Skocz do zawartości

BMW 524 TD - przerywa, nierówne obroty, kopci


Darek524TD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Mam problem z BMW 524 TD. Chodzi o to, że gdy odpalę zimne auto (odpala bez problemu) to praca silnika strasznie brzmi (przerywa, nierówne obroty, kopci).Jak przejadę ok 1 kilometra to wszystko jest w porządku. Później gdy odpalam przez cały dzień na ciepłym silniku wszystko jest ok. Najgorzej jest rano. Dodam, że wtryski, pompa wtryskowa są sprawne (pompa była sprawdzana na symulatorze w serwisie BOSCHA). Podobno miał to być sterownik główny silnika.Wymieniłem sterownik i jest tak samo. Bardzo proszę o pomoc. Z góry wszystkim dziękuję.

Pozdrawiam;

Darek524TD[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza zmien i filtr paliwa. Miałem to samo w 524td ale w e28 i wyremontowalem pompe, zmienilem swiece a okazalo sie ze filtry byly zajechane ... Po nagarzaniu juz dawalo rade zasysac rope i powietrze ale na zimnym byla tragedia ....

A no i sprawdz jeszcze stan turbinki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poruszany juz kilkakrotnie.

Otoz w pompie wstepnej (tej w zbiorniku) ulegl uszkodzeniu zawor zwrotny.

Ekeftem tego jest to, ze podczas dlugich postojow (np cala noc) paliwo cofa sie z wezy do zbiornika, co powoduje utrudniony rozruch silnika rano gdyz uklad paliwowy sie zapowietrza.

Lekarstwem na ta dolegliwosc jest zakup prostego zaworka zwrotnego, dostepnego w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym za cene okolo 20 zl i zamontowanie go pomiedzy filtrem paliwa a pompa wtryskowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chce zakupic BMW 524 TD , bedzie to moje pierwsze BMW dlatego tez prosze o pomoc.Duzo czasu spedziłem na szukaniu na forum i jakos nie potrafie suie doszukac informacji które dotyczą problemu opisanego poniżej

Egzemplarz który ogldałem bardzo ładnie palił czy tez zimny czy gorący Bezproblemu wchodził na obroty na biegu jałowm ale podczas jazdy nie potrafił przekroczyc 3 tys obrotów , jak otworzyłem maske to zauwazyłem ze z turbiny leci olej a dokładnie z takiego przewodu metalowego.

Chciałbym tez poznac kogos z okolic Katowic kto posiada taki model BMW z tym silnikiem 2.4 TD w celu ogledzin samochodu oczywisie zapłace za dobra rade w zakupie,poniewaz chce sie urochnic przed strata pieniedzy

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to była wina zaworka to trzeba by długo kręcić zanim zassie paliwo , a w tym przypadku podobno dobrze pali .

 

Niekoniecznie. Paliwo splywa spowrotem ale pozostaje na wtryskiwaczach (oraz dosyc spore resztki miedzy pompa a wtryskami). Powoduje to iz silnik odpali nawet perfekcyjnie ale po chwili wlasnie juz nie bedzie dobrze chodzil.

 

Zreszta kupno tego zaworka to nie jest taki wielki wydatek i warto sprobowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Paliwo splywa spowrotem ale pozostaje na wtryskiwaczach (oraz dosyc spore resztki miedzy pompa a wtryskami). Powoduje to iz silnik odpali nawet perfekcyjnie ale po chwili wlasnie juz nie bedzie dobrze chodzil.

 

Zreszta kupno tego zaworka to nie jest taki wielki wydatek i warto sprobowac.

 

To zależy od stanu silnika , wtryskiwaczy i pompy , silnik po dużym przebiegu , jak w moim rekinie :) ( jak go kupiłem miał 390tyś na liczniku , teraz ma ma 275 bo wymieniłem licznik :) ale na moje oko to 600tyś już zrobił ) nie pali już "na dotyk" i jak paliwo uciekało mi do baku trzeba było dłuuugo kręcić żeby zapalił :cool2:

Zaworek napewno nie zaszkodzi a wymiana oleju tym bardziej ! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście może to być problem cofającego się paliwa do baku lub niesprawnej pompki wstepnej w baku, z tym że:

 

Niesprawna pompka w baku sprawi jeszcze jedne objawy a mianowicie duszenie się silnika przy wyższych obrotach i niskim poziomie paliwa w baku, co napewno się już zdarzyło nie raz podczas eksploatacji przez użytkownika i napewno byłoby to odczuwalne.

 

Cofanie sie paliwa zaś jest szybko nadrobione podczas pracy silnika i w zasadzie w parę sekund po jego uruchomieniu układ jest już bez powietrza.

 

W problemie którego przedstawił autor tematu zła praca silnika ustepuje dopiero po przejechaniu paru kilometrów co decyduje o temperaturze silnika.

 

Moim skromnym zdaniem problem tkwi z dawkowaniem. Zimny silnik wymaga przyśpieszonego kąta wtrysku a w tym przypadku opisane objawy świadczą że go nie ma.

Przyspieszeniem kąta wtrysku zajmuje się tłoczek w dolnej części pompy wtryskowej, uruchamiany cisnieniem paliwa a sterowany przez elektrozawór. Elektozaworem zaś steruje moduł silnika (ten mniejszy) i hybryda w nim odpowiedzialna za jego pracę również lubi ulegać uszkodzeniu. Sprawdziłbym także czujnik temperatury silnika - wskazania dla sterownika.

Sprawdziłbym także czy rozrząd jest dobrze poskładany. Ustawienie koła rozrządu pompy wtryskowej lubi przyprawić o zakłopotanie i jego złe zestawienie sprawi że pompa będzie pracowała z opóźnieniem jednego zęba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Założyłem zaworek zwrotny, wymieniłem olej i filtr oleju i jest tak samo.Gdy przeciąłem wężyk żeby założyć zaworek to w wężyku nie było paliwa. Teraz paliwo nie schodzi ale jest tak samo. Gdy pierwszy raz odpaliłem samochód wskakiwał na wysokie obroty a później sam gasł. I tak kilka razy. Teraz gdy odpale nie gaśnie, odpala na dotyk ale skacze na obrotach. Pomóżcie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.