Skocz do zawartości

BMW 518 - 83 kW - automat ?


prymek

Rekomendowane odpowiedzi

Dane katalogowe to jedno a faktyczne osiągi i spalanie 20-letniego samochodu to drugie.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ale przelaczanie z D na R to jedyny sposob jak buksuje na lodzie i nie idzie wyjechac :(

co do kontroli trakcji to pewnie i racja - ale powiem szczerze ze boje sie tym autem wyprzedzac jak jest tak lekko slisko - gdyz sie obawiam ze jak wduszajac mocniej gaz przy wyprzedzaniu i skrzynia mi spusci bieg to wpadne w poslizg jak kola zabuksuja na sliskim - a mowie o predkosciach rzedu 120-150 km/h - wiec z tego juz tak latwo nie bedzie wyjsc jak przy ruszaniu w zakrecie na sliskim gdzie wystarczy kontra kiera - pod w-kiem ze nic z naprzeciwka nie jedzie co by mozna bylo tylem zhaczyc :)

pzdr i dzieki za porady

prymek

Uważaj na szybkie przełączanie ''D''/''R'' można łatwo uszkodzić ASB gdy koło pojazdu są w ruchu.

Co do wyprzedzania to tak jak pisałem wcześniej -w tym przypadku kontrola trakcji jest niezastąpiona,bo do tego została wymyślona... jedyne co mogę Tobie poradzić to przed manewrem wyprzedzania zmień położenie wybieraka biegów z ''D'' na bieg niżej czyli (D432 zmieniasz na 4, D321 zmieniasz na 3). Stosując taki ''trick'' podnosisz moment obrotowy silnika zanim zaczniesz wyprzedzać (mniejsze ryzyko utraty trakcji), zaczynasz wyprzedzać dodajesz gazu tyle żeby ASB nie zredukowała na jeszcze niższy bieg (musisz to wyczuć) po zakończonym wyprzedzaniu wybierak na ''D'' i jazda dalej. Nauczyłem się tego gdy sam o mało nie wyleciałem z drogi jadąc E28 M20B20 po mokrej nawierzchni, zacząłem wyprzedzać przy 120km/h, wduszony kickdown ASB zredukowała z ''D'' na ''2'' i się zaczęło -tył zaczął gonić przód... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zmianami z D na niższy bieg to bym nie przesadzał. Zbędna zabawa. Równie dobrze można zredukować bieg odpowiednio operując gazem, a im wcześniej się tego kolega nauczy tym lepiej dla niego, bo przy tym silniku nawet do wyprzedzania na suchej nawierzchni mu się to przyda, aby lepiej wyczuć kiedy wcisnąć "gaz w podłogę" ;)

 

Off-topik: w weekend jeździłem Chryslerem 300m i w tym samochodzie jadąc na wstecznym R można przełączyć na D nawet bez dotykania pedału hamulca. Jak powiedział mi to właściciel samochodu to nie wierzyłem, ale faktycznie działa to fajnie i płynnie :) Wie ktoś może jak to jest zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wezcie chlopaki mnie nie straszcie - czyli kupilem sobie poloneza - zeby nie powiedziec malucha :(

a tak serio to klima i abs mnie przekonal do tej fury (bo starsza niz ta co smigalem ostatnio ) no i jej stan :)

oraz fakt ze sprzedalem motocykl BMW - podswiadomie kupilem ta sama marke wcale tego nie planujac :)

co do Waszych sugestii to optymalna mi sie wydaje S - autko automatycznie dluzej ciagnie na nizszych biegach - z jednaj strony "+" ze ich nie zrzuci jak przydusze gaz mocniej przy wyprzedzaniu ale z drugiej "-" wyzsze obroty - wieksze prawdopodobienstwo poslizgu na sliskim - stad autem z manualem jezdzi sie zima na wyzszych biegach :)

a ktos moze mial z automatem cos takiego jak problem z przelaczeniem na wyzszy bieg przy wyzszej predkosci? oraz gdzie znalezc w tej akurat skrzyni to kontrolne oczko olejowe?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to 5hp18 to nie znajdziesz bagnetu z poziomem oleju w tej skrzyni. Poziom oleju można skontrolować odkręcając miskę olejową skrzyni pod samochodem, ale z tym jest tyle roboty, że od razu lepiej wymienić ten olej.

Co do zmiany biegu na niższy przy większych prędkościach, to samochód z tą skrzynią osiąga Vmax na 4 biegu, a więc dlatego zrzuca bieg niżej, żeby lepiej ciągnął. 5 bieg to nadbieg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to nie jest 5HP18,ona jest pięciobiegowa,to tylko ja dawałem przykład oznaczeń kodowych.

To jest czterobiegowa ZF 4HP22 i wtedy ma żółty bagnet z tyłu silnika, albo GM 4L30 i wtedy nie wiem co ma ;) ale za to trochę info o tej ostatniej: http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Automatic_4L30E.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

Trzy lata minely a problem skrzyni nie zniknal :( no wlasnie czy napewno tu chodzi o skrzynie? Moze pomozecie Waszymi doswiadczeniami?

Przypomne problem - otoz pow. ok. 140 km/h, a wlasciwie powyzej ok. 4000 obr- gdyz po przelaczeniu na manual na kazdym biegu sie ten efekt pojawia:

- drgania, jakby nie kazdy cylinder chodzil

- brak mocy i przyspieszania

trzeba odpuszczac/wahlowac gazem zeby bieg skrzynia wrzucila wyzszy (obroty spadly) i efekt zniknal, ktory wraca po chwili jak sie zblizymy do tych 4000 obr :(

Mam pytanko w zwiazku z tym co podejrzewam - czy wraz ze wzrostem obrotow - wzrasta ilosc pradu jaki przeplywa przez przewody do swiec?

Reaumujac co w miedzyczasie udalo sie powymieniac i przekonsultowac glownie z zwiazku z podejrzeniami ze to skrzynia jest przyczyna:

1. od f-my Renz (od skrzyn ZF) dostalem kontakt do speca od skrzyn (Auto-Transmisja, podobno w Toruniu tez jest jakis spec od automatow?) - ktory w rozmowie tel zaproponowal jak w prosty sposob moge sprawdzic czy to wina skrzyni czy slinika, osprzetu itp. - jednoczesnie sugerujac ze te skrzynie sa malo awaryjne co przy moim slabiutkim silniku tym bardziej nie do zajechania :)

- mialem sprawdzic czy ten sam efekt jest przy manualnej jezdzie na kazdym biegu - jesli jest to wg niego wina nie lezy po str skrzyni - efekt nie znika na manualu (co Wy na to?)

- wg niego przyczyna moze byc czujnik walu albo jeszcze jakis inny (nie pamietam), ale jak mu powiedzialem ze efekt pojawil sie wlasciwie krótko po zalozeniu inst gazowej to stwierdzil ze przyczyna czesto tkwi w zlym wpieciu sie w instalacje elektryczna , czyli bez znajomosci rysunku instalacji elektrycznej danego modelu pojazdu (macie gdzies cos takiego?)

I wlasciwie tego problemu nie wyjasnilem bo musialbym zdemontowac instalacje gazowa (na benz aktualnie efekt jest ten sam) lub miec ten schemat zeby to na 100 % stwierdzic (zaluje ze tego nie zrobilem - reklamujac usluge u gazownika - a podejrzewalem go wpierw o podmianke skrzyni albo czegos innego jak auto stalo u niego przez weekend podczas montazu)

Przy wizycie przegladowej po podpieciu przez gazownika kompa i przejazdzce czy to na gazie czy benz zaden blad nie wyskakuje (przy pierwszym podpieciu jakis blad lambdy tylko sie pojawil) a efekt drgan jest :(

W miedzyczasie wymienilem olej wraz z filtrem w skrzyni - nic sie nie zmienilo, swiece - o ile pamietam chyba tez nic.

Wg mnie to co mi zostalo to wymiana przewodow zaplonowych (z kopulka czy bez?) - no walsnie jakie najlepsze wraz ze swiecami do lpg do tego modelu?

Gdyż jesli to nie skrzynia to efekt przypomina - dokladnie taki jakby jeden lub 2 cyl gubily iskre i nie palily:(

Jak jest mokro to na zimnym tez nie ma mocy jakby nie palil na wszystkie gary:( czyli nie dochodzil prad?

Dosc czesto mam rozladowany akumulator tak jakby sie nie doladowywal za dobrze (to tez moze byc wina przewodow zaplonowych?) - regenerowalem jakis czas temu alternator bo mial niby slabsze ladowanie niz powinien, ako ma dwa lata dopiero ale kilka razy nie wylaczylem swiatel i praktycznie rozladowal sie do zera - moze przez to nadaje sie juz na smietnik tylko :(

Powiem szczerze ze juz myslalem o sprzedazy bumki , ale ladna i szkoda poza tym troche nowych czesci juz wladowalem (nie szrotowych) wiec tym bardziej szkoda :(

Ale na trasie jazda to juz jakas masakra(samobojstwo czasem) zaczyna byc - nie daje sie juz przy 100 km/h wyprzedzac - chyba ze nic nie jedzie z naprzeciwka - bo jak wskazowka lapie "slynne" 4 tys obr to moc i przyspieszenie "znika" :(

pzdr

p.s. ktos korzystal z ich uslug albo kogos innego: http://allegro.pl/naprawa-licznik-zegary-bmw-e34-e38-e39-e46-krakow-i5771988769.html

wlasnie m.in. dlatego zapominam czesto o swiatlach bo licznik przestaje dzialac losowo i sygnal dzwiekowy przypominajacy o wyl swiatel nie dziala wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Rozwiazaniem powyzszego problemu okazal sie wyslizgany walek rozrzadu, po jego wymianie problem zniknal.

Natomiast ostatnio pojawil sie nastepujacy problem:

1. wpierw skrzynia na zimnym nie chciala ciagnac, dopiero po 30 sek autem mozna bylo ruszyc - powod? ktos sugerowal ze niski poziom oleju moze byc przyczyna, ale czy napewno?

rzeczywsicie od spodu bylo mokro od czerwonego plynu (ale mialem maly wyciek z kierowniczego, wie ciezko powiedziec czy to ze skrzyni), co prawda jakis ubytek byl bo kiedys jakis 1 litr dolalem do skrzyni.

2. teraz na ustawieniu A, na D nie chce przerzucac w gore, musze wrzucic 3, wtedy zmienia do 3 i zeby poszla dalej to w czasie jazdy przerzucam na D i pojdzie dalej, ale potem przy zatrzymywaniu prawie zadlawia silnik i w ostatecznosci zrzuca bieg przed zatrzymaniem ?

przyczyna? hmm?

 

Oddalem auto do mechanika, ale twierdzi ze ze wszytskimi sterownikami sie polaczyl ale z tym od skrzyni nie moze sie polaczyc, zeby okreslic co moze byc przyczyna czy elektryka czy mechanika?

Jego zdaniem walniety jest sterownik, ale z kolei od innych slyszy ze to auto bez sterownika nawet jezdzi ze on praktycznie zbedny w tym aucie :(

Zrobil probe na odlaczonym sterowniku i twierdzi ze wtedy auto wogole nie zmienia biegow czyli wg niego elektryczne zasilanie na skrzynie idzie skoro inaczej sie skrzynia zachowuje po odlaczeniu jej :(

Slyszalem tez ze problemem moze byc nie to oprogramowanie (zbyt nowe) zeby mogl on sie polaczyc ze sterownikiem tej skrzyni zeby okreslic bledy jej pracy - sugerowano mi jakis Modic 1 czy 2?

Zasugerowal zeby znalezc drugie takie auto z takim samym sterownikiem (24611421373) i podmienc na chwile ten sterownik lub zaporgramowac z tamtego na nowo ten moj ?

Znalazlem gdzies na olx te Modicy ale 800 wydac na cos co ma tylko dac mozliwosc diagnozy:(

Moze ma ktos do wypozyczenia za oplata takiego Modica, bo powiem szczerze ze rece juz mi opadly (wiekszosc mechanikow nie chce sie podjac bo twierdza ze to za stare auto i nie maja osprzetu)

A szkoda mi autko zezlomowac albo rozgrzebac na czesci (bo troche ich wymienionych), blacharka pomalu do poprawy (narozniki przednich drzwi), ale jak nie ogarne mechaniki to bez sensu w nie inwestowac :(

 

Kiedys mialem wyciek z chlodnicy i nawet raz mi sie woda zagotowala i weze wyskoczyly w zwiazku z niskim poziomem, moze to byc przyczyna ze skrzynia sie tez przygrzala?

 

Poza tym wskaznik temp. pokazuje maxa nawet na zimnym (nie wiem czy sie zaciął), czy co?

Bo oby dwa czujniki temp ten czerw i nieb wymienione a wskaznik jak stal na max tak stoi :(

 

pzdr

i bede wdzieczny za pomoc ind lub polecenie kogos z okolic kto ogarnie staruszke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.