Skocz do zawartości

Problem BMW E34 525tds Automat - Manual


kce25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój ojciec posiada Betunie E34 525tds 1996, jakiś czas temu poszła mu skrzynia automatyczna, tak więc uznał iż i tak woli manuala.

 

Tak więc kupił skrzynie oraz wszystko co było do niej potrzebne, skrzynia została założona wszystko zalane itp. auto zostało odpalone i od razu obroty wskoczyły na 4,5 5 tyś obrotów i tak się trzymają za nie ważne czy ciepło czy zimno, co może być przyczyną ?

 

Nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie lecz ukradziono mi z garażu cały układ wydechowy tak więc nie jest podłączony do samochodu, bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zaczynam brać to pod uwagę iż zostało coś spieprzone, lecz wszystko było sprawdzane kilka razy, a ojciec zna się na rzeczy. Właśnie rozmawialiśmy z jednym kolesiem i powiedział iż trzeba podłączyć go pod komputer i wyregulować i on za to weźmie 500 zł :( tak więc jestem w czarnej d...e.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys znajomy w Audi A6 wcisnal 2 razy gaz do oporu zeby komus pokazac jak silnik wkreca sie na obroty i wygial krzywke od przepustnicy i po odpaleniu samochod tez chodzil na 5tys :) Sprawdzcie dokladnie ciegna od gazu itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys znajomy w Audi A6 wcisnal 2 razy gaz do oporu zeby komus pokazac jak silnik wkreca sie na obroty i wygial krzywke od przepustnicy i po odpaleniu samochod tez chodzil na 5tys :) Sprawdzcie dokladnie ciegna od gazu itp.

 

Cięgna gazu, krzywki w TDS :?: :nienie: LITOŚCI :duh:

 

Opisz proces wymiany skrzyni... Rozumiem, że i sterownik skrzyni został odłączony/wyjęty i założona została zworka aby auto odpalało, a ECU silnika zmieniony na wersje od manuala? Do silnika założyliście dwumasowe koło zamachowe wraz z kompletnym sprzęgłem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys znajomy w Audi A6 wcisnal 2 razy gaz do oporu zeby komus pokazac jak silnik wkreca sie na obroty i wygial krzywke od przepustnicy i po odpaleniu samochod tez chodzil na 5tys :) Sprawdzcie dokladnie ciegna od gazu itp.

 

Cięgna gazu, krzywki w TDS :?: :nienie: LITOŚCI :duh:

A co w nim sterowanie przepustnica odbywa sie za pomoca silniczka?

W sumie TDS to mega technologia! Jak w takim silniku moze byc sterowanie na lince!! Przeciez to profanacja! :lol: Moglem sie domyslic! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys znajomy w Audi A6 wcisnal 2 razy gaz do oporu zeby komus pokazac jak silnik wkreca sie na obroty i wygial krzywke od przepustnicy i po odpaleniu samochod tez chodzil na 5tys :) Sprawdzcie dokladnie ciegna od gazu itp.

 

Cięgna gazu, krzywki w TDS :?: :nienie: LITOŚCI :duh:

A co w nim sterowanie przepustnica odbywa sie za pomoca silniczka?

W sumie TDS to mega technologia! Jak w takim silniku moze byc sterowanie na lince!! Przeciez to profanacja! :lol: Moglem sie domyslic!

 

Sam sobie odpowiedziałeś :) Nad pedałem przyspieszenia jest potencjometr, który dale impulsy do ECU, a stamtąd sterowany jest nastawnik na pompie wtryskowej... W dieslu nie ma przepustnicy.

 

Jeśli chodzi o silniki benzynowe - elektronicznie sterowane przepustnice ma M70B50 (5,0 V12 znane z e32 750i).

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że więcej Rafale takiego faux pas nie popełnisz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc rozmawiałem i zrobił wszystko co do tej zmiany ECU robił to jego znajomy lecz ja osobiście nie jestem pewien co do jego możliwości.

 

Tak więc powiedz mi czy i jak mogę sprawdzić czy on zrobił to dobrze i jeżeli coś zwalił to czy mogę te ECU sam zmienić używając interfejsu i Dis-a lub innego programu czy lepiej zaciągnąć samochód do jakiegoś profesjonalisty, z góry dziękuję za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc rozmawiałem i zrobił wszystko co do tej zmiany ECU robił to jego znajomy lecz ja osobiście nie jestem pewien co do jego możliwości.

 

Tak więc powiedz mi czy i jak mogę sprawdzić czy on zrobił to dobrze i jeżeli coś zwalił to czy mogę te ECU sam zmienić używając interfejsu i Dis-a lub innego programu czy lepiej zaciągnąć samochód do jakiegoś profesjonalisty, z góry dziękuję za odpowiedz.

 

 

Były 2 rodzaje ECU - inne dla nastawnika potencjometrycznego (do września 1993, czyli do roku modelowego 94), inne do indukcyjnego (który Ty masz). Zacznij od tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.