Skocz do zawartości

Ustawienie elektronicznego czujnika położenia przepustnicy


blusmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam następujący problem.Kiedyś wymieniałem uszczelkę pod głowicą w moim bmw e34 2,5 vanos i po złezeniu falowały mi trochę obroty.Ponieważ to moje pierwsze bmw które rozbierałem bezmyślnie zacząłem rególować przepustnicę nie zastanawiając się nad tym że jest synchronizowana elektronicznie.Skutku pozytywnego nie osiągnąłem a za to do dziś dnia falują mi obroty.Chciałbym to wyeliminować więc zacznę od tego co popsułem.Cz ktoś wie jak należy ustawić przepustnicę.Wiem że jakoś mierzy się napięcia między poszczególnymi pinami czujnika przepustnicy,ale nie wiem który z którym i jaka ma być wartoś oporowa między danymi pinami.

Z góry dziękują i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS - bo chyba o niego ci chodzi nie powienien miec wplywu na falowanie silnika.

Jego praca polega tylko i wylacznie na tym ze komputer wie iz przepustnica jest otwarta lub zamknieta - nic wiecej.

Jezeli chodzi o jego regulacje:

- rozlaczasz wtyczke

- podlaczasz omomierz miedzy zaciski 2 i 18. Wlasciwa wartosc rezystancji wynosi okolo 0 omow.

- jak przesuniesz dzwignie przepustnicy leciutko w kierunku otwarcia przepustnicy, powinien byc slyszalny lekki stuk i rezystancja powinna skoczyc do nieskonczonosci omow.

- nastepnie podlaczasz omomierz pod zaciski 3 i 18. rezystancja powinna wynosic nieskonczonosc omow

- ustawiasz dzwignie w polozenie calkowitego otwarcia. TPS powinien stuknac i rezystancja powinna wyniesc 0 omow.

 

regulacja:

-poluzowac sruby

- obrucic wylacznik (TPS) tak, aby po zamknieciu przepustnicy rezystancja wynosila okolo 0 monow i dokrecasz srubki.

- po niewielkim otwarciu przepustnicy rezystancja powinna wynosic nieskonczonosc omow a po zwolnieniu 0 omow.

 

Takze regulacja polega tylko i wylacznie na ustawieniu czujnika w ten sposob aby reagowal na najmniejszy ruch przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za szczegółowy opis postępowani,jutro zacznę działać a co do falowania to silnik krokowy już podmieniałem i sondę tez Wprawdzie obydwie rzeczy są używane ale nie miałem podstaw podejżewać iż któraś z nich jest uszkodzona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.