiej letnia potem zimna aby sie szybko wychlodziala przy goracym silniku (silnik tak szybko nie stygnie wiec spoko). Jak odpali. Na 200% POMPA (sekcja dolna)
Image
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
biernus
 
 
 
Posty: 772
Dołączenie: 26 Sty 2006 22:02
Miejscowość: Śląsk
Moje BMW: E34 525TDS automat '93

Postprzez PiotrJakub » 01 Lut 2007 23:46

Jeżeli pompa była sprawdzona na stole, ma prawidłowy wydatek i jest szczelna, to może winny jest silnik?

Może warto sprawdzić kompresję? Może pierścienie już nie trzymają szczelności i na ciepło (przy rzadkim oleju) trudno wytworzyć kompresję wystarczającą do zapłonu paliwa...

A może akumulator jest stary i słabo kręci?

Moje auto też średnio zapalało na ciepło, trzeba było pokręcić tak 3-5 sekund zanim zapalił (fakt, że nie dymił i nie kaszlał). W końcu akumulator zupełnie odmówił współpracy i po wymianie na nowy jak ręką odjął. Zwykle zapala od razu, czasami max po 1-2 sekundach kręcenia silniczek chodzi :-)

Ja bym się nie bawił w takie cudo z Allegro, bo jak już tu ktoś kiedyś powiedział to jest podcieranie d... szkłem. Warto usunąć przyczynę a nie ją omijać.
E34 525TDS touring '95 (2006-?), E30 325i '89 (1996-2006)
PiotrJakub
 
 
 
Posty: 286
Dołączenie: 29 Lip 2006 23:11
Miejscowość: Warszawa

Postprzez traky » 02 Lut 2007 00:02

Po dłuższej lekturze forum na ten temat swego czasu i konsultacji z fachowcem od bawarek stawiam na nastawnik(zawsze się mogę mylić).Na stanowisku cieżko to zgniagnozować (chyba że juz naprawde jest wywalony)ponieważ dzieję się tak jak pompa jest gorąca.Na stanowisku pompe masz zimną i jej nie zagrzejesz podczas prób tak mocno.Pewnie u kolegi jest jak umnie że jak postoi z pół godzinki albo z godzinkę to odpala zdecydowanie szybciej.Podjechać do kogoś kto zajmuje się tylko betami to pewnie w ciemno zdjagnozuje przyczynę... Tak było w moim przypadku.Życzę powodzenia
traky
 
 
 
Posty: 67
Dołączenie: 03 Lis 2006 23:25
Miejscowość: Wrocław

Postprzez efendi » 02 Lut 2007 00:10

Tom_04 napisał(a):To "coś" z all ponoć działa... Polega to na tym, że na gorącym daje więcej paliwa i grzeje świece, może ktoś to ma i może się wypowiedzieć???


Grzac grzeje ale paliwka to wiecej nie dostaniesz. Podgrzewanie swiec na goracym silniku to oszukiwanie siebie tylko. Przeciez diesle cieple odpalaja na samozaplon - tak zreszta dziala diesel.
Image
efendi
 
 
 
Posty: 522
Dołączenie: 18 Wrz 2006 15:21
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E39 525 tds 1997 Touring | E34 525i 1992 Touring

Postprzez wert » 02 Lut 2007 06:43

U mnie też kiepsko odpalał na ciepłym, pojechałem do mechanika, który zajmuje się dislami ustawili pompę i pali na dotyk. Ja mam z 93r. i z nimi podobno nie wiele da się zrobić jak zaczynają się kończyć ale z tymi od 94r. podopbno można dużo zrobić i jeszcze posłużą jak się za to weźmie dobry warsztat. U mnie jest falowanie obrotów więc pompa pewnie nie jest w najlepszym stanie ale nie jest to zbyt częste i się tym za bardzo nie przejmuję.
wert
 
 
 
Posty: 116
Dołączenie: 23 Lis 2006 10:29
Miejscowość: Lubań
Moje BMW: E39 525TDS było, jest W203 220CDI 143KM

Postprzez Centrino » 02 Lut 2007 07:30

Coz, temat bardzo czesto walkowany na forum. Czesto pytacie czy warto zainwestowac w cudo z allegro.
Wszystko zalezy jak dlugo zamierzasz jezdzic autkiem ale rowniez od srodkow jakie chcesz przeznaczyc na naprawe autka.
Tak jak tu koledzy pisza na 99,9% uszkodzony jest nastawnik pompy. Jest to drogi element i jego wymiana moze przewyzszyc 2000zl. Wiec jezeli nie ma sie takich srodkow to lepiej kupic na allegro wspomniane cudo. Jednak trzeba sie liczyc z tym, ze nie uniknie sie wymiany nastawnika tylko sie ta wymiane odwlecze (czasami nawet o kilka lat).
Wybor zalezy juz od naprawiajacego.

Jezeli chodzi o kopcenie po rozruchu to jest ono normalne gdyz pompa poda paliwo na cylindry, ktore musi sie pozniej wypalic - a wiadomo, ze ropa kopci na czarno i nie ma sie czym przejmowac.


Jezeli chodzi o grzanie swiec zarowych na cieplym silniku to w nowych autkach jest to calkiem normalna sprawa i nawet swiece te grzeja przez chwilke po rozruchu (zarowno na cieplym jak i zimnym silniku) w celu stworzenia lepszych warunkow pracy silnikowi. Wiec nie jest wielkim grzechem zastosowanie tego w BMW

Pozdrawiam
Centrino
 
 
 
Posty: 2529
Dołączenie: 28 Sie 2005 11:57
Miejscowość: DLU

Postprzez PiotrJakub » 02 Lut 2007 10:16

Z informacji jakie zdobyłem nie tylko na tym forum wynika że:

- jeżeli silnik faluje na wolnych obrotach, gaśnie, nierówno pracuje, poszarpuje przy jeździe ze stałą prędkością to zwykle winny jest nastawnik pompy; Uwaga - od roku 1995 (a może nawet 1994) zastosowano nastawnik HDK - bezstykowy i problemy z nastawnikiem w zasadzie się skończyły... wcześniej był potencjometr i on się po prostu zużywał i przerywał (dokładnie tak samo jak starym radiu).

- jeżeli silnik źle zapala na ciepło, to winna jest pompa (nie nastawnik) - może nie wytwarzać odpowiedniego ciśnienia/dawki albo mieć nieszczelność simeringa na wale pompy i zanieczyszczać się olejem.

Ale nie zawsze przyczyną kłopotów jest pompa. Może być słaba kompresja, słaby akumulator, inne usterki.
E34 525TDS touring '95 (2006-?), E30 325i '89 (1996-2006)
PiotrJakub
 
 
 
Posty: 286
Dołączenie: 29 Lip 2006 23:11
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tom_04 » 05 Lut 2007 15:29

Wszystkie objawy się zgadzają... Oprócz tego, że cięzko pali na gorącym to czasem na biegu jałowym troche faluje, również troche szarpie na 2 i 3 biegu czasami...
No ale cóż, najtańszym kosztem jest zamontowanie owego "cuda". Znalazłem gościa co to sprzedaje w Poznaniu i montuje, jutro jade, 100 zl na początek to nie tragedia.
Napisze jak to coś się sprawdza, jest ponoć 3 lata gwarancji na to :lol:
Tom_04
 
 
 
Posty: 47
Dołączenie: 20 Paź 2005 07:46
Miejscowość: wlkp

Następna

Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości