• Reklama

320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez firarafi » 01 Sie 2009 09:22

Witam objawy są takie:

Jade np na 3 biegu wciskam do deski, samochód pieknie przyspiesza i nagle pach brak mocy i koniec przyspieszania ujmuje gazu, wciskam jeszcze raz i spadek mocy zanika, samochód przyspiesza do końca. to samo dzieje się na innych biegach. Czasami opisane zjawisko nie występuje i samochód przyspiesza normalnie w całym zakresie obrotów. I teraz pytanie co to może być, muszę to naprawic bo to cholernie niebezpieczne zjawisko zwłaszcza podczas wyprzedzania.

I jeszcze jedno, samochód nie kopci, nie bierze oleju.
firarafi
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 11 Lip 2009 10:37
Moje BMW: E46 320d

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez czechu » 01 Sie 2009 19:24

W moim samochodzie po takiej przypadłości padła turbina, więc radzę Ci to jak najszybciej sprawdzić...
E46 330D :)
Awatar użytkownika
czechu
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 09 Lip 2009 20:56
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Moje BMW: BMW 330D E46

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez guzior2 » 02 Sie 2009 13:28

Mialem kiedys podobny problem i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel zmienial przeplywomierz ale nie zrobil adaptacji i dlatego autko tracilo moc i to czesto podczas wyprzedzania:). Po 1,5 roku znowu mialem problemy z wielkim spadkiem mocy, podczas przyspieszania nagle utrata calej mocy do tego stopnia ze auto nie przyspieszalo tylko zwalnialo na full otwartej przepustnicy, po przejechaniu 1-2 km moc wracala po czym jak znowu przyspieszalem ta sama sytuacja i okazalo sie ze do wymiany byl regulator cisnienia turbosprezarki, po wymianie autko stalo sie mocniejsze niz przed usterka.
Awatar użytkownika
guzior2
 
 
 
Posty: 4206
Dołączenie: 01 Sie 2009 10:28
Miejscowość: Kraków, UK
Moje BMW: E60 520dA M-pakiet 08 r.

Było

E46 320d M47
E46 318i N42
E60 520d M47N2

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez krism84 » 02 Sie 2009 19:38

witam! :)

miałem identyczne objawy jak ty opisujesz okazało sie ze przycinal sie zawor przy turbinie radze wymienic na oryginalny koszt to ok 300zl a z regenerowanymi albo z zamiennikami roznie bywa nie ma sensu zaoszczedzic np 100zl zeby za 3 miesiace znowu robic to samo.

p.s. po wymianie auto jedzi jak nowe :D
Awatar użytkownika
krism84
 
 
 
Posty: 92
Dołączenie: 03 Lut 2009 12:01
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: E46 320D 2001

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez guzior2 » 02 Sie 2009 20:03

Zawor o ktorym pisze krism84 to wlasnie regulator cisnienia turbosprezarki o ktorym pisalem wyzej i moze faktycznie u ciebie tez sie zacina, tez kupilem w ASO za ok. 280 zl jak wyjechalem z serwisu to wrazenie takie jakbym dostal nowy silnik, zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_za ... iesel.html
Awatar użytkownika
guzior2
 
 
 
Posty: 4206
Dołączenie: 01 Sie 2009 10:28
Miejscowość: Kraków, UK
Moje BMW: E60 520dA M-pakiet 08 r.

Było

E46 320d M47
E46 318i N42
E60 520d M47N2

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez czechu » 02 Sie 2009 21:16

Też wymieniałem ten zawór i też kupowałem go w ASO, jednak koszt jaki mnie wyniósł to 342zł, więc chyba podrożało :P
E46 330D :)
Awatar użytkownika
czechu
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 09 Lip 2009 20:56
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Moje BMW: BMW 330D E46

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez guzior2 » 02 Sie 2009 21:47

Z tego co zauwazylem to w kazdym ASO sa rozne ceny tej samej czesci dlatego warto podzwonic jesli w swoim rejonie ma sie wiecej serwisow.
Awatar użytkownika
guzior2
 
 
 
Posty: 4206
Dołączenie: 01 Sie 2009 10:28
Miejscowość: Kraków, UK
Moje BMW: E60 520dA M-pakiet 08 r.

Było

E46 320d M47
E46 318i N42
E60 520d M47N2

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez chris99 » 02 Sie 2009 22:37

guzior2 napisał(a):Zawor o ktorym pisze krism84 to wlasnie regulator cisnienia turbosprezarki o ktorym pisalem wyzej i moze faktycznie u ciebie tez sie zacina, tez kupilem w ASO za ok. 280 zl jak wyjechalem z serwisu to wrazenie takie jakbym dostal nowy silnik, zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_za ... iesel.html



Ja czyściłem ten zawór parę dni temu. Przed wymianą warto przeczyścić (delikatnie - pędzelkiem), może to rozwiąże problemy mocy.
viewtopic.php?t=29414&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
BMW E36 (1991r) Limuzyna 325i, 192KM - 2005-2007
BMW E46 (2002r) Touring 320d, 150KM - 2007-2010

Image

Sprzedam nowy oryginalny termostat do N47
.
11 51 7 805 192 + uszczelka 7 806 975
Cena 125 zł z przesyłką pocztą po wpłacie na konto.
Image
Awatar użytkownika
chris99
 
 
 
Posty: 1471
Dołączenie: 10 Sie 2006 22:50
Miejscowość: Międzyrzecz / Świebodzin
Moje BMW: BMW E91 330d model 2006

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez duud » 03 Sie 2009 10:46

taki zaworek można kupić na allegro oryginał pierburga za 120 pln - w ASO kroją jak za zboże a te zaworki występują w wielu innych markach

co do tego przerywania i brakami mocy to tez warto sprawdzić ciśnienie paliwa - możliwe że pompa wstępna paliwa już niedomaga i daje za słabe ciśnienie na pompę CR co skutkuje brakami mocy - to częsta usterka w bmw z dieslem
duud
 
 
 
Posty: 616
Dołączenie: 04 Kwi 2007 14:55
Miejscowość: Szczecin
Moje BMW: E39 530d 1999

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez TC » 04 Sie 2009 09:41

duud napisał(a):taki zaworek można kupić na allegro oryginał pierburga za 120 pln - w ASO kroją jak za zboże a te zaworki występują w wielu innych markach

co do tego przerywania i brakami mocy to tez warto sprawdzić ciśnienie paliwa - możliwe że pompa wstępna paliwa już niedomaga i daje za słabe ciśnienie na pompę CR co skutkuje brakami mocy - to częsta usterka w bmw z dieslem

to proszę o linka do takiej aukcji za 120zł albo zbliżonej cenie za Pierburga , dziś dowiadywałem się o Pierburga i wyszło 360 zł !!!
SPECIAL REMAPPING SERVICE - CHIPTUNING - DIAGNOSTYKA - KODOWANIE - PROMOCJA DLA FORUMOWICZÓW

HAMOWNIA STACJONARNA I PRZENOŚNA

REGENERACJA POMP VP44

DPF OFF - WSZYSTKIE MARKI , MOŻLIWOŚĆ WYSŁANIA STEROWNIKA

REMAPPING LEICESTER

Chiptuning Łódź

077 94 234 052
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6205
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez duud » 04 Sie 2009 10:03

duud
 
 
 
Posty: 616
Dołączenie: 04 Kwi 2007 14:55
Miejscowość: Szczecin
Moje BMW: E39 530d 1999

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez cx » 06 Sie 2009 08:11

Maiłem identyczny objaw.
Diagnoza wykazała niedostateczną ilość powietrza w kolektorze dolotowym w niektórym zakresie obrotów.

Co zrobiłem:
- czyszczenie całego dolotu - mi zrobili to świetnie i fachowo w BMW SPECIALISTS w Łomiankach,
- wywaliłem katalizatory - po tym sprężarka zaczęła się dopiero wkręcać na swoje obroty,
- oczyściłem membranę w tych zaworkach, o których tu piszecie,
- nasmarowałem smarem miedzianym cięgno sterujące łopatkami turbiny.

Teraz jest ok!!!!
Komu bimer dużo pali? :)
BMW BRUTUS to dopiero smok:
http://www.youtube.com/watch?v=wwOomfZ- ... re=related
cx
 
 
 
Posty: 61
Dołączenie: 23 Cze 2006 20:20
Miejscowość: Looomianky
Moje BMW: E46 320d '99

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez duud » 06 Sie 2009 08:47

cx napisał(a):Maiłem identyczny objaw.
Diagnoza wykazała niedostateczną ilość powietrza w kolektorze dolotowym w niektórym zakresie obrotów.

Co zrobiłem:
- czyszczenie całego dolotu - mi zrobili to świetnie i fachowo w BMW SPECIALISTS w Łomiankach,
- wywaliłem katalizatory - po tym sprężarka zaczęła się dopiero wkręcać na swoje obroty,
- oczyściłem membranę w tych zaworkach, o których tu piszecie,
- nasmarowałem smarem miedzianym cięgno sterujące łopatkami turbiny.

Teraz jest ok!!!!



Hej mam pytanie odnośnie wywalenia katalizatora:

-jakie koszty
-jakieś efekty uboczne wycinki ? tzn głośniejsza praca silnika itd itp

dzieki
duud
 
 
 
Posty: 616
Dołączenie: 04 Kwi 2007 14:55
Miejscowość: Szczecin
Moje BMW: E39 530d 1999

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez cx » 06 Sie 2009 10:54

Dla dobrego tłumnikarza roboty było na 2 godziny.
W miejsce pierwszego katalizatora wstawił pustą rurę, natomiast w miejsce drugiego - tłumnik środkowy w obudowie katalizatora - żeby na przeglądzie się nie czepiali :)
Koszt ze wszystkim: 300zł - wziął katalizator - niech se go sprzeda, bo mi się po złomach nie chce chodzić!!
Pierwszy kat był przytkany... drugi - w miarę ok.

Efekty:
- Wchodzi na obroty trochę niżej niż wcześniej i nie przytyka się przy 3tyś.
- Lepiej się zbiera, choć samo czyszczenie dolotu dało więcej niż wycięcie katów.
- Wewnątrz samochodu nie ma żadnych zmian akustycznych.
- Na zewnątrz tuż po uruchomieniu silnika na obrotach jałowych słuchać miły delikatny świst jak turbina wchodzi na swoje obroty robocze. Wcześniej tego nie było!!!
- W trakcie przyspieszania też słychać jak pompuje!!! Ale tylko na zewnątrz (przy otwartych szybach). Świst nie jest bardzo głośny, ani meczący, tylko taki przyjemny, zagłuszający trochę warkot diesla. Nie wiem czemu, ale wcześniej tego nie było słychać. Teorię mam taką, że może zatkany kat ograniczał obroty turbiny, przez co nie wchodziła ona na takie obroty jak powinna fabrycznie i nie pompowała tyle powietrza co powinna. Teraz jak wkładam rękę w miejsce gdzie silnik ciągnie sobie powietrze (zaraz za nerką) czuję porządny odkurzacz nawet bez dodawania gazu :)
- Dźwięk z rury wydechowej jest trochę bardziej metaliczny.
Komu bimer dużo pali? :)
BMW BRUTUS to dopiero smok:
http://www.youtube.com/watch?v=wwOomfZ- ... re=related
cx
 
 
 
Posty: 61
Dołączenie: 23 Cze 2006 20:20
Miejscowość: Looomianky
Moje BMW: E46 320d '99

Re: 320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??

Postprzez Adamek » 07 Sie 2009 19:42

reasumujac, duzo do sprawdzania:

-sprawdzic czy przeplywka dziala
-zaadaptowac przeplywke ( choc ogrom ludzi mowi ze nie trzeba, drugi mowi ze trzeba )
-przeczyscic dolot
-wymienic zawor sterowania cisnieniem sprezarki ( wastegate? )
-przeczyscic/wymienic ic
-sprawdzic czy kat nie jest zapchany ( co w ok 10 letnim aucie jest calkiem prawdopodobne )
-wyczyscic membrany na zaworkach
-sprawdzic pompe i cisnienie

sporo, nie?
Adamek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 11 Maj 2007 22:54
Miejscowość: Gdańsk/Dublin
Moje BMW: E46 320d 98r/Eagle Talon Tsi Awd 91r

Następna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości